marbie Napisano 20 Listopad 2013 Napisano 20 Listopad 2013 Nasz drugi komputer nie załącza programu sql, jest to spowodowane antywirusem na pierwszym kompie. jak go deaktywuje to jest ok, plik sql.exe zaznaczyłem w wyłączeniach skanowania jednak to nie działa. ma ktoś może ten sam problem? Cytuj
biker100 Napisano 20 Listopad 2013 Napisano 20 Listopad 2013 Dodaj program do wyjątków w programie antyvirusowym. może pomóc Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 20 Listopad 2013 Napisano 20 Listopad 2013 marbie, zadzwoń do naszego serwisu, coś poradzimy Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
pentagram Napisano 20 Listopad 2013 Napisano 20 Listopad 2013 Dodaj program do wyjątków w programie antyvirusowym W zależności od antywira może być inny opis ale z tym powinieneś sobie poradzić, zaznacz w wykluczeniach ze skanowania cały plik dotyczący STACJI i powinno być OK. Cytuj
IVVO Napisano 21 Listopad 2013 Napisano 21 Listopad 2013 Niestety ale antywirusy traktują Norcom Update jako wirusa i blokują jego działanie. W folderze Norcom będzie Stacja i Stacja Old, skrót do programu został podmieniony i dlatego masz problem. Z tego co pamiętam trzeba usunąć Stacja Old i wszystko śmiga. Sprawdź ścieżkę dostępu w skrócie na Pulpicie / prawy myszki i właściwości/ Cytuj
marbie Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 W folderze Norcom będzie Stacja i Stacja Old, skrót do programu został podmieniony i dlatego masz problem. U mnie tak nie było, jednak idąc tym tropem doszedłem do tego, że muszę sql uruchamiać z instalki właśnie tego kompa, a nie serwera (zły skrót był na pulpicie). Za każdym razem muszę wyłączyć działanie zapory na serwerze przed uruchomieniem drugiego stanowiska (wtedy jest to możliwe), później mogę zaporę z powrotem włączyć i jest ok Cytuj
scob Napisano 24 Luty 2014 Napisano 24 Luty 2014 Problemem jest niewłaściwa konfiguracja zapory. Aby stacja.SQL działała poprawnie należy odblokować: - na komputerze-serwerze bazy: port 1433 TCP , połączenia przychodzące; (komunikacja z serwerem MSSQL. 1433 - to domyślny port konfigurowany przez instalator Stacji.SQL, ew. inny - skonfigurowany przez Państwa administratora - np. przy konfiguracji SSQL do pracy z już istniejącym serwerem) - na komputerze - serwerze klucza HASP (zazwyczaj to ta sama maszyna) - połączenia przychodzące na port 475 UDP. Rozwiązanie 2: mniej zalecane, choć prostsze do realizacji: dodanie do wyjątków zapory wszelkiej komunikacji dla procesów sqlservr.exe (w katalogu instalacyjnym serwera SQL) i hasplms.exe w %systemroot%. Obecnie problemy tego typu nie powinny występować: od około połowy 2013r instalator Stacji.SQL na stanowiskach, na których wybieramy typ instalacji "jednostanowiskowa/serwer sieciowy" po zaznaczeniu odpowiedniej opcji konfiguruje zaporę systemu Windows tak, aby możliwa była praca po sieci. Jeśli jednak w dalszym ciągu otrzymujecie Państwo na końcówkach sieciowych komunikat o niemożności połączenia z bazą bądź nieobecności sieciowego klucza HASP (ew. niezgodności HASP z licencją) - to najprawdopodobniejszą przyczyną jest istnienie drugiej zapory sieciowej, np. wbudowanej w oprogramowanie antywirusowe. Należy wtedy skonfigurować ją wg. zaleceń z punktu 1. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.