fuks Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Temat trafił mi się przy okazji tankowania: jak byście podeszli do (zdjęcia przykładowe zaczerpnięte z sieci): pomiędzy przestrzenią ładunkową a pasażerską klient wstawił sobie blachę z okienkiem, obie przestrzenie są ze sobą trwale połączone czyt do ścianek kabiny doczepiono ścianki paki podrodzaj: furgon Pytania: 1 Czy wg was podlega toto odliczeniu VAT 2 Jeśli tak to jaki? 3 Czy podlegałby pod VAT bez agregatu chłodniczego a jeśli tak to pod jaki? Cytuj
mmiodzio Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Czy to samochód osobowy ,ciężarowy czy specjalny ? Jak ma w DR. Cytuj
Qnick Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Vat-4 sam. ciężarowy Przeznaczenie : Chłodnia Cytuj
Marek1 Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 a ma chociaż te 500kg ładowności, żeby dla VAT-u był ciężarowym? Cytuj
Qnick Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 a ma chociaż te 500kg ładowności Założyłem że ma Cytuj
michal_k Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 a ma chociaż te 500kg ładowności, żeby dla VAT-u był ciężarowym? Przypomnisz z czego wynika wymóg ładowności? Cytuj
fuks Napisano 6 Marzec 2014 Autor Napisano 6 Marzec 2014 wobec powyższego jak byście sklasyfikowali takie cudeńko przy tych samych założeniach czyli furgon 2 miejsca ciężarowy chłodnia Cytuj
DARIO64 Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Przypomnisz z czego wynika wymóg ładowności? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14083 Cytuj
michal_k Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 http://www.norcom.com.pl/...pic.php?t=14083 A konkretnie? Jest wymóg ładowności dla VAT4? Cytuj
blakop Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 A dlaczego tak uparcie twierdzicie, że to chłodnia?? A może to izotermiczny?? Swoją drogą - znacie granicę pomiędzy izotermą a chłodnią? A konkretnie? Jest wymóg ładowności dla VAT4? Myślę, że chodzi o co innego - Dario coś tam rozsyłał, ile ma być ładowności, żeby był ciężarowy. A z kolei wielu - Ty chyba zresztą też - twierdzi, że na VAT mus być ciężarowy... Generalnie jednak wolałbym jakieś takie konkretne suche informacje ile ma być tej ładowności i dlaczego, a nie opracowania na 300 stron... ALE JESZCZE JEDNA WAŻNA UWAGA. O ile pierwsze pokazane tu auto łapie się pod VAT-4 z tego co widać, to drugie de facto nie łapie się pod żaden VAT Zgodzicie się? Cytuj
Psuj Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 to drugie de facto nie łapie się pod żaden VAT Zgodzicie się? Tak, bo furgon 2 miejsca ciężarowy nie może być na vat Powinien być van lub wielozadaniowy... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Jacdiag Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 Swoją drogą - znacie granicę pomiędzy izotermą a chłodnią? Tak Chłodnia – pomieszczenie przeznaczone do przechowywania obiektów wymagających do przedłużenia ich trwałości stosunkowo niskich temperatur – niższych niż normalna temperatura powietrza w otoczeniu. Izoterma - utrzymuje stałą temperaturę, może być np. +20 temat słowotwórczy pierwszy człon wyrazów złożonych oznaczający jednakowość, równość, np. izobara etymologia: starogrecki ἴσος (ísos) → równy Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
fuks Napisano 7 Marzec 2014 Autor Napisano 7 Marzec 2014 tyle teorii a w praktyce pierwszy nie miał VAT-u 1 ze względu na furgon i 4 brak odstępu między kabiną a przestrzenią ładunkową a drugi dostał VAT-1 mimo warunków j.w. Cytuj
blakop Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 Pierwszy łapie się moim zdaniem na VAT4, bo ja bym uznał, że jest to oddzielny element konstrukcyjny. Oddzielny, tyle, że przystający bezpośrednio do kabiny Ale zgodzę się, że nawet tam pole do popisu w kwestiach interpretacyjnych jest... Natomiast problem jest w tym, że jak wyjściowo zrobisz im poprawną klasyfikację - czyli furgon izotermiczny (czy tam chłodnia), to z automatu nie są już po dokonaniu takiej zabudowy VAN'ami czy tam WIELOZADANIOWY'mi - czyli żegnaj VAT1 z kolei Nic innego, jak nie zgłaszać zabudowy i nie zmieniać klasyfikacji, bo vatu nie będzie Cytuj
makaon Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozieprzeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu; Konstrukcyjnie oddzielne to nie ODDZIELONE, więc VAt-4 -kabina jest jak najbardziej oddzielną konstrukcją od p. ładunkowejk (odnośnie pojazdu 1).Pozdrawiam. Cytuj
biker100 Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 Nic innego, jak nie zgłaszać zabudowy i nie zmieniać klasyfikacji, bo vatu nie będzie Nic go nie minie po wejściu w życie noweli ustawy o podatku VAT, jeżeli dobrze pamiętam będzie musiał wykonać nowe badanie VAT bodajże do 6 m-cy od dnia wejścia ustawy. Jeżeli coś pomieszałem poprawcie mnie. Cytuj
DARIO64 Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 A konkretnie? Jest wymóg ładowności dla VAT4? Nie doczytałeś? W podanym linku jest ładny cytat z ustawy w jakich przypadkach wymagana jest ładowność. Na pewno nie są to VAT1-4. Generalnie jednak wolałbym jakieś takie konkretne suche informacje ile ma być tej ładowności i dlaczego, a nie opracowania na 300 stron... Lekko przesadzasz ,tego co rozsyłałem było 7 stron i uważam że było prosto podane ile ładowności i dlaczego. Ale jak chcesz lektury na grubo ponad 500 stron ,to nie ma sprawy ,mogę podesłać . [ Dodano: 07-03-2014, 16:03 ] Nic go nie minie po wejściu w życie noweli ustawy o podatku VAT, jeżeli dobrze pamiętam będzie musiał wykonać nowe badanie VAT bodajże do 6 m-cy od dnia wejścia ustawy. Ja takiego zapisu nie widzę . [ Dodano: 07-03-2014, 16:05 ] Coś doczytałem. Art. 9.1. Dodatkowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 86a ust. 10 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, powinno być przeprowadzone w terminie najbliższego obowiązkowego okresowego badania technicznego, nie później jednak niż przed upływem 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy. 2. Jeżeli przed terminem najbliższego obowiązkowego okresowego badania technicznego lub przed upływem 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy pojazd, o którym mowa w art. 86a ust. 9 pkt 1 i 2 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, jest przedmiotem dostawy, dodatkowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 86a ust. 10 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, powinno być przeprowadzone nie później niż przed dniem dokonania dostawy. 3. Zaświadczenia wydane przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy dla pojazdów, o których mowa w art. 86a ust. 2 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, zachowują ważność na potrzeby stosowania art. 86a ust. 9 pkt 1 lit. a tej ustawy, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą. Z tego wychodzi że te co mają wbity VAT-1 nie będą musiały robić nowego badania,pozostałe tak. Cytuj
michal_k Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 Nie doczytałeś? W podanym linku jest ładny cytat z ustawy w jakich przypadkach wymagana jest ładowność. Na pewno nie są to VAT1-4. No właśnie, więc skąd w temacie pytanie o ładowność? Bo jak rozumiem chodzi o to, czy spełnia któryś VAT 1-4. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.