grysu717 Napisano 24 Listopad 2013 Share Napisano 24 Listopad 2013 Witam, Mam transportera t3, 1986r, 8-osobowy (2+3+3), wszystkie miejsca skierowane do przodu. Chciałbym przerobić drugi rząd, żeby 2 miejsca były bokiem do kierunku jazdy, przy ścianie między fotelem kierowcy a tylną kanapą, a trzecie miejsce z tego rzędu po drugiej stronie, normalnie przodem, przy drzwiach (czyli w sumie tak jak jest teraz). Chciałbym się dowiedzieć czy da się to tak zrobić, żeby samochód normalnie przeszedł badanie? Z tego co wiem to samochody zarejestrowane po raz pierwszy przed 2007 mogą mieć siedzenia bokiem, więc mój t3 się na to łapie. A w związku z tym że nie zmieniam liczby miejsc to chyba nie da się udowodnić, że te siedzenia bokiem ja zrobiłem a nie ktoś inny przed 2007 (jeśli jestem w błędzie to poprawcie mnie ), więc pod tym względem być może by to przeszło. Idźmy dalej. Czy musiałbym te miejsca bokiem zainstalować w fabrycznych, istniejących już punktach mocowania foteli (w związku z tym że mają być bokiem - chyba nie możliwe, a na pewno bardzo trudne), czy mogę zrobić nowe, stabilne mocowania tak żeby wszystko pasowało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Listopad 2013 Share Napisano 24 Listopad 2013 Takiego układu siedzeń w fabrycznych T3 nie było, więc nie są możliwe takie fabryczne punkty mocowania siedzeń a w związku z tym nie jest dopuszczalna taka przeróbka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Listopad 2013 Share Napisano 24 Listopad 2013 Czy musiałbym te miejsca bokiem zainstalować w fabrycznych, istniejących już punktach mocowania foteli Literalnie tak. czy mogę zrobić nowe, stabilne mocowania tak żeby wszystko pasowało ? Nie bo fotele moga być zamocowane tylko w miejscach przewidzianych przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Listopad 2013 Share Napisano 24 Listopad 2013 Literalnie tak. A jest jakaś nieliteralna możliwość ? że uprzedzę pytanie grysa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 24 Listopad 2013 Share Napisano 24 Listopad 2013 A jest jakaś nieliteralna możliwość ? wolnoamerykanka Marku, nie spotykasz w trakcie BT i nie obserwujesz to co porusza się po naszych drogach??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grysu717 Napisano 24 Listopad 2013 Autor Share Napisano 24 Listopad 2013 Dzięki za odpowiedź, ale będę miał w związku z tym kolejne pytanie. Skoro jedyną możliwością jest mocowanie w fabrycznych punktach, to czy gdybym zamontował te fotele w oryginalnych punktach w taki sposób że byłyby one obracane o 90 stopni, oczywiście blokowane żeby się nie kręciły, oraz żeby 'wchodziły' na swoje miejsce bokiem ? Wiem, że może to być niemożliwe do zrobienia, ale załóżmy że by się udało, to czy przeszłoby to na badaniu i czy jest to legalne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Listopad 2013 Share Napisano 24 Listopad 2013 A jest jakaś nieliteralna możliwość ? Jest. Wystarczy pojechać na pocztę i bez większych problemów klepną taką zmianę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 24 Listopad 2013 Share Napisano 24 Listopad 2013 byłyby one obracane o 90 stopni, oczywiście blokowane żeby się nie kręciły, oraz żeby 'wchodziły' na swoje miejsce bokiem ? Wiem, że może to być niemożliwe do zrobienia, ale załóżmy że by się udało, to czy przeszłoby to na badaniu i czy jest to legalne ? Dz.u.poz 996 tabelka 6.2.6. Pozostałe siedzenia Kontrola organoleptyczna. a) Siedzenia uszkodzone lub niepewne mocowanie siedzeń. X X b) Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. X X c) Nieprawidłowe działanie elementów regulacji i ustawienia siedzenia. X X d) Złe zamocowanie grożące samoczynnym przemieszczaniem. (UI,USZ) e) Brak zagłówków siedzeń (jeżeli są wymagane). X X f) Śruby mocujące siedzenia bez oznaczenia cech wytrzymałościowych. X X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grysu717 Napisano 24 Listopad 2013 Autor Share Napisano 24 Listopad 2013 Okej, dzięki wielkie za odpowiedzi. W takim razie będę kombinował nad jakimś innym układem tych siedzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Listopad 2013 Share Napisano 24 Listopad 2013 Okej, dzięki wielkie za odpowiedzi. W takim razie będę kombinował nad jakimś innym układem tych siedzeń Założ sobie te z wersji kemping, są obracane tyłem do kierunku jazdy. [ Dodano: 24-11-2013, 22:52 ] A jest jakaś nieliteralna możliwość ? Jest. Wystarczy pojechać na pocztę i bez większych problemów klepną taką zmianę Tylko, że w przypadku takich zmian nie potrzeba przeprowadzać BT po zmianach konstrukcyjnych! Inna sprawa, co będzie na OBT ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 Tylko, że w przypadku takich zmian nie potrzeba przeprowadzać BT Niby żadne zmiany w zapisach DR nie uległy zmianie, ale modyfikacja pojazdu jest tak znaczna, że ja widzę potrzebę przeprowadzenia takiego BT, tylo te nasze przepisy są z każdej strony niedoskonałe. Inna sprawa, co będzie na OBT ... Na OBT raczej bez problemu taka zmianę da się wychwycić a wtedy jest duża szansa na N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 Niby żadne zmiany w zapisach DR nie uległy zmianie, ale modyfikacja pojazdu jest tak znaczna, że ja widzę potrzebę przeprowadzenia takiego BT, Tylko zmiany powodujące zmianę danych w DR są objęte DBT, więc tutaj odpada. Natomiast na OBT powinno zostać wychwycone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 Okej, dzięki wielkie za odpowiedzi. W takim razie będę kombinował nad jakimś innym układem tych siedzeń Założ sobie te z wersji kemping, są obracane tyłem do kierunku jazdy. W wersjach kempingowych VW T3 (różnych producentów, zależnie od układu wnętrza) obracane są fotele przednie (kierowcy i pasażera). Środkowy rząd obraca się o 180 stopni wyłącznie w wersji Carat, która nie jest wersją kempingową. P.S. Biorąc pod uwagę sposób mocowania foteli oryginalnych oraz liczbę i sposób rozmieszczenia ich mocowań w podłodze (które w licznych wersjach specjalnych, np. karetce czy rozmaitych wersjach policyjnych, strażackich i wojskowych są też miejscami mocowania wyposażenia specjalistycznego) w tym konkretnym modelu nie widzę przeszkód technicznych w wykonaniu takiej zabudowy wnętrza, w której umieszczone bokiem do kierunku jazdy miejsca siedzące będą korzystać z oryginalnych punktów mocowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 sposób rozmieszczenia ich mocowań w podłodze (które w licznych wersjach specjalnych, np. karetce czy rozmaitych wersjach policyjnych, strażackich i wojskowych są też miejscami mocowania wyposażenia specjalistycznego) w tym konkretnym modelu nie widzę przeszkód technicznych w wykonaniu takiej zabudowy wnętrza, Weź tylkp pod uwagę, że wymienione przez Ciebie pojazdy były homologowane w takiej włąśnie kompletacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 Weź tylkp pod uwagę, że wymienione przez Ciebie pojazdy były homologowane w takiej włąśnie kompletacji. Ale następnie mogły być wielokrotnie przebudowywane, a i z kolei bazą dla takich pojazdów specjalistycznych mogło być standardowe nadwozie - zatem istnieje możliwość, że pojazd ma standardowe + właśnie te dodatkowe punkty kotwiczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 zatem istnieje możliwość, że pojazd ma standardowe + właśnie te dodatkowe punkty kotwiczenia... Istnieje taka możliwość, ale jest dużo większa szansa, że taka modyfikacja została wynonana profesjonalnie, bo przez firę dokonującą zabudów pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 No ale firma dokonująca zabudowy i tak zapewne korzystała z modeli fabrycznych - kompletnych. Tylko naprawdę nieliczne przypadki zabudów - typu profesjonalne campery itp. bazują na niekompletnych podwoziach. Jeśli bazą jest furgon (blaszak) to zazwyczaj bazą - np. pod karetkę - jest i tak już kompletny pojazd w wersji powiedzmy osobowej czy ciężarowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 No ale firma dokonująca zabudowy i tak zapewne korzystała z modeli fabrycznych - kompletnych. Nie zawsze, bo np. Sprintera można kupić bez ściany grodziowej a gdy chcesz przerobić go na karetkę to będzie taniej o parę stówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 Tak - oczywiście - ściany grodziowej nie będzie, być może nieco inna konstrukcja nadwozia (od razu Ci wywalą jakieś drzwi na linii produkcyjnej, tudzież dołożą) - czyli generalnie wszystko, co na etapie montażu taśmowego można nieco inaczej skonfigurować to zrobią. Ale nikt dla jakiejś małej partii aut dla konkretnego zamawiającego nie zmieni konstrukcji płyty podłogowej np... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 Ale nikt dla jakiejś małej partii aut dla konkretnego zamawiającego nie zmieni konstrukcji płyty podłogowej np... Oczywiście, że nikt nie dokona takiej zmiany na życzenie klienta. Klient może wybrać coś z pośród dostępnych opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Listopad 2013 Share Napisano 25 Listopad 2013 Ale w wielu markach niezależnie od wersji płyta podłogowa będzie i tak taka sama - z układem przetłoczeń i mocowań umożliwiająca różnoraką konfiguracje wnętrza w ramach dostępnych opcji - to wynika z optymalizacji kosztów produkcji. Oczywiście generalnej zasady nie ma - to druga prawda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 26 Listopad 2013 Share Napisano 26 Listopad 2013 Ale w wielu markach niezależnie od wersji płyta podłogowa będzie i tak taka sama - z układem przetłoczeń i mocowań umożliwiająca różnoraką konfiguracje wnętrza w ramach dostępnych opcji - to wynika z optymalizacji kosztów produkcji. Oczywiście generalnej zasady nie ma - to druga prawda... To jeszcze nie te czasy. T3 w każdej wersji (cywil, policja, wojsko, karetka, kamper, blaszak, bus) ma tę samą podłogę i te same punkty mocowania foteli/wyposażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Listopad 2013 Share Napisano 26 Listopad 2013 Też mi się tak wydaje w przypadku tego modelu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.