Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Odbiór SKP przez TDT - materiały pomocnicze ...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dziś - karta pomiarów i kontroli Stacji Kontroli Pojazdów.

Jest to nic innego jak wzór dokumentu wykorzystywanego przez Transportowy Dozór Techniczny podczas odbioru stacji. Warto się z tym zapoznać, oj warto - jest to bowiem jednocześnie kompendium wiedzy dot. szczegółowych wymagań w stosunku do działających obecnie stacji kontroli ...

Pomoc niezastąpiona dla wszystkich tych, którzy na odbiór stacji czekają :D

 

Karta pomiarów i kontroli (PDF - 198 kB)

Napisano

Powiem Wam, że trochę myślę że siedzę w temacie i czytając ten protokół stwierdzam, że TDT podeszło bardzo profesjonalnie do tematu. Dlatego uważam, że wszyscy właściciele stacji powinni się z nim zapoznać, bo nie otrzymując certyfikatu nie zostawią nam starostom wyboru tzn. przebranżowienie na 3 lata na piekarza. A tak poważnie dokładnie na kontroli stosuje taki sam protokół tylko bardziej rozbudowany o zakres kontroli wykonywania badań, dokumentów przedsiębiorcy, wystawianych zaświadczeń i opłat ewidencyjnych itp. Więc nie wyobrażam sobie, że jakaś stacja po mojej kontroli nie przejdzie uzyskania certyfikatu TDT. Gorzej z tymi co mieli gdzieś w Polsce kontrole starostów odfajkowane. Ci będą piszczeć. Ale mając ten protokół jest czas na przygotowanie.

Ktoś tu zrobił kawał dobrej roboty zamieszczając ten protokół. :lol:

Napisano

Panowie - jedna uwaga - chyba bardzo istotna. W tej chwili już czeka się ponad miesiąc na odbiór SKP przez TDT.

Nie zostawiajcie tego na ostatnią chwilę - i tak Was to czeka, i tak. Stacje są firmami dochodowymi - warto więc teraz przystosować je do odbioru, nie licząc że jakoś to będzie. Jest sens, żeby walczyć w sądzie o swoje racje - mając nieczynną SKP ? Śledzę troszkę te tematy - w moim odczuciu pod koniec roku będzie rzeź niewiniątek i zgrzytanie zębami ... Oni nie są w stanie wyrobić się z odbiorami a Wy z naniesieniem ew. poprawek ...

A czasu zostało naprawdę niewiele ...

Napisano

Ściśle się zgadzam z Norbertem. Swoim stacjom zalecam podejście do certyfikacji minimum z 4 miesięcznym wyprzedzeniem. Musi być rezerwa czasowa w razie stwierdzenia nieprawidłowości. TDT może nie przyjść od razu na sprawdzenie usunięcia usterek tylko zapisać Was na kolejny wolny termin np za 3 miesiące. W tym czasie jak skończy się Wam certyfikat ITS TO PAMIĘTAJCIE WESZŁA USTAWA O SWOBODZIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ. WPROWADZIŁA NIE TAK JAK KIEDYŚ CZAS NA UZYSKANIE CERTYFIKATU JAKO USUNIĘCIE STWIERDZONYCH NIEPRAWIDŁOWOŚCI TYLKO PONIEWAŻ OŚWIADCZYLIŚCIE LUB OTRZYMALIŚCIE Z USTAWY ZAŚWIADCZENIE I PRZESTALIŚCIE SPEŁNIAĆ WYMAGANIA TO DECYZJĄ O RYGORZE NATYCHMIASTOWEJ WYKONALNOŚCI ZOSTAJECIE WYKREŚLENI NA OKRES LAT 3.

 

PRZYPOMNIJCIE SWOIM SZEFOM PROSZĘ BY WYSTĄPIĆ O CERTYFIKACJĘ TDT PRZED UPŁYWEM PRZYNAJMNIEJ 4 MIESIĘCY OD KOCA CERTYFIKACJI ITS.

 

[ Dodano: Sro Cze 08, 2005 7:43 pm ]

:D:lol::o:D:lol:8):o;):idea::arrow:

Po wnikliwym zapoznaniu się z tym protokołem zauważyliśmy pewną ciekawostkę.

Ponieważ nigdy na kontroli tego nie wymagałem a widzę, że podczas certyfikacji będzie to sprawdzane więc proszę byście odpowiednio się przygotowali.

Zwróćcie proszę uwagę na str. 10 i 11 par. 9 ust. 5 dot. podnośników do podnoszenia całego pojazdu (i tu nikt nie ma wątpliwości musi być decyzja UDT, od teraz sprawdzam), oraz decyzja UDT na podnośnik kanałowy (podnoszenie osi pojazdu), czy to ręczny czy pneumatyczny.

Ponieważ temat nas wciągnął razem z kierownikiem przeprowadziliśmy wymianę poglądów z kierownikiem Urzędu Dozoru Technicznego w Bydgoszczy. Jak to my nie ruszamy tematu jak nie ma podstawy prawnej. Więc ją ustaliliśmy.

 

Zgodnie z par. 1 pkt 13 rozporządzenia MGPiPS ws. warunków technicznych dozoru technicznego (...) (Dz. U. z 2003r. Nr 193, poz. 1890) oraz pkt 30 - 33 załącznika nr 1 Dźwigniki przenośne do 2 Ton (około 20KN) podlegają dozorowi w systemie uproszczonym - bez decyzji oraz przekraczające 2 Tony (ok. 20KN) podlegają decyzji UDT co 3 lata . Mało tego zgodnie z pkt 27 załącznika nr 2 podlegają one okresowej kontroli konserwacyjnej co 90 dni ponieważ pod tym dźwignikiem, podnośniekiem czy jak by tego nie nazwać znajduje się diagnosta sprawdzający zawieszenie i konstrukcję nośną.

 

Przyznam się, że nie wiedziałem o tym. Dlatego tym bardziej uważam, że forum to jest bardzo przydatne bo cały czas się uczymy.

 

Przypilnujcie proszę by na podnośniki kanałowe pow. 2T stacje posiadały decyzję UDT i okresową kartę eksloatacyjną, gdzie konserwacja i sprawdzenie powinno się odbywać co 90 dni (szczególnie zanim przyjdzie kontrola z urzędu i TDT).

Napisano

Mnie poinformował miły pan z UDT o tych nieszczęsnych 90 dniach, ale awantury nie wszczynał. Jednak jesli jest "pod ręką" to prosiłbym o zacytowanie w/w przepisu. Ponieważ wydaje mi się, iż była tam zapis w formie " "jesli w trakcie pracy podnośnika nad lub pod nim znajduą się ludzie to .... co 90 dni" ja mam podnosnik mozycowy i w trakcie pracy pod nim ani na nim człowiek nie znajduje się.

 

Piotr

Napisano

Nie słyszałem o podnośniku nożycowym. Są na stacji kolumnowe i kanałowe do osi pojazdu. Mogę się tylko domyślać, że chodzi o kolumnowy z 4 ramionami do podnoszenia pojazdu.

Z ciekawości a po co samochód jest podnoszony na podnośniku? Czyż nie po to by odciążyć zawieszenie by sprawdzić luzy, dokonać oględzin elementów nośnych itp? A jak to zrobić bez wchodzenia pod pojazd będący na podnośniku?

Przepis podałem powyżej jednak wyjątkowo zacytuje go: dźwigniki wg par. 1 pkt 13 rozporządzenia, w których przewidziano podczas eksploatacji wchodzenie osób na eklement podnoszący obciążenie lub przebywanie pod tym elementem - termin przeglądu co 90 dni".

Nie interesuje nas w trakcie pracy, gdyż zakładamy, że diagnosta skoro ma obowiązek sprawdzić pojazd dodatkowo na podnośniku kolumnowym z dźwignikiem lub na samym dźwigniku jeśli jest kanał to dokładnie to sprawdza. W każdym wypadku diagnosta znajduje się pod podnośniekiem lub dźwignikiem. Zresztą o czym tu dyskutować. Chodzi o życie diagnosty. Jak nie będzie regularnie sprawdzany przez np. diagnostę z zapisem w karcie okresowej kontroli (wg. przepisu co 90 dni) to np puści ciśnienie bo będzie wyciek oleju z dźwignika i to diagności spadnie samochód na głowę. A jak jeszcze kierowca będzie ciekawy zobaczyć auto od spodu to będzie dwóch przygniecionych.

 

Rozumiem, jeśli ktoś wymienia koło w pojeździe i ma dźwignik samochodowy i nie wchodzi pod auto. Nawet jak spadnie to człowiekowi się nic nie stanie. Ale tu chodzi o życie diagnosty a to jest najważniejsze.

Napisano

A czy jak jest podnośnik kanałowy nawet > 2T i się "zepsuje" to samochód spadnie na diagnostę :?:

oraz czy diagnosta znajduje się pod podnośnikiem?? czy tez obok :roll:

czekam na odpowiedź

pozdrawiam WSZYSTKICH

Napisano

Sorry, ale ja nie rozumiem pytania ...

Napisano

to taka prowokacja 8)

ok spróbuję zaraz sprecyzować moje zapytanie

 

[ Dodano: 10-06-2005, 12:58 ]

Konkretnie:

To o czym mowa powyżej

 

[Dz.U.03.193.1890 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)

z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. z dnia 18 listopada 2003 r.)

 

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. Rozporządzenie określa warunki techniczne dozoru technicznego w zakresie eksploatacji następujących urządzeń transportu bliskiego:

13) dźwigników przeznaczonych do przemieszczania ładunków nieprostoliniowo, w tym systemów do parkowania samochodów,

 

- zwanych dalej "UTB".

 

Czy dźwigniki stanowiące wyposażenie SKP można zaliczyć do tej grupy??

 

Czy też dźwigniki w SKP podlegają:

 

Dz.U.02.4.43 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI

z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać dźwigniki. (Dz. U. z dnia 18 stycznia 2002 r.)

 

Na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321) zarządza się, co następuje:

 

Dział 1

Przepisy ogólne

§ 1. Rozporządzenie określa warunki techniczne dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania i eksploatacji dźwigników napędzanych mechanicznie lub ręcznie, przeznaczonych do prostoliniowego przemieszczania ładunków w pionie za pośrednictwem sztywnego elementu, z częściowym wykorzystaniem układu cięgnowego.

§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) dźwigniki zębatkowe - dźwigniki, w których ładunek jest przemieszczany za pośrednictwem zębatki,

2) dźwigniki śrubowe - dźwigniki, w których ładunek jest przemieszczany za pośrednictwem śruby i nakrętki,

3) dźwigniki tłokowe - dźwigniki, w których ładunek jest przemieszczany za pośrednictwem tłoka poruszanego ciśnieniem cieczy w dźwignikach tłokowych hydraulicznych lub ciśnieniem powietrza w dźwignikach tłokowych pneumatycznych,

4) dźwigniki dźwigniowe - dźwigniki, w których ładunek jest przemieszczany za pośrednictwem układu dźwigni, napędzanego za pomocą śruby albo układu cięgnowego, hydraulicznego lub pneumatycznego,

5) dźwigniki pozostałe - dźwigniki, w których ładunek przemieszczany jest przy wykorzystaniu zespołów napędowych złożonych z różnych elementów mechanizmów zastosowanych w dźwignikach wymienionych w pkt 1-4 lub innych mechanizmów, w tym układów cięgnowych: linowych lub łańcuchowych,

6) dźwigniki stałe - dźwigniki umiejscowione na stałe w fundamencie lub innym podłożu,

7) dźwigniki przenośne - dźwigniki przystosowane do zmiany miejsca pracy przez przestawienie ( przenoszenie ) za pomocą innych urządzeń lub ręcznie,

8 dźwigniki przewoźne - dźwigniki przystosowane do zmiany miejsca pracy przez przemieszczenia na samochodzie lub własnym podwoziu terenowym lub szynowym,

9) dźwigniki przechylające - dźwigniki służące do jednostronnego podnoszenia ładunków, z wyjątkiem mechanizmów wywrotu skrzyń ładunkowych pojazdów oraz mechanizmów pochylania stołów technologicznych,

10) dźwigniki samochodowe - dźwigniki stałe służące do podnoszenia i opuszczania pojazdów samochodowych,

 

....

 

Dział 10

Eksploatacja

Rozdział 1

Wymagania ogólne

§ 93. 1. Dźwignik powinien być eksploatowany zgodnie z przeznaczeniem, wymaganiami określonymi w rozporządzeniu i instrukcją eksploatacji, o której mowa w § 71 ust. 1 pkt 3.

2. Do dźwignika powinna być dołączona instrukcja obsługi stanowiąca część instrukcji eksploatacji, dostępna dla obsługującego w miejscu sterowania.

3. Eksploatujący dźwignik powinien prowadzić dziennik konserwacji, w którym konserwator odnotowuje wykonywane czynności.

 

.....

 

Rozdział 2

Obsługa i konserwacja

§ 95. 1. Dla zapewnienia bezpiecznej pracy dźwignika eksploatujący powinien właściwie konserwować i obsługiwać dźwignik.

2. Konserwator i obsługujący dźwignik powinni posiadać niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie wykonywanych czynności.

§ 96. 1. Konserwator dźwignika powinien spełniać warunki, o których mowa w § 95 ust. 2, potwierdzone zaświadczeniem kwalifikacyjnym, wydanym przez organ właściwej jednostki dozoru technicznego.

2. Wykonując czynności związane z konserwacją dźwignika, należy:

......

3. W uzasadnionych przypadkach organ właściwej jednostki dozoru technicznego może określić inne terminy przeglądów, o których mowa w ust. 2 pkt 2.

 

 

Oraz co podlega dozorowi technicznemu

Dz.U.02.120.1021

2003-08-19 zm. Dz.U.03.28.240 §1

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 16 lipca 2002 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu.

(Dz. U. z dnia 29 lipca 2002 r.)

 

 

§ 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych:

 

 

6) maszyny służące do przemieszczania osób lub ładunków w ograniczonym zasięgu:

....

e) dźwigniki (podnośniki), w tym systemy do parkowania samochodów, z wyjątkiem dźwigników stanowiących wyposażenie pojazdów, dźwigników do pochylania stołów technologicznych i dźwigników przenośnych z napędem ręcznym,

proszę o analizę i odpowiedź [Panowie z Bydgoszczy – analizując to forum stwierdzam że jesteście naprawdę dobrzy w „te klocki”]

Napisano

Witam ponownie. Powyższy temat konsultowałem z kierownikiem Urzędu Dozoru technicznego w Bydgoszczy. Otrzymałem wykładnie prawną. Motorem do ruszenia tematu był oczywiście zapis w protokole TDT. Na jednej z bydgoskich stacji siedzi TDT i powstała różnica zdań pomiędzy UDT i TDT w związku z czym jutro skonsultuje się z oba instytucjami aby ujednoliciły swoje stanowiska. Pragnę tylko dodać, iż informację o dźwignikach zamieściliśmy tylko i wyłącznie po to by przygotować stacje na ewentualne problemy przy certyfikacji. :cry: PS. Dodam tylko, że dopóki nie zobaczyłem protokołu TDT nie przyszło mi do głowy sprawdzać dźwigniki na stacjach.

Napisano

Precyzyjne pytanie, precyzyjna odpowiedź. Nic dodać, nic ująć - mam nadzieję :D

Czekamy ...

Napisano

Dzwigniki pod nadzór UDT weszły w okolicach 2000 roku. Od tamtej pory mój nadzór z miasta przestał nawet wymagać atestu z ITS twierdząć, iż to teraz działka UDT ( niech zyje zdrowy rosądek).

 

Kwestia przeglądów co 90 dni jest dlatego boląca, iż musi wykonać ją osoba z uprawnieniami do obsługi dzwigników. A w zwiazku z tym dodatkowe koszty.

 

Inna sprawa to sensa objecia dzwigników warsztatowych dozorem TDT.

 

Piotr

Napisano

Koszty kosztami. Mój szef ma dobrze bo ja mam papiery na konserwację podnośników. Ale jak dobrze pamiętam dozorowi podlegają podnośniki o nośności pow. 500 kg i podnoszące na wys pow. 40 cm. O ile podnośnik kanałowy pierwszy warunek spełnia, to drugiego już nie. Poza tym podnośnik który ponosi pow. 40 cm musi mieć zabezpieczenie przed spadnięciem w razie awarii. Np. na warsztacie mamy podnośnik hydrauliczny 4 t i ma on automatyczne zapadki które nie pozwolą mu spaść w razie uszkodzenia siłownika. Podnośnik kolumnowy ma zazwyczj przeniesienie napędu poprzez śruby które są samohamowne.

Napisano

Tyle ze wszystkie przypadki "kłopotów" ze spadajacymi samochodami jakie znam dotyczyły podnosników z napedem śrubowym. No moze poza jednym gdzie własnymi rekami łapałem spadające Mondeo z 4 kolumnowego z napeddem hydrauliczno/linowym. Ale to załsuga autoryzowanego serwisu podnosników nusbaum montowanych przez Boscha.

 

Piotr

Napisano

Podnośniki śrubowe mają dwie nakrętki zasadniczą i awaryjną. Kwestia regularnej kontroli. Jak podnośnik śruboey spada to trzeba wziąść konserwatora za tą część ciała, gdzie plecy tracą swoją szlachetną nazwę i wykopać bo to ewidentne zaniedbanie

Napisano

Nie wnikając w szczegóły byli u nas w zakładze prcownicy UDT do dźwigów i przy okazji ich zapytałem w tym temacie jednoznacznie stwierdzili, że podnośniki (te przynajmniej co mamy zamontowane ) podlegają dozorowi. Oczywiście sprawdzenie co 90 dni.Powołali się na D.U 193 z 2003 roku (nie sprawdzałem). :( Takie info.

Napisano

Ponownie podjąłem konsultację z Urzędem Dozoru Technicznego w Bydgoszczy oraz Transportowym Dozorem Technicznym w Warszawie. Przyznam, iż opieram się na ich opiniach, gdyż nie siedzę na codzień w temacie dozorów na dźwigniki.

 

Poza tym cieszę się, że kolega "abc" zabrał głos, gdyż dzięki temu wniknąłem szczegółowo w to zagadnienie.

 

Według tych instytucji na podstawie:

par. 1 pkt 13 (Dz. U. z 2003r. Nr 193, poz. 1890) dźwigników przeznaczonych do przemieszczania ładunków nieprostoliniowo, w tym systemów do parkowania samochodów,

zał. nr 1 pkt 32 Dźwigniki, według § 1 pkt 13 rozporządzenia, inne niż w lp. 30 przenośne o udźwigu powyżej 2 ton ograniczony - co 3 lata

 

A więc każdy dźwignik o udźwigu powyżej 2 T podlega dozorowi co 3 lata.

 

Łączymy to z par. 1 pkt 6 lit e (Dz. U. z 2002r. Nr 120, poz. 1021) dźwigniki (podnośniki), w tym systemy do parkowania samochodów, z wyjątkiem dźwigników stanowiących wyposażenie pojazdów, dźwigników do pochylania stołów technologicznych i dźwigników przenośnych z napędem ręcznym,.

 

Nie ma nigdzie rozróżnienia na dźwigniki ręczne i hydrauliczno - pneumatyczne lub w jakikolwiek inny sposób podłączone do ciśnienia powietrza. Zatem należy rozumieć, iż każdy dźwignik w tym kanałowy o udźwigu powyżej 2T podlega pod dozór z wyjątkiem m.in. napędu ręcznego. Podlegają zatem hydrauliczno - pneumatyczne o udźwigu powyżej 2T.

 

Przepraszam jeśli wzbudziłem niepokoje, jednak sam zostałem wcześniej wprowadzony w błąd. Temat wyjaśniony i tak będzie egzekwowany przez szefów tych instytucji, a co się z tym wiąże również naszej. :cry:

 

Liczę, iż ta odpowiedź w pełni Was satysfakcjonuje. :D

Napisano

czyli mój nie podlega bo mam 20kN, ale na wszelki wypadek założę sobie książkę przeglądów

Napisano

Dziękuję UM Bydgoszcz za odpowiedź

 

i proszę o potwierdzenie /obrazowego/ mojego toku myślenia 8)

 

Nie podlegają UDT i tego nie sprawdza Starosta [bEZ WZGLĘDU NA UDŹWIG - ponieważ napęd ręczny]

 

np:

 

DŹWIGNIKI KANAŁOWE HYDRAULICZNE

 

DKH 2.5 ; DKH 3.2 b ; DKH 6.3 ; DKH 10 ; DKH 12 /cyfry oznaczają udźwig/

Przeznaczone są do częściowego podnoszenia na kanale rewizyjnym pojazdów mechanicznych o maksymalnym nacisku na jedną oś do 12 ton w zależności od typu dźwignika. Znajdują one zastosowanie przy wykonywaniu prac obsługowo-naprawczych w warsztatach samochodowych jak również przy wykonywaniu czynności diagnostycznych i regulacyjnych podwozia.

Dźwigniki wyposażone są w pompkę podwójnego działania pozwalającą na wielokrotne przyspieszenie ruchu jałowego tłoczyska.

Ręczny napęd siłownika pozwala na zastosowanie ich w każdych warunkach technicznego wyposażenia warsztatu.

 

 

pozostałe podlegają UDT i będą sprawdzane przez Starostę

 

np:

 

DŹWIGNIK KANAŁOWY PNEUMATYCZNY

 

DKP 1,6

 

DŹWIGNIKI KANAŁOWE PNEUMATYCZNO-HYDRAULICZNE

 

DKP-H 12 ; DKP-H 3,5

 

Inne

inne.gif.bee7c28ff7ebd114cf794310ff63d81e.gif

5ae1a1d32d7ce_3-1pnhydr.jpg.8da8bbe98d00806a9dd81181be545827.jpg

5ae1a1d521f6c_2-1pn.jpg.063d38b335466ef31055d7607c8c0dd4.jpg

5ae1a1d529159_1_1reczne.jpg.4bd252b48d8944dc3f52fb239fc16147.jpg

Napisano

Przyznam się, że nie znam się na dźwignikach więc wskazane typy nic mi nie mówią. Na kontroli podejdę do tematu czysto urzędniczo. Jak stwierdzę, że dźwignik napędzany jest ręcznie (bez względu na ilość ton) wówczas nie zażądam decyzji UDT. Natomiast jeśli dźwignik będzie zasilany za pomocą ciśnienia powietrza (słowa TDT) i udźwig przekroczy 2 T (około 20KN) wówczas zażądam decyzji UDT na niego jak również ostatnią fotkę podnośnika. Problem u nas jest znikomy ponieważ mamy 2 stacje z podnośnikami i większość z ręcznymi dźwignikami.

Napisano

Mam pytanie: Czy przyrząd do kontroli geometrii kół GTO Quatro rok produkji:1994 ,bez drukarki( nowe przepisy mówią o drukarce) spełni wymagania przy certyfikacji stacji przez TDT. Czy szerokość kanału na wysokości ławy pomiarowej :0,87 m,,przekraczająca 7 cm-szerokość kątownika po którym przesuwa się podnośnik zdyskwalifikuje kanał przy certyfikacji TDT ?

Napisano

PKSStargard po nazwie rozumiem ze chodzi o kanal dla ciezarowych pow.3,5 t

tak przejdzie jest to unormowane w ostatnich przepisach o wymaganiach dla stacji skp.

U mnie przeszlo , a mialem 1-szy odbior stacji. na poziomie lawy pomiarowej od 0.7 - 1.0 m przepis zmieniono wlasnie ze wzgledu na obrzeza, po ktorych porusza sie podnosnik

 

[ Dodano: 16-06-2005, 15:58 ]

kanal do 3,5 T 0,6 - 0,8m

GTL TRUCK do pomiaru zbiznosci kol i rownoleglosci osi do pojazdow pow 3,5 T mam bez komputera i monitora i przeszlo z tym GTO QUTRO ... no to nie bede sie wypowiadac ...ale moze po prostuu zadzwonic i sie spytac ,to nie boli ...tak mowia

Napisano

Panowie - w kwestii organizacyjnej - proszę DZIELIĆ POSTY na nowe tematy !!!

 

Będę dawać ostrzeżenia za niestosowanie się tych poleceć - robi się straszny bałagan !!

Napisano

Mam ławę pomiarową z blachy ryflowanej ,czy będzie problem z poziomami z uwagi na konstrukcję samej blachy. :|

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.