tomek25paz Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Witam serdecznie. Zaglądam na to forum już od dłuższego czasu i obserwując poziom dyskusji wydaje mi się, że właśnie tutaj znajdę pomocne osoby. Jestem studentem Politechniki Krakowskiej na kierunku Transport i jest właśnie w trakcie pisania pracy inżynierskiej. Temat pracy " Rozwój metod okresowych badań technicznych pojazdów". W pracy dyplomowej chciałbym przeanalizować obowiązujące obecnie metody oraz zakres badań na SKP, ocenić ich skuteczność oraz ewentualnie zaproponować rozszerzenie zakresu badań o kolejne metody. Zależy mi na opinii bardziej doświadczonych kolegów. Liczę na zrozumienie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 2 Październik 2013 Share Napisano 2 Październik 2013 obowiązujące obecnie metody oraz zakres badań na SKP, Obecnie obowiązuje nas Dz.U. poz. 996 z dnia 26 czerwca 2012. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 2 Październik 2013 Share Napisano 2 Październik 2013 " rozwój' ? nie wiem czy to właściwe określenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Październik 2013 Share Napisano 2 Październik 2013 " rozwój' to już sprawa piszącego, recenzenta oraz promotora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek25paz Napisano 2 Październik 2013 Autor Share Napisano 2 Październik 2013 To rozporządzenie jest mi znane, ale dzięki. Chodzi mi bardziej o wasze opinie czy obecnie stosowane metody są wystarczająco skuteczne i czy zakres badania nie powinno się rozszerzyć. Przykładowo układ hamulcowy jest kontrolowany pod względem skuteczności i sprawności. Jeżeli tylko wskaźnik skuteczności hamowania jest prawidłowy, oraz różnica sił hamowania na jednej osi oraz nierównomierność siły hamowania jest w normie to uznajemy, że układ hamulcowy jest w normie. Teraz pytanie czy nie warto by było rozszerzyć badania np. uwzględniają w nich poziom zawodnienia płynu hamulcowego? W trakcie krótkiego badani na SKP jego ewentualne nadmierne zawodnienie nie wpłynie na wynik, ale w trakcie intensywnego i długotrwałego hamowania w warunkach drogowych, fakt ten jest istotny i w poważny sposób wpływa na bezpieczeństwo. Co myślicie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorio23 Napisano 2 Październik 2013 Share Napisano 2 Październik 2013 Kolego dzisiejsze samochody nafaszerowane są elektroniką. np ABS,ESP, Elektroniczne systemy parkowania, tempomaty, itp. Już powstają samochody które same dowiozą cię na miejsce. W przyszłości Będą musiały powstać jakieś testery czy symulatory żeby to posprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Październik 2013 Share Napisano 2 Październik 2013 Teraz pytanie czy nie warto by było rozszerzyć badania np. uwzględniają w nich poziom zawodnienia płynu hamulcowego? Pomysł z "naukowego" punktu widzenia dobry, ale biorąc pod uwagę, że w naszych realjach przeciętny diagnosta sprawdza zdecydowanie mniej niż poowa ulementów pojazdu to w praktycze jakoś "cienko" to widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 tomek25paz, kto jest twoim promotorem? Może być na pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.