Andrzej3 Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 ...panowie w tym natłoku przepisów już można się całkiem pogubić ........ sprawa dotyczy tych samochodów ciężarowych (N1) co mogą odpisać pełny VAT i nie potrzebują do tego "kratki" ..... i jak to się teraz ma do normalnego badania okresowego na które za jakiś czas przyjedzie ten pojazd ____ ma mieć tę kratkę czy nie? Cytuj
Psuj Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 i jak to się teraz ma do normalnego badania okresowego na które za jakiś czas przyjedzie ten pojazd ____ ma mieć tę kratkę czy nie? Nas obowiązuje PORD i rozporządzenie o warunkach technicznych a nie ustawa o vat. Po 29 maja 1999 r. mają mieć przegrody. Pojazdy zarejestrowane po dniu 29 kwietnia 2009 r mogą nie mieć kraty pod warunkiem, że są objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
danielg539 Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 po dniu 29 kwietnia 2009 r mogą nie mieć kraty pod warunkiem, że są objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. Zapewne te pojazdy, które obecnie są sprzedawane bez kratki spełniają ten warunek. Cytuj
adam1501 Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 Zapewne te pojazdy, które obecnie są sprzedawane bez kratki spełniają ten warunek. Klient powinien posiadać kwit na takę okoliczność, bo w przeciwnym wypadku powinien posiadać przegrodę. Cytuj
Psuj Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 Zapewne te pojazdy, które obecnie są sprzedawane bez kratki spełniają ten warunek. Bardzo łatwo to sprawdzić. Jeśli krata musi być to w DR nr homo będzie się zaczynał "PL" , jeśli nie musi jej być to będzie "e" Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
michal_k Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 Klient powinien posiadać kwit na takę okoliczność A może wystarczy tabliczka z numerem homo? Cytuj
Marek1 Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 Jeśli krata musi być to w DR nr homo będzie się zaczynał "PL" , jeśli nie musi jej być to będzie "e" Czyli te, przerobione za zagranicą, nigdy nie będą musiały jej mieć... Cytuj
Psuj Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 Czyli te, przerobione za zagranicą, nigdy nie będą musiały jej mieć... Mówimy o NOWYCH autach które z salonu wychodzą ze świadectwem homologacji na ciężarówkę. Te przygotowywane w zagranicznych salonach też zapewne będą miały świadectwa krajowe a nie europejskie. Żeby miał europejskie musiał by zejść z taśmy jako ciężarówka... Wszelkie przeróbki pojazdów już zarejestrowanych też nie wchodzą w rachubę, bo na nie w ogóle nie będzie homo. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
danielg539 Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 Wszelkie przeróbki pojazdów już zarejestrowanych też nie wchodzą w rachubę, bo na nie w ogóle nie będzie homo. W DR może i nie będzie homo, ale na TZ w dalszym ciągu pozostanie Cytuj
darkdog Napisano 14 Styczeń 2014 Napisano 14 Styczeń 2014 W DR może i nie będzie homo, ale na TZ w dalszym ciągu pozostanie ach i jak tu normalnie funkcjonować , pracować , zrozumieć przeeepisy Cytuj
Psuj Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 W DR może i nie będzie homo, ale na TZ w dalszym ciągu pozostanie Liczy się to co będzie w DR. Bo tabliczek mogą być nawet i trzy (volvo takie widziałem) i na każdej numer homo... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
aboz Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Miałem ostatnio na badaniu Octavię bez kratki p.r. 2010. W DR numer homo i N1. Parametry spełniała więc bez problemu przegląd przeszła. Sprawa jest prosta jak napisał Psuj. Jest w DR europejska homo i odpowiednia kategoria pojazdu to może być bez kratki. Cytuj
danielg539 Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Liczy się to co będzie w DR Psuj, a jak DMC w DR 1800 kg a na TZ 1720 kg, to tez ok??? Oczywiście to pytanie retoryczne , bo zgadzam się z: Liczy się to co będzie w DR ale niewatpliwie to kolejna luka w naszych przepisach . Cytuj
Psuj Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Psuj, a jak DMC w DR 1800 kg a na TZ 1720 kg, to tez ok??? To powinna być druga TZ z II etapu homologacji z takimi danymi. Temat był nie raz wałkowany. Jak znam życie to przy sprzedaży była możliwość wyboru homo N1 lub M1 i handlowcy "zapomnieli" nakleić drugą tabliczkę... i nie jest to luka tylko ewidentny błąd sprzedawcy... "zapomnieli" bo najpierw to by musieli wiedzieć co to jest i do czego służy... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
danielg539 Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Psuj, nie to miałem na myśli. Chodziło mi o to, że jak używana ciężarówka zostanie przerobiona w wyniku zmian konstrukcyjnych na osobówkę to na TZ całkiem legalnie pozostaje nieaktualny nr. homo Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Chodziło mi o to, że jak używana ciężarówka zostanie przerobiona w wyniku zmian konstrukcyjnych na osobówkę A czasem nie odwrotnie? Cytuj
Psuj Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Psuj, nie to miałem na myśli. Chodziło mi o to, że jak używana ciężarówka zostanie przerobiona w wyniku zmian konstrukcyjnych na osobówkę to na TZ całkiem legalnie pozostaje nieaktualny nr. homo Wiesz... kliknąłeś o masach, a w tych "ciężarówkach" z kratką jest to powszechny problem. I o ile np Honda czy Hyundai dosyła odpowiednia tabliczkę w kilka dni, to np w Mistubishi dziadom zajmuje to bite dwa tygodnie... Stary numer homo jak najbardziej może zostać, gdyż po niewielkich modyfikacjach auto może mieć i takie i taki homo. Mało tego często na tabliczce z II etapu nie ma vin-u i jest ona ważna z tą z I etapu, gdzie jest "nieaktualny" numer homo. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
danielg539 Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 A czasem nie odwrotnie? W tym układzie to kolejność zmian nie ma znaczenia. Stary numer homo jak najbardziej może zostać, gdyż po niewielkich modyfikacjach auto może mieć i takie i taki homo. Taka jest prktyka, ale zdrowy rozsądek podpowiada, że na TZ powinien widnieć aktualny nr. homo a zmiana rodzaju pojazdu powinna powinna wiązać się z wymianą TZ. to np w Mistubishi dziadom zajmuje to bite dwa tygodnie... Przerabiałem temat z Canterem i wymiana błędnej TZ zajeła ponad 2 m-ce. Cytuj
Paprock Napisano 16 Styczeń 2014 Napisano 16 Styczeń 2014 W tym całym VACIE same trudne sytuacje: Nas obowiązuje PORD i rozporządzenie o warunkach technicznych a nie ustawa o vat. A w 996: § 1. Badania techniczne polegają na:1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w: a) ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.4)), ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, z późn. zm.5)), ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) lub ustawie z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 247, poz. 1652 oraz z 2011 r. Nr 102, poz. 585), ---------------------------------------------------------- Bardzo łatwo to sprawdzić. Jeśli krata musi być to w DR nr homo będzie się zaczynał "PL" , jeśli nie musi jej być to będzie "e" Rozumiem to w starszych pojazdach/homologacjach. ----------------------------------------------------------- Mówimy o NOWYCH autach które z salonu wychodzą ze świadectwem homologacji na ciężarówkę. Te przygotowywane w zagranicznych salonach też zapewne będą miały świadectwa krajowe a nie europejskie. Żeby miał europejskie musiał by zejść z taśmy jako ciężarówka... Ale już chyba nie ma podziału na takie homologacje... Same europejskie zostały się. Albo czegoś nie rozumiem... ----------------------------------------------------------- Taka jest prktyka, ale zdrowy rozsądek podpowiada, że na TZ powinien widnieć aktualny nr. homo a zmiana rodzaju pojazdu powinna powinna wiązać się z wymianą TZ. Tego to sama dyrektywa nie wie, czy pod jednym typem pojazdu dwie kategorie nie poszły pod homo. (Sam Ostatniomilczący mógłby coś skrabnąć. ) ----------------------------------------------------------- Mało tego często na tabliczce z II etapu nie ma vin-u i jest ona ważna z tą z I etapu, gdzie jest "nieaktualny" numer homo. A powinien i tak twierdzi nie tylko ITS: (choć już było) → tabliczka.pdf Cytuj
Psuj Napisano 16 Styczeń 2014 Napisano 16 Styczeń 2014 Paprock, czytaj dokładnie... i jak to się teraz ma do normalnego badania okresowego W tym badaniu ważny dla nas jest PORD i rozporządzenia, a nie ustawa o vat. Rozumiem to w starszych pojazdach/homologacjach. Po 2009 roku do dziś włącznie... Ale już chyba nie ma podziału na takie homologacje... Same europejskie zostały się.Albo czegoś nie rozumiem... Jest nadal. Nie od parady "szkot montuje kratki w @@@", montuje już u nas, w Polsce i homologacje będą PL A powinien i tak twierdzi nie tylko ITS: Twierdzić sobie może... http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052382010 Str 116 ...Tabliczka powinna ukazywać w sposób trwały i czytelny następujące informacje w kolejności:4) Kolejny numer pojazdu I nie musi to być VIN... Więc w tym przypadku ITS się myli. Dodam jeszcze, że wzór podany jest tylko jako przykład, więc nie musi być ściśle stosowany. Więcej w tym temacie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11928&highlight=tabliczka+etapu Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
biker100 Napisano 16 Styczeń 2014 Napisano 16 Styczeń 2014 Twierdzić sobie może...http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20052382010 Psuj już nieaktualne: Status aktu prawnego: uznany za uchylony Data ogłoszenia: 2005-12-06 Data wydania: 2005-10-24 Data wejścia w życie: 2006-01-06 Data obowiązywania: 2006-01-06 Data uchylenia: 2013-06-22 Organ wydający: MIN. INFRASTRUKTURY Akty zmieniające: http://isap.sejm.gov.pl/RelatedServlet;jsessionid=40B2D9D0C818D0FBA2342F10FADFCA07?id=WDU20052382010&type=12&isNew=true Obowiązujący: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130000407 i zmiany http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130001718 Cytuj
nowicjusz55555 Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Witam , Panowie a jak teraz wygląda temat vat dla: skoda octavia kategoria N1 ,ładowność 628 kg ,5 miejsc ,rocznik 2009 czy w tym przypadku możliwe odliczenie vat .Pytam się bo był dzisiaj u nas klient z zapytaniem i trochę się pogubiliśmy z kolegą w/g nas nie a w skarbówce powiedzieli klientowi że tak ? Cytuj
janmarek Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 ładowność 628 kg Moim zdaniem się łapie,gdyż ładowność jest ponad 500 kg,oczywiście musi być kratka. Cytuj
aboz Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 oczywiście musi być kratka.Jeśli pojazdy zarejestrowane po 29.04.2009 i są objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. to kratki nie muszą mieć. Cytuj
nowicjusz55555 Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Ok Panowie ,zapomniałem dodać że kratkę posiada .Czyli podlega pod art 86a ust 2 pkt 6 ? Bo my zapętliliśmy się w pkt 2 (vat2). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.