Skocz do zawartości

VIN przyczepy rolniczej


Gacek

Rekomendowane odpowiedzi

Przyjechał do mnie ciągnik rolniczy z przyczepą rolniczą Warfama T-610. W dowodzie rejestracyjnym przyczepy był wpisany numer nadwozia: T-610. Czy można zrobić przegląd takiej przyczepy jeśli nie ma nr ramy (nadwozia). Bo oznaczenie T-610 w numerze ramy to raczej jakieś nieporozumienie. Oczywiście wybitego numeru ramy nie można nigdzie znaleźć, a trochę się naszukałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerowałbym zadzwonić do Dobrego Miasta - Warfama/Ursus i tam podpytać gdzie nabity jest numer ramy w tej przyczepie. Może pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzwoniłem. Pani powiedziała, że musi być wybity w pobliżu dyszla i że na pewno wybijają indywidualny numer ramy.

 

Tylko jak ma się to do tego, że w dowodzie rejestracyjnym, w miejscu numeru VIN wpisany jest numer T-610- co na pewno nie jest INDYWIDUALNYM numerem ramy bo to jest oznaczenie modelu przyczepy... Jak to w ogóle zostało zarejestrowane?

 

Wprawdzie znalazłem zapis:

 

§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. oraz dla motocykla zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 2003 r., ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami;

 

Z tym, że powyższy zapis odróżnia numer VIN od numeru nadwozia, podwozia, ramy. Czyli numer VIN nie musi być, ale numer ramy, podwozia, nadwozia musi być. Bo jaka byłaby logika, że dopuszcza się pojazd bez trwałej cechy identyfikacyjnej? Przecież jeżeli ktoś by miał 10 przyczep rolniczych Warfama T-610 bez indywidualnego numeru ramy to może na przegląd przyjeżdżać dziesięć razy jedyną sprawną z dziesięciu, tylko przekładając tablice rejestracyjne (ew. przenitowując tabliczkę znamionową).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj nr prawidłowy, wystaw badanie "N" (napisz że nr prawidłowy jest taki, a nie inny, że ustalony po konsultacji z producentem, że nie nosi znamion żadnych zmian itd i że nr określony w DR nigdy nie był stosowany po konsultacjach z producentem jako nr indywidualny), zatrzymaj DR (zależnie od zwyczaju w Twoim rejonie) i sprawa do wyjaśnienia w WK. Niech szukają czemu, gdzie, kiedy i kto zawinił przy wystawieniu tego DR. Twoja rola się tu kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto zapytać właściciela czy ma jeszcze dokumenty które dostał o dealera jak kupował przyczepę.

Sporo sprzętu było branego na PROW/MGR i ludzie trzymają kwity po 5-6lat aby się ARiMR nie czepiała więc może gość ma odpis ŚH. No chyba że brał za gotówkę to wtedy różnie bywa a jak kupiona z drugiej ręki to ŚH wcięło pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.