marczelo Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 Witam was koledzy Mam pytanie jaki jest stan prawny odnośnie ogranicznika prędkości w pojazdach powyżej 3.5t. Szukam i nie mogę jakoś znaleźć podstawy prawnej o okresie przejściowym na montaż ograniczników. Według mojej wiedzy wszystkie pojazdy powyżej 3.5t od tego roku bodajrze od kwietnia powinny mieć homologowany ogranicznik prędkości. Proszę mnie poprawić jak jestem w błędzie oraz był bym wdzięczny o jakaś podstawę prawną. Cytuj
biker100 Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 PORD art.66 pkt. 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. 1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu: 1) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Celnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu i jednostek ochrony przeciwpożarowej; 2) zabytkowego; 3) nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a; 4) używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach; 5) przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich. Cytuj
Psuj Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 Szukam i nie mogę jakoś znaleźć podstawy prawnej o okresie przejściowym na montaż ograniczników. Okresy przejściowe już się dawno pokończyły... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Grzegorz Łódź Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 Szukam i nie mogę jakoś znaleźć podstawy prawnej o okresie przejściowym na montaż ograniczników. Tutaj znajdziesz o okresie przejściowym-ale tak jak Koledzy powiedzieli okresy te już się skończyły http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20040920884 Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do: [ Dodano: 21-10-2013, 14:37 ] Do poczytania http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10014&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cytuj
DMG1 Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 Poszerzę temat: Co według Was można uznać za dokument potwierdzający posiadanie ogranicznika. Ja honoruje potwierdzenie z serwisu firmowego danej marki oraz naklejki (posiadające VIN) i zaświadczenia z serwisu tachografów. Cytuj
Marek1 Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 Ja honoruje (..) Czyli przepisy to tak sam je sobie wymyślasz ? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.