Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

baca9

LKT-80 CIĄGNIK ROLNICZY

Polecane posty

baca9

LKT-80 ciągnik rolniczy

proszę o dane do dołączam zdjęcie TZ

skanowanie0003.thumb.jpg.77368fa16589a7920a7ff15592608291.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baca9
Znalazłem taką stronę

http://www.przemysldrzewny.com.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=67&Itemid=85

Masa ciągnika wynosi 6400 kg przy wymiarach (dł./szer./wys.): 5300 mm / 2230 mm / 2580 mm. Napęd zapewnia silnik wyso- koprężny o mocy 60 kW.

Grzesiu, mam tę stronkę, ale nie jestem pewien masy, czy to jest własna, czy dopuszczalna, i nie wiem co z naciskiem na oś, ale i tak dzięki ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

800px-LKT_80_skidder.jpg

 

LKT 80 Rücketraktor

Der Forstrücketraktor LKT 80 wurde ab 1973 im Maschinenbauwerk "Turcianski Strojarne" in Trstena in der damaligen CSSR hergestellt. Ab 1978 wurde der Typ auch in die DDR eingeführt. Er diente vornehmlich zum Rücken und Poltern von starkem Stammholz. Der Motor, ein Wassergekühlter 4 Zylindermotor vom Typ Zetor 8001.14 mit einem Hubraum von 4560 cm³, leistete 80 PS bei 2200 U/min. Der Antrieb über das mechanische 5-Ganggetriebe wirkte auf alle 4 Räder, die Höchstgeschwindigkeit lag bei 25 km/h. Die Vorderachse war pendelnd gelagert, die Hinterachse starr eingebaut. Die Betriebsbremse ist als pneumatisch auf alle Räder wirkende Zweikreis-Bremse ausgeführt. Das Fahrzeug war mit einer hydraulischen Rahmen-Knicklenkung ausgestattet. Die Forsttechnische Ausrüstung besteht aus dem frontseitig angebauten Polterschild sowie der heckseitig aufgebauten Eintrommel-Winde (Zugkraft 60 kN) und dem starrem Rückeschild. Der LKT 80 konnte zum Rücken in Schicht- oder Fall-Linie bis zu einer Hangneigung von 15 bzw. 20° eingesetzt werden. Je nach Rückenentfernung und Einsatzbedingungen konnte der Schlepper eine Rückeleistung von 60 bis 100 fm Holz je Schicht erreichen. Weitere technische Daten: L/ B/ H 5400/ 2300/ 2585, kleinste Bodenfreiheit 445 mm, Spurweite v/h max. 2200 mm verstellbar, kleinste Wendekreisdurchmesser 9260 mm, Radstand 2400 mm, Bereifung v/h 16.9/14-30 10 PR, Leermasse 6400 kg, zul. Nutzlast 3600 kg, zul. Gesamtmasse 10.000 kg, zul. Achslast v/h 5000 kg. Mit etwas Glück sind einige dieser robusten Rückefahrzeuge auch heute noch im Alltagseinsatz in Thüringen und Sachsen vorzufinden.*

http://www.ddr-landmaschinen.de/fahrzeugseiten/forst.htm

Zrywka ciągnika LKT 80

Ciągnik leśny LKT 80 zrywki została utworzona w 1973 roku w pracy mechanicznej inżynierii "Turcianski Strojárne" w Trstena w byłej Czechosłowacji. Od roku 1978, typ został wprowadzony w NRD. Służył głównie do tyłu i dudnienie ciężkich kłód.Silnik, chłodzony cieczą, 4-cylindrowy silnik typu 8001,14 Zetor o pojemności 4560 ml, wykonany 80 KM przy 2200 obr / min.Jazdy na 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów pracował na wszystkie 4 koła, prędkość maksymalna to 25 kilometrów na godzinęPrzedniej osi zamontowano wahadła, zainstalowany tylna oś sztywna.Hamulec jest zaprojektowany jako pneumatycznego układu podwójnego hamulca działającego na wszystkich kołach.Pojazd został wyposażony w hydrauliczny ramki przegubowego.Leśnictwo Urządzenia techniczne składa się z przodu i płyta butt zamontowany z tyłu zamontowany bęben wciągarki pojedynczej (siła pociągowa 60 kN) i sztywną tylną tarczę.LKT 80 może być stosowany do siebie w łóżku lub spadek linii do nachyleniu 15 i 20 °. W zależności od warunków eksploatacji tylnych odległości i holownik może osiągnąć wydajność zrywki od 60 do 100 metrów sześciennych drewna na zmianę. Pozostałe dane: L / W / H 5400/2300/2585, najmniejszy prześwit 445 mm, rozstaw kół v / h max. 2200 mm Najmniejszy promień skrętu regulowany średnicy 9260 mm, rozstaw osi 2400 mm, opony, przód / tył 16.9/14-30 10 PR, masa własna 6.400 kg, 3600 kg dopuszczalna ładowność, masę całkowitą pojazdu 10.000 kg, nacisk osi v / h kg 5000. Przy odrobinie szczęścia, niektóre z tych solidnych pojazdów zrywkowych występują również dzisiaj nadal w codziennym użytku w Turyngii i Saksonii. *

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Jeżeli to ten pojazd ze zdjęcia to poważnie bym się zastanowił nad uznaniem go jako pojazd wolnobieżny a z TZ wynika, że jego prędkość pozwala go tak sklasyfikować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baca9

Jakie mu można wpisać przyczepy?

 

[ Dodano: 18-09-2013, 21:23 ]

Poprosiłem o dane w ITS-ie, zobaczę co odpiszą

 

[ Dodano: 20-09-2013, 16:37 ]

Dostałem z ITS

Dane które udało się ustalić:

 

MW 6400kg

 

DMC 10000kg

 

Ładowność 3600kg

 

Obciążenie osi 5000kg

 

Pojemność silnika 4560 ccm moc 60kW/2200 obr.

 

A o przyczepach nic... :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo
A o przyczepach nic... :-(

 

Bo LKT nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baca9
A o przyczepach nic... :-(

 

Bo LKT nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy.

 

Klient kupił go jako ciągnik rolniczy i tak ma wystawiony DR, więc ktoś go przystosował do ciągnięcia przyczep, tylko niema tej info w starym DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Klient kupił go jako ciągnik rolniczy i tak ma wystawiony DR, więc ktoś go przystosował do ciągnięcia przyczep

 

Ciągnik może ciągnąć przyczepy, ale nie musi. Możliwość ciągnięcia przyczep nie decyduje o zakwalifikowaniu pojazdu jako ciągnik rolniczy.

 

44) (13) ciągnik rolniczy - pojazd silnikowy , którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż 6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baca9

 

Ciągnik może ciągnąć przyczepy, ale nie musi. Możliwość ciągnięcia przyczep nie decyduje o zakwalifikowaniu pojazdu jako ciągnik rolniczy.

 

44) (13) ciągnik rolniczy - pojazd silnikowy , którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż 6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;

 

Tzn. ,jeśli w zaświadczeniu będzie miał, że nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep, to będzie dobrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Tzn. ,jeśli w zaświadczeniu będzie miał, że nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep, to będzie dobrze?

No teraz to już delikatnie przegiąłeś,,,

od kiedy to ciągnik rolniczy ma adnotację "HAK" , byś musiał to w zaświadczeniu ujmować ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baca9

Nic nie przegiąłem, WK chce żeby określić masy przyczep, a skoro nie jest przystosowany, to jak to określić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
WK chce żeby określić masy przyczep

To faktycznie mógłbyś w uwagach ująć, iż nie dotyczy, skoro nie posiada zaczepu to i możliwości ciągnięcia ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
WK chce żeby określić masy przyczep, a skoro nie jest przystosowany, to jak to określić?

 

Zawsze możesz w 1pkt. zaświadczenia wpisać "Pojazd konstrukcyjnie nie przystosowany do ciągnięcia przyczep"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

widuję te ciągniki często, typowe zrywkowe do dłużycy.

Silnik zetorka 4 turbo. Faje zabawki ale tylko do lasu.

Nigdy nie widziałem aby ciągnął coś na zaczepie bo go nie ma, ma płytę i liny i zawsze na linach coś ciągnie.

Nawet nie wiedziałem że podlegają rejestracji.

Dziwne że ktoś ma zaczep do ciągnięcia przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Dziwne że ktoś ma zaczep do ciągnięcia przyczep.

gdy właściciel jest jak MacGyver to trudno się dziwić,

skoro traktor daje radę kłodom drewna w lesie to pociągnie też przyczepy,

tylko pytanie czy posiada pneumatykę do hamulców :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
od kiedy to ciągnik rolniczy ma adnotację "HAK" , byś musiał to w zaświadczeniu ujmować ???

 

Od wtedy kiedy wchodzi w skład kolejki turystycznej :P:cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
kiedy wchodzi w skład kolejki turystycznej

Dzięki, co prawda "baca9" nie taki przypadek miał na myśli, ale masz rację,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Od wtedy kiedy wchodzi w skład kolejki turystycznej :P:cool:
Myślisz, że to będzie ciągać "wagoniki" z ludźmi. :x:lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
Od wtedy kiedy wchodzi w skład kolejki turystycznej :P:cool:
Myślisz, że to będzie ciągać "wagoniki" z ludźmi. :x:lol:

Na przełaj, przez las, jako sport ekstremalny. :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baca9

Niema się co śmiać, ponieważ jest to faktycznie ciągnik rolniczy bo tak ma wystawiony DR w dodatku cały sklepany i trzeba go wymienić a WK chce uzupełnienia danych

skanowanie0002(1).thumb.jpg.7ad712638c8b5c01ad57f2673f06d228.jpg

skanowanie0001.thumb.jpg.bbaf5cc82dae7ac79dcf445a1bf7d2ef.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
WK chce uzupełnienia danych

 

Wyjścia widzę 2:

 

- wpisujesz masy przyczep "0", a w uwagach dodajesz, że pojazd konstrukcyjnie nie jest przystosowany do łączenia go z przyczepą

 

- żądasz opinii rzeczoznawcy, który albo poda te masy albo napisze j.w ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

LKT/ZETOR/ZTS

Wg tego DR to zetor, wg TZ to ZTS.

Co to więc jest? Obecnie firma zetor (Czechy) wyparła się ciągników serii UR2 (współtworzonych z URSUSEM i zakładami ZTS w Brnie). Dzwoniłem po parę detali kabiny do mego zetorka do Kalisza (przedstawiciel na Polskę) i oni tego nie prowadzą.

Tak więc pierwsza strona - zmiana marki?

 

Pytam z czystej ciekawości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baca9

Wyjścia widzę 2:

 

 

Jak przyjedzie, to wybiorę pewnie to pierwsze ::hey

 

[ Dodano: 28-09-2013, 13:57 ]

LKT/ZETOR/ZTS

Wg tego DR to zetor, wg TZ to ZTS.

Co to więc jest? Obecnie firma zetor (Czechy) wyparła się ciągników serii UR2 (współtworzonych z URSUSEM i zakładami ZTS w Brnie). Dzwoniłem po parę detali kabiny do mego zetorka do Kalisza (przedstawiciel na Polskę) i oni tego nie prowadzą.

Tak więc pierwsza strona - zmiana marki?

 

Pytam z czystej ciekawości?

 

Wg. katalogu ITS jest to Zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.