Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

grzegorz70

2 etap homologacji a tabliczka znamionowa

Polecane posty

grzegorz70

Taki przypadek. Toyota auris-tmpl, zarejestrowana jako sam. ciężarowy, na pojeździe jest tylko tabliczka z napisem "2 etap homologacji PL*4240*05". Czy można uznać taką tabliczkę bez mas i nacisków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
al41

A nie ma oryginalnej z VIN i masami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Nie można, bo nie spełnia wymagań zał. 4 poz. 951.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja już se zadali trud z "czekoladowego złotka" zrobić namiastkę tabliczki to powinni zgodne z II etapem parametry nanieść.

Ale tylko powinni... stosowana praktyka co innego potwierdza. :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
A nie ma oryginalnej z VIN i masami ?

Nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Czy można uznać taką tabliczkę bez mas i nacisków?

 

Można, jeżeli jest ta z I etapu (osobówka) i nie straciła ważności pod kątem danych. Czyli jeśli II etap nie zmienił mas i nacisków. Jeśli zmienił, to powinna być druga również z masami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Można, jeżeli jest ta z I etapu (osobówka) i nie straciła ważności pod kątem danych. Czyli jeśli II etap nie zmienił mas i nacisków. Jeśli zmienił, to powinna być druga również z masami...
Miałem właśnie przed chwilą Nissan Qasqa - ciężarowy i były dwie TZ tak jak to opisuje Psuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Psuj, ale tu jest inny problem

A nie ma oryginalnej z VIN i masami ?

Nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Psuj, ale tu jest inny problem

 

Więc N za niemanie TZ, i albo zastępcza, albo do producenta po oryginał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Jeśli zmienił, to powinna być druga również z masami...

Jeszcze nie miałem przyjemności spotkać tej drugiej z naniesionymi masami, tymi masami z II etapu homologacji, tymi w dowodzie zapisanymi, które jak nic nie pasują do danych z pierwotnej tabliczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jeszcze nie miałem przyjemności spotkać tej drugiej z naniesionymi masami,

Nie ma za co...

 

II etap - masy takie same jak osobówki, na tabliczce zamiast vin-u, nr kolejny auta (zgodnie z przepisami)

 

IMG_0266.JPG?gl=PL

 

II etap - masy takie same, tabliczka z vinem

 

IMG_0110.JPG?gl=PL

 

II etap - masy inne, nowa tabliczka z numerem kolejnym i masami

 

IMG_0318.JPG?gl=PL

 

A tu I etap do tej poprzedniej z masami

 

IMG_0313.JPG?gl=PL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Dzięki Psuj. :ok

Teraz zagubionym szoferom o wiele łatwiej będzie kłaść o co kaman.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek

Panowie dwie tabliczki , pojazd przystosowany fabrycznie do zasilania CNG - tak opisuje nam TZ z 2 etapu , a rzeczywistość taka że zasilanie pojazdu w LPG , o co kaman?

WP_000254.thumb.jpg.9535bf2f88c00a205097783904f94a9d.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
pojazd przystosowany fabrycznie do zasilania CNG - tak opisuje nam TZ z 2 etapu , a rzeczywistość taka że zasilanie pojazdu w LPG , o co kaman?

 

Po czym wnosisz, że zasilany CNG? Chyba CNG to po prostu nazwa producenta II etapu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek
Po czym wnosisz, że zasilany CNG?

W sumie to po niczym nie wnoszę , sugerując się tym CNG , trochę dziwna zbieżność tych nazw CNG- LPG , więc wszystko jasne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
o co kaman?

 

O to, że CNG jest ciężko dostępne do tankowania i ktoś "wymienił" na LPG. A druga tabliczka jest, bo auto uzyskało z cng homo i było wstawiane na etapie produkcji prawdopodobnie. Ostatnio takiego punciaka widziałem z fabrycznym cng. Sprowadzony z holandii, gaz oczywiście nie wpisany do dr :-x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Myślę, że tak na 85% możesz mieć rację, ale może być też tak, że:

1) Nazwa jest przypadkowa i nie ma nic wspólnego z gazem

2) Firma może i specjalizuje się w CNG - stąd nazwa, ale zakładają też inne instalacje...

 

Można by się pokusić o sprawdzenie tego nr homo...

 

Tak czy inaczej - późniejsza wymiana instalacji nie jest zabroniona, więc żadnego problemu tu nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Fredek nie daj się wujek google pomoże:

 

"Rok temu na wystawie samochodowej AMI w Lipsku Ford zaprezentował studyjną jeszcze wersję Focusa napędzaną gazem ziemnym (CNG). Dokładnie rok później, na tych samych targach w Lipsku zostanie zaprezentowana już wersja produkcyjna tego modelu. Do sieci sprzedaży trafi zaraz po prezentacji.

 

Focus CNG z fabryczna instalacją

 

Ford Focus CNG został przygotowany wspólnie ze specjalistyczną firmą CNG-Technik GmbH. Będzie dostępny zarówno w wersji 3- i 5-drzwiowej. Nie jest to pierwszy seryjny model Forda przystosowany do tego typu paliwa. "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek
Nazwa jest przypadkowa i nie ma nic wspólnego z gazem

Tak może być , lub

Ford Focus CNG został przygotowany wspólnie ze specjalistyczną firmą CNG-Technik GmbH

I tutaj jakaś tam wspólny mianownik jednak istnieje.

Można by się pokusić o sprawdzenie tego nr homo...

Niestety nie mam dostępu do ustępu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Tak czy inaczej - późniejsza wymiana instalacji nie jest zabroniona, więc żadnego problemu tu nie widzę.

 

Zgadza się. Ale można by się pokusić o powrót do I etapu z danymi technicznymi. Na pewno będzie inna masa własna, no i na ładowności się zyska. W osobówce zazwyczaj są co najmniej dwie butle, więc troszku to waży...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek
Ale można by się pokusić o powrót do I etapu z danymi technicznymi.

Mozna by , lecz nie ma takiej potrzeby w tym przypadku, OBT wykonane , klient w trasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dajcie spokój... kto masę po montażu/demontażu gazu koryguje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Dajcie spokój... kto masę po montażu/demontażu gazu koryguje...

 

Wiesz... przy LPG jest jeden zbiornik który nie jest niewiarygodnie ciężki, ale przy CNG to juz takie lekkie nie jest... I bardziej chodzi o powrót do I etapu (jak nie ma cng) a nie o korekcje po montażu/demontażu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Biorąc pod uwagę, że jak to by osobówka rejestrowana po homologacji to i tak ładowności nie miała wpisanej do DR to cóż... No masz rację - oczywiście. Różnice w masie są spore, ale taka prawda, że raczej nikt tego nie sprawdza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.