Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Witam.Ma ktoś może masę przyczepy jaką może ciągnąć Mercedes Atego 1523.w briefie mam wpisane 18000kg?czy nie za dużo? Cytuj
Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Napisano 14 Kwiecień 2014 dopuszczalna masa całkowita 15000kg, zestaw 33000 kg Cytuj
Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Napisano 14 Kwiecień 2014 No tak wg tego co na tabliczce pasuje, to wiem.Zastanawiałem się czy rzeczywiście Atego może ciągnąc przyczepę 18000 kg?Auto sprowadzone z Niemiec, tam był dokładany Rockinger wraz z cała instalacją, przed przeróbką masa przyczepy to 3500 kg.Nie to żebym szukał dziury w całym, ale wolę mieć pewność.Sprawdzałem w Mercedesie tam nie ma nic na ten temat. Cytuj
abcs Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Może. Widziałem takie z przyczepą 18,5t. Piszesz, że zaczep był dokładany a na tabliczce jest masa zestawu? Cytuj
Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Napisano 14 Kwiecień 2014 Na tabliczce jest masa zestawu 33000 kg.Ale w dzisiejszych czasach dorobienie tabliczki to nie problem... Cytuj
abcs Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 A skąd masz info o dokładaniu zaczepu? Cytuj
Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Napisano 14 Kwiecień 2014 Od klienta,przerabiał go na pomoc drogową. Cytuj
abcs Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Dziwna sprawa. Rozbieżność w masie przyczep jest duża. Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe. Musisz sam ocenić. Cytuj
danielg539 Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe Tak jest bo nie każde Atego posiada zaczep do holowania przyczepy a nawet jak ma zaczep i nie posiada złącza pneumatycznego to masa przyczepy ograniczona jest do 3,5 t. Cytuj
IVVO Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Kiedyś coś już było na temat Atego, ale nie mogą znaleźć. Przyczepa było około 8 ton. Przy 230KM 33t w zestawie to trochę dużo Cytuj
Jacdiag Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Kiedyś coś już było na temat Atego, ale nie mogą znaleźć. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11294 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
blakop Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Generalnie każda ciężarówka nie z automatu jest przystosowana do ciągnięcia przyczepy. Standardowa rama u większości producentów nie jest przystosowana do założenia sprzęgu - z wyjątkiem lekkich zaczepów dla przyczepek 3,5t właśnie. Zdolność do ciągnięcia przyczepy o maksymalnym tonażu to tzw. pakiet "R" u większości producentów. Składa się na niego instalacja pneumatyczna i elektryczna oraz inna konstrukcja tylnej poprzecznicy na ramie (!) Taki zestaw kosztuje, więc nie wszyscy kupujący decydują się na taką kompletację, jeśli jeżdżą "solówką". Nie ma jednak przeciwwskazań, żeby w późniejszym okresie pojazd o taki pakiet uzupełnić - instalacja, zbiorniki, wymiana poprzecznicy i już można sprzęg zakładać. Wymiana TZ to też żaden problem, tym bardziej jak robi to ASO. Bo generalnie taka zmiana raczej powinna być w ASO robiona. Nie jest to bowiem zmiana aż tak prosta. Np. wiele modeli nie do końca można tak przerobić. Wiele starszych modeli aut z ESP nie powinno mieć pakietu "R", co niestety często się obchodzi... Cytuj
Demart Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Czyli jeżeli na TZ niema masy zespołu i w solówce brak zaczepu to nie ustalamy masy przyczep do DIP-u? Cytuj
Diagnose Napisano 15 Kwiecień 2014 Autor Napisano 15 Kwiecień 2014 W Niemieckim briefie masa przyczepy jest wpisana 18000kg,z tabliczka się pokrywa więc zostawiam taką. Cytuj
IVVO Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Od klienta,przerabiał go na pomoc drogową. A jaka jest G po przeróbce. PD z 18 t przyczepą trochę zastanawiające Cytuj
abcs Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 To przerabiali za zachodnią granicą i niemieckie dokumenty już uwzględniają te przeróbki (tak zrozumiałem). Ciężarowy może do 140% Cytuj
blakop Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Panowie - 14-tonowy MIDLUM ma 21 ton na haku, więc to tutaj to i tak pikuś... Cytuj
abcs Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 14-tonowy MIDLUM ma 21 ton na haku To trochę za dużo. Żeby ciągnąć 21 ton to samochód musi ważyć 15 ton (tak jak to Atego). Cytuj
Psuj Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 To trochę za dużo. Żeby ciągnąć 21 ton to samochód musi ważyć 15 ton (tak jak to Atego). MMC może tyle mieć. DMC bedzie miał mniej... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Marek1 Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Wiele starszych modeli aut z ESP nie powinno mieć pakietu "R", co niestety często się obchodzi... Chyba z EBS Cytuj
danielg539 Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Czyli jeżeli na TZ niema masy zespołu i w solówce brak zaczepu to nie ustalamy masy przyczep do DIP-u? Tak - TZ jest decydująca. W Mercedesie też, bo praktycznie każda ciężarówka Mercedesa ma XXX w miejscu masy zespołu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.