Skocz do zawartości

PRACA INŻYNIERSKA-proszę o zabranie głosu w dyskusji.


tomek25paz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Zaglądam na to forum już od dłuższego czasu i obserwując poziom dyskusji wydaje mi się, że właśnie tutaj znajdę pomocne osoby. Jestem studentem Politechniki Krakowskiej na kierunku Transport i jest właśnie w trakcie pisania pracy inżynierskiej. Temat pracy " Rozwój metod okresowych badań technicznych pojazdów". W pracy dyplomowej chciałbym przeanalizować obowiązujące obecnie metody oraz zakres badań na SKP, ocenić ich skuteczność oraz ewentualnie zaproponować rozszerzenie zakresu badań o kolejne metody. Zależy mi na opinii bardziej doświadczonych kolegów. Liczę na zrozumienie. Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To rozporządzenie jest mi znane, ale dzięki. Chodzi mi bardziej o wasze opinie czy obecnie stosowane metody są wystarczająco skuteczne i czy zakres badania nie powinno się rozszerzyć. Przykładowo układ hamulcowy jest kontrolowany pod względem skuteczności i sprawności. Jeżeli tylko wskaźnik skuteczności hamowania jest prawidłowy, oraz różnica sił hamowania na jednej osi oraz nierównomierność siły hamowania jest w normie to uznajemy, że układ hamulcowy jest w normie. Teraz pytanie czy nie warto by było rozszerzyć badania np. uwzględniają w nich poziom zawodnienia płynu hamulcowego?

W trakcie krótkiego badani na SKP jego ewentualne nadmierne zawodnienie nie wpłynie na wynik, ale w trakcie intensywnego i długotrwałego hamowania w warunkach drogowych, fakt ten jest istotny i w poważny sposób wpływa na bezpieczeństwo. Co myślicie na ten temat?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego dzisiejsze samochody nafaszerowane są elektroniką. np ABS,ESP, Elektroniczne systemy parkowania, tempomaty, itp. Już powstają samochody które same dowiozą cię na miejsce. W przyszłości Będą musiały powstać jakieś testery czy symulatory żeby to posprawdzać.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz pytanie czy nie warto by było rozszerzyć badania np. uwzględniają w nich poziom zawodnienia płynu hamulcowego?

Pomysł z "naukowego" punktu widzenia dobry, ale biorąc pod uwagę, że w naszych realjach przeciętny diagnosta sprawdza zdecydowanie mniej niż poowa ulementów pojazdu to w praktycze jakoś "cienko" to widzę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.