Skocz do zawartości

TDT a Rozporzadzenie MI z 27.10.2005 Dz.U. 219


Wojciech Jania

Rekomendowane odpowiedzi

Rzucę taki temat:

Panowie z TDT w czasie weryfikacji stacji stwierdzili kilka usterek, które mogą stanowić podstawe do odmowy wydania poswiadczenia zgodności. Są to m.in. usterki w zakresie wydzielenia SKP i niektórych wymiarów stanowiska. Niecałe 3 tygodnie później wchodzi w życie tytułowe rozporządzenie (Dz. U. 219/2005) w którym stoi jak byk: par.2: "SKP niespełniające wymagań, określonych w par. 1 pkt. 1-4 rozporzadzenia, które w dniu wejścia w zycie rozporządzenia przeprowadzały badania techniczne pojazdów, uznaje sie do dnia 31 grudnia 2010 za spełniajace te wymagania".

Pytanie brzmi: czy w związku z tym, na mocy ostatniego rozporządzenia, pomimo negatywnej opinii TDT stacja może funkcjonować dalej? Dodam, że stacja posiada certyfikat ITS ważny do 31,12.2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dzień dzisiejszy odwołanie składa sie za pośrednictwem TDT do Ministra Transportu i Budownictwa

jeśli minął termin odwołania to pozostaje "ponowna" wizyta TDT na SKP / 700 pln/ i ewentualne odwołanie od niej, gdy negatyw :lol:

ale jesli SKP nie spełnia jakichkolwiek wymogów to przebudowa / poświadczenie musi być w SKP /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzji jeszcze nie ma. Zgodnie z sugestią PISKP złożyłem do TDT wniosek o wstrzymanie decyzji do czasu usuniecia stwierdzonych usterek. Na razie czekamy co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jesli SKP nie spełnia jakichkolwiek wymogów to przebudowa

Niektóre lokalowe są lekko z tego wyłączone - przynajmniej ja tak interpretuję zapisy Dz.U.2005.219 w zakresie pkt. 1-4 par. 1 bodajże ...

Rozumiem, że będzie negatyw jeśli chodzi o warunki (SKP nie spełnia itp.), ale decyzja pozytywna ?

Mam rację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim spotkaniu w naszym WK powiedziano nam że w przypadku gdy będą zastrzeżenia do SKP to należy wystąpić o wstrzymanie wydania decyzji na czas usunięcia usterek. Uzyskasz decyzję o wstrzymaniu i jeżeli w między czasie wprowadzą zmianę przepisów które likwidują przyczynę negatywu to zgłaszasz się ponownie do TDT o dokończenie kontroli i wtedy sprawdzają pod kątem nowych przepisów.

Dodatkowy plus wstrzymania procedury to to, że następna kontrola jest traktowana jako kontynuacja poprzedniej i nie płacisz za ponowną wizytę.

 

No chyba że źle zinterpretowałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim spotkaniu w naszym WK powiedziano nam że w przypadku gdy będą zastrzeżenia do SKP to należy wystąpić o wstrzymanie wydania decyzji na czas usunięcia usterek. Uzyskasz decyzję o wstrzymaniu i jeżeli w między czasie wprowadzą zmianę przepisów które likwidują przyczynę negatywu to zgłaszasz się ponownie do TDT o dokończenie kontroli i wtedy sprawdzają pod kątem nowych przepisów.

Dodatkowy plus wstrzymania procedury to to, że następna kontrola jest traktowana jako kontynuacja poprzedniej i nie płacisz za ponowną wizytę.

Dokładnie taka samą poradę dostałem w PISKP i tak zrobiłem. Teraz czekam na decyzję TDT, a ponieważ nowe rozporządzenie daje 5 lat na przebudowę, to chyba już się nie muszę bać. Dzieki za wsparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę pytanie zadano 7.11.05 a więc dzień przed wejściem nowych przepisów. Certyfikat jest jeszcze ważny do 31.12.2005r.

Stacja zatem działa do tego okresu na podstawie certyfikatu ITS pomimo negatywnej decyzji TDT. W protokole TDT zaznaczy usterki i jeżeli podchodzą pod nowe rozporządzenie pkt 1-4 (wydzielenie SKP i wymiary) wówczas otrzymacie decyzję warunkowo dopuszczającą stację do 2010r. Na papierze nie będzie ona się niczym różniła od pozytywnej. Trzeba tylko pamiętać by dostopsować stację w terminie tych 5 lat. Odwoływać się od protokołu nie można. Należy czekać na decyzję. Z wstępnych wypowiedzi wynika, że będzie pozytywna a w tym czasie stacja wykonuje badania do czasu ważności certyfikatu TDT.

 

Zaznaczam, iż ta odpowiedź dotyczy tylko przypadku opisanego w pytaniu i nie może być brana jako szablon ponieważ każda podobna sytuacja ma określoną inną procedurę administracyjną. :lol:

 

PS. Pozwolę sobie zacytować ADMINA: w tym przypadku protokół będzie nagatywny a decyzja pozytywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak już wspomniałem, na mój wniosek dyrektor TDT zawiesił postepowanie dotyczące sprawdzenia SKP. Mam już pisemną decyzję - cytuje dosłownie: " ... postanawiam zawiesić postepowanie dotyczące sprawdzenia SKP. Zgodnie z art. 103 KPA zawieszenie postepowania wstrzymuje bieg terminów przewidzianych w kodeksie. Jeżeli w okresie 3 lat od daty zawieszenia postepowania strona nie zwróci sie o podjecie postepowania, żądanie wszczęcia postepowania uważa się za wycofane ..."

Wynika więc z tego, że procedura została zawieszona na okres do 3 lat i de facto do tego czasu SKP może funkcjonować, a starosta nie wykresli stacji z rejestru, pomimo wygaśnięcia certyfikatu ITS. Z drugiej strony, ponieważ moja stacja nie spełnia pewnych warunków lokalowych (punkty 1 do 4 nowego rozporzadzenia), mam zamiar wkrótce procedurę wznowić, bo i tak mam 5 lat na dostosowanie stacji do obowiazujacych przepisów.

Pracujemy spokojnie dalej!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojciechu, chyba za daleko idziesz w swoim rozumowaniu, bo tym sposobem możnaby każde postepowanie TDT zawiesić i poswiadczenie trwałoby 8 lat /jedostka spełnia wymagania, zawiesza na 3 lata a nastepnie ma poswiadczenie na 5 lat/

To co zacytowałeś to standardowy artykuł KPA dotyczący zawieszeń postepowań administracyjnych.

 

Natomiast w kwestii poswiadczenia, to aby prowadzić SKP należy takie posiadać i wątpię aby Starosta czekał 3 lata z wykreśleniem przedsiebiorcy z rejestru SKP, tym bardziej, że rostrzygnięcie TDT zależy od Ciebie bo na Twój wniosek zawieszono postepowanie.

 

Zgodnie z przepisami poswiadczenie TDT /lub ważny certyfikat ITS musi być na SKP/ i jesli nowe rozporządzenie MI daje czas do 2010 to "szybko" z niego zrób użytek, bo nigdy nie wiadomo jak do tej sprawy podejdzie nowe "lepsze" ministerstwo - Ministerstwo Transportu i Budownictwa ;)

 

pozdrawiam all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABC zgadzam sie z tobą - moje rozważania traktuje jako teorię i wcale nie mam zamiaru czekać aż 3 lata, gdyz niezbadane są wyroki boskie (tzn naszych urzedników). Aczkolwiek - teoretyzując - starosta nie powinien wykreslić SKP z rejestru do czasu, aż cała procedura związana z wydaniem poświadczenia zgodności, łacznie z drogą odwoławczą, nie zostanie wyczerpana. To troche tak, jak w naszych sądach - sprawy ciągna się latami, adwokaci piszą odwołania i zanim zapadnie prawomocny wyrok.......

A tak bardziej z życia - to mam zamiar niebawem wznowić procedurę, a ponieważ stwierdzone u mnie niezgodności "łapią się" pod nowe rozporządzenie - to jak już zauwazyli wcześniej Norbert i B. Mackowski - opinia TDT będzie negatywna, ale decyzja - dopuszczenie SKP na 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.