Skocz do zawartości

Fiesta Van


motylio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników.

Zwracam się z pewnym problemem. W związku z nowymi przepisami muszę zrobić dodatkowe badanie techniczne i tu pojawił się problem. Samochód kupiony we Francji. W Polsce zarejestrowany jako ciężarowy. Z VIN wynika że jest to podrodzaj VAN. Cały kłopot w tym że pojazd mimo jednego rzędu siedzeń ma z tyłu szyby i nie ma kratki (przegroda jest do wysokości szyb , a przestrzeń bagażową pokrywa roleta). W pierwszej OSKP diagnosta zobaczył szyby i nawet nie zaglądał do dowodu, w drugiej sprawdził dowód (stwierdził że jest istotnie podrodzaj VAN) ale zakwestionował brak kratki.

Teraz nie bardzo wiem co zrobić, skoro jest podrodzaj VAN, jest jeden rząd siedzeń, jest przegroda to kurcze musi być tak kratka/przegroda od podłogi po sufit??

 

Z góry dziękuję za wszelkie informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale trochę mi się wykluczają punkty a i c. W tym sensie że przegroda mniej więcej (nie mierzyłem) sięga do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć ale w tym przypadku nie ma szans by do sufitu było mniej niż 50 mm. No chyba że wszystko to musi być spełnione a wtedy ...? No właśnie, czy mogę samodzielnie zmontować kratkę pod sufit, czy ta kratka musi mieć znowu homologację, wymiary oczek, grubość drutu, średnicę rurek itp.

 

Na marginesie to jest jakaś abstrakcja. Wożę głownie ciuchy, jakieś buty i zawsze pod roletką a tu mam budować przegrodę jakbym pustaki miał taszczyć :(

 

Aaa... mój błąd. Do tej wysokości (80%) musi być pełna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wożę głownie ciuchy, jakieś buty i zawsze pod roletką a tu mam budować przegrodę jakbym pustaki miał taszczyć :(
niektórzy nic nie wożą,a kratkę mieć muszą.
Dzięki' date=' ale trochę mi się wykluczają punkty a i c. [/quote']nic się nie wyklucza
a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu' date=' co najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią, [/quote']tu jest jasność,a
c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm' date=' [/quote']tyczy się tej"górnej częsci"tzw kratki,i ona nie musi przylegać do ścian pojazdu,tylko mogą mieć 5 cm luzu z każdej strony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wożę głownie ciuchy, jakieś buty i zawsze pod roletką

 

Przy kolizji roletka nie zatrzyma Ci towaru, a oberwać strzał ostrzegawczy w tył głowy butem to nic miłego...

To tak praktycznie tłumacząc. Ciała dał diagnosta na pierwszym badaniu, bo juz wtedy auto nie powinno być dopuszczone do ruchu ze względu na brak kraty (szyby w niczym nie przeszkadzają). Na dzień dzisiejszy musisz kupić sobie taka kratę która będzie od podłogi po sufit i do 80% siedzeń musi być pełna.

Np:

 

uid_a59256f10fb2bef4e095f4c18e7cfead1391590044762_width_700_play_0_pos_4_gs_0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, z tym 80 % wysokości pełnej przegrody mój błąd (nie doczytałem :D)

 

No nie z tą kolizja to lekka przesada , równie dobrze mógłbym wozić te parę kartonów na tylnych siedzeniach w osobówce ale nie o to chodzi.

 

Znalazłem już taką kratkę (przegroda jest ok, i od góry mogę przykręcić kratę) natomiast czy powinienem żądać jakiejś homologacji na tą kratkę? Czy po prostu jest to pewien standard i po prostu wystarczy że jest? Ta którą znalazłem jest z przeróbki VAN na osobowy. Przegroda jest dokładnie taka sama jak w moim.

 

Dzięki za informacje :D Nie spodziewałem się takiego odzewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy powinienem żądać jakiejś homologacji na tą kratkę

Skoro, jesttaka:

Ta którą znalazłem jest z przeróbki VAN na osobowy. Przegroda jest dokładnie taka sama jak w moim.

 

To wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie z tą kolizja to lekka przesada , równie dobrze mógłbym wozić te parę kartonów na tylnych siedzeniach w osobówce ale nie o to chodzi.

Podobno, przez kartony, zginęła Hanka Mostowiak, nie bagatelizuj więc kartonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie z tą kolizja to lekka przesada , równie dobrze mógłbym wozić te parę kartonów na tylnych siedzeniach w osobówce ale nie o to chodzi.

 

Hehe... Twoje tłumaczenia są podobne do klienta który przyjechał na obt ciężarówką bez kraty.

J(a) - a gdzie krata?

K(lient) - to już nie jest ciężarówka

J - wie pan, co prawda mam wadę wzroku, ale wyraźnie widzę, ze w dr jest napisane samochód ciężarowy

K - ale ja już nie odpisuję vatu i to nie jest już ciężarówka...

 

 

 

Pokrótce - przepis mówi, że krata ma być i możesz sobie nawet powietrze wozić, ale masz ja mieć. A my mamy to sprawdzić i ewentualnie wyegzekwować poprzez wynik badania N... Brutalne, ale prawdziwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj, ja miałem Caddy z VAT-1, przerobiony na 5-cio osobowy. Poinformowałem Panią, że to przestępstwo skarbowe i zakończyłem rozmowę. Ciekawe czy to ktoś podbił :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe... Twoje tłumaczenia są podobne do klienta który przyjechał na obt ciężarówką bez kraty.

J(a) - a gdzie krata?

K(lient) - to już nie jest ciężarówka

J - wie pan, co prawda mam wadę wzroku, ale wyraźnie widzę, ze w dr jest napisane samochód ciężarowy

K - ale ja już nie odpisuję vatu i to nie jest już ciężarówka...

 

 

 

Pokrótce - przepis mówi, że krata ma być i możesz sobie nawet powietrze wozić, ale masz ja mieć. A my mamy to sprawdzić i ewentualnie wyegzekwować poprzez wynik badania N... Brutalne, ale prawdziwe...

 

No dość brutalne, zwłaszcza że z tego co widzę obowiązkowa kratka to nasz lokalny pomysł :)

 

BTW znajomy ma ścianę zrobioną z grubej sklejki (od podłogi po sufit) i dostał papier. Jeszcze trafiłem na ręcznie robione kratki do Fiesty które podobno też przechodzą (ich plus to dość atrakcyjna cena i prosty montaż). Czyli tak de facto żadnej homologacji przegroda mieć nie musi, ma tylko działać (mieć dobre mocowanie i wytrzymałość) i mieć odpowiedni wymiar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzę obowiązkowa kratka to nasz lokalny pomysł :)
Każdy kraj ma swoje regulacje w tym zakresie np. w Danii przegroda musi być tylko za fotelem kierowcy i jest zrobiona z grubej stali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kraj ma swoje regulacje w tym zakresie np. w Danii przegroda musi być tylko za fotelem kierowcy i jest zrobiona z grubej stali.

Wynika z tego, iż zbyt mało euro-tłumaczy jeszcze mamy, zważywszy na walkę całej unii o swobodny przepływ towarów,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak de facto żadnej homologacji przegroda mieć nie musi, ma tylko działać (mieć dobre mocowanie i wytrzymałość) i mieć odpowiedni wymiar ?

Czy wiesz na czym polega homologacja i o czym ona mówi? Jak przyjedziesz do mnie z samodziałem kratki, wykonanej nawet z pręta o średnicy 10 mm to dostaniesz kopa po opinię rzeczoznawcy, że ten element ma odpowiednią wytrzymałość.

Badania, homologacje, atesty mówią, że ktoś to urządzenie przebadał pod kątem wytrzymałości, ... i to urządzenie może być bezpiecznie zamontowane w danym typie pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polska to jednak dziwny kraj.

 

W teorii mogę wziąć jakiekolwiek kombi, zgłosić że będzie to wóz tylko do użytku firmowego i wozić nim ten sam towar bez jakiejkolwiek kraty i nikt z tego powodu dowodu mi nie zabierze. I niech ktoś mi wytłumaczy jaka jest różnica w bezpieczeństwie ?? Takie same wozy legalnie rejestruje się bez problemu we Francji, Norwegii ale nie można w Polsce bo tu panowie od przeglądów puszczą składaka złożonego z kilku ćwiartek ale za głupią kratkę bez papierka ( bo jak mam zdobyć papier na coś co nie miało swojego odrębnego papierka) chętnie rozdawaliby kopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii mogę wziąć jakiekolwiek kombi, zgłosić że będzie to wóz tylko do użytku firmowego i wozić nim ten sam towar bez jakiejkolwiek kraty i nikt z tego powodu dowodu mi nie zabierze.

Oczywiście, tylko jak jakiś karton urwie Ci lub Twemu pracownikowi łeb to odpowie za to kierowca, natomiast jak to samo stanie się z samochodzie ciężarowym bez kratki (jeżeli obowiązkowa) to beknie diagnosta.

I niech ktoś mi wytłumaczy jaka jest różnica w bezpieczeństwie ??

Ano taka, że w naszym dziwnym kraju jak coś się stanie w pojeździe, to każdy kierowca "przypali Janka", że on się nie rozumie - skoro jest pieczątka to zwalnia go od myślenia, winny jest ten najmniej zainteresowany - diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu panowie od przeglądów puszczą składaka złożonego z kilku ćwiartek

Kolego bez obrazy ale pohamuj troszkę.

 

Przepraszam jeśli kogoś uraziłem ale takie wozy są i są rejestrowane i poruszają się po drogach.

 

Chcę żeby wóz był ok w świetle przepisów ale czasem pewne rzeczy wydają mi się co najmniej nielogiczne, stąd drążenie tematu. Teraz idzie do mnie kratka z wozu z homologacją, czyli miała atest i homologację i co? I diagnosta na kopach mnie wyśle bo nie mam papierka na nią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I diagnosta na kopach mnie wyśle bo nie mam papierka na nią ?
miałeś ciężkie dzieciństwo,nosili Cię na kopach?
Przepraszam jeśli kogoś uraziłem
ja też :) .Wydaje mi się,że trochę przesadzasz i demonizujesz,ale to takie nasze,polskie.Załóż kratkę i jedź,a sam się przekonasz,czy ten niedobry i zły diagnosta zawoła o "papierek".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motylio, prosty sposób na załatwienie Twojej sprawy. Kierunek ASO i zapytać czy mają owe kratki w sprzedaży (a pewnie mają, skoro wypuszczali takie Fiesty z kratką). Takie są w Polsce przepisy i musisz do nich dostosować swój pojazd. Chcesz z tym dyskutować to pomyliłeś adresatów. Właściwym byłby adres: Warszawa ul. Wiejska 4/6/8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie doczytałem ,ale brak tej kratki to jaka usterka ? :)

 

[ Dodano: 01-07-2014, 09:28 ]

na badaniu okresowym oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.