Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

ddaro

auto do przewozu szyb

Polecane posty

ddaro

prosze o podpowiedz, mam auto ciężarowe, opel combo, który ma na boku zamocowana orginalna ramę do przewozu szyb, wielki stelaz zamocowany na stałe, z odblaskami, tabliczka producenta z niemiec, nie jest to samoróbka, czy powinien miec na to jakieś dokumenty?

 

[ Dodano: 29-04-2014, 15:13 ]

wygląda to tak jak w tym przypadku: http://olx.pl/oferta/stelaz-aluminiowy-do-przewozu-transportu-okien-szyb-CID5-ID4IIeT.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Z tego co pamiętam to wszystkie elementy mocowane do pojazdu powyżej 0,5 kg powinny być homologowane / o rurowania itd/ ale znowuż PoRD zezwala na wystający ładunek jeśli jest oznakowany

Art. 61. Przewożenie ładunku

1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;

2) nie naruszał stateczności pojazdu;

3) nie utrudniał kierowania pojazdem;

4) nie ograniczał widoczności drogi lub nie zasłaniał świateł, urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych tablic albo znaków, w które pojazd jest wyposażony.

3. Ładunek umieszczony na pojeździe powinien być zabezpieczony przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu. Nie może on mieć odrażającego wyglądu lub wydzielać odrażającej woni.

4. Urządzenia służące do mocowania ładunku powinny być zabezpieczone przed rozluźnieniem się, swobodnym zwisaniem lub spadnięciem podczas jazdy.

5. Ładunek sypki może być umieszczony tylko w szczelnej skrzyni ładunkowej, zabezpieczonej dodatkowo odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się ładunku na drogę.

6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;

2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;

3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.

7. Przy przewozie drewna długiego dopuszcza się wystawanie ładunku z tyłu za przyczepę kłonicową na odległość nie większą niż 5 m.

8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m.

9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:

1) ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;

2) ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;

3) ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;

4) ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku.

10. Wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 4 m.

11. (uchylony).

12. (uchylony).

13. (uchylony).

14. (uchylony).

15. Przy przewozie drewna jego rzeczywistą masę ustala się jako iloczyn objętości ładunku i normatywnej gęstości ustalonej dla danego gatunku drewna.

16. Minister właściwy do spraw środowiska i minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu określą, w drodze rozporządzenia, gęstość drewna, uwzględniając w szczególności gatunki drewna mające zastosowanie w przemyśle i budownictwie, jego rodzaj i postać, w jakiej jest ono przewożone, mając na uwadze potrzebę ustalenia masy przewożonego drewna w celu uniknięcia przekroczenia nacisków osi pojazdów i ograniczenia negatywnego wpływu na stan techniczny dróg.

17. Minister właściwy do spraw transportu może określić, w drodze rozporządzenia, sposób przewozu ładunku, mając na względzie sposób jego rozmieszczenia i wpływ mocowania ładunku na pojeździe oraz zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochronę środowiska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ddaro

dzięki musze go pomierzyć jak przyjedzie, tabliczka z nr homo jest na stelazu z przeznaczeniem do tego modelu jak pamietam

 

[ Dodano: 29-04-2014, 16:49 ]

tylko jak ma się taki stelaż do OBT? nigdzie nie znalazłem na to uregulowania, poza ostrymi krawedziami których tam nie ma, i oznakowaniu, czy traktować to jak bagażnik dachowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

IVVO dał Ci przepisy z PoRD, z których wynika, że można. Jeśli do tego toto ma jakieś znaki homologacyjne t ja nie widzę przeszkód przy zachowaniu pozostałych warunków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Z tego co pamiętam to wszystkie elementy mocowane do pojazdu powyżej 0,5 kg powinny być homologowane / o rurowania itd/

Dotyczy tylko przedniego orurowania i dodatkowego zderzaka.

11.27) W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna

masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu

przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których

zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do

ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu

20 października 2007 r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Dotyczy tylko przedniego orurowania i dodatkowego zderzaka.

 

Gdzieś to właśnie widziałem ale skleroza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ddaro

dzięki za pomoc,zawsze człowiek trafi na jakiegoś dziwolaga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
dzięki za pomoc,zawsze człowiek trafi na jakiegoś dziwolaga
Najważniejsze żeby w takim momencie odpowiednio do niego podejść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek

A jak kierowca widzi drogę w lusterku wstecznym lewym, gdy stelaż ma na sobie szyby w trakcie transportu ? Wydaje mi się że mocno ograniczona ta widoczność

4) nie ograniczał widoczności drogi
- no bo przecież nie chodzi tylko o droge przed pojazdem.

Więc jężeli chodzi o pkt 4 to dla mnie się nie łapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
A jak kierowca widzi drogę w lusterku wstecznym lewym, gdy stelaż ma na sobie szyby w trakcie transportu ? Wydaje mi się że mocno ograniczona ta widoczność

 

Lusterko na dłuższym ramieniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.