Stoned44 Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 Witam kolegów i koleżanki Taki temat. Przychaciach klient Megane Scenic kupił używany hak. Tabliczka haka jest, uciągi się zgadzają. Pytanie jest takie czy można zamontować taki używany hak. Od razu w oczy rzucają się stare i przerdzewiałe śruby służące do przykręcenia do podwozia. Czy po wymianie takich śrub na nowe z zestawu montażowego haka taki hak nadaje się dalej do użytku czy nie ? Na co zwrócić szczególną uwagę. Z góry dziękuję. Cytuj
DARIO64 Napisano 2 Październik 2013 Napisano 2 Październik 2013 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052011666 Na tej liście haka nie ma . Jak masz zastrzeżenia do śrub ,to wymiana. Na co zwrócić szczególną uwagę. Na to samo co przy nowym . Cytuj
timo Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Śruby jak śruby, do haka to zwykle M12 lub zbliżone, więc tak łatwo nie przerdzewieją mogą być najwyżej pokryte nalotem korozji - nic dziwnego pod podwoziem - tego bym się nie czepiał. Ale nakrętki samozabezpieczające są z założenia jednokrotnego użytku i te powinny być moim zdaniem bezwzględnie nowe w tak newralgicznym z punktu widzenia bezpieczeństwa wyposażeniu, jakim jest hak. Też u siebie założyłem używany hak, bo uważam, że lepsza używana Westfalia (zresztą sądząc po śladach na haku to nie wiem, czy widział on przyczepę więcej, niż parę razy), niż nowe badziewie klepane w stodole - najpierw kupiłem tani hak polskiego producenta, który nie dał się założyć, bo dokładność wykonania była taka, że z jednej strony brakowało 12 mm (!!!) - hak wrócił do sprzedawcy. Cytuj
Mecher Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Śruby jak śruby, do haka to zwykle M12 lub zbliżone... Otóz NIE Zwykłe śruby mają oznaczenie twardości 5,8 lub bez oznaczenia (taka sama twardość). Mają być co najmniej 8,8 lub wyższe. Jeśli pisałeś o skoku gwintu to może takie moga być, jednak z doświadczenia wiem że będzie to gwint "drobny" czyli np. M12x1,5 rzadziej x1,25. Skok gwintu zmienia sie o 0,25 mm. Jesli gwint M14 to także drobnozwojowy zaczyna się od x1,5 w dół. Gwinty M10 drobnozwojwe zaczynają się od 1,25 w dół. Gwinty zwykłe po oznaczenu np. M12, M10 nie mają dodatkowego oznaczenia Calowe gwinty to już inna bajka. Będą przy anglosaskich pojazdach. Skok gwintu jesteś w stanie ocenić wzrokowo mając średnie doświadczenie. Cytuj
timo Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Człowieku, o czym Ty w ogóle piszesz? Zacytowałeś fragment mojego postu, a potem piszesz jakieś bzdety kompletnie niezwiązane z moją wypowiedzią. Ja o średnicy śruby, a Ty o twardości. Oczywiście Twoja wypowiedź jest merytorycznie poprawna, ale jak się ma do mojej?!?! Cytuj
Mecher Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Człowieku, o czym Ty w ogóle piszesz? Zacytowałeś fragment mojego postu, a potem piszesz jakieś bzdety kompletnie niezwiązane z moją wypowiedzią. Ja o średnicy śruby, a Ty o twardości Pokaż mi gdzie jest napisane o średnicy śruby. Bo akurat merytorycznie jakoś tego nie widzę. Zwykła śruba" - zapytaj na pierwszym lepszym warsztacie (nie musi być samochodowy) co to oznacza. Nie mnie oceniać co autor miał na mysli, skoro nie bardzo umie to przekazać. Bo skoro piszesz o śrubie M12, to to samo w sobie jest oznaczeniem zwykłej (metrycznej) średnicy śruby. Dokładając do tego jeszcze dopisek zwykła to jakbyś napisał "to masło jest maślane"- przy twoim toku rozumowania, skoro nic innego ma to nie oznaczać. Dalsza polemika nie ma sensu, bo bedzie tylko zaśmiecaniem tematu. Cytuj
timo Napisano 14 Październik 2013 Napisano 14 Październik 2013 To widzę, że chyba się nie zrozumieliśmy, więc wyjaśniam: Stwierdzenie "śruba jak śruba" nie znaczyło "śruba śrubie równa", tylko raczej "śruba śrubą, ale..." i tu moje spostrzeżenie odnośnie nakrętek. M12 podałem ogólnie, jako określenie rozmiaru (średnicy) śruby, a nie skoku gwintu itd., gdyż, jak wynika z dalszej części mojej wypowiedzi, odniosłem się do pierwszego postu w wątku, gdzie autor wspominał o "przerdzewiałych" śrubach. Mnie chodziło tylko o to, że śruby mogły być powierzchownie skorodowane, a nie "przerdzewiałe", bo śruba M12 (w znaczeniu: 12 mm materiału) nie przerdzewieje tak łatwo, to nie jest blacha 0,8 mm. I tylko o to mi chodziło. Mam nadzieję, że teraz się rozumiemy - z mojej strony również koniec offtopa. Cytuj
Yeti Napisano 14 Październik 2013 Napisano 14 Październik 2013 zwykle M12 Bo skoro piszesz o śrubie M12, to to samo w sobie jest oznaczeniem zwykłej (metrycznej) średnicy śruby. Dokładając do tego jeszcze dopisek zwykła to jakbyś napisał "to masło jest maślane"- przy twoim toku rozumowania, skoro nic innego ma to nie oznaczać. @Mecher ,"ZWYKLE" (najczęściej spotykane) nie chodzi o "ZWYKŁE". Z góry przepraszam ,że się wtrącam. Cytuj
DARIO64 Napisano 14 Październik 2013 Napisano 14 Październik 2013 Koledzy , a czy przypadkiem wam się śrubki nie poluzowały ? Cytuj
Psuj Napisano 14 Październik 2013 Napisano 14 Październik 2013 Po dokręcać ??? Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
ketiw38 Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 To widzę, że chyba się nie zrozumieliśmy, więc wyjaśniam: (....) i tu moje spostrzeżenie odnośnie nakrętek. M12 podałem ogólnie, jako określenie rozmiaru (średnicy) śruby, a nie skoku gwintu itd., Chłopie Mówisz o nakrętkach mając na myśli śruby Mówisz o "M12" mając na myśli "12" Więc na spokojnie poczytaj co napisałeś, następnie idź do sklepu powiedź, że chcesz śrubę "M12" mając na myśli śrubę "12" ze skokiem "1.0" Klepnij się w pierś i podziękuj za naukę tylko o to mi chodziło. Mam nadzieję, że teraz się rozumiemy - z mojej strony również koniec offtopa. Cytuj
timo Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 Coś Ci się pomyliło, ale rozumiem, sobota, pora wieczorna, napoje różnorakie... Zdarza się. Cytuj
ketiw38 Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 Sorry za szybko pisałem. Więc trochę wolniej: Czy ty wiesz czym się różni oznaczenie M12 od M12x1.0 Cytuj
Psuj Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 Czy ty wiesz czym się różni oznaczenie M12 od M12x1.0 M12 - metryczna dwunastka o skoku gwintu 1,75 M12x1.0 - nie ma czegoś takiego. Jak "M" to na pewno 1,75. 12x1 to dwunastka o skoku 1.0 - czyli milimetr na obrót... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
ketiw38 Napisano 20 Październik 2013 Napisano 20 Październik 2013 To może ktoś jeszcze się wypowie jak oznaczamy gwinty metryczne Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 20 Październik 2013 Napisano 20 Październik 2013 W załączniku tabela skoków gwintów tabela_skoskow.pdf Cytuj
Mecher Napisano 20 Październik 2013 Napisano 20 Październik 2013 A pisałem o tym wcześniej, jednak widać "a muzą". I myślałem że to bedzie potraktowane jako OT. A tu takie kwiatki wyszły. Cytuj
biker100 Napisano 20 Październik 2013 Napisano 20 Październik 2013 To może ktoś jeszcze się wypowie jak oznaczamy gwinty metryczne Polecam: http://www.lwcad.republika.pl/r_gw_metr.htm Cytuj
Marek1 Napisano 20 Październik 2013 Napisano 20 Październik 2013 To może ktoś jeszcze się wypowie jak oznaczamy gwinty metryczne Nie! Przecież nie będę się pastwił... Cytuj
marcin k Napisano 13 Kwiecień 2016 Napisano 13 Kwiecień 2016 podłącze się, wcześniej było napisane ,że śruby co najmniej twardość 8.8- zdroworozsądkowo czy wynika to z konkretnego przepisu? Cytuj
Mecher Napisano 13 Kwiecień 2016 Napisano 13 Kwiecień 2016 Raczej zdroworozsądkowo ... W przepisach jest chyba "o odpowiedniej twardości". Cytuj
markes30 Napisano 13 Kwiecień 2016 Napisano 13 Kwiecień 2016 że śruby co najmniej twardość 8.8- zdroworozsądkowo czy wynika to z konkretnego przepisu? Wynika to z technologi montażu haka określonej przez producenta w instrukcji obsługi np. : http://www.autohak.com.pl/upload/Ford%20Mondeo%20Kombi%20C20%20polska.pdf Cytuj
Mecher Napisano 13 Kwiecień 2016 Napisano 13 Kwiecień 2016 Instrukcja z ciekawym zapisem Po zamontowaniu haka holowniczego należy uzyskać wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu na „stacji kontroli pojazdów” właściwej dla miejsca zamieszkania. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 13 Kwiecień 2016 Napisano 13 Kwiecień 2016 Nie tylko ciekawy, kiedyś w dobie rejonizacji nawet aktualny ,,, Cytuj
danielg539 Napisano 13 Kwiecień 2016 Napisano 13 Kwiecień 2016 kiedyś w dobie rejonizacji nawet aktualny , Ale to było w ubiegłym tysiącleciu Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.