Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Mercedes Atego 1523maksymalna masa przyczepy.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.Ma ktoś może masę przyczepy jaką może ciągnąć Mercedes Atego 1523.w briefie mam wpisane 18000kg?czy nie za dużo?

Napisano

No tak wg tego co na tabliczce pasuje, to wiem.Zastanawiałem się czy rzeczywiście Atego może ciągnąc przyczepę 18000 kg?Auto sprowadzone z Niemiec, tam był dokładany Rockinger wraz z cała instalacją, przed przeróbką masa przyczepy to 3500 kg.Nie to żebym szukał dziury w całym, ale wolę mieć pewność.Sprawdzałem w Mercedesie tam nie ma nic na ten temat.

Napisano

Może. Widziałem takie z przyczepą 18,5t.

Piszesz, że zaczep był dokładany a na tabliczce jest masa zestawu?

Napisano

Na tabliczce jest masa zestawu 33000 kg.Ale w dzisiejszych czasach dorobienie tabliczki to nie problem...

Napisano

Dziwna sprawa. Rozbieżność w masie przyczep jest duża. Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe. Musisz sam ocenić.

Napisano
Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe

Tak jest bo nie każde Atego posiada zaczep do holowania przyczepy a nawet jak ma zaczep i nie posiada złącza pneumatycznego to masa przyczepy ograniczona jest do 3,5 t.

Napisano

Kiedyś coś już było na temat Atego, ale nie mogą znaleźć. Przyczepa było około 8 ton. Przy 230KM 33t w zestawie :? to trochę dużo

Napisano

Generalnie każda ciężarówka nie z automatu jest przystosowana do ciągnięcia przyczepy.

 

Standardowa rama u większości producentów nie jest przystosowana do założenia sprzęgu - z wyjątkiem lekkich zaczepów dla przyczepek 3,5t właśnie.

Zdolność do ciągnięcia przyczepy o maksymalnym tonażu to tzw. pakiet "R" u większości producentów. Składa się na niego instalacja pneumatyczna i elektryczna oraz inna konstrukcja tylnej poprzecznicy na ramie (!)

Taki zestaw kosztuje, więc nie wszyscy kupujący decydują się na taką kompletację, jeśli jeżdżą "solówką". Nie ma jednak przeciwwskazań, żeby w późniejszym okresie pojazd o taki pakiet uzupełnić - instalacja, zbiorniki, wymiana poprzecznicy i już można sprzęg zakładać. Wymiana TZ to też żaden problem, tym bardziej jak robi to ASO. Bo generalnie taka zmiana raczej powinna być w ASO robiona. Nie jest to bowiem zmiana aż tak prosta. Np. wiele modeli nie do końca można tak przerobić. Wiele starszych modeli aut z ESP nie powinno mieć pakietu "R", co niestety często się obchodzi... :?

Napisano

Czyli jeżeli na TZ niema masy zespołu i w solówce brak zaczepu to nie ustalamy masy przyczep do DIP-u?

Napisano

W Niemieckim briefie masa przyczepy jest wpisana 18000kg,z tabliczka się pokrywa więc zostawiam taką.

Napisano
Od klienta,przerabiał go na pomoc drogową.

 

A jaka jest G po przeróbce. PD z 18 t przyczepą trochę zastanawiające

Napisano

To przerabiali za zachodnią granicą i niemieckie dokumenty już uwzględniają te przeróbki (tak zrozumiałem). Ciężarowy może do 140%

Napisano

Panowie - 14-tonowy MIDLUM ma 21 ton na haku, więc to tutaj to i tak pikuś... 8)

Napisano
14-tonowy MIDLUM ma 21 ton na haku
To trochę za dużo. Żeby ciągnąć 21 ton to samochód musi ważyć 15 ton (tak jak to Atego).
Napisano
To trochę za dużo. Żeby ciągnąć 21 ton to samochód musi ważyć 15 ton (tak jak to Atego).

 

MMC może tyle mieć. DMC bedzie miał mniej...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Wiele starszych modeli aut z ESP nie powinno mieć pakietu "R", co niestety często się obchodzi... :?

Chyba z EBS 8)

Napisano
Czyli jeżeli na TZ niema masy zespołu i w solówce brak zaczepu to nie ustalamy masy przyczep do DIP-u?
Tak - TZ jest decydująca.

 

W Mercedesie też, bo praktycznie każda ciężarówka Mercedesa ma XXX w miejscu masy zespołu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.