TARLUK Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Na samym początku chciałbym się serdecznie przywitać - a więc Witam serdecznie teraz bardziej poważnie oraz konkretnie ... Wydział Komunikacji w jednym z miast Wojewódzkich podczas pierwszej rejestracji w kraju pojazdu z Niemiec skierował auto na badanie techniczne pomimo następujących faktów: - auto jest z 2011/03 (pierwsza rejestracja), TUV (badania techniczne Niemieckie) wykonane było odpowiednio tj 03/2014 i jest ważne do 03/2016 na dwa lata - co oczywiście odpowiada Polskim standardom/przepisom, Na fakturze zakupu nie ma oczywiście żadnej podpadającej informacji o kolizji czy też wypadku - auto zostało sprowadzone całe w idealnym stanie technicznym, dodatkowo posiadam do pojazdu opinię rzeczoznawców firmy DEKRA jak również homologację dodawaną przy nowym aucie w której zawarta jest data produkcji pojazdu oraz konik "pracowników" Wydziału Komunikacji nacisk na oś - informacje te zawarte są oczywiście w ów homologacji - informacyjnie dla ludzi bardziej inteligentnych niż urzędnicy w niemieckich briefie jest informacja dotycząca nacisku na oś - lecz trzeba ją tylko przeliczyć. Dodam tylko, że sprzedaję pojazdy i trzeci raz spotykam się z tego rodzaju problemem - gdzie inne WK bezproblemowo honorują TUV, w moim rozumowaniu przepisy powinny być jasne i klarowne - zdarza się tylko inna interpretacja przepisów. Pytanie moje brzmi co do przepisów, kwalifikacji prawnych bądź też orzeczeń w powyższym temacie, aby następnym razem być przygotowanym "bardziej" do zajęć i nie ponosić tym samym dodatkowych w moim rozumowaniu zbędnych kosztów. z góry dziękuję za pomoc, z poważaniem ŁT Cytuj
max72 Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Czy w tłumaczeniu dowodu rejestracyjnego jest zapis że pojazd został wycofany z ruchu? Jeżeli tak to np. w Łodzi badanie techniczne nie jest honorowane, ponadto w dowodzie rejestracyjnym zapewne jest brak roku produkcji, w takim przypadku skierowanie na ustalenie danych technicznych za 60 PLN Cytuj
blakop Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Czy pojazd został wyrejestrowany w Niemczech? [ Dodano: 30-07-2014, 11:36 ] I jeszcze uściślij jaki dokładnie dokument masz na myśli pisząc "homologacja" i gdzie tam masz wpisaną datę produkcji pojazdu? Cytuj
biker100 Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 ponadto w dowodzie rejestracyjnym zapewne jest brak roku produkcji, w takim przypadku skierowanie na ustalenie danych technicznych za 60 PLN są już WK, które same występują do przedstawiciela producenta celem ustalenie RP pojazdu.I jeszcze uściślij jaki dokładnie dokument masz na myśli pisząc "homologacja" i gdzie tam masz wpisaną datę produkcji pojazdu? słuszna reakcja kolegi blakopa, ponieważ w rzeczonym dokumencie można znaleźć wszelkie dane techniczne pojazdu ale na pewno nie rok produkcji. Cytuj
TARLUK Napisano 30 Lipiec 2014 Autor Napisano 30 Lipiec 2014 Czy w tłumaczeniu dowodu rejestracyjnego jest zapis że pojazd został wycofany z ruchu? Jeżeli tak to np. w Łodzi badanie techniczne nie jest honorowane, ponadto w dowodzie rejestracyjnym zapewne jest brak roku produkcji, w takim przypadku skierowanie na ustalenie danych technicznych za 60 PLN Czy pojazd został wyrejestrowany w Niemczech? Auto oczywiście jest wyrejestrowane w Niemczech - musi być - pojazd może być zarejestrowany tylko w jednym kraju jeżeli chodzi o homologację inaczej nazywaną świadectwo zgodności posiadam do auta - dodatkowo przedstawiam zaświadczenie z serwisu ASO, który potwierdza na piśmie datę produkcji oraz nacisk na oś - niestety WK w dalszym ciągu trzyma się swojej wersji. We większości WK nie robią jakiegokolwiek problemu ... ponadto w dowodzie rejestracyjnym zapewne jest brak roku produkcji, w takim przypadku skierowanie na ustalenie danych technicznych za 60 PLN A w jaki sposób SKP sprawdza datę produkcji ? pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie problemem. Cytuj
blakop Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Auto oczywiście jest wyrejestrowane w Niemczech A więc literalnie NIE JEST ZAREJESTROWANE w momencie przyjazdu do kraju. Przepis natomiast mówi literalnie, że badania można uznawać, ale dla pojazdów ZAREJESTROWANYCH. Mały niuans słowny, ale jednak. Zarejestrowany, to nie to samo co np. uprzednio zarejestrowany. Jest to ewidentna nieścisłość krajowych przepisów, ale niestety przy czystej literalnej wykładni WK ma w tym układzie prawo nie uznać takiego badania. Trochę to nonsensowne i wypacza całą ideę nowelizacji rzeczonych przepisów w tej kwestii, ale niestety tak jest. Zawsze możesz się odwoływać - za każdym razem Uznanie danych technicznych z innych dokumentów niż dotychczasowy DR lub zaświadczenie z SKP też jest co najmniej dyskusyjne. Tu przepisy wykonawcze w zasadzie nie dają takiej możliwości... Innymi słowy - ciesz się, że są WK, które na ten chory rocznik machają ręką i przyjmą Ci go z czegokolwiek, ale czepiać się tych, które wymagają tego na badaniu nie bardzo możesz... Inna sprawa - zaświadczenia z lokalnych ASO są często hmmm... No może nie napisze wprost Cytuj
kowal Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Inna sprawa - zaświadczenia z lokalnych ASO są często hmmm.. napiszą wszystko co klient sobie życzy -a nie zawsze jest zgodne ......... Cytuj
blakop Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 No ale to już Ty napisałeś hihi Choć z drugiej strony - nie pamiętam jak to było ze słynnymi zaświadczeniami EUROII - je chyba mogli nawet w ASO wystawiać i były honorowane. Ale nie pamiętam dokładnie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.