Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

przemekbosch

geometria koł

Polecane posty

przemekbosch

witam

 

Panowie ma pytanie do tych co ustawiaja badz ustawiali geometrie kół na podnosniu nozycowym ?? Mam zamiar kupic z podnosniem podprogowym zeby wentualnie cos naprawic.

I moje pytanie fajnie sie ustawia na tym podnosniku czy lepiej kanał wykopac z bocznymi wejsciami??? nie chodzi o koszty podnosnika

 

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Panowie ma pytanie do tych co ustawiaja badz ustawiali geometrie

 

Robiłem to zawsze na kanale, na podnośniku nie miałem okazji, ale wydaje mi się że na podnośniku powinno być lepiej bo najbardziej na kanale mnie wkurza podnoszenie każdej osi oddzielnie lub czasem każdego koła oddzielnie po to by podłożyć obrotnice i dokonać kompensacji bicia.

To moje zdanie ale pewnie podnośnik ma też swoje wady :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Mam zamiar kupic z podnosniem podprogowym zeby wentualnie cos naprawic.

Rozumiem,że na serwisie będziesz to robił.Ja ustawiałem,naprawiałem na podnośniku 4- kolumnowym z podnoszeniem podprogowym.Byłem z niego zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zjc

Również robię na podnośniku i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeniu_26

ja od 3 lat robie na nożycowym. bardzo fajne rozwiązanie zero problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Panowie ma pytanie do tych co ustawiaja badz ustawiali geometrie kół na podnosniu nozycowym ?? Mam zamiar kupic z podnosniem podprogowym zeby wentualnie cos naprawic.

I moje pytanie fajnie sie ustawia na tym podnosniku czy lepiej kanał wykopac z bocznymi wejsciami???

 

Jeżeli to ma być do napraw i geometrii to tylko czterokolumnowy z regulowaną szerokością. Nożycówka jest do duszy. Ma tylko taką przewagę nad kanałem, że ustawisz sobie wysokość do wzrostu mechanika. Ale brak możliwości rozsuwania pokładów na szerokość powoduje, że jest to tak samo kłopotliwe jak z kanału... Wypróbowałem wszystkie opcje i najlepsze jest podnośnik czterokolumnowy z przesuwnym jednym pokładem. Podnoszenie podprogowe, oczywiście jest niezbędne, jeśli ma być coś więcew niz geometria robiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Nożycówka jest do duszy.

Ja uważam, że nożycowy jest zdecydowanie lepszy od czterokolumnowego, bo przynajmniej kolumn nie trzeba omijać i zajmuje znacznie mniej miejsca.

Psuj, jak często zmieniasz roztaw najazdów? Jak skończyła sie epoka malucha, to rozstaw 90 lub 100 cm wydaje się być optymalnym rozwiązaniem i ja nie widzę potrzeby aby często zmieniać rozstaw najazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Jeżeli to ma być do napraw i geometrii to tylko czterokolumnowy z regulowaną szerokością. Nożycówka jest do duszy. Ma tylko taką przewagę nad kanałem, że ustawisz sobie wysokość do wzrostu mechanika.

Też przerobiłem wszystkie opcje i najlepiej wypada podnośnik nożycowy.

Byle byłby dostatecznie długi, co najmniej 5.20 jeżeli chce się robić busy z dużym rozstawem osi i mieć możliwość kalibrowania głowic przez przetaczanie.

 

Natomiast na cztero-kolumnowym nie da się pracować urządzeniem 3D a dla kalibrowania przez przetaczanie musiałby być jeszcze dłuższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jak często zmieniasz roztaw najazdów?

 

Nie zmieniam, bo robię na kanale. Jak pracowałem na czterokolumnowym, to zawsze pojazd ustawiało się tak, żeby kołami był jak najbliżej wewnętrznych krawędzi. Pozwala to zachować komfort pracy jeśli nakrętki nie idą bezproblemowo - mówiąc po ludzku łatwiej założyć rurę na klucz, lub użyć żaby hydraulicznej. A na nożycówce "polecam" auta z wysoko umieszczonymi drążkami :) albo jakieś dukato. Polecam prawie czołganie sie po najazdach (z kanału zresztą to samo...)

 

Natomiast na cztero-kolumnowym nie da się pracować urządzeniem 3D

 

Oczywiście, że się da, kolumny w niczym nie przeszkadzają

 

a dla kalibrowania przez przetaczanie musiałby być jeszcze dłuższy.

 

nie dłuższy niż nożycowy. Do takiej kalibracji auto cofa sie max 30 cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
kolumny w niczym nie przeszkadzają

 

Pod warunkiem, że sa wystarczająco szeroko rozstawione, najlepiej ok. 3,5m, bo przy węższym ustawieniu kolumn to w przypadku urządzenia 3D i szerokiego pojazdu może być problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Oczywiście, że się da, kolumny w niczym nie przeszkadzają

 

a dla kalibrowania przez przetaczanie musiałby być jeszcze dłuższy.

 

nie dłuższy niż nożycowy. Do takiej kalibracji auto cofa sie max 30 cm.

Pracowałeś na takim czy tylko tak uważasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Pracowałeś na takim czy tylko tak uważasz?

 

Chodzi ci o kolumny czy odległość przetaczania?

 

Pracowałem na czterokolumnowym klasycznym sprzętem (na "linki"), na nożycówce laserem, a teraz na kanale mam 3D. Na tym czterokolumnowym nawet przy maksymalnym rozstawie byłoby dość miejsca ma głowice pasywne (aktywne też się mieściły...).

 

Na kanale (i na nożycowym też - podobny rozstaw krawędzi wewn.) nawet auto pokroju Mondeo mk IV (że nie wspomnę o no Fiacie Ducato...) sprawia problem jak kontra na drążku nie idzie lekko. Zazwyczaj jak najedzie się dogodnie jedną stroną to druga jest na prawie na wyciągnięcie ręki i życzę powodzenia przy rozkontrowaniu, jak na klucz można założyć rurkę max 30 cm. Bo przy dłuższej przeszkadza podłoga (najazd nożycówki). A czterokolumnowy rozsuwa się tak aby koła stały blisko wewnętrznych krawędzi i kontry sa bez problemu dostępne.

 

Jeśli to ma być podnośnik głównie do geo i napraw - tylko czterololumnowy !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

141589235_6_644x461_podnosnik-czterokolumnowy-samochodowy-ostrow-sdd-35-udzwig-3500kg-.jpg

 

O coś takiego mi chodzi, tylko dobrze żeby miał podnośnik progowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jakich firm macie podnosniki nozycowe

 

Patrz, żeby miał w miarę dostępny serwis i nie miał jakiś dziwnych rozwiązań. W poprzedniej firmie trafił mi się jakiś włoski, który miał w lampie sterowniczej do szarpaków żarówkę halogenową 24V. Firma która nam go sprzedała sprowadzała te żarówki prawie miesiąc z Włoch jak mi sie spaliła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Patrz, żeby miał w miarę dostępny serwis i nie miał jakiś dziwnych rozwiązań.

W poprzedniej firmie zaświrował czujnik wzajemnego położenia płyt i "wykiprowali" Passata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
żarówkę halogenową 24V.

Obecnie firma osram zasypała nimi wszystkie sklepy we wsi ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Obecnie firma osram zasypała nimi wszystkie sklepy we wsi ,,,

 

Z mocowaniem MR16 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Z mocowaniem MR16 ?

Tak, przecież kupuję, może z tym "we wsi" lekko przesadziłem,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
o płytach rozprężnych coś nic nie piszą...

a ja mam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

o płytach rozprężnych coś nic nie piszą.

Bo zapewne płyty rozprężne i obrotnice dostępne są za dopłatą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Ja tam pracuję na czterech obrotnicach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Broker
Jakich firm macie podnosniki nozycowe

 

Patrz, żeby miał w miarę dostępny serwis i nie miał jakiś dziwnych rozwiązań. W poprzedniej firmie trafił mi się jakiś włoski, który miał w lampie sterowniczej do szarpaków żarówkę halogenową 24V. Firma która nam go sprzedała sprowadzała te żarówki prawie miesiąc z Włoch jak mi sie spaliła...

 

Psuj, widzę że Twoja wiedza teoretyczna i praktyczna jest bardzo duża.Długo jesteś w branży?Chyba zaczynałeś od kanału jak prawdziwy diagnosta :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.