Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Stacja SQL - zewnętrzna kopia bazy danych.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Czy i w jaki sposób mogę zrobić aby po każdorazowym zamknięciu programu wykonywana była dodatkowa kopia bazy danych na nośniku zewnętrznym? np pendrive?

Napisano

Zaloguj się jako administrator, w ustawieniach systemowych znajdz archiwizację - wskaż nośnik zewnętrzny i koniec. Program sam sobie utworzy folder. Ja osobiście mam ustawione na pendriv i dysku google /trochę to trwa ale kopia jest dostępna online/

 

Jak się podpiąć do google drive - założyć konto na poczcie google. Uruchomić aplikacje google drive. Na pulpicie pokaże się skrót do dysku. Zmapować dysk sieciowy wskazując skrót na pulpicie. W ZASOBNIKU SPRZĘTOWYM pokarze się ikona dysku sieciowego. W programie Stacja w archiwizacji wskazać miejsce składowanie / przeważnie dysk "Z". Archiwizacja zależy od szybkości łącz. Jeśli po zakończonej pracy nie zdąży przerzucić do "chmury" to zrobi to automatycznie przy następnym uruchomieniu /około 150MB/ W moim wypadku 5-7 minut. W razie wypadku losowego kopia jest zawsze dostępna. Polecam

Napisano

Ale wtedy zmieniasz docelowe miejsce na kopie jakim jest Norcom\StacjaSQL\kopie. A żeby dodać jedną i drugą lokalizacje?

Napisano

Proponowana przez IVVO konfiguracja nie jest najwłaściwszą.

 

Pierwszą ścieżkę kopii proszę zostawić na dysku lokalnym komputera - nie musi być w lokalizacji proponowanej przez instalator, ale dzięki temu - wykona się szybko i pewnie.

 

Wszelkiego rodzaju nośniki zewnętrzne konfigurujemy w drugiej ścieżce: "Folder, do którego przekopiowane zostaną pliki backupów".

 

Przez analogię - (w jednostanowiskowych instalacjach) tak samo dla "Folder, w którym przechowywane są pliki badań i pojazdów" oraz "Folder, w którym przechowywane są kopie plików badań i pojazdów"

 

Może to być pendrive, dysk zewnętrzny, udostępniony zasób sieciowy (zamapowany dysk lub ścieżka UNC).

 

Wykonywanie kopii na zamapowany jako dysk sieciowy google drive jest niekorzystne o tyle, że program przy wyłączaniu czeka na potwierdzenie zapisu pliku backupu (co może trwać długo - w zależności od szybkości naszego łącza) albo skutkować błędem przekroczenia czasu zapisu.

Korzystniej jest skonfigurować drugą ścieżkę kopii do folderu na dysku/pendrive/dysku zewnętrznym oznaczonym do synchronizacji przez Google Drive (Dropboxa, One Drive Microsoftu, OwnCloud-a, Mega.co.nz, CloudStation, MyCloudNas, UbuntuOne, GG-Dysk... etc.). Kopia zapisze się w pierwszej lokalizacji, zostanie szybko skopiowana do drugiej lokalizacji (oznaczonej jako synchronizowana) i już po zamknięciu Stacji.SQL zostanie w tle przesłana do netu i zsynchronizowana z chmurą.

Backup.JPG.6d4d5a86b32206390c40ed49fb35456d.JPG

Napisano
Proponowana przez IVVO konfiguracja nie jest najwłaściwszą.

 

Nie wiem dlaczego tak sądzisz. Google drive "buforuje" dane i nie opóźnia zamknięcia systemu stacji. Korzystam z tego już długi czas i nie narzekam. Po co następny program do synchronizacji danych - tylko obciąża niepotrzebnie system.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.