Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Diagnose

Mercedes Atego 1523maksymalna masa przyczepy.

Polecane posty

Diagnose

Witam.Ma ktoś może masę przyczepy jaką może ciągnąć Mercedes Atego 1523.w briefie mam wpisane 18000kg?czy nie za dużo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

A ile kolego zestaw na TZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

dopuszczalna masa całkowita 15000kg, zestaw 33000 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

No to pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

No tak wg tego co na tabliczce pasuje, to wiem.Zastanawiałem się czy rzeczywiście Atego może ciągnąc przyczepę 18000 kg?Auto sprowadzone z Niemiec, tam był dokładany Rockinger wraz z cała instalacją, przed przeróbką masa przyczepy to 3500 kg.Nie to żebym szukał dziury w całym, ale wolę mieć pewność.Sprawdzałem w Mercedesie tam nie ma nic na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Może. Widziałem takie z przyczepą 18,5t.

Piszesz, że zaczep był dokładany a na tabliczce jest masa zestawu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

Na tabliczce jest masa zestawu 33000 kg.Ale w dzisiejszych czasach dorobienie tabliczki to nie problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

A skąd masz info o dokładaniu zaczepu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

Od klienta,przerabiał go na pomoc drogową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Dziwna sprawa. Rozbieżność w masie przyczep jest duża. Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe. Musisz sam ocenić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe

Tak jest bo nie każde Atego posiada zaczep do holowania przyczepy a nawet jak ma zaczep i nie posiada złącza pneumatycznego to masa przyczepy ograniczona jest do 3,5 t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Kiedyś coś już było na temat Atego, ale nie mogą znaleźć. Przyczepa było około 8 ton. Przy 230KM 33t w zestawie :? to trochę dużo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Jacdiag, Pełen szacun :pada:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Generalnie każda ciężarówka nie z automatu jest przystosowana do ciągnięcia przyczepy.

 

Standardowa rama u większości producentów nie jest przystosowana do założenia sprzęgu - z wyjątkiem lekkich zaczepów dla przyczepek 3,5t właśnie.

Zdolność do ciągnięcia przyczepy o maksymalnym tonażu to tzw. pakiet "R" u większości producentów. Składa się na niego instalacja pneumatyczna i elektryczna oraz inna konstrukcja tylnej poprzecznicy na ramie (!)

Taki zestaw kosztuje, więc nie wszyscy kupujący decydują się na taką kompletację, jeśli jeżdżą "solówką". Nie ma jednak przeciwwskazań, żeby w późniejszym okresie pojazd o taki pakiet uzupełnić - instalacja, zbiorniki, wymiana poprzecznicy i już można sprzęg zakładać. Wymiana TZ to też żaden problem, tym bardziej jak robi to ASO. Bo generalnie taka zmiana raczej powinna być w ASO robiona. Nie jest to bowiem zmiana aż tak prosta. Np. wiele modeli nie do końca można tak przerobić. Wiele starszych modeli aut z ESP nie powinno mieć pakietu "R", co niestety często się obchodzi... :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Demart

Czyli jeżeli na TZ niema masy zespołu i w solówce brak zaczepu to nie ustalamy masy przyczep do DIP-u?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tak - TZ jest decydująca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

W Niemieckim briefie masa przyczepy jest wpisana 18000kg,z tabliczka się pokrywa więc zostawiam taką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Od klienta,przerabiał go na pomoc drogową.

 

A jaka jest G po przeróbce. PD z 18 t przyczepą trochę zastanawiające

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

To przerabiali za zachodnią granicą i niemieckie dokumenty już uwzględniają te przeróbki (tak zrozumiałem). Ciężarowy może do 140%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Panowie - 14-tonowy MIDLUM ma 21 ton na haku, więc to tutaj to i tak pikuś... 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
14-tonowy MIDLUM ma 21 ton na haku
To trochę za dużo. Żeby ciągnąć 21 ton to samochód musi ważyć 15 ton (tak jak to Atego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
To trochę za dużo. Żeby ciągnąć 21 ton to samochód musi ważyć 15 ton (tak jak to Atego).

 

MMC może tyle mieć. DMC bedzie miał mniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Wiele starszych modeli aut z ESP nie powinno mieć pakietu "R", co niestety często się obchodzi... :?

Chyba z EBS 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czyli jeżeli na TZ niema masy zespołu i w solówce brak zaczepu to nie ustalamy masy przyczep do DIP-u?
Tak - TZ jest decydująca.

 

W Mercedesie też, bo praktycznie każda ciężarówka Mercedesa ma XXX w miejscu masy zespołu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.