Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Badi91

Odstępstwo od warunków technicznych na zarejestrwane auto

Polecane posty

Badi91

Mam następujący problem. Kupiłem 2 miesiące temu samochód osobowy, sprowadzony z Japonii i zarejestrowany w Polsce od 3 lat na krótkim Vinie bez odstępstwa.

No i teraz mam problem z wykonaniem badania technicznego.

 

Sprawa jest prosta w sytuacji kiedy sprowadzamy samochód robimy badanie z wynikiem negatywnym występujemy o odstępstwo i na tej podstawie rejestrujemy samochód...

 

Tu było chyba inaczej bo odstępstwa brak a w dowodzie 9 cyfrowy numer VIN.

 

Proszę o radę co najlepiej w takiej sytuacji zrobić aby w przyszłości nie mieć problemu z wykonaniem badania technicznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot

Występowałeś do MIIR o odstępstwo?

Nie wiem, czy wystawią na pojazd zarejestrowany - nie znam ich procedur.

W Twojej sytuacji w grę wchodzi uchylenie decyzji o rejestracji.

No ale najdelikatniej rzecz ujmując "nie zazdroszczę" Ci całej procedury związanej z zaistniałą sytuacją.

Jaki to pojazd i jaki rok produkcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badi91

Puki co nie występowałem, na razie mailowałem tylko z zapytaniem co zrobić (bez żadnych efektów), jedyne co się dowiedziałem to to, że każda sprawa rozważana jest indywidualnie.

Też właśnie nie wiem czy można zdobyć odstępstwo na zarejestrowany już samochód,

 

Nie chce robić też problemów bo w końcu ktoś zrobił przegląd zerowy i kilka kolejnych, a wysłanie takiego pisma to trochę jak przyznanie się i wskazanie...

 

Samochód to subaru z 1999roku tak wiec obowiązuje już 17 cyfrowy VIN.

 

Z czym się wiąże uchylenie decyzji o rejestracji??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot

Wystąp di MIIR o odstępstwo.

Jak dadzą będzie mniejszy problem.

Większy będzie z uchyleniem decyzji (choć prawdę mówiąc i w przypadku kiedy MIIR wyda odstępstwo to uchylenie powinno nastąpić) ale wtedy urząd zapewne wymieni Ci tylko DR.

W przypadku uchylenia decyzji urząd będzie miał wręcz obowiązek wszczęcia postępowania w stosunku do diagnosty, który wykonywał pierwsze BT (kolejnych również) ale to na podstawie pierwszego nastąpiła rejestracja, a co za tym idzie wydanie decyzji administracyjnej.

Urząd będzie miał takowy obowiązek ponieważ to Prezydent/Starosta sprawuje nadzór nad SKP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
a w dowodzie 9 cyfrowy numer VIN.

A jaki na samochodzie? I na tabliczce znamionowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badi91

A jaki na samochodzie? I na tabliczce znamionowej?

Taki sam.

 

Jacdiag, dzięki za przesłanie tematu, jednak nie do końca wiem jak mam zrozumieć przytoczone tam przepisy do swojej sprawy?

 

Z jednej strony w podsumowaniu jest jednoznaczne napisane, że pojazd po 95 roku mam mieć 17 cyfr vinu.

 

Ale jest też "Są także pojazdy wynikające z przepisów o rejestracji, które nie mają VIN tylko numer ramy i te od 2003r. muszą mieć numer nadwozia albo podwozia w ilości 7 - 9."

Co w tym przypadku oznacza pojazdy wynikające z przepisów o rejestracji?? Czy mój pojazd mógł być podciągnięty pod ten przepis przy rejestracji?

 

 

Sorry jeżeli zadaje laickie pytania ale w kwestii warunków technicznych jestem noga (inaczej bym nie kupił tego auta, ale wiadomo Polak mądry po szkodzie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

A jakie masz dane na tabliczce znamionowej oprócz numeru?

 

[ Dodano: 27-12-2013, 09:48 ]

Jacdiag, dzięki za przesłanie tematu, jednak nie do końca wiem jak mam zrozumieć przytoczone tam przepisy do swojej sprawy?

Bo może jest to "numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu- wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami" :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badi91

9a209f9c6326917egen.jpg

 

Tak wygląda tabliczka, na grodzi jest taki sam numer i w dowodzie też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

GC8...jeżeli to wersja do wyczynu to może okazać się, że w ogóle nie spełnia wymagań na OBT.

Jeśli to wersja tzw. "tylko na Japonię", czyli rynki pozaeuropejskie to może być problem także z właściwą, europejską homologacją podzespołów.

Wtedy to już nie tylko odstępstwo na "krótki VIN" ale potrzebne i dopuszczenie jednostkowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badi91

Wersja jest zwyczajna drogowa, sprawdzona z Wielkiej Brytanii.

 

Powiedzcie mi jeszcze jak to jest, że niektórzy robią normalnie badania a inni nie, w jednym mieście można tak zarejestrować samochód w innych nie??

 

Bo przepisy są chyba jasne, i nawet wprowadzenie takiego samochodu do systemu powinno być problematyczne??

 

Może po prostu ja przesadzam, a na stacji diagnostycznej na której byłem diagnosta nie do końca się zna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Wersja jest zwyczajna drogowa, sprawdzona z Wielkiej Brytanii.
Czyli może być japończyk na rynek wewnętrzny, bez homologacji euro.
Jeśli to wersja tzw. "tylko na Japonię"' date=' czyli rynki pozaeuropejskie to może być problem także z właściwą, europejską homologacją podzespołów. [/quote']

Powiedzcie mi jeszcze jak to jest, że niektórzy robią normalnie badania a inni nie, w jednym mieście można tak zarejestrować samochód w innych nie??
To jest tak jak z lekarzami - jeden leczy, a drugi bierze w łapę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badi91

Dzięki za podesłane tematy.

 

Czyli potwierdza się to co do tej pory wiedziałem jedyna opcja aby było to w 100% legalne to odstępstwo.

 

Czy spotkaliście się z załatwianiem odstępstwa na zarejestrowany samochód? (wydaję mi się że to trochę karkołomne zadanie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czy spotkaliście się z załatwianiem odstępstwa na zarejestrowany samochód? (wydaję mi się że to trochę karkołomne zadanie)

Jest karkołomne i czyjaś głowa może polecieć.

Najlepiej skontaktuj się z wydziałem komunikacji w którym zarejestrowany jest pojazd.

Oni muszą unieważnić dotychczasową decyzję o rejestracji.

Wtedy, na podstawie tej decyzji można wystąpić o odstępstwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Wtedy to już nie tylko odstępstwo na "krótki VIN" ale potrzebne i dopuszczenie jednostkowe.

 

:shock: O jakim dopuszczeniu mówisz? Przecież to nie jest nowy pojazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Rzeczywiście, miałem na myśli import jednostkowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Rzeczywiście, miałem na myśli import jednostkowy.

 

:shock: Takiego "importu" już nie ma, a poza tym podejrzewam, że to był pojazd zarejestrowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Faktycznie!

To pogarsza sprawę.

Bo jeżeli był zarejestrowany na zasadach takiego jednostkowego importu to po unieważnieniu tej rejestracji może już nie być na powrót zarejestrowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
po unieważnieniu tej rejestracji może już nie być na powrót zarejestrowany

Też się tego obawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Wystarczy, żeby nam autor tematu podał dane z DR. Jeśli jest data I rejestracji za granicą (inna niż w kraju) to znaczy, że był sprowadzony jako zarejestrowany, czyli nie ma problemu.

 

Poza tym, zakładając, że dostanie odstępstwo i pozytywne OBT - uchylenie decyzji nie ma sensu, gdyż w jego wyniku musiałaby zapaść decyzja o tej samej treści (czyli pozytywna na podstawie pozytywnego OBT).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badi91

Data pierwszej rejestracji jest 09.1999.

Czyli co teraz negatywny wynik badania i pismo do ministra nic innego nie pozostaje. Zastanawiam sie tylko czy jak ktos kumaty bedzie podejmowal decyzje w ministerstwie i zobaczy ze samochod od 3 lat jezdzi i przechodzi badania ma obowiazek to gdzies zglosic??

Poza ty czy jak bym otrzymal decyzje negatywna to jakie mozliwosci mi zostaja?

 

Sorry za brak polskich zakow ale pisze z telefonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Data pierwszej rejestracji jest 09.1999.

 

Podaj datę I rejestracji oraz datę I rejestracji w kraju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Podaj datę I rejestracji
Data pierwszej rejestracji jest 09.1999

 

oraz datę I rejestracji w kraju.
sprowadzony z Japonii i zarejestrowany w Polsce od 3 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Poza tym, zakładając, że dostanie odstępstwo i pozytywne OBT -.

póki co, ma negatywny wynik z OBT właśnie z powodu braku odstępstwa i ten negatywny wynik może być podstawą do wystąpienia o nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.