Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

makaon

Jelcz L090M

Polecane posty

makaon

Szanowni Koledzy! Pomóżcie zlokalizować gdzie jest wybity w tym autobusie nr VIN?

Problem jest w tym, że "kiedyś" "ktoś" "wyprostował" dokumenty i zamiast nr VIN "SUJ...." jest w dowodzie "SUSL...) - oczywiście taki numer jest wybity na ramie z przodu po prawej stronie, pod klapą chłodnicy, co jest ponoć wg producenta numerem ramy (jako części?? jaki jest sens wybijać numer części w postaci 17 cyfrowego ciągu znaków???), a nie numerem VIN. Oczywiście nie byłoby problemu, gdyby w karcie pojazdu było "SUSL..." - a jest oczywiście "SUJ....", wymiana dowodu =starostwo=problem (najprościej byłoby "zgubić" KP :).

Gdzie jest ten właściwy nr VIN "SUJ..."? Pomocy!!!

 

Panowie z serwisu Jelcza powiedzieli mi dziwną rzecz:

"My nie nabijaliśmy żadnych numerów na ramach, bo ramy przyjeżdżały z Sanoka (prawdopodobnie już z numerami) i były kompletowane na autobus w Jelczu".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Moim zdaniem N za niezgodność danych. Przecież obowiązuje Cię numer ramy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makaon

Kolega, nie pytałem o to. Dowód jest, numer na ramie jast -są zgodne, a numer w KP mnie nie interesuje (na przeglądzie, bo KP nie okazuje się). Jak starostwo mogło wypuścić dowód z innym nr vin i KP z innym nr VIN? To się nie mieści w głowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

makaon znalazłem coś takiego, widz, że nie tylko Ty masz taki problem

http://www.phototrans.eu/14,570376,0,Jelcz_L090M_LWS_4242.html

 

Jak starostwo mogło wypuścić dowód z innym nr vin i KP z innym nr VIN? To się nie mieści w głowie?
jeden nr wpisali ramy (starowskiej) drugi nr nadwozia Jelcza :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makaon

up

wg Twojego cytatu , samochód miał na ramie DWA numery VIN, jeden numer vin ramy (z Sanoka), a drugi wykonany w Jelczu "SUJ...".

Żebym tylko mógł znaleźć ten drugi numer "SUJ..." na tej ramie :) Sczerze mówiąc, to ja nie mam z tym problemu, a starostwo raczej tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Czyli wychodzi na to, że powinny oba numery być wpisane zarówno w DR jak i w KP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makaon

Moje starostwo twierdzi, że w KP nie ma mowy o żadnej modyfikacji (jest w tej chwili jeden "SUJ...").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Moje starostwo twierdzi, że w KP nie ma mowy o żadnej modyfikacji (jest w tej chwili jeden "SUJ...").
A adnotacje urzędowe? To jak w takim razie wydali DR z innym numerem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Gdzie jest ten właściwy nr VIN "SUJ..."?

Szukaj za prawym przednim kołem . Tylko że ten właściwy jest przy chłodnicy .Kolega z PKS takie cudo przerabiał .

Wyciąłem jedno słowo

ramy przyjeżdżały z Sanoka już z numerami i były kompletowane na autobus w Jelczu

i Jelcz bił swoje numery .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
i Jelcz bił swoje numery

 

A Jelcz w autobusach to nie bił numerów nadwozia w komorze silnika po prawej stronie na nadwoziu na takiej spawanej blasze::?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A Jelcz w autobusach to nie bił numerów nadwozia w komorze silnika po prawej stronie na nadwoziu na takiej spawanej blasze::?

W PR . A tabliczki były dwie(druga po lewej) i często gęsto były numery źle pospisywane .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czyli wychodzi na to, że powinny oba numery być wpisane zarówno w DR jak i w KP.

 

Prawo nie przewiduje takiej możliwości. Wpisuje się jeden numer. A który ważniejszy? Nie wiem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A który ważniejszy?

Ten który wskazał producent w homologacji ,zakładając że ten przy chłodnicy jest właściwy ,to ten drugi potraktowałbym jako numer części - a że podobny do VIN , kto zabroni tak oznakować część .Nie został poruszony temat tabliczki znamionowej i co na niej jest .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czyli wychodzi na to, że powinny oba numery być wpisane zarówno w DR jak i w KP.

Nie zawsze wpisujw się VIN podany w homo. Wbrew pozoro takich pojazdów z podwójnym nr VIN jest całkiem sporo i są to głównie autobusy budowane na podwoziu samochodu ciężarowego, min. podwójny nr mają gimbusy budowane na podwoziu Mana, Soliny i Vetliny budowane na podwoziu Mercedesa. Wbrew pozorom ten drugi VIN często sie przydaje przy doborze części zamiennych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

danielg539, na kursie o tym nie mówią, a że pracuje na PSKP to się jeszcze nie spotkałem z takim przypadkiem. Tak czy inaczej nie zmienia to faktu, że ktoś rejestrując w WK dał ciała. Dwa różne numery w dokumentach...

Prawo nie przewiduje takiej możliwości. Wpisuje się jeden numer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Tak czy inaczej nie zmienia to faktu, że ktoś rejestrując w WK dał ciała.

Niekoniecznie ,WK z nieba tego wziął . Diagnosta przy przeglądzie znalazł ten drugi i jak napisane "ktoś wyprostował" .

Moje starostwo twierdzi, że w KP nie ma mowy o żadnej modyfikacji

Coś mi tu nie pasuje ,jak skoroduje i nowy nada starosta ,to też nie zmodifikują ?

Niemoc niektórych urzędników jest chyba gorsza od mafii . :D

Czekam na ....... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Niekoniecznie ,WK z nieba tego wziął . Diagnosta przy przeglądzie znalazł ten drugi i jak napisane "ktoś wyprostował" .
Właśnie dziwi mnie ta niezgodność KP z DR. Powinno to być poprawione w obu dokumentach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Właśnie dziwi mnie ta niezgodność KP z DR

Mnie też to dziwi ,i dlatego

Czekam na .

dodam że na wypowiedzi osób z branży . :-D

Skoro do jakiejkolwiek zmiany trzeba mieć DR i KP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

To oczywiste, że numer identyfikacyjny w DR i KP musi być identyczny. W przypadku np. wymiany ramy czy nadania nowego numeru wpisuje się go w KP w zmianach technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.