Bogusław Maćkowski Napisano 14 Listopad 2005 Share Napisano 14 Listopad 2005 W celu ułatwienia życia przygotowałem wersję ujednoliconą wymagań dla stacji kontroli pojazdów z naniesionymi zmianami z Dz. U. z 2005r. Nr 219, poz. 1869. Miłej lekturki. http://www.norcom.com.pl/download/stacja2000/prawo/NORCOM_wymagania_dla_SKP_stan_2005_11_08.pdf [PDF, 140 kB] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 1 Grudzień 2005 Share Napisano 1 Grudzień 2005 Czy posiadacie na wyposażeniu staqcji kątomierz z ruchomym ramieniem,i gdzie tego szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 1 Grudzień 2005 Share Napisano 1 Grudzień 2005 Czy posiadacie na wyposażeniu staqcji kątomierz z ruchomym ramieniem,i gdzie tego szukać Sklep budowlany -cena 50 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2005 Castorama, i tym podobne, proponuję ramię na 75 cm. Będzie od razu liniał. Kiedyś był 30cm. teraz jest 50 cm. Kto wie może za rok będzie wymagany 75cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 1 Grudzień 2005 Share Napisano 1 Grudzień 2005 Serdeczne dzięki,na swoich zawsze można liczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KACZY Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 Panie Bogusławie w tekście ujednoliconym umieścił Pan punkt : 4) obrzeże umożliwiajace przeciażenie urzadzenia do podnoszenia osi pojazdu o 25 % nominalnego udzwigu, przyczym powinno byc możliwe ustawienie urzadzenia do podnoszenia osi pojazdu również miedzy obrotnicami przyrzadu do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdu. Mam pytanie ponieważ w projekcie zmian z dn. 10.10.2005 był punkt który nakładał obowiązek przedstawienia wyliczeń w projekcie konstrukcyjno-budowlanym związanych z przeciążeniem obrzeża kanału natomiast w Dz.u.nr 219 poz.1869 z 2005r nie doczytałem się takigo punktu.Chciałbym zapytać czy jest to punkt obowiązujący.Jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ za parę dni mamy odbiór nowo wybudowanej skp a szef scedował na mnie obowiązek przygotowania skp do odbioru pod względem niezbędnej dokumentacji.jeszcze jedna prośba pamiętam. że przygotował Pan skróconą wersję dz.227 którą można zawiesić na tablicy informacyjnej przeglądałem Pana posty a trochę tego jest i niestety nie znalazłem tego opracowania .Bardzo proszę o wskazówki chyba że mi się ciś przyśniło a jeśli tak to czy muszę wyklejać ścianę kartka po kartce czy wystarczy zawiesić cały dzinnik w jakiejś kieszeni na tablicy inf.Z góry dziękuję za odpowiedż i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 Kolego Kaczy akurat jestem w temacie bo właśnie rozwiązywałem ten problem - oczywiście też sam . Pan z biura projektowego wykonał pełną dokumentacje kanału na którym pracuje podnośnik kanałowy DKP-10 b . Jest to dokument mający z 20 stron w którym są zawarte całe obliczenia i rysunki kanały , a na dodatek musieliśmy dokonać pewnych wzmocnień na kanale bo nie otrzymalibyśmy dopuszcenia . A wszystko wzieło się z tego ,że 5 lat temu przy dostosowywaniu stacji do nowych wymogów nikt o tym nie pomyślał , a kanał ma ogólnie około 30 lat . Pan który przyjechał z dozoru technicznego podał , że bez tej dokumentacji technicznej kanału , nie dopuści dzwignika do pracy . A jeżeli ty masz nową stacje ,to chyba jakieś projekty i wyliczenia powinny być [ Dodano: 04-12-2005, 12:40 ] Podstawowe przepisy Zródło PISKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KACZY Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 Budowę stacji rozpoczęliśmy ponad rok temu.Przyznam, że o wzmocnieniach obrzeży kanału dowiedziałem się z projektu zmian dla skp.Być może wynika to z innych przepisów może budowlanych ale skąd mi czy szefowi o tym wiedzieć.Dlatego chciałbym się upewnić z jakiego przepisu to wynika bo jesli z tego powodu nie odbiorą stacji to ........wolę nawet nie myślec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 Zajżyj do tej ustawy http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2003/1890.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 eszcze jedna prośba pamiętam. że przygotował Pan skróconą wersję dz.227 którą można zawiesić na tablicy informacyjnej przeglądałem Pana posty a trochę tego jest i niestety nie znalazłem tego opracowania .Bardzo proszę o wskazówki chyba że mi się ciś przyśniło Masz racje Boguś i w tej sparwie nam pomógł masz tu link do tego opracowania http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=365&highlight=tablicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KACZY Napisano 4 Grudzień 2005 Share Napisano 4 Grudzień 2005 markes30 właśnie o to mi chodziło. Dzięki serdeczne. [ Dodano: 04-12-2005, 23:06 ] Z chęcią kliknął bym" pomógł" ale niestety nie mogę. Jeszcze raz wielkie dzięki [ Dodano: 04-12-2005, 23:12 ] Panowie to już połowa sukcesu ale nadal nie wiem co z tym obrzeżem kanału mimo starań kolegi Fiedorowicza(serdeczne dzięki) nadal nie znalazłem podstawy prawnej do wspomnianego obrzeża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 5 Grudzień 2005 Share Napisano 5 Grudzień 2005 Dz.U.05.25.209 ze zm. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 1 lutego 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów § 13. ust. 3. Kanał przeglądowy powinien być wyposażony w: 1) oświetlenie: a) światło możliwie rozproszone, oświetlające miejsce pracy, b) światło skupione o bezpiecznym napięciu zasilania, kierowane w razie potrzeby na elementy pojazdu (lampa przenośna lub na elastycznym wysięgniku); 2) półki wewnętrzne na narzędzia i klucze; 3) urządzenie do podnoszenia osi pojazdu o udźwigu co najmniej: a) 20 kN - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania techniczne wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, b) 115 kN - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania techniczne pozostałych pojazdów; 4) obrzeże umożliwiające przeciążenie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu o 25 % nominalnego udźwigu, przy czym powinno być możliwe ustawienie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu również między obrotnicami przyrządu do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdu. Dz.U nr 219 nie zmieniał tej kwestii, tak wiec na 100 % jest to wymagane /już od kilku lat/ Natomiast zgodnie ze stroną www.tdt.gov.pl składając wniosek do TDT o wydanie poświadczenia o którym mowa w ustawie PRD 3. Do wniosku załącza się: a/. szkic sytuacyjny stacji, rysunki technologiczne stanowisk kontrolnych; b/. kopię decyzji nadzoru budowlanego zezwalającą na użytkowanie danego budynku - dotyczy jedynie nowych ( oddawanych do użytku ) stacji kontroli pojazdów. c/. Kopie zaświadczenia o wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów oraz kopię ostatniego certyfikatu ITS - w przypadku stacji już działających. Pozostaje jeszcze ustawa o swobodzie działalności gospodarczej Dz.U.04.173.1807ze zm. USTAWA z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej Art. 69. Przedsiębiorca jest obowiązany przechowywać wszystkie dokumenty niezbędne do wykazania spełniania warunków wymaganych do wykonywania działalności regulowanej. W razie wątpliwości możesz zadzwonic do TDT i zapytać o szczególy dotyczące dokumentacji jakiej wymagaja na kontroli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 5 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2005 (Dz. U. z 2005r. Nr 219, poz. 1869) § 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 lutego 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 25, poz. 209) wprowadza się następujące zmiany: 4) w § 13 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie: W stosunku do ust. 3 pkt nie wprowadzono żadnych zmian i obowiązuje tekst z (Dz. U. z 2005r. Nr 25, poz. 209) przytoczony przez ABC: 4) obrzeże umożliwiające przeciążenie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu o 25 % nominalnego udźwigu, przy czym powinno być możliwe ustawienie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu również między obrotnicami przyrządu do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdu. Natomiast link ws skróconego wykazu czynności trafnie przytoczył MARKES 30 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=365&highlight=tablicy Miałem pewne problemy i nie mogłem być na forum, ale widzę, że forumowicze czuwają i nawzajem sobie pomagają i trafnie odpowiedzieli. Gdybyście w przyszłości uznali, że mój głos jest konieczny, a ja z jakiegoś powodu tematu nie zauważe, uderzajcie proszę do ADMINA lub wyślijcie wiadomość prywatną. Na pewno znajdę czas by pomóc. Nie jestem fachowcem w dziedzinie projektowania i tu znowu brakuje nam wypowiedzi kolegów z TDT. Mogę powiedzieć z doświadczenia. Na wewnętrznej stronie kanału musi być zamontowany dźwignik kanałowy, który można przesówać wzdłuż kanału. Z reguły dźwignik ma nośność 2T a w stacjach okręgowych to i kilkadziesiąt ton. Podnosimy na nim oś pojazdu, który wiadomo waży. Obrzeże musi być zatem wykonane z kątownika o takiej grubości, by utrzymać pojazd i dźwignik kanałowy i nie powodować odkształceń obrzeża w wyniku jego używania. Musisz dostosować obrzeże do rodzaju stacji do 3,5T lub powyżej. Wydaje mi się, że o to chodzi, ale głowy nie dam. Swoją drogą z moim doświadczeniem przestałem uczyć się na pamięć projektów, bo jeszcze nie spotkałem takiego który by się ukazał w brzmieniu zakładanym. Swoją drogą pragnę przypomnieć, że obowiązujący przepis to opublikowany akt, który wszedł w życie tj. ustawa, rozporządzenie itp. Natomiast projekt się do nich nie zalicza i trzeba o jego "duchu" jak najszybciej zapomnieć bo może każdego wprowadzić w błąd. Swoją drogą spróbuje zainteresować kogoś z TDT, może włączy się do dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 5 Grudzień 2005 Share Napisano 5 Grudzień 2005 Podam jeszcze przykład z swojej stacji - podnośnik kanałowy DKP - 10 B w swojej DTR ma podane , że przenosi po obu stronach kanału 6 t i do tego dodaje się jeszcze pewien próg bezpieczeństwa - taką opinie wydał nadzór budowlany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KACZY Napisano 5 Grudzień 2005 Share Napisano 5 Grudzień 2005 Dzięki serdeczne za wyczerpujące odpowiedzi.Naprawdę bardzo mi pomogliście.Wiedziałem że na Was zawsze można liczyć.Jeszcze raz wielkie dzięki i trzymajcie kciuki.W czwartek mamy odbiór.Po odbiorze podzielę się z wami wrażeniami. Pozdrawiam [ Dodano: 11-12-2005, 11:42 ] Witam ponownie.Tak jak obiecałem chciałem podzielić się wrażeniami z odbioru stacji.Na początku powiem że odbiór wypadł pozytywnie i duża w tym zasługa naszego forum dzięki któremu mażna uzyskać wiele niezbędnych informacji.Na potwierdzenie tych słów mogę podać przykład drugiej stacji która w tym samym dniu odbierał dozór.Jako że przeżyliśmy odbiór starej stacji podzieliłem się informacjami z kolegą z tamtej stacji(konkurencyjnej) nawet dałem mu namiary na nasze forum.Najwidoczniej nie skorzystał z tych informacji ponieważ stacji mu nie odabrali za rzeczy o których na pewno dowiedziałby się na tym forum.No ale cóż wolność Tomku w swoim domku.Jeśli ktoś chciałby dowiedzieć czegoś więcej to proszę pytać.Jeszcze raz wielkie dzięki i oby tak dzlej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.