rico77 Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 Witam opisze krótko sprawę. Jestem bezrobotny i mam okazje wziąć dotacje z UE na rozpoczęcie działalności a że kiedyś pracowałem jako mechanik chciałbym otworzyć zakład mechaniczny i zakupić auto lawetę. Jednak z UE nie można przeznaczyć pieniędzy na zakup pojazdu - jedynie co mogę dostać pieniądze na dostosowanie pojazdu. Mam okazje kupić od znajomych Jumpera wersja skrzynia 3.2m waga auta 1800kg. 6 tys mogę dostać na dostosownie. Jak wygląda krok po kroku rejestracja takiego pojazdu i zmiana w dowodzie na specialny - auto laweta. Z jakiej firmy muszę mieć zaświadczenie o montażu najazdu ? Czy musi być to nowy najazd? Czy jeżeli auto przy masie 1800 w starym dowodzie ma ładowność 1000 czy będę mógł ją zwiększyć przykładowo na 1500 tak aby nie przekroczyć 3.5t. Czy przy tak krótkiej pace mogę zrobić najazd na około 4.5m? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Z 6-cioma tysiącami to za wiele nie zwojujesz. GNIOTPOL za zabudowę bierze 25-30. Możesz zakupić najazd lub go wykonać we własnym zakresie / spawacz powinien mieć uprawnienia RS / i materiały z których to wykonano atest. Zastanów się czy to ma być specjalny- laweta czy ciężarowy do przewozu pojazdów - odpadają koguty, malowanie na żółto, wciągarka. Przebudowy może dokonać każdy kto w PKD ma G45.20. Szukaj pojazdu z długą ramą o DMC 3500 najlepiej z resorowo-pneumatycznym zawieszeniem /można opuścić tył przy załadunku/ o jak najmniejszej masie własnej i krótka kabiną. Jeśli na krótkiej ramie założysz długi najazd to oś tylna będzie przeciążona. Rozsądny "zwis tylny" to około 1.2- 1,5m mierzony do tylnej osi [ Dodano: 13-03-2014, 08:37 ] To wykonał mój kolega- najazd na gotowo z ocynkowaniem - 9600. Ładowność 1620 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rico77 Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 Czyli kazdy zwykły zakład mechaniczny może wystawić na to fakture i będzie akceptowana. A jak bedzie ewentualnie z waga musze go zwazyc jeszcze raz po zamontowaniu najazdu? Jezeli bede miał jakiś używa ny najazd musze przedstawic atest/homologacji ? No i wacham sie między pojazdem specialnym a ciezarowym bo jezeli mechanika bedzie ciekno szla chciałbym tez miec holowanie autopomoc. Pojazd nie bedzie nigdy jezdzil dalej niz 200km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Jak auto do 3,5t to nie ma znaczenia jak daleko od bazy będziesz jeździł. Możesz zrobić specjalny jak chcesz. Czy musisz auto ważyć po przebudowie?? No a skąd niby masz Ty czy Diagnosta wiedzieć ile to waży?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Czyli kazdy zwykły zakład mechaniczny może wystawić na to fakture i będzie akceptowana. A jak bedzie ewentualnie z waga musze go zwazyc jeszcze raz po zamontowaniu najazdu? No i wacham sie między pojazdem specialnym a ciezarowym bo jezeli mechanika bedzie ciekno szla chciałbym tez miec holowanie autopomoc. potrzebne bedzie Tobie oświadczenie zakładu którym ma w REGON kod G45.20 ale tylko w przypadku gdy kolega zdecyduje sie zmienić rodzaj owego pojazdu, czyli z ciężarowego na specjalny, wybór należy oczywiście do Ciebie ale specjalny będzie musiał spełnić pewne warunki zawarte w Dz.U 951 roz.9 . co do wagi to obowiązkowo , na badaniu technicznym należy podać nowy parametr G i tym samym ładowność , pamiętając jednocześnie o naszym DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 ciężarowy do przewozu pojazdów - odpadają koguty, malowanie na żółto, wciągarka. A wciągarka to na jakiej podstawie jest wymagana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 14 Marzec 2014 Share Napisano 14 Marzec 2014 A wciągarka to na jakiej podstawie jest wymagana? Nie ma takiej podstawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Marzec 2014 Share Napisano 14 Marzec 2014 Jak ma usuwać pojazdy z drogi to jak niby?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 14 Marzec 2014 Share Napisano 14 Marzec 2014 Nie ma takiego zapisu o wyposażeniu , czyli nie ma takiego obowiązku według poz.951 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Marzec 2014 Share Napisano 14 Marzec 2014 Jak ma usuwać pojazdy z drogi to jak niby?? Jakkolwiek, ale nie ma stricte wymogu wciągarki - i o to mi chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Marzec 2014 Share Napisano 15 Marzec 2014 Jak ma usuwać pojazdy z drogi to jak niby?? może mieć hds-a... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Marzec 2014 Share Napisano 17 Marzec 2014 może mieć hds-a... Ano może. Generalnie jednak sama platforma nie jest w stanie zabrać na siebie pojazdu a więc nie spełnia moim zdaniem ustawowej definicji pojazdu specjalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Marzec 2014 Share Napisano 17 Marzec 2014 więc nie spełnia moim zdaniem ustawowej definicji pojazdu specjalnego. Ciężarowego do przewozu pojazdów tez zresztą nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Marzec 2014 Share Napisano 17 Marzec 2014 Ciężarowego do przewozu pojazdów tez zresztą nie Ale w założeniu przewozi " sprawne pojazdy" nie po unfalenie mogące o "własnych siłach" wjechać na platformę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Marzec 2014 Share Napisano 17 Marzec 2014 Generalnie jednak sama platforma nie jest w stanie zabrać na siebie pojazdu a więc nie spełnia moim zdaniem ustawowej definicji pojazdu specjalnego. To zależy jak na to spojrzeć. Wystarczy, że platforma jest na tyle "specjalna", że pozwala przewozić uszkodzony pojazd (ma specjalne mocowania?). Zgodnie z warunkami technicznymi: Pojazd pomocy drogowej powinien posiadać nadwozie konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu uszkodzonych pojazdów. Przewozu, a nie załadunku. Więc literalnie wciągarka czy HDS nie są wymagane, bo mogą pojechać 2 pojazdy po 1 uszkodzony pojazd. Jednym będzie pomoc drogowa, która przewiezie uszkodzony pojazd, a drugim np. żuraw samochodowy, który go załaduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gawrone Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 Witam opisze krótko sprawę. Jestem bezrobotny i mam okazje wziąć dotacje z UE na rozpoczęcie działalności a że kiedyś pracowałem jako mechanik chciałbym otworzyć zakład mechaniczny i zakupić auto lawetę.Jednak z UE nie można przeznaczyć pieniędzy na zakup pojazdu - jedynie co mogę dostać pieniądze na dostosowanie pojazdu. Mam okazje kupić od znajomych Jumpera wersja skrzynia 3.2m waga auta 1800kg. 6 tys mogę dostać na dostosownie. Jak wygląda krok po kroku rejestracja takiego pojazdu i zmiana w dowodzie na specialny - auto laweta. Z jakiej firmy muszę mieć zaświadczenie o montażu najazdu ? Czy musi być to nowy najazd? Czy jeżeli auto przy masie 1800 w starym dowodzie ma ładowność 1000 czy będę mógł ją zwiększyć przykładowo na 1500 tak aby nie przekroczyć 3.5t. Czy przy tak krótkiej pace mogę zrobić najazd na około 4.5m? Z kazdego busa zrobisz pojazd specjalny- pomoc drogowa koszt około 11 tyś/netto + auto W cenie jest kompletny nowy najazd Wciągarka dragona 5.5T, koguty, oświetlenie robocze, skrzynka narzędziowa, anty-rowery, hak, wzmocnione tylne zawieszenie, stosowne papiery dotyczące przebudowy, oraz badanie techniczne po przebudowie pojazdu. Ważne żeby bus miał DMC 3500kg. Po przebudowie waga pojazdu bedzie około 1800-1900kg i ładowność miedzy 1600 a 1700kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Kwiecień 2014 Share Napisano 30 Kwiecień 2014 anty-rowery Po co w aucie do 3,5t DMC?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.