Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W przypadku samochodu na ramie (nie jakieś tam ramy szczątkowe itp., tylko klasyczna terenówka na pełnej ramie, z nadwoziem możliwym do oddzielenia od podwozia) jak zapatrujecie się na skorodowane elementy poszycia nadwozia, nie mające funkcji konstrukcyjnej/nośnej? P czy N, a jeśli N to na podstawie jakiego przepisu?

Napisano
jeśli N to na podstawie jakiego przepisu

Ostre krawędzie np.

Napisano

PoRD art. 66 pkt 2

"Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie."

Napisano
jak zapatrujecie się na skorodowane elementy poszycia nadwozia, nie mające funkcji konstrukcyjnej/nośnej? P czy N

To wszystko zależy od stanu :?

Zobacz sobie tabele w dz.u.poz 996 pkt.6.2 Kabina i nadwozie.

Napisano
PoRD art. 66 pkt 2

"Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie."

 

A poszycie nadwozia zalicza się do której z tych grup?

 

Co powiecie o tym?

 

C31820775_2.jpg

 

Zdjęcie może nie idealne, ale daje pewien obraz.

 

Zastanawiam się nad zakupem. Auto ma być jako wół roboczy/serwisówka w gospodarstwie, ma być tani i ma go nie byś szkoda, 90% spędzi poza drogami, ale jednak czasem będzie musiał się kawałek potoczyć po asfalcie, więc musi być zarejestrowany i z przeglądem...

Napisano

dla mnie wyposażenie to także karoseria czy poszycie pojazdu (w końcu przecież producent wyposażył pojazd w te elementy)

 

co do wyniku badania wszystko zależy od stopnia korozji w pojeździe i myślę że należy podejść do tego ze zdrowym rozsądkiem. Jeżeli samochód ma dziury jak ser szwajcarski to oczywiście N, ale jeśli to rdza powierzchowna i nie są to elementy nośne pojazdu to z przeglądem nie powinno być problemu

Napisano

Pamiętam jak kiedyś byłem z kolegą jego mercedesem 123 na przeglądzie i dostał N za pordzewiały zderzak ( miał on odpadający chrom i rdze powierzchowną , bez głębokich wżerów czy dziur ) diagnosta kazał oczyścić , pomalować i wrócić ;) a było to ładnych parę lat temu.

Napisano

6.2. Kabina i nadwozie

6.2.1. Stan ogólny

Oględziny zewnętrzne pojazdu umieszczonego na kanale przeglądowym lub na dźwigniku.

a) Obluzowana lub uszkodzona część nadwozia grożąca uszkodzeniem ciała.

b) Słupki nadwozia pęknięte, skorodowane, uszkodzone.

c) Przedostawanie się spalin do wnętrza z układu wydechowego lub z silnika.

6.2.2. Mocowania

Kontrola organoleptyczna pojazdu na kanale przeglądowym lub na dźwigniku.

a) Niepewne mocowania nadwozia lub kabiny. X X

 

d) Nadmierna korozja punktów mocowania nadwozia samonośnego.

 

Tyle jeśli chodzi o korozję nadwozia. Nie chcę wyrokować, ale wydaje się mnie, że przy kole jest oderwany wystający element konstrukcji nośnej, dlatego zaznaczyłem także "a" - ale nie jestem pewny z jakości fotki może być to osłona błotna.

"d" tylko jako ciekawostka bo tutaj jest na ramie.

 

Upewniłbym się jeszcze odnośnie orurowania (zastrzegam jakość fotki) (Dz. U. z 2013r. poz.951)

§ 7. 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r.

Pozdrawiam,

Bogusław Maćkowski

 

Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp.

[scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]

Napisano

Dzięki za bardzo merytoryczną odpowiedź. W sumie zgadza się ona z moim wyobrażeniem na ten temat. Oczywiście, jak coś sterczy, odpada czy wisi na włosku to jest do poprawki - nie oczekuję, że kompletnie nic nie będę musiał zrobić przy tym aucie, ale po prostu nie zamierzam tracić czasu i pieniędzy na kosmetykę w aucie, które ma być do "brudnej roboty".

 

Co do orurowania: po pierwsze jest chyba fabryczne, po drugie przepis tego pojazdu nie dotyczy ze względu na datę pierwszej rejestracji w RP, ale dzięki za zauważenie tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.