Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Kratka po nowemu.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

...panowie w tym natłoku przepisów już można się całkiem pogubić ........ sprawa dotyczy tych samochodów ciężarowych (N1) co mogą odpisać pełny VAT i nie potrzebują do tego "kratki" ..... i jak to się teraz ma do normalnego badania okresowego na które za jakiś czas przyjedzie ten pojazd ____ ma mieć tę kratkę czy nie?

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    8

  • danielg539

    8

  • darkdog

    6

  • nowicjusz55555

    4

Napisano
i jak to się teraz ma do normalnego badania okresowego na które za jakiś czas przyjedzie ten pojazd ____ ma mieć tę kratkę czy nie?

 

Nas obowiązuje PORD i rozporządzenie o warunkach technicznych a nie ustawa o vat.

 

Po 29 maja 1999 r. mają mieć przegrody. Pojazdy zarejestrowane po dniu 29 kwietnia 2009 r mogą nie mieć kraty pod warunkiem, że są objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
po dniu 29 kwietnia 2009 r mogą nie mieć kraty pod warunkiem, że są objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r.

Zapewne te pojazdy, które obecnie są sprzedawane bez kratki spełniają ten warunek.

Napisano
Zapewne te pojazdy, które obecnie są sprzedawane bez kratki spełniają ten warunek.

Klient powinien posiadać kwit na takę okoliczność, bo w przeciwnym wypadku powinien posiadać przegrodę.

Napisano
Zapewne te pojazdy, które obecnie są sprzedawane bez kratki spełniają ten warunek.

 

Bardzo łatwo to sprawdzić. Jeśli krata musi być to w DR nr homo będzie się zaczynał "PL" , jeśli nie musi jej być to będzie "e"

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Klient powinien posiadać kwit na takę okoliczność

 

A może wystarczy tabliczka z numerem homo?

Napisano
Jeśli krata musi być to w DR nr homo będzie się zaczynał "PL" , jeśli nie musi jej być to będzie "e"

 

Czyli te, przerobione za zagranicą, nigdy nie będą musiały jej mieć...

Napisano
Czyli te, przerobione za zagranicą, nigdy nie będą musiały jej mieć...

 

Mówimy o NOWYCH autach które z salonu wychodzą ze świadectwem homologacji na ciężarówkę. Te przygotowywane w zagranicznych salonach też zapewne będą miały świadectwa krajowe a nie europejskie. Żeby miał europejskie musiał by zejść z taśmy jako ciężarówka...

Wszelkie przeróbki pojazdów już zarejestrowanych też nie wchodzą w rachubę, bo na nie w ogóle nie będzie homo.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Wszelkie przeróbki pojazdów już zarejestrowanych też nie wchodzą w rachubę, bo na nie w ogóle nie będzie homo.

W DR może i nie będzie homo, ale na TZ w dalszym ciągu pozostanie :?

Napisano
W DR może i nie będzie homo, ale na TZ w dalszym ciągu pozostanie

ach i jak tu normalnie :razz: funkcjonować , pracować , zrozumieć :x przeeepisy :cry:

Napisano
W DR może i nie będzie homo, ale na TZ w dalszym ciągu pozostanie

 

Liczy się to co będzie w DR. Bo tabliczek mogą być nawet i trzy (volvo takie widziałem) i na każdej numer homo...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Miałem ostatnio na badaniu Octavię bez kratki p.r. 2010. W DR numer homo i N1. Parametry spełniała więc bez problemu przegląd przeszła. Sprawa jest prosta jak napisał Psuj. Jest w DR europejska homo i odpowiednia kategoria pojazdu to może być bez kratki.

Napisano
Liczy się to co będzie w DR

Psuj, a jak DMC w DR 1800 kg a na TZ 1720 kg, to tez ok???

Oczywiście to pytanie retoryczne , bo zgadzam się z:

Liczy się to co będzie w DR

ale niewatpliwie to kolejna luka w naszych przepisach :( .

Napisano
Psuj, a jak DMC w DR 1800 kg a na TZ 1720 kg, to tez ok???

 

To powinna być druga TZ z II etapu homologacji z takimi danymi. Temat był nie raz wałkowany. Jak znam życie to przy sprzedaży była możliwość wyboru homo N1 lub M1 i handlowcy "zapomnieli" nakleić drugą tabliczkę... i nie jest to luka tylko ewidentny błąd sprzedawcy...

 

"zapomnieli" bo najpierw to by musieli wiedzieć co to jest i do czego służy...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Psuj, nie to miałem na myśli. Chodziło mi o to, że jak używana ciężarówka zostanie przerobiona w wyniku zmian konstrukcyjnych na osobówkę to na TZ całkiem legalnie pozostaje nieaktualny nr. homo :(

Napisano
Chodziło mi o to, że jak używana ciężarówka zostanie przerobiona w wyniku zmian konstrukcyjnych na osobówkę

A czasem nie odwrotnie? :)

Napisano
Psuj, nie to miałem na myśli. Chodziło mi o to, że jak używana ciężarówka zostanie przerobiona w wyniku zmian konstrukcyjnych na osobówkę to na TZ całkiem legalnie pozostaje nieaktualny nr. homo :(

 

Wiesz... kliknąłeś o masach, a w tych "ciężarówkach" z kratką jest to powszechny problem. I o ile np Honda czy Hyundai dosyła odpowiednia tabliczkę w kilka dni, to np w Mistubishi dziadom zajmuje to bite dwa tygodnie...

 

Stary numer homo jak najbardziej może zostać, gdyż po niewielkich modyfikacjach auto może mieć i takie i taki homo. Mało tego często na tabliczce z II etapu nie ma vin-u i jest ona ważna z tą z I etapu, gdzie jest "nieaktualny" numer homo.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
A czasem nie odwrotnie?

W tym układzie to kolejność zmian nie ma znaczenia.

Stary numer homo jak najbardziej może zostać, gdyż po niewielkich modyfikacjach auto może mieć i takie i taki homo.

Taka jest prktyka, ale zdrowy rozsądek podpowiada, że na TZ powinien widnieć aktualny nr. homo a zmiana rodzaju pojazdu powinna powinna wiązać się z wymianą TZ.

to np w Mistubishi dziadom zajmuje to bite dwa tygodnie...

Przerabiałem temat z Canterem i wymiana błędnej TZ zajeła ponad 2 m-ce.

Napisano

W tym całym VACIE same trudne sytuacje: :?

 

Nas obowiązuje PORD i rozporządzenie o warunkach technicznych a nie ustawa o vat.

A w 996:

§ 1. Badania techniczne polegają na:

1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w:

a) ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.4)),

ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, z późn.

zm.5)), ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, ustawie z dnia 11 marca

2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) lub ustawie z dnia 16 grudnia 2010 r.

o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 247, poz. 1652 oraz

z 2011 r. Nr 102, poz. 585),

----------------------------------------------------------

Bardzo łatwo to sprawdzić. Jeśli krata musi być to w DR nr homo będzie się zaczynał "PL" , jeśli nie musi jej być to będzie "e"

Rozumiem to w starszych pojazdach/homologacjach.

-----------------------------------------------------------

Mówimy o NOWYCH autach które z salonu wychodzą ze świadectwem homologacji na ciężarówkę. Te przygotowywane w zagranicznych salonach też zapewne będą miały świadectwa krajowe a nie europejskie. Żeby miał europejskie musiał by zejść z taśmy jako ciężarówka...

Ale już chyba nie ma podziału na takie homologacje... Same europejskie zostały się.

Albo czegoś nie rozumiem... :(

-----------------------------------------------------------

Taka jest prktyka, ale zdrowy rozsądek podpowiada, że na TZ powinien widnieć aktualny nr. homo a zmiana rodzaju pojazdu powinna powinna wiązać się z wymianą TZ.

Tego to sama dyrektywa nie wie, czy pod jednym typem pojazdu dwie kategorie nie poszły pod homo. :x

(Sam Ostatniomilczący mógłby coś skrabnąć. :roll: )

-----------------------------------------------------------

Mało tego często na tabliczce z II etapu nie ma vin-u i jest ona ważna z tą z I etapu, gdzie jest "nieaktualny" numer homo.

A powinien i tak twierdzi nie tylko ITS:

(choć już było) →

tabliczka.pdf

Napisano

Paprock, czytaj dokładnie...

 

i jak to się teraz ma do normalnego badania okresowego

 

W tym badaniu ważny dla nas jest PORD i rozporządzenia, a nie ustawa o vat.

 

Rozumiem to w starszych pojazdach/homologacjach.

 

Po 2009 roku do dziś włącznie...

 

Ale już chyba nie ma podziału na takie homologacje... Same europejskie zostały się.

Albo czegoś nie rozumiem... :(

 

Jest nadal. Nie od parady "szkot montuje kratki w @@@", montuje już u nas, w Polsce i homologacje będą PL

 

A powinien i tak twierdzi nie tylko ITS:

 

Twierdzić sobie może...

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052382010

 

Str 116

...Tabliczka powinna ukazywać w sposób trwały i czytelny następujące informacje w kolejności:

4) Kolejny numer pojazdu

I nie musi to być VIN... Więc w tym przypadku ITS się myli.

Dodam jeszcze, że wzór podany jest tylko jako przykład, więc nie musi być ściśle stosowany.

 

 

Więcej w tym temacie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11928&highlight=tabliczka+etapu

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Psuj już nieaktualne:

 

Status aktu prawnego: uznany za uchylony

Data ogłoszenia: 2005-12-06

Data wydania: 2005-10-24

Data wejścia w życie: 2006-01-06

Data obowiązywania: 2006-01-06

Data uchylenia: 2013-06-22

Organ wydający: MIN. INFRASTRUKTURY

 

Akty zmieniające:

http://isap.sejm.gov.pl/RelatedServlet;jsessionid=40B2D9D0C818D0FBA2342F10FADFCA07?id=WDU20052382010&type=12&isNew=true

 

Obowiązujący:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130000407

i zmiany

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130001718

Napisano

Witam , Panowie a jak teraz wygląda temat vat dla: skoda octavia kategoria N1 ,ładowność 628 kg ,5 miejsc ,rocznik 2009 czy w tym przypadku możliwe odliczenie vat .Pytam się bo był dzisiaj u nas klient z zapytaniem i trochę się pogubiliśmy z kolegą w/g nas nie a w skarbówce powiedzieli klientowi że tak ?

Napisano
ładowność 628 kg

 

Moim zdaniem się łapie,gdyż ładowność jest ponad 500 kg,oczywiście musi być kratka.

Napisano
oczywiście musi być kratka.
Jeśli pojazdy zarejestrowane po 29.04.2009 i są objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. to kratki nie muszą mieć.
Napisano

Ok Panowie ,zapomniałem dodać że kratkę posiada .Czyli podlega pod art 86a ust 2 pkt 6 ?

Bo my zapętliliśmy się w pkt 2 (vat2).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.