Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

DARIO64

Mercedes Vario

Polecane posty

DARIO64

Będę potrzebował danych do zbieżności .Nie wiem który rocznik i jaka wersja .

Może wszystkie mają jednakowo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Teraz potrzebujesz czy może być na poniedziałek? I pamiętaj, że praktycznie każdemu merolowi trzeba rozeprzeć koła z siłą 110 Nm (trzeba rozpórkę, dlatego my nie robimy meroli :) ). No i wiele ma parametry zależne od wysokości zawieszenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Będę potrzebował danych do zbieżności

Mówisz i masz Dareczku

typ 668i 670

Z.0st+-4min

poch.koła (nie regulowany)1st+-20min

wyp.sworznia zwr.3st30min+-30mni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Teraz potrzebujesz czy może być na poniedziałek?

Klient miał być 2 godziny temu . :D

I pamiętaj, że praktycznie każdemu merolowi trzeba rozeprzeć koła z siłą 110 Nm (trzeba rozpórkę, dlatego my nie robimy meroli :) )

Nigdy tego nie stosowaliśmy i jakoś nie narzekają .

No i wiele ma parametry zależne od wysokości zawieszenia

Głupio pisać ale na Sprintery to chyba na nas nie ma w powiecie .

 

[ Dodano: 26-10-2013, 10:15 ]

Z.0st+-4min

Czyli tak jak myślałem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Wszystkie mają takie same dane regulacyjne:

Vario.thumb.jpg.4b40bacf7e92d9e8b20e8b8117a23a08.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Czyli tak jak myślałem .

Pewnie tak :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
I pamiętaj, że praktycznie każdemu merolowi trzeba rozeprzeć koła z siłą 110 Nm (trzeba rozpórkę, dlatego my nie robimy meroli ). No i wiele ma parametry zależne od wysokości zawieszenia...

Vario to typowa ciężarówka ze sztywnymi osiami i nie trzeba żadnych przyrządów specialnych do ustawienia zbieżności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Vario to typowa ciężarówka ze sztywnymi osiami

 

Momencik - możesz rozwinąć tą myśl? Co to znaczy sztywna oś i dlaczego oznacza to ciężarówkę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Co to znaczy sztywna oś i dlaczego oznacza to ciężarówkę??

Miał na myśli, że typowa dla nas np; Star, Jelcz,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Szczegóły proszę. Co tp znaczy sztywna oś. Sztywny przedni most? Bez zawieszenia niezależnego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog

bardzo prosze Błażeju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

NIE - ja słownie proszę o normalne wyjaśnienie- bez technicznych sztuczek...Zawieszenie zależne i niezależne? O to chodzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Zawieszenie zależne

Zawieszenie zależne charakteryzuje się tym, że prawe i lewe koła jednej osi osadzone są na wspólnym elemencie, którym może być belka osi (gdy oś nie jest napędzana) lub sztywny most napędowy. Zmiana położenia jednego z tych kół, wywołana nierównością drogi, automatycznie wymusza zmianę położenia drugiego koła. Wadą zawieszenia tego typu jest też stosunkowo duża masa elementu łączącego koła, co z kolei wymusza zwiększenia sztywności zawieszenia i pogarsza płynność ruchu samochodu. Stosunkowo prosta konstrukcja i duża wytrzymałość takiego zawieszenia powoduje, że są stosowane w samochodach terenowych i ciężarowych.

 

i niezależne?

 

Zawieszenie niezależne charakteryzuje się tym, że prawe i lewe koła jednej osi nie są mechanicznie powiązane ze sobą i mogą niezależnie od siebie zmieniać położenie względem kadłuba pojazdu. Poprzez dobór wymiarów i ustawienia elementów wodzących zawieszenia niezależnego można uzyskać odpowiednie warunki współpracy opony z jezdnią. Mniejsza masa całego zespołu umożliwia zmniejszenie sztywności zawieszenia i tym samym osiągnięcie wyższego komfortu jazdy. We współczesnych samochodach osobowych stosowane są liczne rodzaje niezależnych zawieszeń kół, które znacznie różnią się budową i własnościami.

 

http://www.auto-era.pl/encyk.php?nr=41

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Momencik - możesz rozwinąć tą myśl? Co to znaczy sztywna oś i dlaczego oznacza to ciężarówkę??

Widzę, że koledzy już wyjaśnili tą kwestję ale ogólnie chodziło mi o zawieszenie zależne, bo w przypadku takiego zawieszenia zmiana obciążenia pojazdu praktycznie nie przekłada się na wzajemną zmianę położenia koła lewego względam prawego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
ale ogólnie ochozio mi

:?:8/:lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
danielg539 napisał/a:

ale ogólnie ochozio mi

Jacdiag, chodziło o chodziło :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.