benz13 Napisano 6 Maj 2014 Napisano 6 Maj 2014 Witam Panowie jak podejść do sprawy gdy podczas okresowego badania technicznego wskaznik siły hamowania hamulca roboczego nie osiąga 50 % tylko 48-49 brakuje1%- 2% czy w takiej sytuacji usterka istotna normalne ale w tabelach jest tez odznaczone jako usterka zagrażająca bezpieczeństwu ze skutkiem zatrzymania dowodu . ? Wydaje mi się może zle ale 2% to może być błąd pomiaru , opona po deszczu itp . Cytuj
JANUSZ60 Napisano 6 Maj 2014 Napisano 6 Maj 2014 Po pierwsze to hamulców, a po drugie - Wskaźniki mogą być różne, zmierzony, bądź obliczeniowy ,,, Cytuj
benz13 Napisano 6 Maj 2014 Autor Napisano 6 Maj 2014 No niech będzie hamulców ale nie o tym wskaznik zmierzony podczas badania ścieżka MAHA 49% a po wyliczeniu według wzoru 48% ale pod jaką usterkę podciągnąć istotną ok ale czy USZ Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 6 Maj 2014 Napisano 6 Maj 2014 Po trzecie nie wskaznik siły hamowania ale "wskaźnik skuteczności hamowania" A po czwarte to diagnosta ma wybór i on decyduje Cytuj
adam1501 Napisano 6 Maj 2014 Napisano 6 Maj 2014 No niech będzie hamulców ale nie o tym wskaznik zmierzony podczas badania ścieżka MAHA 49% a po wyliczeniu według wzoru 48% ale pod jaką usterkę podciągnąć istotną ok ale czy USZ Kolego to Ty decydujesz na podstawie przeprowadzonego pomiaru do jakiej grupy usterek zaliczysz taką niesprawność. Jeżeli w Twojej ocenie układ jest "sprawny" a wymaga jedynie ingerencji czyszcząco-regulacyjnej to zaliczasz do UI, natomiast jeżeli wartość tego wskaźnika to wszystko na co stać ten układ to niestety USZ. Cytuj
benz13 Napisano 6 Maj 2014 Autor Napisano 6 Maj 2014 Dzięki Panowie za podpowiedz. łapiecie za słowa ,ale człowiek jeszcze w pracy i po całym dniu trochę już zmęczony. ale tak czy inaczej stokrotne dzięki Pozdrawiam Cytuj
marbie Napisano 7 Maj 2014 Napisano 7 Maj 2014 ... wskaznik zmierzony podczas badania ... 49% a po wyliczeniu według wzoru 48% ... Coś chyba nie tak tutaj wykonałeś. Obliczeniowy nie może być mniejszy od "rzeczywistego" na rolkach, bo to oznacza, że przekroczyłeś dopuszczalną siłę nacisku na pedał. Cytuj
danielg539 Napisano 7 Maj 2014 Napisano 7 Maj 2014 bo to oznacza, że przekroczyłeś dopuszczalną siłę nacisku na pedał. Lub współczynnik tarcia pomiędzy rolką a oponą przekracza 1, co jest nierealne. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 7 Maj 2014 Napisano 7 Maj 2014 wskaznik zmierzony podczas badania ścieżka MAHA 49% a po wyliczeniu według wzoru 48% Nigdy mi się tak nie zdarzyło, co do reszty zgadzam się z kolegami ,,, Cytuj
MARCYŃ Napisano 11 Maj 2014 Napisano 11 Maj 2014 tak jak napisałem w innym temacie ,ale odzewu nie było wychodzi nam współczynnik sił hamowania hamulca roboczego np.49% ,ale WSH obliczeniowy wychodzi np 122% czyli reasumując pojazd spelnia wymagania . czyli pytanie czy niezależnie ile wyjdzie WSH HR poniżej 50% a WSHobliczeniowe wyjdzie powyżej 50% pojazd spełnia warunki ,czy też tak myślicie jak ja. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 11 Maj 2014 Napisano 11 Maj 2014 współczynnik siłhamowania I znowu to samo Cytuj
JANUSZ60 Napisano 11 Maj 2014 Napisano 11 Maj 2014 obliczeniowe wyjdziepowyżej 50% pojazd spełnia warunki ,czy też tak myślicie jak ja. Tu nie ma nic do myślenia, przepisy nam każą użyć obliczeniowego wskaźnika tam gdzie zmierzony nie daje rady, gdyż obliczeniowy to minimum socjalne dla hamulców ,,, Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.