Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Czesław

Dane techn.MAN TGA41.480 8x6 BB

Polecane posty

Czesław

Badanie tech po raz 1 MAN 41.480 8x6BB ze Słowacji jakie dane do DIP.

TZ DMC-42000,masa zespołu 44000 nacisk 8000/8000/13000/13000

Pojazd 4-osie kół 12 wywrotka. Masa wł.16810, poj.12816, moc353kW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot

F1: 42000

F2: 32000

DMZP: 40000

MMZP: 44000

Dop. nacisk 112,70

Ewentualnie odstępstwo jeśli ktoś chce zarejestrować na dane umieszczone na TZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

DMZP: 40000

MMZP: 44000

 

Na jakiej podstawie ograniczasz F.3, czyli DMC zespołu? Warunki techniczne nie ograniczają w ogóle zespołu, w skład którego wchodzi samochód czteroosiowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Demart

DMZP: 40000

MMZP: 44000

 

Na jakiej podstawie ograniczasz F.3, czyli DMC zespołu? Warunki techniczne nie ograniczają w ogóle zespołu, w skład którego wchodzi samochód czteroosiowy.

 

Widziałem takiego MAN-a i miał TZ-II etapu i miał ograniczone F3-40000.

Naciski administracyjne na osie będzie miał 8000,8000,9500,9500. Czyli naj. dop. nacisk-93,1KN. A nie jak napisał eliot 112,7.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Widziałem takiego MAN-a i miał TZ-II etapu i miał ograniczone F3-40000.

 

Ale ten nie ma ograniczonego, a przepisy tego nie regulują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot

DMZP: 40000

MMZP: 44000

 

Na jakiej podstawie ograniczasz F.3, czyli DMC zespołu? Warunki techniczne nie ograniczają w ogóle zespołu, w skład którego wchodzi samochód czteroosiowy.

 

Czyli jak będziesz miał czterosiowy ciągnik sam. to wpiszesz bez problemu w DR F3 - 60000?

Dobrze rozumiem?

To ja dam znać kilku transportowcom, bo biedaki się męczą na te marne 40 ton. żeby zarejestrowali je w NT :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czyli jak będziesz miał czterosiowy ciągnik sam. to wpiszesz bez problemu w DR F3 - 60000?

Dobrze rozumiem?

 

Dobrze rozumiesz. Nie można ograniczać administracyjnie czegoś, czego nie ograniczają przepisy. Był już kiedyś o tym długi temat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot
Czyli jak będziesz miał czterosiowy ciągnik sam. to wpiszesz bez problemu w DR F3 - 60000?

Dobrze rozumiem?

 

Dobrze rozumiesz. Nie można ograniczać administracyjnie czegoś, czego nie ograniczają przepisy. Był już kiedyś o tym długi temat...

 

Heh ciekawe podejście.

Myślę, że spotkało by się z pewnością ze zrozumieniem ze strony ITD i innych jednostek państwowych :)

Swoją drogą, to nie wiem po co na takie naczepy, stonogi 12-osiowe przedsiębiorcy uzyskują odstępstwo?

Albo na ciągniki balastowe, przecież Ty je spokojnie zarejestrujesz bez odstępstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Mógłbyś elliot śledzić trochę forum to wiedziałbyś, że tą linię myślenia - jak warunki techniczne czegoś nie przewidują to odstępstwo jest bezzasadne - wprowadził w życie sam resort transportu, umarzając wnioski o odstępstwa w analogicznych przypadkach. Zatem sarkazm chyba pod niewłaściwym adresem...

 

Swoją drogą, to nie wiem po co na takie naczepy, stonogi 12-osiowe przedsiębiorcy uzyskują odstępstwo?

 

Czy gdziekolwiek jest określona np. dop.masa naczepy czy liczba jej osi??

Jeśli te osie składowe nie przekraczają nacisków, a przyczepa sama w sobie wymiarów to żaden inny przepis o warunkach technicznych nie jest tu naruszany. To na co odstępstwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot
Mógłbyś elliot śledzić trochę forum to wiedziałbyś, że tą linię myślenia - jak warunki techniczne czegoś nie przewidują to odstępstwo jest bezzasadne - wprowadził w życie sam resort transportu, umarzając wnioski o odstępstwa w analogicznych przypadkach. Zatem sarkazm chyba pod niewłaściwym adresem...

 

Tak, wiem dokładnie o tym i sarkazm był tu raczej po to aby Michał nie miał z tym kłopotów bo jak wiesz przepisy swoje, a wyroki sądów swoje.

W przypadku problemów niestety winnego szuka się zawsze na dole.

Wiem coś o tym i Ty również, mając spore doświadczenie w procedurach administracyjnych nabytych w poprzedniej pracy.

Sądu często nie interesują przepisy prawa i wydaje wyrok zgodnie z własną interpretacją.

Przykładem jest np. uznanie za niewłaściwe postępowanie pracownika WK, który nie pobrał od umowy pokwitowania opłaty PCC.

Jak mógł pobrać skoro, jak dobrze wiesz, od 2002 roku weszło rozp. w sprawie rej. i oznaczania pojazdów, które już obowiązek przedłużenia tego dokumentu do rejestracji zniosło, a sprawa sądowa miała miejsce ok. 2009-2010.

Wracając do meritum, obecne ciągniki samochodowe mogą mieć zestawy i do 250 ton.

Wystarczy, ze taki ciągnik będzie miał 4 osie i to znaczy, że w DR w F3 Michał mu wpisze - no tylko powiedzmy 80 ton.

Jakie kary nakłada ITD wszyscy wiemy.

Czy właściciel takiego pojazdu nie będzie słusznie argumentował, że to wina zarówno diagnosty jak i pracownika WK?

Wiesz kto sprawuje nadzór nad SKP więc przypominać Ci nie muszę - dlatego piszę o winie pracownika WK.

Teraz pytanie, jesteś w stanie zagwarantować jednemu i drugiemu, że nie ma szans aby poniósł tego konsekwencje, zarówno w sadzie administracyjnym jak i ewentualnie cywilnym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
aby Michał nie miał z tym kłopotów bo jak wiesz przepisy swoje, a wyroki sądów swoje

 

Trudno, taka praca... Jednak działając zgodnie z prawem jakoś przesadnie się nie boję, bo inaczej to niczego bym nie zarejestrował.

 

Jakie kary nakłada ITD wszyscy wiemy.

 

A jakaś podstawa prawna? Który z warunków technicznych niby został przekroczony?

 

Czy właściciel takiego pojazdu nie będzie słusznie argumentował, że to wina zarówno diagnosty jak i pracownika WK?

 

A to wina tylko i wyłącznie ministra, który dla takich pojazdów nie ustanowił ograniczeń. A jeżeli ograniczeń prawnych brak to jedynym ograniczeniem jest wartość określona przez producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No i w zasadzie michal_k w 100% odpowiedział na wszystkie pytanie, z którymi zresztą się w pełni zgadzam...

Wyroki sądów np. w sprawie PCC o których wspominasz - cóż - nie znam ich. Z pewnością jednak bym się od nich odwoływał, wnosił o kasację itd. mając pewność, że robiłem dobrze.

 

W opisanej sprawie jestem zaś w stanie przywołać sygnaturę konkretnych decyzji ministerstwa, gdzie dla pojazdów np. 60-tonowych umarzano odstępstwo, bo rozp.w sprawie warunków technicznych nie przewiduje w ogóle takich pojazdów. Myślę, że to mocny argument przed każdym sądem. Choć dobry adwokat nie zaszkodzi, bo jak wiemy słowo "prawo" nie jest synonimem słowa "sprawiedliwość" - co szczególnie widać w absurdalnych nieraz wyrokach wymiaru sprawiedliwości w Polsce. Ale nie dajmy się zwariować...

W opisanym przypadku o odstępstwo nie występował bym absolutnie - co nie znaczy, że o zgodę na przejazd czy inne uwarunkowania związane z przejazdami ponadnormatywnymi bym nie występował, jeśli inne przepisy i tak tak stanowią.

 

W mojej ocenie na dzień dzisiejszy ani diagnoście, ani pracownikowi WK nic nie grozi w omawianym przypadku. Jestem natomiast skłonny się zgodzić, że właściciel może mieć dylematy i niejasności. Ale bez przesady...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.