Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Panowie jak podejść do sprawy gdy podczas okresowego badania technicznego wskaznik siły hamowania hamulca roboczego nie osiąga 50 % tylko 48-49 brakuje1%- 2% czy w takiej sytuacji usterka istotna normalne ale w tabelach jest tez odznaczone jako usterka zagrażająca bezpieczeństwu ze skutkiem zatrzymania dowodu . ?

Wydaje mi się może zle ale 2% to może być błąd pomiaru , opona po deszczu itp .

Napisano

Po pierwsze to hamulców, a po drugie -

Wskaźniki mogą być różne, zmierzony, bądź obliczeniowy ,,,

Napisano

No niech będzie hamulców ale nie o tym wskaznik zmierzony podczas badania ścieżka MAHA 49% a po wyliczeniu według wzoru 48% ale pod jaką usterkę podciągnąć istotną ok ale czy USZ

Napisano

Po trzecie nie

wskaznik siły hamowania

ale "wskaźnik skuteczności hamowania"

A po czwarte to diagnosta ma wybór i on decyduje :)

Napisano
No niech będzie hamulców ale nie o tym wskaznik zmierzony podczas badania ścieżka MAHA 49% a po wyliczeniu według wzoru 48% ale pod jaką usterkę podciągnąć istotną ok ale czy USZ

Kolego to Ty decydujesz na podstawie przeprowadzonego pomiaru do jakiej grupy usterek zaliczysz taką niesprawność. Jeżeli w Twojej ocenie układ jest "sprawny" a wymaga jedynie ingerencji czyszcząco-regulacyjnej to zaliczasz do UI, natomiast jeżeli wartość tego wskaźnika to wszystko na co stać ten układ to niestety USZ.

Napisano

Dzięki Panowie za podpowiedz. łapiecie za słowa ,ale człowiek jeszcze w pracy i po całym dniu trochę już zmęczony. ale tak czy inaczej stokrotne dzięki Pozdrawiam

Napisano
... wskaznik zmierzony podczas badania ... 49% a po wyliczeniu według wzoru 48% ...

Coś chyba nie tak tutaj wykonałeś. Obliczeniowy nie może być mniejszy od "rzeczywistego" na rolkach, bo to oznacza, że przekroczyłeś dopuszczalną siłę nacisku na pedał.

Napisano
bo to oznacza, że przekroczyłeś dopuszczalną siłę nacisku na pedał.

Lub współczynnik tarcia pomiędzy rolką a oponą przekracza 1, co jest nierealne.

Napisano
wskaznik zmierzony podczas badania ścieżka MAHA 49% a po wyliczeniu według wzoru 48%

Nigdy mi się tak nie zdarzyło, co do reszty zgadzam się z kolegami ,,,

Napisano

tak jak napisałem w innym temacie ,ale odzewu nie było wychodzi nam współczynnik sił

hamowania hamulca roboczego np.49% ,ale WSH obliczeniowy wychodzi np 122% czyli

reasumując pojazd spelnia wymagania .

czyli pytanie czy niezależnie ile wyjdzie WSH HR poniżej 50% a WSHobliczeniowe wyjdzie

powyżej 50% pojazd spełnia warunki ,czy też tak myślicie jak ja.

Napisano
współczynnik sił

hamowania

I znowu to samo :(

Napisano
obliczeniowe wyjdzie

powyżej 50% pojazd spełnia warunki ,czy też tak myślicie jak ja.

Tu nie ma nic do myślenia, przepisy nam każą użyć obliczeniowego wskaźnika tam gdzie zmierzony nie daje rady, gdyż obliczeniowy to minimum socjalne dla hamulców ,,,

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.