timo Napisano 10 Styczeń 2014 Napisano 10 Styczeń 2014 W przypadku samochodu na ramie (nie jakieś tam ramy szczątkowe itp., tylko klasyczna terenówka na pełnej ramie, z nadwoziem możliwym do oddzielenia od podwozia) jak zapatrujecie się na skorodowane elementy poszycia nadwozia, nie mające funkcji konstrukcyjnej/nośnej? P czy N, a jeśli N to na podstawie jakiego przepisu? Cytuj
grzegorz70 Napisano 10 Styczeń 2014 Napisano 10 Styczeń 2014 jeśli N to na podstawie jakiego przepisu Ostre krawędzie np. Cytuj
jelon Napisano 10 Styczeń 2014 Napisano 10 Styczeń 2014 PoRD art. 66 pkt 2 "Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie." Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 10 Styczeń 2014 Napisano 10 Styczeń 2014 jak zapatrujecie się na skorodowane elementy poszycia nadwozia, nie mające funkcji konstrukcyjnej/nośnej? P czy N To wszystko zależy od stanu Zobacz sobie tabele w dz.u.poz 996 pkt.6.2 Kabina i nadwozie. Cytuj
timo Napisano 10 Styczeń 2014 Autor Napisano 10 Styczeń 2014 PoRD art. 66 pkt 2"Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie." A poszycie nadwozia zalicza się do której z tych grup? Co powiecie o tym? Zdjęcie może nie idealne, ale daje pewien obraz. Zastanawiam się nad zakupem. Auto ma być jako wół roboczy/serwisówka w gospodarstwie, ma być tani i ma go nie byś szkoda, 90% spędzi poza drogami, ale jednak czasem będzie musiał się kawałek potoczyć po asfalcie, więc musi być zarejestrowany i z przeglądem... Cytuj
jelon Napisano 11 Styczeń 2014 Napisano 11 Styczeń 2014 dla mnie wyposażenie to także karoseria czy poszycie pojazdu (w końcu przecież producent wyposażył pojazd w te elementy) co do wyniku badania wszystko zależy od stopnia korozji w pojeździe i myślę że należy podejść do tego ze zdrowym rozsądkiem. Jeżeli samochód ma dziury jak ser szwajcarski to oczywiście N, ale jeśli to rdza powierzchowna i nie są to elementy nośne pojazdu to z przeglądem nie powinno być problemu Cytuj
chudson Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Pamiętam jak kiedyś byłem z kolegą jego mercedesem 123 na przeglądzie i dostał N za pordzewiały zderzak ( miał on odpadający chrom i rdze powierzchowną , bez głębokich wżerów czy dziur ) diagnosta kazał oczyścić , pomalować i wrócić a było to ładnych parę lat temu. Cytuj
Bogusław Maćkowski Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 6.2. Kabina i nadwozie 6.2.1. Stan ogólny Oględziny zewnętrzne pojazdu umieszczonego na kanale przeglądowym lub na dźwigniku. a) Obluzowana lub uszkodzona część nadwozia grożąca uszkodzeniem ciała. b) Słupki nadwozia pęknięte, skorodowane, uszkodzone. c) Przedostawanie się spalin do wnętrza z układu wydechowego lub z silnika. 6.2.2. Mocowania Kontrola organoleptyczna pojazdu na kanale przeglądowym lub na dźwigniku. a) Niepewne mocowania nadwozia lub kabiny. X X d) Nadmierna korozja punktów mocowania nadwozia samonośnego. Tyle jeśli chodzi o korozję nadwozia. Nie chcę wyrokować, ale wydaje się mnie, że przy kole jest oderwany wystający element konstrukcji nośnej, dlatego zaznaczyłem także "a" - ale nie jestem pewny z jakości fotki może być to osłona błotna. "d" tylko jako ciekawostka bo tutaj jest na ramie. Upewniłbym się jeszcze odnośnie orurowania (zastrzegam jakość fotki) (Dz. U. z 2013r. poz.951) § 7. 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r. Cytuj Pozdrawiam, Bogusław Maćkowski Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp. [scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]
timo Napisano 17 Styczeń 2014 Autor Napisano 17 Styczeń 2014 Dzięki za bardzo merytoryczną odpowiedź. W sumie zgadza się ona z moim wyobrażeniem na ten temat. Oczywiście, jak coś sterczy, odpada czy wisi na włosku to jest do poprawki - nie oczekuję, że kompletnie nic nie będę musiał zrobić przy tym aucie, ale po prostu nie zamierzam tracić czasu i pieniędzy na kosmetykę w aucie, które ma być do "brudnej roboty". Co do orurowania: po pierwsze jest chyba fabryczne, po drugie przepis tego pojazdu nie dotyczy ze względu na datę pierwszej rejestracji w RP, ale dzięki za zauważenie tego. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.