Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Jackow

Toyota - 1.8 dual VVTi (silnik 2ZR) problem.

Polecane posty

Jackow

Jest problem do rozwiązania i liczę, że na Was można liczyć :). Może ktoś z ASO Toyoty?

 

Problem jest tego typu. Przyjechał klient Corollą z 2009 silnik 1.8 dual VVTi przebieg ok 30000 mil (auto z USA) i narzeka, że jak samochód postoi co najmniej godzinę to po odpaleniu przez chwilę coś strasznie terkoce (zarzegota itd, itp). Dzieje się to dosłownie przez sekundę, może półtorej potem pracuje cichutko. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika tego dźwięku już nie ma dopóki nie odczeka coś około godziny.

Klient był już w różnych serwisach nawet w jednym ASO. Wymienili napinacz łańcucha - nie pomogło. Stwierdzili, że popychacze ale który to nie są w stanie stwierdzić kazali wymienić wszystkie 16 :shock: .

Według mnie i tego co ja słyszałem to co terkocze przez chwilę po odpaleniu to jest wariator. Tylko pytanie który i jak to sprawdzić. Podejrzewam ten na wałku ssącym.

Oglądnąłem mnóstwo filmów na "tubie" ale nie znalazłem najważniejszych informacji. Jest dobrze pokazana budowa wariatora na wałku ssącym.

Może ktoś mnie oświeci :idea:

1. W wariatorze jest bolec, dociskany sprężyną, który blokuje działanie urządzenia. Powinien blokować także w trakcie rozruchu? Tak?

2. Czy musi tam zostać jakieś ciśnienie oleju?

3. Czy w czasie rozruchu zawór sterujący zmiennymi fazami jest już wysterowany i przepuszcza ciśnienie do wariatora?

4. Czy w ogóle zmienne fazy są sterowane na wolnych obrotach?

 

Na razie tyle pytań chociaż mam jeszcze kilka :)

Pomożecie :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
to jest wariator

dokładnie Jacku taki sam objaw jest w Alfah 156

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.