Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

MARCYŃ

badanie pojazdu 4x4 na lini maha i innych liniach?

Polecane posty

MARCYŃ

wielu z nas pracuje na lini maha ,ale ten temat jest do wszystkich.

o co chodzi już piszę:

badając pojazd z napędem 4x4 z napędem bez możliwości rozłączenia w przypadku linii maha

wjeżdzamy na rolki w moim przypadku nie podnoszone tylko wpadamy na nie i włączamy rolke lewą i czekamy aż komputer przejdzie w stan możliwości zapamietania wyniku co w przypadku maha to jest wraz z włączeniem sprawdzenia owalizacji hamulców ,za nim to nastąpi zależnie od systemu napędu 4x4 zaczyna powoli a zarazem systematycznie ściągać

pojazd w kierunku rolki włączonej i jeżeli charakterystyka pojazdu i napędu 4x4 jest taka a nie inna może być tak ,że za chwile lewa opona będzie ścierać sie po blachach od lewej rolki .

sprawdzałem to i wielu na lini maha tak ma ,rozmawiałem z przedstawicielem i powiedział ,że ten typ tak ma.ale miałem zawsze poważanie dla lini maha za profesjonalizm i trwałość ,ale zbiegiem czasu co raz bardziej moja ocena jest taka sobie,zresztą tak jak usytuowanie rolek przy kanale i sprawdzenie hamulców motocykli a oni drżą ,więc teraz pytam czy dadzą rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
wjeżdzamy na rolki w moim przypadku nie podnoszone tylko wpadamy na nie i włączamy rolke lewą

 

Jeśli miałbyś opcję dla pojazdów 4x4 to rolki kręciły by się naraz przeciwbieżnie. Czyli jedna do przodu a druga do tyłu. Wtedy wszystkie naprężenia rozchodzą się w mechanizmie różnicowym danej osi. Jesli musisz włączać po jednym kole to raczej nie jest "prawdziwa" opcja 4x4 i w końcu coś trzaśnie, albo w aucie, albo w rolkach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Jeśli miałbyś opcję dla pojazdów 4x4 to rolki kręciły by się naraz przeciwbieżnie

jak tak mam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

ja też :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
i w końcu coś trzaśnie, albo w aucie, albo w rolkach...

Tylko czy aby na pewno ?

Przy pomiarze jednego koła na zwykłych rolkach, druga nie jest hamowana, więc co stoi na przeszkodzie aby się obracała w przeciwnym kierunku napędzana kołem ? ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garfield

U mnie rolki obracają się przeciwbieżnie i mimo tego również występuje "ściąganie" jak zauważył Marcyń..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Na CERTUSIE również, zawsze ściąga w prawą stronę :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alex40
Na CERTUSIE również, zawsze ściąga w prawą stronę :evil:

I trzeba kierownicą skręcać też w prawo aby nie wpaść do kanału. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARCYŃ

bo to jest opcja badania 4x4 ,rolki chodzą przeciwbieżnie ,ale ściąganie jest .

a korekta kierownicą wręcz pogarsza sytuacje.

dlatego pytałem czy u was też taki problem czy nie?tym bardziej jak rolki utopione a nie

podnoszone.czy tak wszyscy maja na maha lini

 

[ Dodano: 28-04-2014, 18:35 ]

wjeżdzamy na rolki w moim przypadku nie podnoszone tylko wpadamy na nie i włączamy rolke lewą

 

Jeśli miałbyś opcję dla pojazdów 4x4 to rolki kręciły by się naraz przeciwbieżnie. Czyli jedna do przodu a druga do tyłu. Wtedy wszystkie naprężenia rozchodzą się w mechanizmie różnicowym danej osi. Jesli musisz włączać po jednym kole to raczej nie jest "prawdziwa" opcja 4x4 i w końcu coś trzaśnie, albo w aucie, albo w rolkach...

 

ustawowo przy pojeżdzie z napędem 4x4 jeżeli nie ma możliwości inaczej jest dopuszczone

badanie każdego koła osobno ,a jak włącze rolke lewą to prawa działa w drugą stronę,nie da się włączyć w trybie 4x4 dwóch rolek naraz przynajmniej na maha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
a jak włącze rolke lewą to prawa działa w drugą stronę,nie da się włączyć w trybie 4x4 dwóch rolek naraz przynajmniej na maha

bo taka jest zasada działania akurat naszej linii :) zauważ ze jeżeli wjedziesz na rolki bez przełączenia na 4x4 to co się dzieje, opory toczenia są bardzo wysokie i zaraz rolki się wyłączają tak :-D czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jak włącze rolke lewą to prawa działa w drugą stronę,nie da się włączyć w trybie 4x4 dwóch rolek naraz przynajmniej na maha

 

Sam sobie zaprzeczasz w tym zdaniu... to w końcu chodzą obie czy jedna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
jak włącze rolke lewą to prawa działa w drugą stronę,nie da się włączyć w trybie 4x4 dwóch rolek naraz przynajmniej na maha

 

Sam sobie zaprzeczasz w tym zdaniu... to w końcu chodzą obie czy jedna?

Być może chodziło koledze o to o czym pisałeś w pierwszej odpowiedzi, że drugie koło osi obraca się samo na "wolnej" rolce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
ustawowo przy pojeżdzie z napędem 4x4 jeżeli nie ma możliwości inaczej jest dopuszczone

badanie każdego koła osobno ,a jak włącze rolke lewą to prawa działa w drugą stronę,nie da się włączyć w trybie 4x4 dwóch rolek naraz przynajmniej na maha

Chyba nie bardzo rozumiesz co robisz na rolkach. Jeżeli włączysz jedną rolkę (dla pojazdu 4x4) to druga musi się obracać w przeciwną stronę, dokonujesz pomiaru jednego koła, następnie powtarzasz czynność dla drugiego koła, w innym przypadku taki pojazd wyjedzie z rolek. Aby wykonać badanie takiego pojazdu na obu rolkach dla jednej osi naraz, musiałbyś postawić drugą oś na rolkach swobodnych (rolkach wolnobieżnych), wówczas wykonasz badanie jak dla pojazdu bez 4x4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick

Jak się nie wie jak to trza z opóźnieniomierzem se pojechać na odcinek testowy wówczas jest git majonez jak mawiała Baśka :):D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dasmol

przy sprawdzaniu motocykla nie zaszkodzi wrzucić w kanał kilku desek / na czas badania motocykla/ - czasu niewiele ,a spokój gwarantowany !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
druga nie jest hamowana, więc co stoi na przeszkodzie aby się obracała w przeciwnym kierunku napędzana kołem ? ,,,

przetestuj na jednoosiowym napędzie

silnik zgaszony, a skrzynia "na biegu"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Chyba nie bardzo rozumiesz co robisz na rolkach. Jeżeli włączysz jedną rolkę (dla pojazdu 4x4) to druga musi się obracać w przeciwną stronę, dokonujesz pomiaru jednego koła, następnie powtarzasz czynność dla drugiego koła, w innym przypadku taki pojazd wyjedzie z rolek. Aby wykonać badanie takiego pojazdu na obu rolkach dla jednej osi naraz, musiałbyś postawić drugą oś na rolkach swobodnych (rolkach wolnobieżnych), wówczas wykonasz badanie jak dla pojazdu bez 4x4.

 

Jeżeli te roki mają tzw "wolne koła" /tak jak np. rolki Mahy do 3,5 / to wtedy jest możliwe bezpieczne dokonanie takiego pomiaru sił hamowania pojazdu poprzez uruchamianie jednego zespołu rolek bo wówczas niehamowana druga rolka obraca się w przeciwną stronę co nie spowoduje krytycznych napięć w układzie napędowym pojazdu

 

Jeśli Marcyń ma rolki Mahy w wersji pow. 3,5 T to przy włączonej jednej rolce, druga stoi zablokowana oporami jakie stawia jej silnik z przekładnią ślimakową.

Jest to opór który powstaje w przypadku "odwrotnego" napędzania tego zespołu czyli obracające się koło pojazdu napędza silnik rolek, poprzez koło ślimakowe sprzęgnięte z rolkami.

Opór ten może okazać się być większy niż wytrzymałość układu napędowego z permamentnym napędem 4x4 bez skrzyni rozdzielczej i bez międzyosiowego mechanizmu różnicowego a wtedy łatwo dojdzie do awarii układu napędowego pojazdu.

 

Bezpieczny pomiar pojazdu 4x4 na takich rolkach jednak jest możliwy.

Należy tylko użyć pod kołami drugiej osi podstawek z rolkami umożliwiającymi swobodne obracanie się kół osi która nie jest na rolkach pomiarowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jeśli Marcyń ma rolki Mahy w wersji pow. 3,5 T to przy włączonej jednej rolce, druga stoi zablokowana oporami jakie stawia jej silnik z przekładnią ślimakową.

Marek1, rolki Mahy IW5 czy IW7 też nie mają hamulca. Te rolki o których piszesz, to zapewne stare rolki z odczytem analogowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Marek1, rolki Mahy IW5 czy IW7 też nie mają hamulca. Te rolki o których piszesz, to zapewne stare rolki z odczytem analogowym.

Zgadza się, nie mają hamulca...

Jednak opór własny jaki stawia taka rolka dla LKW, może być większy niż wytrzymałość układu napędowego samochodu osobowego!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert27

Ja też pracuje na certusie fakt jest ze ściąga wg. mnie jest jeszcze gorsza rzecz dwukrotnie w nowszych samochodach oswieciły się kontrolki ESP abs itp. i klient mowi ze zepsuliśmy samochód co prawda po przejechaniu kilku metrów po hali wszystko zgasło ale wytłumacz klientce która poruszyła niebo i ziemie także bardzo ostrożnie podchodzę do tych badan 4x4 a pracuje w takim terenie że dużo mamy pojazdow 4x4 producent linii zalecił przeprowadzac badanie na wyłączonym silniku p.s to były samochód skoda yeti i suzuki grand vitara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Ja też pracuje na certusie fakt jest ze ściąga

 

Jedno koło obraca się do przodu a drugie do tyłu, więc ściąga!

Najbardziej ciągnie to właśnie koło i dlatego, żeby nie wypaść z rolek, trzeba kontrować kierownicą w tę w którą ściąga czyli tak jak przy poślizgu kół podczas normalnej jazdy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Najbardziej ciągnie to właśnie koło i dlatego, żeby nie wypaść z rolek, trzeba kontrować kierownicą w tę w którą ściąga czyli tak jak przy poślizgu kół podczas normalnej jazdy!

 

Marek, z całym szacunkiem nie do końca masz racje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
nie do końca masz racje.

No tutaj to może połowiczną, bo tylko jedna rolka obraca koło do tyłu :cool:

Na podstawie swoich doświadczeń stwierdzam jednak, że ta rolka ściąga bardziej i tak należy to kontrować.

Natomiast pełną rację mam w przypadku rolek które do wyjazdu włączają dla obydwu rolek taki kierunek odwrotny obrotów koła

Tam, takie kontrowanie w kierunku ściągania, doprowadzi do wypadnięcia z rolek :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baks

U mnie Cartec dokupiona opcja 4x4 nic nie ściąga rolki są napędzane w przeciwnych kierunkach. Pomiar jest wykonywany dla każdego koła oddzielnie. Jest to dodatkowa opcja oprócz tej którą włączamy jedną rolkę np. prawidłowe badanie hamulca awaryjnego/postojowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Robert27, a wiesz do czego służą przecinki i kropki?

niebo i ziemie także bardzo ostrożnie podchodzę

 

Ja też ostrożnie podchodzę, szczególnie do nieba, bo za wcześnie się tam znaleźć to też źle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.