tomek25paz Napisano 1 Październik 2013 Napisano 1 Październik 2013 Witam serdecznie. Zaglądam na to forum już od dłuższego czasu i obserwując poziom dyskusji wydaje mi się, że właśnie tutaj znajdę pomocne osoby. Jestem studentem Politechniki Krakowskiej na kierunku Transport i jest właśnie w trakcie pisania pracy inżynierskiej. Temat pracy " Rozwój metod okresowych badań technicznych pojazdów". W pracy dyplomowej chciałbym przeanalizować obowiązujące obecnie metody oraz zakres badań na SKP, ocenić ich skuteczność oraz ewentualnie zaproponować rozszerzenie zakresu badań o kolejne metody. Zależy mi na opinii bardziej doświadczonych kolegów. Liczę na zrozumienie. Pozdrawiam. Cytuj
grzegorz70 Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 obowiązujące obecnie metody oraz zakres badań na SKP, Obecnie obowiązuje nas Dz.U. poz. 996 z dnia 26 czerwca 2012. Cytuj
duchu Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 " rozwój' ? nie wiem czy to właściwe określenie Cytuj
biker100 Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 " rozwój' to już sprawa piszącego, recenzenta oraz promotora. Cytuj
tomek25paz Napisano 2 Październik 2013 Autor Napisano 2 Październik 2013 To rozporządzenie jest mi znane, ale dzięki. Chodzi mi bardziej o wasze opinie czy obecnie stosowane metody są wystarczająco skuteczne i czy zakres badania nie powinno się rozszerzyć. Przykładowo układ hamulcowy jest kontrolowany pod względem skuteczności i sprawności. Jeżeli tylko wskaźnik skuteczności hamowania jest prawidłowy, oraz różnica sił hamowania na jednej osi oraz nierównomierność siły hamowania jest w normie to uznajemy, że układ hamulcowy jest w normie. Teraz pytanie czy nie warto by było rozszerzyć badania np. uwzględniają w nich poziom zawodnienia płynu hamulcowego? W trakcie krótkiego badani na SKP jego ewentualne nadmierne zawodnienie nie wpłynie na wynik, ale w trakcie intensywnego i długotrwałego hamowania w warunkach drogowych, fakt ten jest istotny i w poważny sposób wpływa na bezpieczeństwo. Co myślicie na ten temat? Cytuj
gregorio23 Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 Kolego dzisiejsze samochody nafaszerowane są elektroniką. np ABS,ESP, Elektroniczne systemy parkowania, tempomaty, itp. Już powstają samochody które same dowiozą cię na miejsce. W przyszłości Będą musiały powstać jakieś testery czy symulatory żeby to posprawdzać. Cytuj
danielg539 Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 Teraz pytanie czy nie warto by było rozszerzyć badania np. uwzględniają w nich poziom zawodnienia płynu hamulcowego? Pomysł z "naukowego" punktu widzenia dobry, ale biorąc pod uwagę, że w naszych realjach przeciętny diagnosta sprawdza zdecydowanie mniej niż poowa ulementów pojazdu to w praktycze jakoś "cienko" to widzę. Cytuj
aboz Napisano 3 Październik 2013 Napisano 3 Październik 2013 tomek25paz, kto jest twoim promotorem? Może być na pw. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.