Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

makaon

Szanowni Koledzy! Pomóżcie zlokalizować gdzie jest wybity w tym autobusie nr VIN?

Problem jest w tym, że "kiedyś" "ktoś" "wyprostował" dokumenty i zamiast nr VIN "SUJ...." jest w dowodzie "SUSL...) - oczywiście taki numer jest wybity na ramie z przodu po prawej stronie, pod klapą chłodnicy, co jest ponoć wg producenta numerem ramy (jako części?? jaki jest sens wybijać numer części w postaci 17 cyfrowego ciągu znaków???), a nie numerem VIN. Oczywiście nie byłoby problemu, gdyby w karcie pojazdu było "SUSL..." - a jest oczywiście "SUJ....", wymiana dowodu =starostwo=problem (najprościej byłoby "zgubić" KP :).

Gdzie jest ten właściwy nr VIN "SUJ..."? Pomocy!!!

 

Panowie z serwisu Jelcza powiedzieli mi dziwną rzecz:

"My nie nabijaliśmy żadnych numerów na ramach, bo ramy przyjeżdżały z Sanoka (prawdopodobnie już z numerami) i były kompletowane na autobus w Jelczu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Moim zdaniem N za niezgodność danych. Przecież obowiązuje Cię numer ramy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
makaon

Kolega, nie pytałem o to. Dowód jest, numer na ramie jast -są zgodne, a numer w KP mnie nie interesuje (na przeglądzie, bo KP nie okazuje się). Jak starostwo mogło wypuścić dowód z innym nr vin i KP z innym nr VIN? To się nie mieści w głowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100

makaon znalazłem coś takiego, widz, że nie tylko Ty masz taki problem

http://www.phototrans.eu/14,570376,0,Jelcz_L090M_LWS_4242.html

 

Jak starostwo mogło wypuścić dowód z innym nr vin i KP z innym nr VIN? To się nie mieści w głowie?
jeden nr wpisali ramy (starowskiej) drugi nr nadwozia Jelcza :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
makaon

up

wg Twojego cytatu , samochód miał na ramie DWA numery VIN, jeden numer vin ramy (z Sanoka), a drugi wykonany w Jelczu "SUJ...".

Żebym tylko mógł znaleźć ten drugi numer "SUJ..." na tej ramie :) Sczerze mówiąc, to ja nie mam z tym problemu, a starostwo raczej tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Czyli wychodzi na to, że powinny oba numery być wpisane zarówno w DR jak i w KP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
makaon

Moje starostwo twierdzi, że w KP nie ma mowy o żadnej modyfikacji (jest w tej chwili jeden "SUJ...").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
Moje starostwo twierdzi, że w KP nie ma mowy o żadnej modyfikacji (jest w tej chwili jeden "SUJ...").
A adnotacje urzędowe? To jak w takim razie wydali DR z innym numerem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Gdzie jest ten właściwy nr VIN "SUJ..."?

Szukaj za prawym przednim kołem . Tylko że ten właściwy jest przy chłodnicy .Kolega z PKS takie cudo przerabiał .

Wyciąłem jedno słowo

ramy przyjeżdżały z Sanoka już z numerami i były kompletowane na autobus w Jelczu

i Jelcz bił swoje numery .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
i Jelcz bił swoje numery

 

A Jelcz w autobusach to nie bił numerów nadwozia w komorze silnika po prawej stronie na nadwoziu na takiej spawanej blasze::?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A Jelcz w autobusach to nie bił numerów nadwozia w komorze silnika po prawej stronie na nadwoziu na takiej spawanej blasze::?

W PR . A tabliczki były dwie(druga po lewej) i często gęsto były numery źle pospisywane .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czyli wychodzi na to, że powinny oba numery być wpisane zarówno w DR jak i w KP.

 

Prawo nie przewiduje takiej możliwości. Wpisuje się jeden numer. A który ważniejszy? Nie wiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A który ważniejszy?

Ten który wskazał producent w homologacji ,zakładając że ten przy chłodnicy jest właściwy ,to ten drugi potraktowałbym jako numer części - a że podobny do VIN , kto zabroni tak oznakować część .Nie został poruszony temat tabliczki znamionowej i co na niej jest .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czyli wychodzi na to, że powinny oba numery być wpisane zarówno w DR jak i w KP.

Nie zawsze wpisujw się VIN podany w homo. Wbrew pozoro takich pojazdów z podwójnym nr VIN jest całkiem sporo i są to głównie autobusy budowane na podwoziu samochodu ciężarowego, min. podwójny nr mają gimbusy budowane na podwoziu Mana, Soliny i Vetliny budowane na podwoziu Mercedesa. Wbrew pozorom ten drugi VIN często sie przydaje przy doborze części zamiennych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

danielg539, na kursie o tym nie mówią, a że pracuje na PSKP to się jeszcze nie spotkałem z takim przypadkiem. Tak czy inaczej nie zmienia to faktu, że ktoś rejestrując w WK dał ciała. Dwa różne numery w dokumentach...

Prawo nie przewiduje takiej możliwości. Wpisuje się jeden numer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Tak czy inaczej nie zmienia to faktu, że ktoś rejestrując w WK dał ciała.

Niekoniecznie ,WK z nieba tego wziął . Diagnosta przy przeglądzie znalazł ten drugi i jak napisane "ktoś wyprostował" .

Moje starostwo twierdzi, że w KP nie ma mowy o żadnej modyfikacji

Coś mi tu nie pasuje ,jak skoroduje i nowy nada starosta ,to też nie zmodifikują ?

Niemoc niektórych urzędników jest chyba gorsza od mafii . :D

Czekam na ....... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
Niekoniecznie ,WK z nieba tego wziął . Diagnosta przy przeglądzie znalazł ten drugi i jak napisane "ktoś wyprostował" .
Właśnie dziwi mnie ta niezgodność KP z DR. Powinno to być poprawione w obu dokumentach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Właśnie dziwi mnie ta niezgodność KP z DR

Mnie też to dziwi ,i dlatego

Czekam na .

dodam że na wypowiedzi osób z branży . :-D

Skoro do jakiejkolwiek zmiany trzeba mieć DR i KP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

To oczywiste, że numer identyfikacyjny w DR i KP musi być identyczny. W przypadku np. wymiany ramy czy nadania nowego numeru wpisuje się go w KP w zmianach technicznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.