MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Witam, mam pytanie do ogółu użytkowników: Czy któryś z kolegów miał do czynienia ze zmiana nazwy firmy lub zmianą właściciela stacji? Chodzi mi o odbiór TDT i ewentualnie certyfikaty na dzień dzisiejszy obowiązujące... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Poczytaj tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14042&highlight=odbi%F3r+tdt+zmiana+w%B3a%B6ciciela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2014 Czytałem- chcę namiar na użytkowników którym zmienił się właściciel i na podstawie odbioru warunków lokalowych i wyposażeniowych TDT zmienił decyzję bez ponownego odbioru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 i na podstawie odbioru warunków lokalowych i wyposażeniowych TDT zmienił decyzję bez ponownego odbioru. Jak TDT ma zrobić to pierwsze bez drugiego ? Niestety ale zmiana nazwy lub właściciela pociąga za sobą nowy odbiór. U mnie w firmie była swego czasu zmiana nazwy firmy ,szefostwo się nie posłuchało i gdy przyszło do kolejnego odbioru było halo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2014 Hmmm. Odbiór mamy ważny jeszcze 3 lata. Odbiór to nic innego jak "sprawdzenie prawidłowości sprzętowych i lokalowych z ustawą", jeśli odbiór jest ważny, w umowie przekazania firmy zaznaczymy że "warunki lokalowe i sprzętowe pozostają bez zmian" to jaka stoi przeszkoda aby TDT wystawił decyzję na nowego właściciela??? Czy jest ktoś kto tego odbioru nie musiał przechodzić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Odbiór mamy ważny jeszcze 3 lata. A kogo to? Zadzwoń do TDT to się dowiesz ,najszybsze do zrobienia i pozwoli uniknąć kłopotów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2014 No tak, ale też musi ich obowiązywać jakieś rozporządzenie- nie może być tak że oni robią co im pasuje. Po rozmowie tel. wiem że trzeba niby ale podstawy nie otrzymałem, a chciałbym ją zobaczć- nurtuje mnie to że odbiór to nie odbiór właściciela tylko powtarzam- "sprawdzenie zgodności z ustawą warunków lokalowych i sprzętowych" Rownie dobrze można powiedzieć że po zmianie właściciela auta trzeba ponowne badanie okresowe........ abstrachując Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Ustawa PoRD 3. Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:1) posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2) nie jest przedsiębiorcą, w stosunku do którego otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość; 3) nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom – dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej; 4) posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań; 5) posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów; 6) zatrudnia uprawnionych diagnostów. 4. Poświadczenie, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, wydaje za opłatą, w drodze decyzji, Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego, po dokonaniu sprawdzenia stacji kontroli pojazdów. Poświadczenie zachowuje ważność do czasu zmiany stanu faktycznego, dla którego zostało wydane, nie dłużej niż przez 5 lat od daty jego wydania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2014 Czyli jest to zmiana "stanu faktycznego"??????? A skąd stan stacji ten sam.... Bez żartów chyba o ten zapis mi chodziło- czytałem go niejednokrotnie ale nie zwróciłem uwagi na rangę tego punktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 MarcinS ma trochę racji. Z punktu widzenia podstaw prawa administracyjnego jak najbardziej można by tu wystawić jedynie decyzję zmieniającą... Ale po co? Jak można nowy odbiór, kasa itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 U nas tak było, robiliśmy nowy odbiór TDT i formalności w Starostwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 11 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 11 Sierpień 2014 Dziękuję za odpowiedź..... [ Dodano: 11-08-2014, 15:14 ] U nas tak było, robiliśmy nowy odbiór TDT i formalności w Starostwie. Ile czasu poświęciliście na te procedury? Inaczej zapytam: ile czasu stacja musiała być zamknięta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Niestety ale zmiana nazwy lub właściciela pociąga za sobą nowy odbiór. A u mnie była zmiana nazwy Firmy i nie było ponownego odbioru od TDT posłane były pisma i przyszły nowe papiery ale odbioru nie było nowego Załatwiał to mój kierownik. p.s. I tak było 2 razy robione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 p.s. I tak było 2 razy robione - no ale co było robione, czy tylko zmiana nazwy z A na B, czy coś więcej jak zmiana podmiotu, NIP-u, KRS-u i inne takie ważne sprawy podobne???Bo sama zmiana nazwy to pikuś jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 11 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 11 Sierpień 2014 U nas będzie konieczna zmiana nip-u i regonu.... niestety. Nazwa pozostanie może i ta sama ale osoba kierująca będzie inna. Oj chciałbym aby obeszło się bez ponownego odbioru.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 czy tylko zmiana nazwy z A na B, czy coś więcej jak zmiana podmiotu, NIP-u, KRS-u i inne takie ważne sprawy podobne??? Za pierwszym razem była zmiana nazwy ze sp. z . na s.a. Nip pozostał ale ostatnio była zmiana nazwy Firmy całej łącznie ze zmianą Nipu i też ponownego odbioru nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 11 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 11 Sierpień 2014 To zdradź mi jak przekonaliście do przepisania decyzji dyrektora TDT-u???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 12 Sierpień 2014 Share Napisano 12 Sierpień 2014 To proste: wsytąpili o zmianę decyzji TDT w zakresie nazwy firmy a nie o nowy odbiór oczywiście nie w każdym przypadku ma to zastosowanie myślę, że każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 12 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2014 No wszystko jasne, tylko pierwsza oficjalna odpowiedź TDT-u jest taka że wymagany jest w tej sytuacji ponowny odbiór. Więc może kolega Qnick zna jakieś wewnętrzne rozporządzenie bądź inną podstawę aby TDT mógł "pójść nam na rękę".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Sierpień 2014 Share Napisano 12 Sierpień 2014 No wszystko jasne, tylko pierwsza oficjalna odpowiedź TDT-u jest taka że wymagany jest w tej sytuacji ponowny odbiór. Być może jest tak jak u nas, zależy kto tej odpowiedzi udziela ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 12 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2014 Chyba wiem co było przyczyną tego że oni uniknęli ponownego odbioru. U nas zmienia się konkretnie właściciel a u nich rodzaj spółki i ewentualnie nazwa, ale zarząd spółki chyba pozostał ten sam. I to mogło zaważyć o różnicy postępowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Sierpień 2014 Share Napisano 12 Sierpień 2014 Być może jest tak jak u nas, zależy kto tej odpowiedzi udziela ,,,- no właśnie.U mnie zmieniali nazwę firmy (z A ma B i odwrotnie w tym sp. z . na jawną i odwrotnie) ze dwa razy i było OK. Pismo do TDT, z TDT decyzja z nową nazwą i na ścianę. Ale ostatnio podchodzili do zmiany podmiotu prowadzącego SKP (inny NIP, inny KRS) i tu po uzgodnieniach z TDT, że jednak ponowny odbiór, to wymiękli. I lipa, nie wiem jak to jest. Z postów wynika, że może być różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Sierpień 2014 Share Napisano 12 Sierpień 2014 Z postów wynika, że może być różnie Bo sytuacje rozpatrywane sa indywidualnie a i siedziba oddziału TDT, do którego są kierowane wnioski, tez pewnie nie jest bez znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Sierpień 2014 Share Napisano 12 Sierpień 2014 No i Daniel w jednym zdaniu zawarł całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Wrzesień 2014 Share Napisano 20 Wrzesień 2014 Była sobie firma o nazwie „SERWIS RAZ DWA TRZY SPÓŁKA JAWNA” i ok. Była, prowadziła stację kontroli i decyzję TDT na taki podmiot wystawioną miała. Do tego pieczątki, stopki w dokumentach, fakturach jednobrzmiące jak z decyzją TDT i prawdopodobnie z KRS. Załóżmy, że wiosną 1 maja 2014 roku odwidziało się i zmienili formę spółki na „SERWIS RAZ DWA TRZY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ”. Tym samym wpisując się w działalność gospodarczą pod nowym KRS. (NIP, siedziba, adres pozostał bez zmian jak i decyzja TDT.) Paradoxy: - pieczątka SKP pozostała jako „... Spółka Jawna” - decyzja na ścianie „... Spółka Jawna” - badania przeprowadza... no właśnie kto ??? „... Spółka Jawna", czy „... Spółka z o. o.” ??? - fakturki wystawia „... Sp. z o. o.” I teraz: 1. Co ze starym wpisem w KRS – zanulował się ??? 2. Co ze starą decyzją TDT – ważna, czy z automatu straciła swą moc prawną ??? 3. Po nową nikt nie raczył był łaskaw wystąpić tak jakoś !!! Co może ktokolwiek w takim przypadku jak „Sp. z o. o.” nie istnieje w rejestrze przedsiębiorstw prowadzących SKP !!! Przypomnę; zmianie uległa forma spółki i powstał jakby stary/nowy podmiot i inny/nowy wpis w KRS. Nadzór nie ma możliwości interweniować, bo w swoich zasobach nie posiada przedsiębiorcy z takim KRS-em w dodatku jako sp. z o. o. Zarząd zaparcie twierdzi, że wszystko w porządku jest. A stacja? - a stacja no cóż, stację zawieszono między młotem, a kowadłem i rób co chcesz. Co z badaniami, co z decyzjami administracyjnym podjętymi na podstawie przeprowadzonych badań ? Klepać dalej ? Świadomie użyłem „klepać”, bo jakoś nie pasuję nazwać tego „badaniem”. Czy ktoś za to beknie ? Kto ? Spadam na urlop! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.