Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

jak byście sklasyfikowali takie cudo


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Temat trafił mi się przy okazji tankowania: jak byście podeszli do (zdjęcia przykładowe zaczerpnięte z sieci):

94051779_5_1000x700_citroen-berlingo-furgon-chlodnia-zamiana-lodzkie.jpg

94051779_2_1000x700_citroen-berlingo-furgon-chlodnia-zamiana-dodaj-zdjecia.jpg

pomiędzy przestrzenią ładunkową a pasażerską klient wstawił sobie blachę z okienkiem, obie przestrzenie są ze sobą trwale połączone czyt do ścianek kabiny doczepiono ścianki paki :D podrodzaj: furgon

Pytania:

1 Czy wg was podlega toto odliczeniu VAT

2 Jeśli tak to jaki?

3 Czy podlegałby pod VAT bez agregatu chłodniczego a jeśli tak to pod jaki?

Napisano

Czy to samochód osobowy ,ciężarowy czy specjalny ? Jak ma w DR.

Napisano

a ma chociaż te 500kg ładowności, żeby dla VAT-u był ciężarowym?

Napisano
a ma chociaż te 500kg ładowności, żeby dla VAT-u był ciężarowym?

 

Przypomnisz z czego wynika wymóg ładowności?

Napisano

wobec powyższego jak byście sklasyfikowali takie cudeńko przy tych samych założeniach czyli furgon 2 miejsca ciężarowy chłodnia :)

45472743_2_644x461_citroen-berlingo-chlodnia-netto-dodaj-zdjecia.jpg

Napisano

A dlaczego tak uparcie twierdzicie, że to chłodnia?? A może to izotermiczny??

 

Swoją drogą - znacie granicę pomiędzy izotermą a chłodnią? :)

 

A konkretnie? Jest wymóg ładowności dla VAT4?

 

Myślę, że chodzi o co innego - Dario coś tam rozsyłał, ile ma być ładowności, żeby był ciężarowy. A z kolei wielu - Ty chyba zresztą też - twierdzi, że na VAT mus być ciężarowy...

 

Generalnie jednak wolałbym jakieś takie konkretne suche informacje ile ma być tej ładowności i dlaczego, a nie opracowania na 300 stron...

 

ALE JESZCZE JEDNA WAŻNA UWAGA.

 

O ile pierwsze pokazane tu auto łapie się pod VAT-4 z tego co widać, to drugie de facto nie łapie się pod żaden VAT :) Zgodzicie się? :)

Napisano
to drugie de facto nie łapie się pod żaden VAT :) Zgodzicie się? :)

 

Tak, bo

furgon 2 miejsca ciężarowy
nie może być na vat :evil:

Powinien być van lub wielozadaniowy...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Swoją drogą - znacie granicę pomiędzy izotermą a chłodnią?

Tak :D

Chłodnia – pomieszczenie przeznaczone do przechowywania obiektów wymagających do przedłużenia ich trwałości stosunkowo niskich temperatur – niższych niż normalna temperatura powietrza w otoczeniu.

 

Izoterma - utrzymuje stałą temperaturę, może być np. +20

 

temat słowotwórczy

pierwszy człon wyrazów złożonych oznaczający jednakowość, równość, np. izobara

 

etymologia:

starogrecki ἴσος (ísos) → równy

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

tyle teorii a w praktyce pierwszy nie miał VAT-u 1 ze względu na furgon i 4 brak odstępu między kabiną a przestrzenią ładunkową a drugi dostał VAT-1 mimo warunków j.w. :)

Napisano

Pierwszy łapie się moim zdaniem na VAT4, bo ja bym uznał, że jest to oddzielny element konstrukcyjny. Oddzielny, tyle, że przystający bezpośrednio do kabiny ;) Ale zgodzę się, że nawet tam pole do popisu w kwestiach interpretacyjnych jest...

 

Natomiast problem jest w tym, że jak wyjściowo zrobisz im poprawną klasyfikację - czyli furgon izotermiczny (czy tam chłodnia), to z automatu nie są już po dokonaniu takiej zabudowy VAN'ami czy tam WIELOZADANIOWY'mi - czyli żegnaj VAT1 z kolei :evil:

Nic innego, jak nie zgłaszać zabudowy i nie zmieniać klasyfikacji, bo vatu nie będzie ;)

Napisano
4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie

przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne

elementy pojazdu;

Konstrukcyjnie oddzielne to nie ODDZIELONE, więc VAt-4 -kabina jest jak najbardziej oddzielną konstrukcją od p. ładunkowejk (odnośnie pojazdu 1).Pozdrawiam.

Napisano
Nic innego, jak nie zgłaszać zabudowy i nie zmieniać klasyfikacji, bo vatu nie będzie ;)

 

Nic go nie minie po wejściu w życie noweli ustawy o podatku VAT, jeżeli dobrze pamiętam będzie musiał wykonać nowe badanie VAT bodajże do 6 m-cy od dnia wejścia ustawy.

Jeżeli coś pomieszałem poprawcie mnie.

Napisano
A konkretnie? Jest wymóg ładowności dla VAT4?

Nie doczytałeś? W podanym linku jest ładny cytat z ustawy w jakich przypadkach wymagana jest ładowność. Na pewno nie są to VAT1-4.

Generalnie jednak wolałbym jakieś takie konkretne suche informacje ile ma być tej ładowności i dlaczego, a nie opracowania na 300 stron...

Lekko przesadzasz ,tego co rozsyłałem było 7 stron i uważam że było prosto podane ile ładowności i dlaczego.

Ale jak chcesz lektury na grubo ponad 500 stron ,to nie ma sprawy ,mogę podesłać . :-D

 

[ Dodano: 07-03-2014, 16:03 ]

Nic go nie minie po wejściu w życie noweli ustawy o podatku VAT, jeżeli dobrze pamiętam będzie musiał wykonać nowe badanie VAT bodajże do 6 m-cy od dnia wejścia ustawy.

Ja takiego zapisu nie widzę .

 

[ Dodano: 07-03-2014, 16:05 ]

Coś doczytałem.

Art. 9.

1. Dodatkowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 86a ust. 10 pkt 1 ustawy

zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, powinno być przeprowadzone

w terminie najbliższego obowiązkowego okresowego badania technicznego,

nie później jednak niż przed upływem 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej

ustawy.

2. Jeżeli przed terminem najbliższego obowiązkowego okresowego badania technicznego

lub przed upływem 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy pojazd,

o którym mowa w art. 86a ust. 9 pkt 1 i 2 ustawy zmienianej w art. 1, w

brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, jest przedmiotem dostawy, dodatkowe badanie

techniczne, o którym mowa w art. 86a ust. 10 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1,

w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, powinno być przeprowadzone nie później

niż przed dniem dokonania dostawy.

3. Zaświadczenia wydane przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy dla pojazdów,

o których mowa w art. 86a ust. 2 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu

dotychczasowym, zachowują ważność na potrzeby stosowania art. 86a ust. 9

pkt 1 lit. a tej ustawy, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.

Z tego wychodzi że te co mają wbity VAT-1 nie będą musiały robić nowego badania,pozostałe tak.

Napisano
Nie doczytałeś? W podanym linku jest ładny cytat z ustawy w jakich przypadkach wymagana jest ładowność. Na pewno nie są to VAT1-4.

 

No właśnie, więc skąd w temacie pytanie o ładowność? Bo jak rozumiem chodzi o to, czy spełnia któryś VAT 1-4.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.