Skocz do zawartości

Monteż używanego haka.


Stoned44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki

 

Taki temat. Przychaciach klient Megane Scenic kupił używany hak. Tabliczka haka jest, uciągi się zgadzają. Pytanie jest takie czy można zamontować taki używany hak. Od razu w oczy rzucają się stare i przerdzewiałe śruby służące do przykręcenia do podwozia. Czy po wymianie takich śrub na nowe z zestawu montażowego haka taki hak nadaje się dalej do użytku czy nie ? Na co zwrócić szczególną uwagę.

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Śruby jak śruby, do haka to zwykle M12 lub zbliżone, więc tak łatwo nie przerdzewieją ;) mogą być najwyżej pokryte nalotem korozji - nic dziwnego pod podwoziem - tego bym się nie czepiał. Ale nakrętki samozabezpieczające są z założenia jednokrotnego użytku i te powinny być moim zdaniem bezwzględnie nowe w tak newralgicznym z punktu widzenia bezpieczeństwa wyposażeniu, jakim jest hak.

 

Też u siebie założyłem używany hak, bo uważam, że lepsza używana Westfalia (zresztą sądząc po śladach na haku to nie wiem, czy widział on przyczepę więcej, niż parę razy), niż nowe badziewie klepane w stodole - najpierw kupiłem tani hak polskiego producenta, który nie dał się założyć, bo dokładność wykonania była taka, że z jednej strony brakowało 12 mm (!!!) - hak wrócił do sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby jak śruby, do haka to zwykle M12 lub zbliżone...

 

Otóz NIE

Zwykłe śruby mają oznaczenie twardości 5,8 lub bez oznaczenia (taka sama twardość). Mają być co najmniej 8,8 lub wyższe.

Jeśli pisałeś o skoku gwintu to może takie moga być, jednak z doświadczenia wiem że będzie to gwint "drobny" czyli np. M12x1,5 rzadziej x1,25. Skok gwintu zmienia sie o 0,25 mm.

Jesli gwint M14 to także drobnozwojowy zaczyna się od x1,5 w dół.

Gwinty M10 drobnozwojwe zaczynają się od 1,25 w dół.

Gwinty zwykłe po oznaczenu np. M12, M10 nie mają dodatkowego oznaczenia

Calowe gwinty to już inna bajka. Będą przy anglosaskich pojazdach.

Skok gwintu jesteś w stanie ocenić wzrokowo mając średnie doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, o czym Ty w ogóle piszesz? Zacytowałeś fragment mojego postu, a potem piszesz jakieś bzdety kompletnie niezwiązane z moją wypowiedzią. Ja o średnicy śruby, a Ty o twardości.

 

Oczywiście Twoja wypowiedź jest merytorycznie poprawna, ale jak się ma do mojej?!?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, o czym Ty w ogóle piszesz? Zacytowałeś fragment mojego postu, a potem piszesz jakieś bzdety kompletnie niezwiązane z moją wypowiedzią. Ja o średnicy śruby, a Ty o twardości

 

Pokaż mi gdzie jest napisane o średnicy śruby. Bo akurat merytorycznie jakoś tego nie widzę.

Zwykła śruba" - zapytaj na pierwszym lepszym warsztacie (nie musi być samochodowy) co to oznacza. Nie mnie oceniać co autor miał na mysli, skoro nie bardzo umie to przekazać.

Bo skoro piszesz o śrubie M12, to to samo w sobie jest oznaczeniem zwykłej (metrycznej) średnicy śruby. Dokładając do tego jeszcze dopisek zwykła to jakbyś napisał "to masło jest maślane"- przy twoim toku rozumowania, skoro nic innego ma to nie oznaczać.

 

Dalsza polemika nie ma sensu, bo bedzie tylko zaśmiecaniem tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzę, że chyba się nie zrozumieliśmy, więc wyjaśniam:

 

Stwierdzenie "śruba jak śruba" nie znaczyło "śruba śrubie równa", tylko raczej "śruba śrubą, ale..." i tu moje spostrzeżenie odnośnie nakrętek. M12 podałem ogólnie, jako określenie rozmiaru (średnicy) śruby, a nie skoku gwintu itd., gdyż, jak wynika z dalszej części mojej wypowiedzi, odniosłem się do pierwszego postu w wątku, gdzie autor wspominał o "przerdzewiałych" śrubach. Mnie chodziło tylko o to, że śruby mogły być powierzchownie skorodowane, a nie "przerdzewiałe", bo śruba M12 (w znaczeniu: 12 mm materiału) nie przerdzewieje tak łatwo, to nie jest blacha 0,8 mm. I tylko o to mi chodziło.

 

Mam nadzieję, że teraz się rozumiemy - z mojej strony również koniec offtopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykle M12
Bo skoro piszesz o śrubie M12, to to samo w sobie jest oznaczeniem zwykłej (metrycznej) średnicy śruby. Dokładając do tego jeszcze dopisek zwykła to jakbyś napisał "to masło jest maślane"- przy twoim toku rozumowania, skoro nic innego ma to nie oznaczać.

@Mecher ,"ZWYKLE" (najczęściej spotykane) nie chodzi o "ZWYKŁE". Z góry przepraszam ,że się wtrącam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzę, że chyba się nie zrozumieliśmy, więc wyjaśniam:

 

(....) i tu moje spostrzeżenie odnośnie nakrętek. M12 podałem ogólnie, jako określenie rozmiaru (średnicy) śruby, a nie skoku gwintu itd.,

 

Chłopie

Mówisz o nakrętkach mając na myśli śruby :cry:

Mówisz o "M12" mając na myśli "12"

Więc na spokojnie poczytaj co napisałeś, następnie idź do sklepu powiedź, że chcesz śrubę "M12" mając na myśli śrubę "12" ze skokiem "1.0"

 

Klepnij się w pierś i podziękuj za naukę ;)

tylko o to mi chodziło.

 

Mam nadzieję, że teraz się rozumiemy - z mojej strony również koniec offtopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty wiesz czym się różni oznaczenie M12 od M12x1.0

 

M12 - metryczna dwunastka o skoku gwintu 1,75

 

M12x1.0 - nie ma czegoś takiego. Jak "M" to na pewno 1,75. 12x1 to dwunastka o skoku 1.0 - czyli milimetr na obrót... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Instrukcja z ciekawym zapisem

Po zamontowaniu haka holowniczego należy uzyskać wpis w dowodzie rejestracyjnym

pojazdu na „stacji kontroli pojazdów” właściwej dla miejsca zamieszkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.