Skocz do zawartości
przemekbosch

geometria koł

Rekomendowane odpowiedzi

przemekbosch

witam

 

Panowie ma pytanie do tych co ustawiaja badz ustawiali geometrie kół na podnosniu nozycowym ?? Mam zamiar kupic z podnosniem podprogowym zeby wentualnie cos naprawic.

I moje pytanie fajnie sie ustawia na tym podnosniku czy lepiej kanał wykopac z bocznymi wejsciami??? nie chodzi o koszty podnosnika

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Panowie ma pytanie do tych co ustawiaja badz ustawiali geometrie

 

Robiłem to zawsze na kanale, na podnośniku nie miałem okazji, ale wydaje mi się że na podnośniku powinno być lepiej bo najbardziej na kanale mnie wkurza podnoszenie każdej osi oddzielnie lub czasem każdego koła oddzielnie po to by podłożyć obrotnice i dokonać kompensacji bicia.

To moje zdanie ale pewnie podnośnik ma też swoje wady :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Mam zamiar kupic z podnosniem podprogowym zeby wentualnie cos naprawic.

Rozumiem,że na serwisie będziesz to robił.Ja ustawiałem,naprawiałem na podnośniku 4- kolumnowym z podnoszeniem podprogowym.Byłem z niego zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zjc

Również robię na podnośniku i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzeniu_26

ja od 3 lat robie na nożycowym. bardzo fajne rozwiązanie zero problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Panowie ma pytanie do tych co ustawiaja badz ustawiali geometrie kół na podnosniu nozycowym ?? Mam zamiar kupic z podnosniem podprogowym zeby wentualnie cos naprawic.

I moje pytanie fajnie sie ustawia na tym podnosniku czy lepiej kanał wykopac z bocznymi wejsciami???

 

Jeżeli to ma być do napraw i geometrii to tylko czterokolumnowy z regulowaną szerokością. Nożycówka jest do duszy. Ma tylko taką przewagę nad kanałem, że ustawisz sobie wysokość do wzrostu mechanika. Ale brak możliwości rozsuwania pokładów na szerokość powoduje, że jest to tak samo kłopotliwe jak z kanału... Wypróbowałem wszystkie opcje i najlepsze jest podnośnik czterokolumnowy z przesuwnym jednym pokładem. Podnoszenie podprogowe, oczywiście jest niezbędne, jeśli ma być coś więcew niz geometria robiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Nożycówka jest do duszy.

Ja uważam, że nożycowy jest zdecydowanie lepszy od czterokolumnowego, bo przynajmniej kolumn nie trzeba omijać i zajmuje znacznie mniej miejsca.

Psuj, jak często zmieniasz roztaw najazdów? Jak skończyła sie epoka malucha, to rozstaw 90 lub 100 cm wydaje się być optymalnym rozwiązaniem i ja nie widzę potrzeby aby często zmieniać rozstaw najazdów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Jeżeli to ma być do napraw i geometrii to tylko czterokolumnowy z regulowaną szerokością. Nożycówka jest do duszy. Ma tylko taką przewagę nad kanałem, że ustawisz sobie wysokość do wzrostu mechanika.

Też przerobiłem wszystkie opcje i najlepiej wypada podnośnik nożycowy.

Byle byłby dostatecznie długi, co najmniej 5.20 jeżeli chce się robić busy z dużym rozstawem osi i mieć możliwość kalibrowania głowic przez przetaczanie.

 

Natomiast na cztero-kolumnowym nie da się pracować urządzeniem 3D a dla kalibrowania przez przetaczanie musiałby być jeszcze dłuższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jak często zmieniasz roztaw najazdów?

 

Nie zmieniam, bo robię na kanale. Jak pracowałem na czterokolumnowym, to zawsze pojazd ustawiało się tak, żeby kołami był jak najbliżej wewnętrznych krawędzi. Pozwala to zachować komfort pracy jeśli nakrętki nie idą bezproblemowo - mówiąc po ludzku łatwiej założyć rurę na klucz, lub użyć żaby hydraulicznej. A na nożycówce "polecam" auta z wysoko umieszczonymi drążkami :) albo jakieś dukato. Polecam prawie czołganie sie po najazdach (z kanału zresztą to samo...)

 

Natomiast na cztero-kolumnowym nie da się pracować urządzeniem 3D

 

Oczywiście, że się da, kolumny w niczym nie przeszkadzają

 

a dla kalibrowania przez przetaczanie musiałby być jeszcze dłuższy.

 

nie dłuższy niż nożycowy. Do takiej kalibracji auto cofa sie max 30 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
kolumny w niczym nie przeszkadzają

 

Pod warunkiem, że sa wystarczająco szeroko rozstawione, najlepiej ok. 3,5m, bo przy węższym ustawieniu kolumn to w przypadku urządzenia 3D i szerokiego pojazdu może być problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Oczywiście, że się da, kolumny w niczym nie przeszkadzają

 

a dla kalibrowania przez przetaczanie musiałby być jeszcze dłuższy.

 

nie dłuższy niż nożycowy. Do takiej kalibracji auto cofa sie max 30 cm.

Pracowałeś na takim czy tylko tak uważasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Pracowałeś na takim czy tylko tak uważasz?

 

Chodzi ci o kolumny czy odległość przetaczania?

 

Pracowałem na czterokolumnowym klasycznym sprzętem (na "linki"), na nożycówce laserem, a teraz na kanale mam 3D. Na tym czterokolumnowym nawet przy maksymalnym rozstawie byłoby dość miejsca ma głowice pasywne (aktywne też się mieściły...).

 

Na kanale (i na nożycowym też - podobny rozstaw krawędzi wewn.) nawet auto pokroju Mondeo mk IV (że nie wspomnę o no Fiacie Ducato...) sprawia problem jak kontra na drążku nie idzie lekko. Zazwyczaj jak najedzie się dogodnie jedną stroną to druga jest na prawie na wyciągnięcie ręki i życzę powodzenia przy rozkontrowaniu, jak na klucz można założyć rurkę max 30 cm. Bo przy dłuższej przeszkadza podłoga (najazd nożycówki). A czterokolumnowy rozsuwa się tak aby koła stały blisko wewnętrznych krawędzi i kontry sa bez problemu dostępne.

 

Jeśli to ma być podnośnik głównie do geo i napraw - tylko czterololumnowy !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

141589235_6_644x461_podnosnik-czterokolumnowy-samochodowy-ostrow-sdd-35-udzwig-3500kg-.jpg

 

O coś takiego mi chodzi, tylko dobrze żeby miał podnośnik progowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jakich firm macie podnosniki nozycowe

 

Patrz, żeby miał w miarę dostępny serwis i nie miał jakiś dziwnych rozwiązań. W poprzedniej firmie trafił mi się jakiś włoski, który miał w lampie sterowniczej do szarpaków żarówkę halogenową 24V. Firma która nam go sprzedała sprowadzała te żarówki prawie miesiąc z Włoch jak mi sie spaliła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Patrz, żeby miał w miarę dostępny serwis i nie miał jakiś dziwnych rozwiązań.

W poprzedniej firmie zaświrował czujnik wzajemnego położenia płyt i "wykiprowali" Passata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
żarówkę halogenową 24V.

Obecnie firma osram zasypała nimi wszystkie sklepy we wsi ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Obecnie firma osram zasypała nimi wszystkie sklepy we wsi ,,,

 

Z mocowaniem MR16 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Z mocowaniem MR16 ?

Tak, przecież kupuję, może z tym "we wsi" lekko przesadziłem,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
darkdog
o płytach rozprężnych coś nic nie piszą...

a ja mam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

o płytach rozprężnych coś nic nie piszą.

Bo zapewne płyty rozprężne i obrotnice dostępne są za dopłatą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Ja tam pracuję na czterech obrotnicach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Broker
Jakich firm macie podnosniki nozycowe

 

Patrz, żeby miał w miarę dostępny serwis i nie miał jakiś dziwnych rozwiązań. W poprzedniej firmie trafił mi się jakiś włoski, który miał w lampie sterowniczej do szarpaków żarówkę halogenową 24V. Firma która nam go sprzedała sprowadzała te żarówki prawie miesiąc z Włoch jak mi sie spaliła...

 

Psuj, widzę że Twoja wiedza teoretyczna i praktyczna jest bardzo duża.Długo jesteś w branży?Chyba zaczynałeś od kanału jak prawdziwy diagnosta :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.