Skocz do zawartości
abc

Badanie L po 'nowemu'

Rekomendowane odpowiedzi

abc

przyjedzie do Was motocykl

np: Honda pojemność 250cm3 oraz mocy 18 kW

ma w dowodzie L oraz odpowiednio jest oznakowana

 

czy dostanie potwierdzenie przystosowania do nauki jazdy albo stempel do dowodu

 

dopytam dla utrudnienia :)

 

czy interesuje Was ustawa o kierujących pojazdami??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
czy dostanie potwierdzenie przystosowania do nauki jazdy albo stempel do dowodu
Nie, bo nie spełnia warunków po zmianach. Albo ja nie widze okresów przejściowych dla motocykli zarejestrowanych przed wejściem zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dabek

Jest więcej rzeczy, które mnie zastanawiają z ”L”, np.

samochód ciężarowy w zakresie kategorii C powinien:

a) mieć dopuszczalną masę całkowitą co najmniej 12 t,

b) mieć długość co najmniej 8 m,

c) mieć szerokość co najmniej 2,40 m,

d) osiągać prędkość co najmniej 80 km/h,

e) być wyposażony w skrzynię biegów z co najmniej 8 przełożeniami w jeździe do przodu,

f) posiadać skrzynię ładunkową zamkniętą o szerokości i wysokości co najmniej takiej samej jak kabina,

g) mieć rzeczywistą masę całkowitą co najmniej 10 t;

 

Czy ktoś sprawdza masę rzeczywistą na badaniu?

 

 

zespół pojazdów w zakresie kategorii B+E powinien mieć dopuszczalną masę całkowitą powyżej 3,5 t i składać się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla oraz przyczepy, której:

a) skrzynia ładunkowa powinna być zamknięta i posiadać szerokość i wysokość co najmniej taką jak pojazd lub nieznacznie węższą, o ile widoczność do tyłu jest możliwa wyłącznie przy użyciu lusterek zewnętrznych pojazdu,

b) dopuszczalna masa całkowita wynosi co najmniej 1 t,

c) rzeczywista masa całkowita wynosi co najmniej 800 kg;

 

Czyli na badanie musi przyjechać zespół, bo jak inaczej można ocenić prawidłowość warunków technicznych i tak nie ma pewności czy szkolenie będzie tym zestawem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fredek
przyjedzie do Was motocykl

np: Honda pojemność 250cm3 oraz mocy 18 KW

Nie spełnia warunków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Przejżałem PORD i 32 Dz. inic nie znalazłem o tym motocyklu, prosze podpowiedzcie gdzie to jest :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Jak to nie ma:

 

2) motocykl dwukołowy w zakresie prawa jazdy kategorii A1 powinien:

a) być wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej co najmniej 120 cm3 i nieprzekraczającej 125 cm3, o mocy nieprzekraczającej 11 kW,

b) posiadać stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczający 0,1 kW/kg,

c) osiągać prędkość co najmniej 90 km/h;

3) motocykl dwukołowy w zakresie prawa jazdy kategorii A2

a) powinien być wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej co najmniej 400 cm3, o mocy co najmniej 25 kW i nieprzekraczającej 35 kW,

b) powinien posiadać stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczający 0,2 kW/kg;

4) motocykl dwukołowy w zakresie prawa jazdy kategorii A powinien być zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej co najmniej 600 cm3 i mocy co najmniej 40 kW;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
crackers
Przejżałem PORD i 32 Dz. inic nie znalazłem o tym motocyklu, prosze podpowiedzcie gdzie to jest
Dz.U.z 2013 poz.951. warunki dla pojazdów nauki jazdy i do przeprowadzania egzaminów. rozdział 13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Miałem nieaktualny 32 z Norcomu i dlatego :) Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
czy interesuje Was ustawa o kierujących pojazdami??
A co to ma do rzeczy skoro 951 (32) określa warunki dla tego pojazdu, a podany przez Ciebie ich nie spełnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czyli na badanie musi przyjechać zespół, bo jak inaczej można ocenić prawidłowość warunków technicznych i tak nie ma pewności czy szkolenie będzie tym zestawem.

 

Badaniu zawsze podlega pojazd, a nie zespół. Moim zdaniem diagnosta de facto może sprawdzić tylko te warunki dodatkowe, które są "sztywne" dla konkretnego pojazdu. Natomiast na drodze zespół musi już spełniać warunki łączne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
Czyli na badanie musi przyjechać zespół, bo jak inaczej można ocenić prawidłowość warunków technicznych i tak nie ma pewności czy szkolenie będzie tym zestawem.

 

Badaniu zawsze podlega pojazd, a nie zespół. Moim zdaniem diagnosta de facto może sprawdzić tylko te warunki dodatkowe, które są "sztywne" dla konkretnego pojazdu. Natomiast na drodze zespół musi już spełniać warunki łączne.

Zwłaszcza, że DR jest wystawiony na pojazd a nie zespół. Więc warunki sprawdzamy dla każdego z pojazdów z osobna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
crackers
Czyli na badanie musi przyjechać zespół, bo jak inaczej można ocenić prawidłowość warunków technicznych i tak nie ma pewności czy szkolenie będzie tym zestawem.
nie ma to,jak utrudniać sobie życie :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
nie ma to,jak utrudniać sobie życie

Też tak uważam.

Badaniu zawsze podlega pojazd, a nie zespół. Moim zdaniem diagnosta de facto może sprawdzić tylko te warunki dodatkowe, które są "sztywne" dla konkretnego pojazdu. Natomiast na drodze zespół musi już spełniać warunki łączne.

Moim zadaniem, to diagnosta ma obowiązek sprawdzić oznakowanie pojazdu, obecność dodatkowego wyposażenia i nie ma obowiązku wnikania do szkolenia na jaką kategorię bedzie używany dany pojazd.

Przepisy należy stosować w całości a nie wybiórczo i dlatego skoro na SKP nie musi mieć możliwości sprawdzenia masy pojazdu to i diagnosta nie powinien wnikać w DMC, czy pojemność skoskową silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
diagnosta nie powinien wnikać w DMC, czy pojemność skoskową silnika.
Eeee, chyba trochę przesadziłeś. Są warunki w rozporządzeniu to pojazd musi je spełniać. Później będzie, że ktoś straci PJ bo kurs przeprowadzony na niewłaściwym pojeździe, a diagnosta to puszczał (trochę przesadziłem, ale jak widać po ostatnich wpisach na forum może być różnie). My sprawdzamy pojazd nie zespół więc warunki odnośnie pojazdu trzeba zweryfikować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
danielg539 napisał/a:

diagnosta nie powinien wnikać w DMC, czy pojemność skoskową silnika.

Eeee, chyba trochę przesadziłeś.

Czy przesadziłem to nie jestem tego pewien, bo niby skąd diagnosta ma wiedzieć, czy szkolenie będzie się odbywało na kat. C czu C1?

Najlepszym wyjściem z sytuacji było by wpisywanie do DR informacji do szkolenia na jakie kategorje pojazd jest przeznaczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

danielg539, ale podany model (mówię o motocyklu z pierwszego postu) nie mieści się w żadnej kategorii i dlatego nie spełnia obowiązujących wymagań. Poza tym pozostałe muszą spełniać pewne kryteria, które na stacji łatwo zweryfikować (pojemność, moc, DMC itp.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
bo niby skąd diagnosta ma wiedzieć, czy szkolenie będzie się odbywało na kat. C czu C1?

I skąd ma wiedzieć czy będzie w zwykłym ośrodku czy też super ośrodku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
ale podany model

Tu się z Tobą zgodzę ale dlaczego mamy stosować wybiórczo zapisy rozporządzenia o warunkach dla "L" ? Skoro nie jesteśmy w stanie zbadać masy własnej pojazdu to niby dlaczego mamy uwzględniać jego DMC czy pojemność silnika ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
dlaczego mamy stosować wybiórczo zapisy rozporządzenia o warunkach dla "L" ?

 

Gdyż pewne wartości są stałe (pojemność, DMC itd.), a pewne zmienne (rzeczywista masa całkowita).

 

Skoro nie jesteśmy w stanie zbadać masy własnej pojazdu

 

Tam bardziej chodzi o masę rzeczywistą, która się zmienia błyskawicznie (nawet w zależności od tego ile waży diagnosta).

 

 

A prędkość jak badacie? :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dabek

To dla kogo jest rozporządzenie w sprawie warunków technicznych? Kto ma pilnować stanu pojazdów?

Okazuje się, że z warunków technicznych jedno zbadam, ale drugiego to już nie, ale kasę wezmę.

Potem taki instruktor będzie mówił: Panie prokuratorze ja chciałem szkolić, pojechałem na stację, diagnosta powiedział, że samochód jest OK do szkolenia, potwierdził to badaniem technicznym – wpisanym do rejestru, nawet zapłaciłem dodatkowo za to.

 

Przecież na forum są członkowie grupy roboczej, która ma pomysły na zdjęcia samochodów wjeżdżających na badania (razem z diagnostą, z przodu, tyłu i boków). Może lepiej warto się zastanowić nad możliwością potwierdzenia, do jakiej kategorii szkolenia może dany pojazd służyć, wpisać to DR (oczywiście WK przy wpisie L). Sądzę, że bardziej przydadzą się zmiany, które zrzucą odpowiedzialność diagnostów za bezsensowne warunki techniczne.

 

Nie wiem, ale kto widział samochód do szkolenia kat. C z masą rzeczywistą 10 t? Nie mówiąc o tym jak przeprowadzić badanie samochodu z ładunkiem, chyba, że

. Z tego co wiem to nawet WORDy przeprowadzają egzamin z pustą skrzynią.

Ale przepis jest.

 

Warto się zastanowić po co warunek techniczny skoro nikt nie jest w stanie go sprawdzić, no prawie nikt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Nie wiem, ale kto widział samochód do szkolenia kat. C z masą rzeczywistą 10 t? Nie mówiąc o tym jak przeprowadzić badanie samochodu z ładunkiem,

 

Moim zdaniem osiągnięcie rzeczywistej masy na drodze, to problem szkoły nauki jazdy. Na btp może przyjechać pusty, ponieważ wartości rzeczywiste stosuje się na drodze, czyli musi być doładowany. A btp z ładunkiem też nie stanowi problemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
i znów wydany kiedy i od kiedy obowiązuje :D
Rekord pobity :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
i znów wydany kiedy i od kiedy obowiązuje :D
Rekord pobity :D

Bo Pani Minister IiR to Kobieta pracująca :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.