Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
beri222

Metody określania stanu technicznego samochodu Po kolizjach

Polecane posty

beri222

Witam wszystkich!

 

Piszę pracę inż. na temat przedstawiony w temacie. Mam pytanie, prośbę. Jakie według was są metody określania stanu technicznego Po wypadku i kolizji jak to rozumiecie? Według mnie są to metody tzw. rutynowe czyli te wykonywane przez rzeczoznawcę w sprawie oględzin np. pomiar bieżnika, grubości lakieru, metody stanowiskowe jak hamownia , rama naprawcza. Czy do tych metod można coś innego dodać ? metody komputerowe jak audatex , info ekspert do wycen? Proszę o waszą pomoc. Liczę że znajdę tu jakieś mniejsze grono rzeczoznawców i środowisko zapoznane z tym tematem. Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
rutynowe czyli te wykonywane przez rzeczoznawcę w sprawie oględzin np. pomiar bieżnika, grubości lakieru, metody stanowiskowe jak hamownia
,

No to raczej nie ma nic wspólnego ze określeniem stanu technicznego po wypadku

 

rama naprawcza.
,

w przypadku badań na SKP byłby to co najwyżej sprawdzenie dodatkowych warunków technicznych czyli poz 7.10 cennika:

pomiar prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych

nadwozia samonośnego pojazdów samochodowych do 3,5 t

d.m.c., związanych z zespołami i układami bezpieczeństwa

jazdy5)

Albo pomiar prawidłowości ustawienia kół na urządzeniu do ich pomiaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania

Pojęcie bardzo szerokie. Badania pojazdów po wypadku mają najczęściej na celu:

- ustalenie stanu technicznego pojazdu po wypadku (np w celu określenia zakresu i kosztów naprawy)

- ustalenie stanu technicznego pojazdu przed wypadkiem - czy bezpośrednio przed wypadkiem pojazd był sprawny, a jeżeli nie, to rozróżnienie, które usterki istniały przed wypadkiem, a które są jego następstwem a także czy usterki mogły mieć wpływ na zaistnienie wypadku i czy kierowca był świadomy ich istnienia.

Badania są przeróżne - mogą to być typowe oględziny w warunkach warsztatowych, szeroko pojęta diagnostyka pojazdów, czy np badania metalograficzne pojedynczych detali, lub ich przełomów pod mikroskopem. Do tego dochodzą np. badania ogumienia pod kątem uszkodzeń, badania żarówek (czy świeciły w czasie wypadku)

Można też badać pojazdy pod kątem stopnia deformacji nadwozia - na tej podstawie można wnioskować o energii zderzenia, czyli pośrednio o prędkości pojazdu przed wypadkiem. To tylko przykłady.

Metoda zależy od tego, jaki jest cel badania.

Tematy na niejedną pracę doktorską. Proponuję zatem zawęzić temat pracy do ściśle określonego celu i pod tym kątem analizować metody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beri222

Witam!

 

Dziękuję za odpowiedź w poście. Rzeczywiście nie wiem na czym się skupić. Jako opracowanie własne jako przykład określenia stanu technicznego pojazdu po wypadku" zdecydowałem się uzyskać od znajomego zdjęcia uszkodzonego pojazdu po kolizji i skorzystanie z programu audatex w celu określenia kosztów naprawy i info ekspert w celu wyceny i pozostałości (obydwa programy mam na zajęciach ). Według Państwa to wystarczające dopełnienie opracowania własnego ( nie mam 100% pewności czy to dobry krok).

W pracy na 1 rozdział poświecę ogólnej tematyce BRD (UPO , statystyki KGP jak stan techniczny wpływa na wypadek ile procent itp)

na 2 rozdział poświecę o starzeniu pojazdów

3 poświecę diagnostyce parametry i identyfikację i diagnostyka podwozia itp hamownia metody warsztatowe zmieszane z osłuchaniem silnika próba drogowa itp

4 nie wiem czy nazwać nowoczesne metody ?? czyli prostowanie konstrukcji , geometria osi i kol , naprawa zawieszeń ( nie wiem czy to potrzebne)

5 programy wspomagające określenie stanu audatex i info ekspert euroglass itp opisze

 

nie wiem czy nie skupić się na samych metodach komputerowych a te warsztatowe wspomnieć w dziale diagnostyka , promotor wspomniał ze mam się skupić na tym co się dzieje z pojazdem TYLKO PO KOLIZJI nie obchodzi go co jest przed

Jakby Państwo to rzogryźli Przepraszam za jakość wypowiedzi i dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
czyli prostowanie konstrukcji , geometria osi i kol , naprawa zawieszeń ( nie wiem czy to potrzebne)
Nie wiem dokładnie jak możesz ująć prostowanie,naciąganie konstrukcji pojazdu ale po naprawie pomiar geometrii całego pojazdu jest podstawa dopuszczenia go do ruchu... Oczywiście parametry geometryczne muszą być zgodne z zalecanymi przez producenta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania

Jak zrozumiałem, praca będzie ukierunkowana raczej na badania pod kątem określenia wartości pojazdu po wypadku i określenia kosztów i metod naprawy. W takim przypadku proponuję skoncentrować się na technologii napraw blacharsko- lakierniczych. Tak naprawdę dopiero dobra znajomość tego zagadnienia pozwala na pełne i profesjonalne korzystanie z eksperckich systemów wyceny typu Audatex czy Eurotax. Diagnostyka w takim przypadku ogranicza się najczęściej do pomiarów geometrii nadwozia i układu jezdnego. Badania hamowniane czy parametrów pracy silnika raczej nie będą tu miały zastosowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beri222

Dziękuję za odpowiedź. Nurtuje mnie ciągle jedna kwestia. Czy metodami określania stanu technicznego można nazwać narzędziami informatycznymi do wycen , kosztorysów napraw? Czy metody określania stanu technicznego to metody napraw blacharsko- lakierniczych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Czy metodami określania stanu technicznego można nazwać narzędziami informatycznymi do wycen , kosztorysów napraw?
może to ci pomoże rozróżnić metody od narzędzi:

http://www.zpid.utp.edu.pl/e-ksiazki/5/R5.PDF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beri222

jako metody badań pojazdów powypadkowych wybrałem :

-Pomiar geometrii kół i równoległości osi

-Pomiar parametrów nadwozia

-Oględziny uszkodzonych stref

 

jako narzędzia programy Audatex, Eurotax i Info-Ekspert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo

Przykre, że ktoś pisze pracę inżynierską (czyli aspiruje do posiadania wyższego wykształcenia), a nie potrafi napisać poprawnego zdania po polsku (czyli poziom wykształcenia podstawowego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.