Darek :-) Napisano 12 Listopad 2005 Share Napisano 12 Listopad 2005 Wartości nominalna i dopuszczalna dla Hondy Civic Głowica, układ rozrządu Silniki D14A3, D14A4, D15Z5, D15Z6, D15Z7, D16Y4, D16Y5, D16Y6, D16Y7, D16Y8, D16Y9, D16B1 Sprężanie: 250 obr/min przy otwartej przepustnicy Nominalne: 13 kg/cm² Minimalne: 9,5 kg/cm² Maksymalna różnica: 2,0 kg/cm² Zawór Luz zaworowy ssący: 0,18-0,22 mm wydechowy: 0,23-0,27mm Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 Sprężanie: 250 obr/min przy otwartej przepustnicy Nominalne: 15,5 kg/cm² Minimalne: 9,5 kg/cm² Maksymalna różnica: 2,0 kg/cm² Zawór Luz zaworowy ssący: 0,15-0,19 mm wydechowy: 0,17-0,21mm Układ olejenia Silniki D14A3, D14A4, D15Z5, D15Z6, D15Z7, D16Y4, D16Y5, D16Y6, D16Y7, D16Y8, D16Y9, D16B1 Olej silnikowy Pojemność: • D14A3, D14A4, D15Z4 4,0l całkowita pojemność • D15Z5, D16Y4, D16B1 3,3l wymiana oleju wraz z filtrem • D16Y7, D16Y9, D16Y6 3,0l wymiana oleju bez filtra • D15Z6, D15Z7, D16Y5 4,0l całkowita pojemność • D16Y8 3,6l wymiana oleju wraz z filtrem 3,3l wymiana oleju bez filtra Pompa oleju: Luz promieniowy między wewnętrznym a zewnętrznym wirnikiem • 0,02-0,14mm nominalna • 0,20mm dopuszczalna Luz promieniowy między zewnętrznym wirnikiem a obudowa • 0,10-0,18mm nominalna • 0,20mm dopuszczalna Luz osiowy między wirnikiem a obudowa pompy • 0,03-0,08mm nominalna • 0,15mm dopuszczalna Zawór nadmiarowy • na biegu jałowym 0,7 kg/cm² • przy 3000obr/min 3,5 kg/cm² Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 Olej silnikowy Pojemność • 4,8l całkowita pojemność • 4,0l wymiana oleju wraz z filtrem • 3,7l wymiana oleju bez filtra Pompa oleju Luz promieniowy między wewnętrznym a zewnętrznym wirnikiem • 0,14-0,16mm nominalna • 0,20mm dopuszczalna Luz promieniowy między zewnętrznym wirnikiem a obudowa • 0,10-0,19mm nominalna • 0,20mm dopuszczalna Luz osiowy między wirnikiem a obudowa pompy • 0,02-0,07mm nominalna • 0,15mm dopuszczalna Zawór nadmiarowy • na biegu jałowym 0,7 kg/cm² • przy 3000obr/min 3,5 kg/cm² Układ chłodzenia Chłodnica Ilość płynu chłodzącego w silniku, chłodnicy, nagrzewnicy, przewodach chłodzących i zbiorniczku przelewowym: M/T: Silniki B16A2, B16A4, B16A6 • 5.0 (5.3, 4.4) Całkowita pojemność • 4.5 (4.8, 4.0) Wymiana płynu chodzącego M/T: Z wyjątkiem silnikowa B16A2, B16A4, B16A6 • 4.2 (4.4, 3.7) Całkowita pojemność • 3.8 (4.0, 3.3) Wymiana płynu chodzącego A/T: Silnik B16A5 • 4.9 (5.2, 4.3) Całkowita pojemność • 4.4 (4.6, 3.9) Wymiana płynu chodzącego A/T: Silniki D16Y4, D16Y8, D16Y9 • 4.3 (4.5, 3. Całkowita pojemność • 3.9 (4.1, 3.4) Wymiana płynu chodzącego A/T: Silniki D14A4, D15Z4, D15Z5, D15Z6, D16B1, D16Y6, D16Y7 • 4.1 (4.3, 3.6) Całkowita pojemność • 3.7 (3.9, 3.3) Wymiana płynu chodzącego CVT • 4.3 (4.5, 3. Całkowita pojemność • 3.9 (4.1, 3.4) Wymiana płynu chodzącego Korek chłodnicy Ciśnienie otwarcia: 93-123kPa Termostat Początek otwarcia: 76-80°C Pecne otwarcie: 90°C Wznios zaworu przy pełnym otwarciu: 8,0 Wentylator chłodnicy Włącza się przy temperaturze: 91-95°C Wyłącza się przy temperaturze mniejszej o 3-8°C od temperatury włączenia Układ paliwowy Silniki D14A3, D14A4, D15Z4, D15Z5, D16Y4, D16Y9 Regulator ciśnienia: Ciśnienie przy odłączonym przewodzie podciśnieniowym regulatora kg/cm² • D14A3, D14A4, D15Z4, D15Z5 2,3-2,8 kg/cm² • D16Y4, D16Y9 2,7-3,2 kg/cm² Zbiornik paliwa Pojemność: 45l Silnik Obroty jałowe przy włączonych reflektorach i wentylatorze chodnicy silnik D15Z5: • M/T: Na luzie 700±50 obr/min • A/T: W położeniu N lub P 700±50 obr/min Pozostaje silniki: • M/T: Na luzie 750±50 obr/min • A/T: W położeniu N lub P 750±50 obr/min Zawartość CO % na biegu jałowym • Z katalizatorem 0,1 max. • Bez katalizatora 1,0 ± 1,0 Silniki D15Z6, D15Z7, D16Y6, D16Y8, B16YA2, B16A4, B16A5, B16A6, B16B1 Regulator ciśnienia: Ciśnienie przy odłączonym przewodzie podciśnieniowym regulatora kg/cm²: • D15Z6, D15Z7 2,3-2,8 kg/cm² • D16Y5, D16Y7, D16Y8, D16B1, D16Y6 2,7-3,2 kg/cm² • B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 2,8-3,3 kg/cm² Zbiornik paliwa Pojemność: 45l Wentylator chłodnicy Obroty jałowe przy wyłączonych reflektorach i wentylatorze chłodnicy obr/min Silnik D15Z6: • M/T: Na luzie 700±50 • A/T: W położeniu N lub P 700±50 Silniki D16Y6, D16B1: • M/T: Na luzie 750±50 • A/T: W położeniu N lub P 750±50 Silnik D16Y7: wersja KH • M/T: Na luzie 670±50 • A/T: W położeniu N lub P 700±50 Silnik D16Y7: wersje KK, KM • M/T: Na luzie 750±50 • A/T: W położeniu N lub P 750±50 Silnik D16Y8: wersja KH • M/T: Na luzie 670±50 Silnik D16Y8: wersje KK, KM, KB • M/T: Na luzie 750±50 Silniki B16A2, B16A6 • M/T: Na luzie 750±50 Silnik B16A4 • M/T: Na luzie • A/T: W położeniu N lub P Silnik B16A5 • A/T: W położeniu N lub P 700±50 Silnik D15Z7 • M/T: Na luzie 650±50 • A/T: W położeniu N lub P 700±50 Silnik D16Y5: wersje KE, KG • A/T: W położeniu N lub P 700±50 Silnik D16Y5: wersja KQ • M/T: Na luzie 750±50 • A/T: W położeniu N lub P 750±50 Zawartość CO % na biegu jałowym • Z katalizatorem: 0,1max ( z wyjątkiem KN) • Z katalizatorem: 1,0±1,0 ( KN) • Bez katalizatora: 1,0 ± 1,0 Sprzęgło Pedał sprzęgła • Wysokość pedału nad podłoga LHD 165mm; RHD 163mm • Skok pedału sprzęgła 130,0-140,0mm • Skok jałowy pedału sprzęgła 12-21mm • Wysokość pedału w momencie rozłączenia sprzęgła LHD 83mm RHD 78mm Układ kierowniczy Koło kierownicy Luz obwodowy koła kierownicy: Minimalna siła obrotu koła kierownicy kGM: 0-0,4 • M/S 1,5-3,3 • P/S Przy pracującym silniku 3,0-6,0 Pompa Ciśnienie pompy przy zamkniętym zaworze (temp. oleju/obroty: 40°C (105°F) min./bieg jałowy nie uruchamiać na dłużej niż 5 sekund) • LHD 6,4-7,4kPa • RHD 5,4-6,4 kPa Płyn wspomagania układu kierowniczego Zalecany płyn „Płyn do układu wspomagania HONDA PSF-V, II lub S” Pojemność: 0,85l demontaż Zbiornik: 0,4l Pasek wspomagania układu kierowniczego Ugięcie przy sile 98 N (10 kG) • 8-12 z używanym paskiem • 6-9,5 z nowym paskiem Naciąg paska mierzony w kG, • Tylko silnik B16A2 40-55 z używanym paskiem • Pozostałe modele 35-50 z używanym paskiem • Tylko silnik B16A2 75-90 z nowym paskiem • Pozostałe modele 65-80 z nowym paskiem Zawieszenie Geometria kół Kat pochylenia koła Przód • Z wyjatkiem modeli KK, KM, KT, KV, KY 0º±1º • Modele KK, KM, KT, KV, KY 0º15´±1º Tył • Z wyjatkiem modeli KK, KM, KT, KV, KY -0º±1º • Modele KK, KM, KT, KV, KY -0º±15´ Kat wyprzedzenia 1º40´ Zbieżność • Przód IN1±2(0,04±0,08) • Tył IN2+2/-1(0,08+0,08/-0,04) Kąt skrętu Koła wewnętrznego • Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 39º50´ • B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 35º50´ Koła zewnętrznego • Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 33º10´ • B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 30º50´ Koło Bicie tarczy koła Felga aluminiowa • Osiowe 0-0,7mm • Promieniowe 0-0,7mm Felga stalowa • Osiowe 0-1,0mm • Promieniowe 0-1,0mm Łożysko koła Luz osiowy • Przód 0-0,05mm • Tył 0-0,05mm Układ hamulcowy Dźwignia hamulca ręcznego Ciągnąć z siła 196 N (20 kG) blokowanie na 6-9 ząbku Pedał hamulca Wysokość pedału (z wymontowana wykładzina) • M/T 156,5mm • A/T 161mm Skok jałowy: 1-5mm Pompa hamulcowa Luz tłok-popychacz: 0-0,4mm Tarcze hamulcowe Grubość tarczy • Przód 20,9-21,8mm nominalna; 19mmdopuszczalna • Tył 8,9-9,1mm nominalna; 8mm dopuszczalna Bicie tarczy • Przód 0,1mm dopuszczalna • Tył 0,1mm dopuszczalna Dopuszczalna różnica grubości • Przód/tył 0,015mm • Przód 1,6mm dopuszczalna • Tył 1,6mm dopuszczalna Tylne hamulce bębnowe Średnica wewnętrzna bębna • 180mm: 179,9-181nominalna • 200mm:199,9-200,0mm nominalna Grubość okładzin hamulcowych • 180mm: 4,5mm nominalna • 200mm:4,0mm nominalna Klimatyzacja (A/C) Układ klimatyzacji HADSYS/SANDES Rodzaj oleju: SP-10 Nr kat. 38899 - P13 - A01 (Dla czynnika: HFC-134a (R-134a) • Skraplacz: 20ml • Parownik: 45ml • Przewody: 10ml • Osuszacz:10ml • NIPPONDENSO Rodzaj oleju: ND-OIL8 Nr kat. 38899 - PR7 - A01 (Dla czynnika: HFC-134a (R-134a) • Skraplacz: 25ml • Parownik: 60ml • Przewody: 10ml • Osuszacz: 10ml Sprężarka HADSYS/SANDES Rodzaj oleju: ND-OIL8 Nr kat. 38899 - PR7 - A01 (Dla czynnika: HFC-134a (R-134a) Ilość oleju smarującego: 130ml Oporność cewki stojana przy 20°C Ω: 2,65-2,95 Luz koło pasowe-tarcza sprzęgająca: 0,5±0,15 NIPPONDENSO Rodzaj oleju: ND-OIL8 Nr kat. 38899 - PR7 - A01 (Dla czynnika: HFC-134a (R-134a) Ilość oleju smarującego: 140ml Oporność cewki stojana przy 20°C Ω: 3,4-3,8 Luz koło pasowe-tarcza sprzęgająca: 0,5±0,15 Pasek sprężarki Ugięcie między kołami pasowymi przy sile 98 N (10 kG) • z używanym paskiem 6,5-105mm • z nowym paskiem 5-7mm Naciąg paska kG pomiar przyrządem do pomiaru naciągu • z używanym paskiem 35-50 • z nowym paskiem 60-80 Układ elektryczny Cewka zapłonowa Napięcie znamionowe V: 12 Opór uzwojenia pierwotnego Ω przy 20°C: 0,6-0,8 Opór uzwojenia wtórnego kΩ przy 20°C: 13,2-19,8 Świece zapłonowe Typ wg katalogu Odstęp elektrod :1,1mm Wyprzedzenie zapłonu Na biegu jałowym °BTDC Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 12º±2º B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 16º±2º Pasek alternatora Ugięcie paska przy sile 98N (10 kG) Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 • z używanym paskiem: 8-10,5 • z nowym paskiem: 6-8,5 B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 • z używanym paskiem: 7-10,5 • z nowym paskiem: 5-7 Zmierzony naciąg paska kG Pasek używany: 35-50 Pasek nowy: • Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 55-75 • B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 :70-90 Alternator NIPPONDENSO Napięcie wyjścia 13.5V (rozgrzany) A 70/75/80 Opór cewki (wirnika) Ω: 2,3/2,9/2,9 Średnica zewnętrzna pierścienia ślizgowego • 14,4mm nominalna • 14,0mm dopuszczalna Długość szczotek • 10,5mm nominalna • 1,5mm dopuszczalna Naciąg sprężyny szczotek g (oz): 330 MITSUBISHI Napięcie wyjścia 13.5V (rozgrzany) A 70/75 Opór cewki (wirnika) Ω :2,7-3,0/2,6-2,9 Średnica zewnętrzna pierścienia ślizgowego • 22,7mm nominalna • 21,2mm dopuszczalna Długość szczotek • 19mm nominalna • 14mm dopuszczalna Naciąg sprężyny szczotek g (oz): 340-420 Rozrusznik NIPPONDENSO: 0.8 kW Typ: Napęd bezpośredni Głębokość rowków komutatora • 0,45-0,75mmnominalna • 0,2mm dopuszczalna Bicie komutatora • 0-0,05mm nominalna • 0,4mm dopuszczalna Średnica zewnętrzna komutatora • 28,0mm nominalna • 27,0mm dopuszczalna Długość szczotki • 10,0mm nominalna • 6,0mm dopuszczalna HITACHI: 0.8 kW Typ: Napęd bezpośredni Głębokość rowków komutatora • 0,5-0,8mm nominalna • 0,2mm dopuszczalna Bicie komutatora • 0,05mm nominalna • 0,2mm dopuszczalna Średnica zewnętrzna komutatora • 33mm nominalna • 32mm dopuszczalna Długość szczotki • 17mm nominalna • 10mm dopuszczalna Naciąg sprężyny szczotek kG: 1,3 MITSUBA: 1.0 kW, 1.2 kW Typ: Napęd z redukcją Głębokość rowków komutatora • 0,4-0,5mm nominalny • 0,15mm dopuszczalny Bicie komutatora • 0-0,02mm nominalny • 0,05mm dopuszczalny Średnica zewnętrzna komutatora • 28-28,1mm nominalna • 27,5mm dopuszczalna Długość szczotki • 15,8-16,2mm nominalna • 11,0mm dopuszczalna Naciąg sprężyny szczotek kG :1,6-1,8 Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 28 Listopad 2005 Autor Share Napisano 28 Listopad 2005 HONDA Civic 1.3 16V (55kW) ________________________________________ Odczyt: Kiedy przez ECU wykryte zostaną błędy, to zapala się lampka kontrolna silnika. -Włączyć zapłon. -Na wyświetlaczu na urządzeniu ECU pojawiają się kody błędów. Resetowanie -Wyłączyć zapłon. -Wyjąć bezpiecznik "zagrożenia" na co najmniej dziesięć sekund lub odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej dziesięć sekund. Sygnał Ilość błysków diody świecącej odpowiada kodowi błędu. -Po przekazaniu pierwszego kodu dioda świecąca wyłączy się (zgaśnie), a następnie przekazany zostanie kolejny kod. -Kiedy przekazane zostaną wszystkie kody powtarzana jest sekwencja kodów błędów. Kody błędów Jeśli dioda świecąca na ECU pozostaje zapalona, to urządzenie ECU jest uszkodzone (kod błędu 0). 0 Uszkodzony ECU. 1 Obwód czujnika tlenu. 2 Obwód czujnika prędkości pojazdu. 3 Obwód czujnika MAP. 4 Obwód elektrozaworu próżniowego. 5 Obwód czujnika MAP. 6 Obwód czujnika temperatury chłodziwa. 8 Sygnał wyjściowy zapłonu. 10 Obwód czujnika temperatury powietrza. 14 Zawór regulacyjny biegu jałowego. Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 28 Listopad 2005 Autor Share Napisano 28 Listopad 2005 Kody błędów - HONDA Civic 1,5 (69kW) PGM-FI D15B2 ________________________________________ Odczyt Kiedy przez ECU wykryte zostaną błędy, to zapala się lampka kontrolna silnika. -Włączyć zapłon. -Na wyświetlaczu na urządzeniu ECU pojawiają się kody błędów. Resetowanie -Wyłączyć zapłon. -Wyjąć bezpiecznik "zagrożenia" na co najmniej dziesięć sekund lub odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej dziesięć sekund. Sygnał Ilość błysków diody świecącej odpowiada kodowi błędu. -Po przekazaniu pierwszego kodu dioda świecąca wyłączy się (zgaśnie), a następnie przekazany zostanie kolejny kod. -Kiedy przekazane zostaną wszystkie kody powtarzana jest sekwencja kodów błędów. Kody błędów Jeśli dioda świecąca na ECU pozostaje zapalona, to urządzenie ECU jest uszkodzone (kod błędu 0). 0 Uszkodzony ECU. 1 Obwód czujnika tlenu. 3 Obwód czujnika MAP. 4 Magnetyczne zwiększenie prędkości na wałku rozrządu, sygnał obr/min. 5 Obwód czujnika MAP. 6 Obwód czujnika temperatury chłodziwa. 7 Obwód czujnika położenia przepustnicy. 8 Magnetyczne zwiększenie prędkości na wałku rozrządu, sygnał zwrotnego położenia odkorbowego. 9 Czujnik położenia cylindra 1 (silnik D16A6-. 10 Obwód czujnika temperatury powietrza. 11 Obwód potencjometru CO (IMA) (bez katalizatora). 13 Obwód czujnika ciśnienia bezwzględnego. 14 Zawór regulacyjny biegu jałowego. 15 Sygnał wyjściowy zapłonu. 16 Obwód wtryskiwacza paliwa. 17 Obwód czujnika prędkości pojazdu. 19 Obwód elektrozaworu blokującego (A/T). Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 11 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2005 Jak w temacie i proszę bez emocji. http://www.honda-klub.org.pl/ Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.