Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

dv6000

Problem z rejestracją przyczepy

Polecane posty

dv6000

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wybaczenie mi wszelkich błędów. Mam problewm z zarejestrowaniem przyczepy kempingowej, który polega na :

 

Kupiłem przyczępę zprowadzoną z angli, zarejestrowałem ją tymczasowo na czerwone tablice, zajechałem na przegląd i tu zaczeły sięs chody. Okazuje się że numery na szybach i na tabliczce znamionowej są takie same ale numer nadwozia jest inny. Kontaktowałem się z gościem od którego ją kupiłem i on twierdzi że w tych przyczepach z tego rocznika to jest normalne. Przyczepa to ABI DAYSTAR AVARD 1991 r.

 

Podam przykład numeru.

 

Tabliczka znamionowa - L5 AB 359603

Rama - 82 AB 359603

 

Jak widać numer różni się tylko dwoma pierwszymi liczbami i cyframi z tym że diagnosta się upiera że powinny a wręcz muszą być takie same :(

 

Co bym miał zrobić by wszystko prawnie grało ? Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Przeczytaj PW, i witaj na forum :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Tabliczka znamionowa - L5 AB 359603

Rama - 82 AB 359603

A w dokumentach który numer?

Witaj :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dv6000

W dokumentach ten z tabliczki. Dokumenty mam na myśli samą umowę bo w Anglii nie obowiązuje prawo rejestracji przyczep kempingowych.

 

[ Dodano: 24-03-2014, 21:22 ]

Można jakoś w WK powiedzieć że się pomyliło podczas pisania umowy i skorygować błędy donosząc nową umowę z :

 

dwoma numerami vin i ramy bądź też tylko numerem ramy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Można jakoś w WK powiedzieć że się pomyliło podczas pisania umowy i skorygować błędy donosząc nową umowę z :

 

dwoma numerami vin i ramy bądź też tylko numerem ramy ?

 

A nie prościej było przy kupnie sprawdzić numery (tak jak się powinno to zrobić) ze sobą, a nie po fakcie płakać i kombinować co zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
W dokumentach ten z tabliczki.

 

To gorzej lepiej by było żeby w umowie był ten numer z ramy wówczas byłoby o wiele prościej a pewnie dostałeś odpowiedź na PW.

A tak pozostaje korekta umowy co może być kłopotliwe :)

 

[ Dodano: 24-03-2014, 22:03 ]

A nie prościej było przy kupnie sprawdzić numery

 

Ludzie kupują samochody za grube tysiące i nie sprawdzają numeru dopiero na SKP dowiadują się gdzie ten numer się znajduje :razz: Zresztą Psuju, dokładnie pewnie o tym wiesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dv6000

A tak pozostaje korekta umowy co może być kłopotliwe :)

 

Co może się okazać kłopotliwe w korekcie umowy ? Po prostu zaszła pomyłka i chciał bym ją skorygować. będzie z tym problem ? Ale czy nie jest to dziwne że numer ramy ma bity rok na początku czyli 91 bo numer który podałem wyżej to tylko przykład a później wszystko się zgadza a znów na tabliczce znamionowej zamiast początku 91 jest M4 i to tylko ta różnica reszta pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Co może się okazać kłopotliwe w korekcie umowy ?

 

Korektę wypadało by zrobić od samego początku czyli komisant z anglikiem a potem Ty z komisantem. O ile drugi etap jest łatwy to ten pierwszy już niekoniecznie, ot i kłopot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dv6000

No a jeśli bym doniósł już poprawioną umowę to będzie problem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
No a jeśli bym doniósł już poprawioną umowę

 

Najpierw masz poprawić a potem rejestrować inaczej się pewnie nie da ale to już kompetencja WK i tam się dowiedz co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Chyba wie juz co ma zrobić :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

dzisiaj pewien klient próbował mnie przekonywać że na przyczepę sprowadzoną z Holandii

bez dowodu rej. oczywiście do przeglądu nie potrzeba PC :( i że powinienem to zrobić na podstawie umowy kupna :shock: i że był u jakiegoś mecenasa a ten powiedział mu że zmienił się przepis :shock: : staram się być na bieżąco ,ale może :shock: o czymś nie wiem ?

 

[ Dodano: 20-01-2016, 16:34 ]

no bo przy takim tempie tworzenia przepisów :) mogę czegoś nie wiedzieć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
o czymś nie wiem ?

Wiesz wszystko :)

i że był u jakiegoś mecenasa a ten powiedział mu że zmienił się przepis

Ciekawe jaki był problem i nie był tak miły,żeby dać klientowi na piśmie :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Literalnie zgodnie z PORD ma być OBT przed pierwszą rejestracją (więc skąd PC, skoro wydanie PC też jest rejestracją - czasową), ale znowu zgodnie z rozporządzeniem ma być PC. Na pewno bezpieczniej wymagać PC, ale wykonanie badania bez żadnego dokumentu pojazdu nigdy nie rejestrowanego - również da się obronić mocą ustawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

no to wszystkiego nie wiem ,jakiej ustawy a konkretnie jakiego przepisu, bo zmiennik mój

to badanie robi, albo już zrobił :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
a konkretnie jakiego przepisu

Zapewne tego:

"3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Zapewne tego:

 

PORD Rozdział 3

Badania techniczne pojazdów

Art. 81.

3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

to co mecenas ma rację ? bo ja badania nie zrobiłem a że zmiennik jest na 2 zmianie to jutro będe wiedział

czy któryś z pracowników wk. obecnych na forum przyjął by takie badanie ?

 

[ Dodano: 20-01-2016, 19:35 ]

a konkretnie jakiego przepisu

Zapewne tego:

"3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej."

 

ok. ale do identyfikacji potrzebny jest dokument a umowa kupna takim nie jest ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
czy któryś z pracowników wk. obecnych na forum przyjął by takie badanie ?

 

Ja bym przyjął.

 

ok. ale do identyfikacji potrzebny jest dokument a umowa kupna takim nie jest ,

 

Ale nie można wymagać czegoś, co nie istnieje i istnieć nie może - wszak OBT jest PRZED pierwszą rejestracją (a DR i PC są konsekwencją rejestracji, pokwitowania nie ma, bo dokument nie został zatrzymany, a KP się nie wydaje). Naciągane to, ale literalnie ustawa ważniejsza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

ciekawe co na to Łódż albo Wrocław ?

 

[ Dodano: 20-01-2016, 20:00 ]

wracamy do badań z natury?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja tam sklejam dwa paragrafy z ustawy, a następnie zakres wskazuję paluchem petentowi, który z pobraniem PC ma problem. Jeżeli to nie pomaga, to niestety wybiera inną stację.

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

15. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, zakres i sposób przeprowadzenia badań technicznych oraz wzory dokumentów stosowanych przy tych badaniach, uwzględniając w szczególności zakres warunków technicznych pojazdów podlegających badaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777
czy któryś z pracowników wk. obecnych na forum przyjął by takie badanie ?

 

Ja bym przyjął.

 

ok. ale do identyfikacji potrzebny jest dokument a umowa kupna takim nie jest ,

 

Ale nie można wymagać czegoś, co nie istnieje i istnieć nie może - wszak OBT jest PRZED pierwszą rejestracją (a DR i PC są konsekwencją rejestracji, pokwitowania nie ma, bo dokument nie został zatrzymany, a KP się nie wydaje). Naciągane to, ale literalnie ustawa w

ażniejsza...

 

ale zakres badania okresowego jest jeden , nie ma podziału na OBTi okresowe przed 1 rej.

jedno jest pewne jeśli wk. przyjmie to zarejestruje i koniec ,co będzie jeśli nie przyjmie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
co będzie jeśli nie przyjmie?

 

Może próbować cofnąć uprawnienia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Nie pomyślano jeszcze o jednym-wiele warunków technicznych jest uzależnionych od daty pierwszej rejestracji-jakie stosować :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

To ja by zagmatwać temat zapytam : jaka jest DMC tej przyczepy ? Bo jak lekka to nie podlega OBT. :D Jedynie dodatkowe ustalenie danych a na nim muszą być TR i PC. :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.