jasiek82 Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 Witam. Czy i w jaki sposób mogę zrobić aby po każdorazowym zamknięciu programu wykonywana była dodatkowa kopia bazy danych na nośniku zewnętrznym? np pendrive? Cytuj
IVVO Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 Zaloguj się jako administrator, w ustawieniach systemowych znajdz archiwizację - wskaż nośnik zewnętrzny i koniec. Program sam sobie utworzy folder. Ja osobiście mam ustawione na pendriv i dysku google /trochę to trwa ale kopia jest dostępna online/ Jak się podpiąć do google drive - założyć konto na poczcie google. Uruchomić aplikacje google drive. Na pulpicie pokaże się skrót do dysku. Zmapować dysk sieciowy wskazując skrót na pulpicie. W ZASOBNIKU SPRZĘTOWYM pokarze się ikona dysku sieciowego. W programie Stacja w archiwizacji wskazać miejsce składowanie / przeważnie dysk "Z". Archiwizacja zależy od szybkości łącz. Jeśli po zakończonej pracy nie zdąży przerzucić do "chmury" to zrobi to automatycznie przy następnym uruchomieniu /około 150MB/ W moim wypadku 5-7 minut. W razie wypadku losowego kopia jest zawsze dostępna. Polecam Cytuj
jasiek82 Napisano 14 Marzec 2014 Autor Napisano 14 Marzec 2014 Ale wtedy zmieniasz docelowe miejsce na kopie jakim jest Norcom\StacjaSQL\kopie. A żeby dodać jedną i drugą lokalizacje? Cytuj
scob Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 Proponowana przez IVVO konfiguracja nie jest najwłaściwszą. Pierwszą ścieżkę kopii proszę zostawić na dysku lokalnym komputera - nie musi być w lokalizacji proponowanej przez instalator, ale dzięki temu - wykona się szybko i pewnie. Wszelkiego rodzaju nośniki zewnętrzne konfigurujemy w drugiej ścieżce: "Folder, do którego przekopiowane zostaną pliki backupów". Przez analogię - (w jednostanowiskowych instalacjach) tak samo dla "Folder, w którym przechowywane są pliki badań i pojazdów" oraz "Folder, w którym przechowywane są kopie plików badań i pojazdów" Może to być pendrive, dysk zewnętrzny, udostępniony zasób sieciowy (zamapowany dysk lub ścieżka UNC). Wykonywanie kopii na zamapowany jako dysk sieciowy google drive jest niekorzystne o tyle, że program przy wyłączaniu czeka na potwierdzenie zapisu pliku backupu (co może trwać długo - w zależności od szybkości naszego łącza) albo skutkować błędem przekroczenia czasu zapisu. Korzystniej jest skonfigurować drugą ścieżkę kopii do folderu na dysku/pendrive/dysku zewnętrznym oznaczonym do synchronizacji przez Google Drive (Dropboxa, One Drive Microsoftu, OwnCloud-a, Mega.co.nz, CloudStation, MyCloudNas, UbuntuOne, GG-Dysk... etc.). Kopia zapisze się w pierwszej lokalizacji, zostanie szybko skopiowana do drugiej lokalizacji (oznaczonej jako synchronizowana) i już po zamknięciu Stacji.SQL zostanie w tle przesłana do netu i zsynchronizowana z chmurą. Cytuj
IVVO Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 Proponowana przez IVVO konfiguracja nie jest najwłaściwszą. Nie wiem dlaczego tak sądzisz. Google drive "buforuje" dane i nie opóźnia zamknięcia systemu stacji. Korzystam z tego już długi czas i nie narzekam. Po co następny program do synchronizacji danych - tylko obciąża niepotrzebnie system. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.