Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

DARIO64

Będę potrzebował danych do zbieżności .Nie wiem który rocznik i jaka wersja .

Może wszystkie mają jednakowo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Teraz potrzebujesz czy może być na poniedziałek? I pamiętaj, że praktycznie każdemu merolowi trzeba rozeprzeć koła z siłą 110 Nm (trzeba rozpórkę, dlatego my nie robimy meroli :) ). No i wiele ma parametry zależne od wysokości zawieszenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Będę potrzebował danych do zbieżności

Mówisz i masz Dareczku

typ 668i 670

Z.0st+-4min

poch.koła (nie regulowany)1st+-20min

wyp.sworznia zwr.3st30min+-30mni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Teraz potrzebujesz czy może być na poniedziałek?

Klient miał być 2 godziny temu . :D

I pamiętaj, że praktycznie każdemu merolowi trzeba rozeprzeć koła z siłą 110 Nm (trzeba rozpórkę, dlatego my nie robimy meroli :) )

Nigdy tego nie stosowaliśmy i jakoś nie narzekają .

No i wiele ma parametry zależne od wysokości zawieszenia

Głupio pisać ale na Sprintery to chyba na nas nie ma w powiecie .

 

[ Dodano: 26-10-2013, 10:15 ]

Z.0st+-4min

Czyli tak jak myślałem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Wszystkie mają takie same dane regulacyjne:

Vario.thumb.jpg.4b40bacf7e92d9e8b20e8b8117a23a08.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Czyli tak jak myślałem .

Pewnie tak :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
I pamiętaj, że praktycznie każdemu merolowi trzeba rozeprzeć koła z siłą 110 Nm (trzeba rozpórkę, dlatego my nie robimy meroli ). No i wiele ma parametry zależne od wysokości zawieszenia...

Vario to typowa ciężarówka ze sztywnymi osiami i nie trzeba żadnych przyrządów specialnych do ustawienia zbieżności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Vario to typowa ciężarówka ze sztywnymi osiami

 

Momencik - możesz rozwinąć tą myśl? Co to znaczy sztywna oś i dlaczego oznacza to ciężarówkę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Co to znaczy sztywna oś i dlaczego oznacza to ciężarówkę??

Miał na myśli, że typowa dla nas np; Star, Jelcz,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Szczegóły proszę. Co tp znaczy sztywna oś. Sztywny przedni most? Bez zawieszenia niezależnego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
darkdog

bardzo prosze Błażeju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

NIE - ja słownie proszę o normalne wyjaśnienie- bez technicznych sztuczek...Zawieszenie zależne i niezależne? O to chodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Zawieszenie zależne

Zawieszenie zależne charakteryzuje się tym, że prawe i lewe koła jednej osi osadzone są na wspólnym elemencie, którym może być belka osi (gdy oś nie jest napędzana) lub sztywny most napędowy. Zmiana położenia jednego z tych kół, wywołana nierównością drogi, automatycznie wymusza zmianę położenia drugiego koła. Wadą zawieszenia tego typu jest też stosunkowo duża masa elementu łączącego koła, co z kolei wymusza zwiększenia sztywności zawieszenia i pogarsza płynność ruchu samochodu. Stosunkowo prosta konstrukcja i duża wytrzymałość takiego zawieszenia powoduje, że są stosowane w samochodach terenowych i ciężarowych.

 

i niezależne?

 

Zawieszenie niezależne charakteryzuje się tym, że prawe i lewe koła jednej osi nie są mechanicznie powiązane ze sobą i mogą niezależnie od siebie zmieniać położenie względem kadłuba pojazdu. Poprzez dobór wymiarów i ustawienia elementów wodzących zawieszenia niezależnego można uzyskać odpowiednie warunki współpracy opony z jezdnią. Mniejsza masa całego zespołu umożliwia zmniejszenie sztywności zawieszenia i tym samym osiągnięcie wyższego komfortu jazdy. We współczesnych samochodach osobowych stosowane są liczne rodzaje niezależnych zawieszeń kół, które znacznie różnią się budową i własnościami.

 

http://www.auto-era.pl/encyk.php?nr=41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Momencik - możesz rozwinąć tą myśl? Co to znaczy sztywna oś i dlaczego oznacza to ciężarówkę??

Widzę, że koledzy już wyjaśnili tą kwestję ale ogólnie chodziło mi o zawieszenie zależne, bo w przypadku takiego zawieszenia zmiana obciążenia pojazdu praktycznie nie przekłada się na wzajemną zmianę położenia koła lewego względam prawego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
ale ogólnie ochozio mi

:?:8/:lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
danielg539 napisał/a:

ale ogólnie ochozio mi

Jacdiag, chodziło o chodziło :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.