DMG1 Napisano 19 Kwiecień 2014 Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Przyjechał na przegląd Trabant z 1991 roku , na lewym dzwonie ma tabliczkę znamionową z VIN-em 17 cyfr ; na prawym dzwonie jest nabity VIN 7 cyfr ( tabliczka z numerem jak w Żuku) moje pytanie , gdzie szukać VIN-u 17 cyfrowego , ewentualnie jak działać, bo według mnie nie mogę uznać , że jest OK. W dowodzie rejestracyjnym jest 7 cyfr. Ktoś kiedyś mówił , że tak było chyba w Warburgach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Kwiecień 2014 Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Ktoś kiedyś mówił , że tak było chyba w Warburgach. Tam było o Wartburgu:→ http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13808&highlight=wartburg Do mnie przyjeżdża taki wynalazek jak na foto i co na tabliczce to na tabliczce, a jako numer identyfikacyjny (VIN, ramy, nadwozia/podwozia) traktuje to co umocowano najtrwalej nad/pod tabliczką wybite/nadspawane jako numer nadwozia. I podobnie jak u Ciebie w dowodzie wpisanych jest cyfr siedem. Czyli dowód zgodny z nadwoziem, a tabliczka z samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 19 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Dzięki Paprock za: "§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się: 1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. oraz dla motocykla zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 2003 r., ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami;" bo wyleciało mi z głowy o tym 1995r. Na wszelki wypadek skonsultuje to z wydziałem, aby ktoś nie zarzucił mi rozbieżności w danych pojazdu. Jeżeli któryś z kolegów potwierdziłby miejsce wybicia numeru VIN dla roku 1990-1991 to bym był wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Kwiecień 2014 Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Jeżeli któryś z kolegów potwierdziłby miejsce wybicia numeru VIN dla roku 1990-1991 to bym był wdzięczny. lokalizację masz podaną przez Paprock-a ale zobacz sam http://gdzieznajdujenumerpodwoziasilnika.vinnumber.info/baza-danych-pl.html?sobi2Task=sobi2Details&catid=122&sobi2Id=163 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Kwiecień 2014 Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Na wszelki wypadek skonsultuje to z wydziałem, aby ktoś nie zarzucił mi rozbieżności w danych pojazdu. - ja bym nie szukał kwadratowych jajec (choć święta tusz-tusz), jeszcze wymyślą, że trza dobijać, a na plastiku może być trudno Jeżeli któryś z kolegów potwierdziłby miejsce wybicia numeru VIN dla roku 1990-1991 to bym był wdzięczny. - innej lokalizacji nie znalazłem, a nawet nie szukałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 19 Kwiecień 2014 Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Może tutaj znajdziesz jakąś wskazówkę, niestety instrukcja po niemiecku. http://instrukcja.pl/szukaj/instrukcje/?s=2&title=trabant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 19 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Dzięki,Dzięki,Dzięki, Teraz mi namieszaliście, obejrzałem instrukcje i sobie uprzytomniłem (na spokojnie), że to liftingowane 1.1 może mieć wloty powietrza od 601 muszę sprawdzić resztę. [ Dodano: 19-04-2014, 21:34 ] Na moim egzemplarzu numer był po prawej stronie, a tabliczka po lewej stronie nie razem jak na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 2 Grudzień 2016 Share Napisano 2 Grudzień 2016 Przyjechał na przegląd Trabant z 1991 roku , na lewym dzwonie ma tabliczkę znamionową z VIN-em 17 cyfr ; na prawym dzwonie jest nabity VIN 7 cyfr ( tabliczka z numerem jak w Żuku) moje pytanie , gdzie szukać VIN-u 17 cyfrowego , ewentualnie jak działać, bo według mnie nie mogę uznać , że jest OK. W dowodzie rejestracyjnym jest 7 cyfr.Ktoś kiedyś mówił , że tak było chyba w Warburgach. Panowie mam problem podobny do tego ktory juz byl poruszany, tylko w moim przypadku jast w dow. rej jest 17 cyfr na TB jest 17 a nabity na 7 cyfrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 2 Grudzień 2016 Share Napisano 2 Grudzień 2016 a nabity na 7 cyfrowy To znaczy na 7 cyfrowym jest nabity Nr VIN? Czyli przebijany? I co to jest TB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 2 Grudzień 2016 Share Napisano 2 Grudzień 2016 przepraszam za drobne literówki ( ale masz racje ze są istotne) miało być TZ (tabliczka znamionowa) a nie TB MA nabity 7 cyfrowy nr a w dow. rej. jest 17 cyfrowy. sytuacja dokładnie taka jak na zdjęciu powyżej w poscie Paprock, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Grudzień 2016 Share Napisano 2 Grudzień 2016 Jak to dokładnie taka sama jak u mnie ??? - Jak u mnie tylko siedem znaków w dowodzie było! Na mój gust, a o gustach podobno się nie papla, to ja bym niczego nie ruszał, nic nie poprawiał i niczym się nie przejmował jeżeli chodzi o sposób zapisu numerów/znaków/cech identyfikacyjnych tego pojazdu, bo na przestrzeni ostatnich kilku dziesięcioleci różnie z tymi szyframi bywało. Raz prym wiodło to co na tabliczce, potem nie wiadomo co bardziej ważne było, aż w końcu VINEM jako very... very... very numberem wszystko się załatwiło. Poniżej zapisy z ostatnich trzech rozporządzeń w sprawie warunków technicznych: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 2 Grudzień 2016 Share Napisano 2 Grudzień 2016 W dowodzie rejestracyjnym jest 7 cyfr. u mnie w dow. rej. jest 17cyfr (tym sie róznią te sytuacje) a TZ i ten nabity nr wygląda dokładnie tak samo jak na tym Twoim zdjęciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Grudzień 2016 Share Napisano 2 Grudzień 2016 No ale w czym problem tkwi, bo nie kumam za bardzo sprawy? Zgaduję, że ktoś kiedyś przedobrzył i przy końcu dowodu uzupełnił numer ramy/podwozia (nadwozia) do siedemnastu znaków tych z tabliczki. W sumie nie wiadomo po co. Było linkowane do tematu Wartburga, że po kiego te numery ruszać. Wyjścia są dwa i oba niedoskonałe. Zostawić tak jak widać bez wnikania, albo prostować, że ten krótki numer z ramy/podwozia (nadwozia) najważniejszy jest. W sumie racja, bo jakby tabliczkę wcięło to nie bardzo kompatybilna ilość znaków zostałaby na nadwoziu do ilości znaków zapodanych do dowodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 2 Grudzień 2016 Share Napisano 2 Grudzień 2016 No ale w czym problem tkwi, bo nie kumam za bardzo sprawy? Problem tkwi podczas identyfikacji pojazdu (porównanie zapisów w dow. rej. ze stanem faktycznym) w dow. rej jest 17 znaków a faktycznie nabitych jest 7 Zgaduję, że ktoś kiedyś przedobrzył i przy końcu dowodu uzupełnił numer ramy/podwozia (nadwozia) do siedemnastu znaków tych z tabliczki. Całkiem możliwe bo tam jest nowy dow. rej. jeszcze żadnej pieczątki z SKP tam nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Grudzień 2016 Share Napisano 2 Grudzień 2016 Problem tkwi podczas identyfikacji pojazdu (porównanie zapisów w dow. rej. ze stanem faktycznym) w dow. rej jest 17 znaków a faktycznie nabitych jest 7 - no ale jakby w dowodzie stało 7 znaków to zaś do tabliczki byłoby jakieś ale. I tak bez końca w tej sprawie. Jak jedno z drugim w zgodzie to trzecie i tak pozostaje w niezgodzie.Wykopałem archeologiczne przepisy jak to kiedyś z tymi numerami bywało. Ważna była tabliczka i koniec. Dobrze by było aby zgadzała się z dowodem. Dziś numer VIN jako cecha identyfikacyjna prym wiedzie bez różnicy czy na nadwoziu, czy na ramie bity. Tylko że w przypadku tego Trampka numer VIN nie ma zastosowania. Nie te lata VINU obowiązywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Grudzień 2016 Share Napisano 3 Grudzień 2016 Problem tkwi podczas identyfikacji pojazdu (porównanie zapisów w dow. rej. ze stanem faktycznym) w dow. rej jest 17 znaków a faktycznie nabitych jest 7 Pisałem już kilka razy: Co nie musi mieć 17- znakowego VIN ( podstawę prawną bardzo obrazowo podał paprock) to zostawiamy numer podwozia, nadwozia lub ramy. Tak się kończy nadgorliwość. Rozwiązanie trzeba uzgodnić z WK. Czasem wystarczy zaświadczenie z N w innym przypadku opinia rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 3 Grudzień 2016 Share Napisano 3 Grudzień 2016 Dziękuje Panowie za pomoc i wasze opinie. Rozwiązanie trzeba uzgodnić z WK. Tak właśnie zrobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Grudzień 2016 Share Napisano 5 Grudzień 2016 markes30, ale z Twojego doświadczenia jakbyś temat załatwił? Spójrzmy, co mamy? Nr w DR 17 znaków, nr na TZ 17 znaków, nr na nadwoziu 7 znaków. Jakby tego w danej chwili nie rozkminiać, to na następnym OBT na innej SKP znowu może być problem. Bo mamy tu do czynienia z sytuacją, że w dokumentach i na TZ mamy pełny numer pojazdy (załóżmy, że jest to VIN), a na nadwoziu tylko numer seryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Grudzień 2016 Share Napisano 6 Grudzień 2016 Co może mieć numer ramy zostawiamy numer ramy. Nie uzupełniajmy wszystkiego co tam jest nabite. Mówiąc w skrócie zapis w DR musi się zgadzać z końcówką wybitą na ramie. Moja odpowiedź: trzeba zrobić opinię, która udokumentuje stan faktyczny i na tej podstawie wystąpić do WK o zmianę zapisów w DR. Tyle razy już apelowałem, by bezmyślnie nie przepisywać wszystkiego co wybite na ramie lub tabliczce. Poniżej kolejny przykład nadgorliwca, który przepisując pełny numer pomylił się. Na załączonym przykładzie 16-sto znakowego wybitego pola tylko ostanie 6 znaków jest numerem ramy. Jednoznacznie fakt ten określił producent na tabliczce znamionowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Grudzień 2016 Share Napisano 6 Grudzień 2016 Nie uzupełniajmy wszystkiego co tam jest nabite Ale dlaczego? Jeśli jest nabite - nie widzę problemu. Tutaj przypadek jest gorszy - jest nabite mniej niż odczytane. Na załączonym przykładzie 16-sto znakowego wybitego pola tylko ostanie 6 znaków jest numerem ramy. Jednoznacznie fakt ten określił producent na tabliczce znamionowej. A czy "coś" zabrania zawierania się typu w numerze? Nie widzę tu niczego złego - odczytany numer zgadza się z tym na ramie. A gdyby tabliczka zginęła to będzie "niezgodność". Nie nazwałbym tego nadgorliwością diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 6 Grudzień 2016 Share Napisano 6 Grudzień 2016 Problem tkwi podczas identyfikacji pojazdu (porównanie zapisów w dow. rej. ze stanem faktycznym) w dow. rej jest 17 znaków a faktycznie nabitych jest 7 Paprock napisał/a: Zgaduję, że ktoś kiedyś przedobrzył i przy końcu dowodu uzupełnił numer ramy/podwozia (nadwozia) do siedemnastu znaków tych z tabliczki. Całkiem możliwe bo tam jest nowy dow. rej. jeszcze żadnej pieczątki z SKP tam nie ma. Jeżeli, ktoś przepisuje VIN z TB, którego nie ma nabitego na ramie, nadwoziu to dla mnie tez to jest nadgorliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 6 Grudzień 2016 Share Napisano 6 Grudzień 2016 TB co to jest za skrót? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 6 Grudzień 2016 Share Napisano 6 Grudzień 2016 TZ [ Dodano: 06-12-2016, 11:46 ] Przepraszam TZ(tabliczki znamionowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 6 Grudzień 2016 Share Napisano 6 Grudzień 2016 Jasne "tabliczka znamionowa" tylko coś się pozazjączkowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Grudzień 2016 Share Napisano 6 Grudzień 2016 markes30, ale jeżeli producent nie rozgranicza w żaden sposób, że część nabitego numeru to oznaczenie kodowe modelu? Mam tak w swoim motocyklu. Zarówno na TZ jak i na ramie jest wybity pełny numer RC242004xxx, gdzie pierwsze cztery znaki to oznaczenie kodowe modelu. Mało tego, na TZ mam mniej więcej "Make: Honda Model:RC24 NR:RC242004xxx". Jakbyś to wpisał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.