Skocz do zawartości

Zmiana układu miejsc w VW T3


grysu717

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam transportera t3, 1986r, 8-osobowy (2+3+3), wszystkie miejsca skierowane do przodu. Chciałbym przerobić drugi rząd, żeby 2 miejsca były bokiem do kierunku jazdy, przy ścianie między fotelem kierowcy a tylną kanapą, a trzecie miejsce z tego rzędu po drugiej stronie, normalnie przodem, przy drzwiach (czyli w sumie tak jak jest teraz).

Chciałbym się dowiedzieć czy da się to tak zrobić, żeby samochód normalnie przeszedł badanie? Z tego co wiem to samochody zarejestrowane po raz pierwszy przed 2007 mogą mieć siedzenia bokiem, więc mój t3 się na to łapie. A w związku z tym że nie zmieniam liczby miejsc to chyba nie da się udowodnić, że te siedzenia bokiem ja zrobiłem a nie ktoś inny przed 2007 (jeśli jestem w błędzie to poprawcie mnie :) ), więc pod tym względem być może by to przeszło.

Idźmy dalej. Czy musiałbym te miejsca bokiem zainstalować w fabrycznych, istniejących już punktach mocowania foteli (w związku z tym że mają być bokiem - chyba nie możliwe, a na pewno bardzo trudne), czy mogę zrobić nowe, stabilne mocowania tak żeby wszystko pasowało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego układu siedzeń w fabrycznych T3 nie było, więc nie są możliwe takie fabryczne punkty mocowania siedzeń a w związku z tym nie jest dopuszczalna taka przeróbka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy musiałbym te miejsca bokiem zainstalować w fabrycznych, istniejących już punktach mocowania foteli

Literalnie tak.

czy mogę zrobić nowe, stabilne mocowania tak żeby wszystko pasowało ?

Nie bo fotele moga być zamocowane tylko w miejscach przewidzianych przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakaś nieliteralna możliwość ?
wolnoamerykanka Marku, nie spotykasz w trakcie BT i nie obserwujesz to co porusza się po naszych drogach???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale będę miał w związku z tym kolejne pytanie.

Skoro jedyną możliwością jest mocowanie w fabrycznych punktach, to czy gdybym zamontował te fotele w oryginalnych punktach w taki sposób że byłyby one obracane o 90 stopni, oczywiście blokowane żeby się nie kręciły, oraz żeby 'wchodziły' na swoje miejsce bokiem ? Wiem, że może to być niemożliwe do zrobienia, ale załóżmy że by się udało, to czy przeszłoby to na badaniu i czy jest to legalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłyby one obracane o 90 stopni, oczywiście blokowane żeby się nie kręciły, oraz żeby 'wchodziły' na swoje miejsce bokiem ? Wiem, że może to być niemożliwe do zrobienia, ale załóżmy że by się udało, to czy przeszłoby to na badaniu i czy jest to legalne ?

:?

Dz.u.poz 996 tabelka

6.2.6. Pozostałe siedzenia Kontrola organoleptyczna. a) Siedzenia uszkodzone lub niepewne mocowanie siedzeń. X X b) Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. X X c) Nieprawidłowe działanie elementów regulacji i ustawienia siedzenia. X X d) Złe zamocowanie grożące samoczynnym przemieszczaniem. (UI,USZ) e) Brak zagłówków siedzeń (jeżeli są wymagane). X X f) Śruby mocujące siedzenia bez oznaczenia cech wytrzymałościowych. X X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki wielkie za odpowiedzi. W takim razie będę kombinował nad jakimś innym układem tych siedzeń :)

Założ sobie te z wersji kemping, są obracane tyłem do kierunku jazdy.

 

[ Dodano: 24-11-2013, 22:52 ]

A jest jakaś nieliteralna możliwość ?

Jest. Wystarczy pojechać na pocztę i bez większych problemów klepną taką zmianę :(

Tylko, że w przypadku takich zmian nie potrzeba przeprowadzać BT po zmianach konstrukcyjnych!

Inna sprawa, co będzie na OBT ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w przypadku takich zmian nie potrzeba przeprowadzać BT

Niby żadne zmiany w zapisach DR nie uległy zmianie, ale modyfikacja pojazdu jest tak znaczna, że ja widzę potrzebę przeprowadzenia takiego BT, tylo te nasze przepisy są z każdej strony niedoskonałe.

Inna sprawa, co będzie na OBT ...

Na OBT raczej bez problemu taka zmianę da się wychwycić a wtedy jest duża szansa na N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby żadne zmiany w zapisach DR nie uległy zmianie, ale modyfikacja pojazdu jest tak znaczna, że ja widzę potrzebę przeprowadzenia takiego BT,

 

Tylko zmiany powodujące zmianę danych w DR są objęte DBT, więc tutaj odpada. Natomiast na OBT powinno zostać wychwycone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki wielkie za odpowiedzi. W takim razie będę kombinował nad jakimś innym układem tych siedzeń :)

Założ sobie te z wersji kemping, są obracane tyłem do kierunku jazdy.

 

W wersjach kempingowych VW T3 (różnych producentów, zależnie od układu wnętrza) obracane są fotele przednie (kierowcy i pasażera). Środkowy rząd obraca się o 180 stopni wyłącznie w wersji Carat, która nie jest wersją kempingową.

 

P.S. Biorąc pod uwagę sposób mocowania foteli oryginalnych oraz liczbę i sposób rozmieszczenia ich mocowań w podłodze (które w licznych wersjach specjalnych, np. karetce czy rozmaitych wersjach policyjnych, strażackich i wojskowych są też miejscami mocowania wyposażenia specjalistycznego) w tym konkretnym modelu nie widzę przeszkód technicznych w wykonaniu takiej zabudowy wnętrza, w której umieszczone bokiem do kierunku jazdy miejsca siedzące będą korzystać z oryginalnych punktów mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sposób rozmieszczenia ich mocowań w podłodze (które w licznych wersjach specjalnych, np. karetce czy rozmaitych wersjach policyjnych, strażackich i wojskowych są też miejscami mocowania wyposażenia specjalistycznego) w tym konkretnym modelu nie widzę przeszkód technicznych w wykonaniu takiej zabudowy wnętrza,

Weź tylkp pod uwagę, że wymienione przez Ciebie pojazdy były homologowane w takiej włąśnie kompletacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź tylkp pod uwagę, że wymienione przez Ciebie pojazdy były homologowane w takiej włąśnie kompletacji.

 

Ale następnie mogły być wielokrotnie przebudowywane, a i z kolei bazą dla takich pojazdów specjalistycznych mogło być standardowe nadwozie - zatem istnieje możliwość, że pojazd ma standardowe + właśnie te dodatkowe punkty kotwiczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem istnieje możliwość, że pojazd ma standardowe + właśnie te dodatkowe punkty kotwiczenia...

Istnieje taka możliwość, ale jest dużo większa szansa, że taka modyfikacja została wynonana profesjonalnie, bo przez firę dokonującą zabudów pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale firma dokonująca zabudowy i tak zapewne korzystała z modeli fabrycznych - kompletnych. Tylko naprawdę nieliczne przypadki zabudów - typu profesjonalne campery itp. bazują na niekompletnych podwoziach. Jeśli bazą jest furgon (blaszak) to zazwyczaj bazą - np. pod karetkę - jest i tak już kompletny pojazd w wersji powiedzmy osobowej czy ciężarowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale firma dokonująca zabudowy i tak zapewne korzystała z modeli fabrycznych - kompletnych.

Nie zawsze, bo np. Sprintera można kupić bez ściany grodziowej a gdy chcesz przerobić go na karetkę to będzie taniej o parę stówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - oczywiście - ściany grodziowej nie będzie, być może nieco inna konstrukcja nadwozia (od razu Ci wywalą jakieś drzwi na linii produkcyjnej, tudzież dołożą) - czyli generalnie wszystko, co na etapie montażu taśmowego można nieco inaczej skonfigurować to zrobią. Ale nikt dla jakiejś małej partii aut dla konkretnego zamawiającego nie zmieni konstrukcji płyty podłogowej np...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nikt dla jakiejś małej partii aut dla konkretnego zamawiającego nie zmieni konstrukcji płyty podłogowej np...

Oczywiście, że nikt nie dokona takiej zmiany na życzenie klienta. Klient może wybrać coś z pośród dostępnych opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w wielu markach niezależnie od wersji płyta podłogowa będzie i tak taka sama - z układem przetłoczeń i mocowań umożliwiająca różnoraką konfiguracje wnętrza w ramach dostępnych opcji - to wynika z optymalizacji kosztów produkcji. Oczywiście generalnej zasady nie ma - to druga prawda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w wielu markach niezależnie od wersji płyta podłogowa będzie i tak taka sama - z układem przetłoczeń i mocowań umożliwiająca różnoraką konfiguracje wnętrza w ramach dostępnych opcji - to wynika z optymalizacji kosztów produkcji. Oczywiście generalnej zasady nie ma - to druga prawda...

 

To jeszcze nie te czasy. T3 w każdej wersji (cywil, policja, wojsko, karetka, kamper, blaszak, bus) ma tę samą podłogę i te same punkty mocowania foteli/wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.