Skocz do zawartości
max72

Ciagnik samochodowy + przyczepa

Rekomendowane odpowiedzi

max72

Czy istnieją jakieś przeszkody formalne aby ciągnik samochodowy ciągnął przyczepę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czy istnieją jakieś przeszkody formalne aby ciągnik samochodowy ciągnął przyczepę?

 

Nie, bo on z definicji służy do ciągnięcia przyczep :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
max72
z definicji służy do ciągnięcia przyczep
definicję czytałem, ale tak się zastawiam jak podejść do tematu jak ktoś dołoży zaczep do ciągnika bo nie kojarzę żeby ciągniki miały takowy w oginale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No nawet jak nie mają, to? Do każdego pojazdu można dołożyć zaczep. Do ciągnika zatem też. Nie znajduję przeciwwskazań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Do każdego pojazdu można dołożyć zaczep. Do ciągnika zatem też. Nie znajduję przeciwwskazań.

Tylko, że ze względu na masę ciągnika zbyt dużej przyczepy to on nie będzie mógł ciągnąć i z technicznego punktu widzenia jest to nieekonomiczne rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
No nawet jak nie mają, to? Do każdego pojazdu można dołożyć zaczep. Do ciągnika zatem też. Nie znajduję przeciwwskazań.
Wyliczyłeś to jakoś? Czy tylko tak tobie się zdaje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Czy istnieją jakieś przeszkody formalne

 

Formalne - nie. Techniczne - tak. Bez przeróbek raczej nie może. Ale formalnie:

 

Nie znajduję przeciwwskazań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Wyliczyłeś to jakoś? Czy tylko tak tobie się zdaje?

 

Ale co mam wyliczać?

Ma klient problem to jedzie do ASO zapytać czy i jaki zaczep do danego pojazdu może założyć. Zgłoszeniu na SKP to nie podlega.

 

Swoją drogą ciekawe czy Ty jesteś w stanie w trakcie badania na SKP ocenić poprawność zainstalowania pakietu "R" w aucie. Śmiem twierdzić, że nie.

 

Generalnie jestem pewien, że w każdym ciągniku samochodowym można zainstalować zaczep. Pozostaje jedynie kwestia tego jak to będzie zrobione i jaki uciąg będzie na takim zaczepie właściwy. To już inna kwestia.

Ale o tych kwestiach w pytaniu nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Generalnie jestem pewien, że w każdym ciągniku samochodowym można zainstalować zaczep.

Podobno można nawet hełm przewrócić na "lewą stronę" ;)
Pozostaje jedynie kwestia tego jak to będzie zrobione i jaki uciąg będzie na takim zaczepie właściwy. To już inna kwestia.

Ale o tych kwestiach w pytaniu nie było.

A to co innego jak myślisz o przyczepce lekkiej to jak najbardziej :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Pozostaje jedynie kwestia tego jak to będzie zrobione i jaki uciąg będzie na takim zaczepie właściwy.
Po drugie - czy tylna belka ma miejsce do zamocowania zaczepu - jeśli to rama uniwersalna to tak - może mieć takie, ale o jego wytrzymałość zna producent więc zapytanie do producenta

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=204540#204540

:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jast

Moim zdaniem nie będzie mógł ciągnąć przyczepy, która będzie miała większy ciężar od niego samego. A ponieważ będzie miał nieobciążony pionowo tył (w przypadku przyczepy dwuosiowej z wózkiem skrętnym) to jego przyczepność do jezdni będzie bardzo niska. W przypadku przyczep jednoosiowych mają montowane zaczepy i są stosowane do przewozu samochodów np. osobowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
A to co innego jak myślisz o przyczepce lekkiej to jak najbardziej :ok

 

Nie - nie myślę o lekkiej. Pokaz mi taki ciągnik samochodowy, który przynajmniej nie będzie mógł ciągnąć tego co sam waży i opisz dlaczego. Ja na dzień dobry myślę generalnie o 3500kg bez niczego, a dalej wszystko zależy od ciągnika...

 

Jacdiag - w każdym samochodzie ciężarowym z zaczepem przed OBT występujesz z zapytaniem do producenta czy pojazd może ciągnąc przyczepę??? To chyba dużo klientów nie masz w tym segmencie aut, co? 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs
Pokaz mi taki ciągnik samochodowy, który przynajmniej nie będzie mógł ciągnąć tego co sam waży i opisz dlaczego.
Jeśli chodzi o ciągniki balastowe to nie ma o czym dyskutować, ale jeśli chodzi o ciągniki siodłowe to już może być problem. Przepis mówi o masowym udziale nacisku osi napędowej nie mniejszym niż 25% masy zespołu co przy pustym siodle byłoby trudne do uzyskania. Pusty ciągnik musiałby mieć co najmniej taki sam nacisk tylnej osi jak i przedniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Jacdiag - w każdym samochodzie ciężarowym z zaczepem przed OBT występujesz z zapytaniem do producenta czy pojazd może ciągnąc przyczepę???
max72 pytał o zamontowanie zaczepu w ciągniku samochodowym (w domyśle - siodłowym)

 

a wczoraj sam klienta do producenta (ASO) wysyłałeś

Ma klient problem to jedzie do ASO zapytać czy i jaki zaczep do danego pojazdu może założyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Blakop, a może dostarczysz informacje prosto od producenta, co on na to, żeby w ciągniku samochodowym, siodłowym zamontować zaczep i ciągać przyczepy 24 000 tony?

Zrób mi tą przyjemność, nie na zasadzie dywagacji filozoficznych, ale na zasadzie informacji z pierwszej ręki (nie musi być autoryzowana). :ok

Choć nie mam nic przeciwko temu, abyś przedstawił stanowisko producenta ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
max72 pytał o zamontowanie zaczepu w ciągniku samochodowym (w domyśle - siodłowym)

 

No i nadal pytam - w czym problem?

 

Tak naprawdę jedyną sensowną uwagę podał @abcs. Choć nie do końca wiem i jaki przepis chodzi. Może to podać dokładnie @abcs??

 

a wczoraj sam klienta do producenta (ASO) wysyłałeś

 

Nie wyrywaj z kontekstu. Przeczytaj ze zrozumieniem w jakim celu wysyłałem.

 

@ketiw38 - a o jakim konkretnie ciągniku mówisz? Podaj model, masy, bo na razie to tylko pianę bijesz.

Nie - nie wydaje mi się, żeby 24 tony były w jakimikolwiek możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
Choć nie do końca wiem i jaki przepis chodzi
nie wydaje mi się żeby tu o jakikolwiek przepis ketiw38, abcs czy Jacdiag-owi szło, a o wytrzymałość i obliczenia konstrukcji ramy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Z pewnością takiej przyczepy nie może pociągnąć tyle co naczepy.

Pytanie czy samą obecność zaczepu można na badaniu zanegować, a jeśli tak to dlaczego.

Po namyśle powiedzmy, że coś przychodzi mi do głowy, ale... cóż z tego, skoro jeśli byłby problem to na czas badania demontuję i po problemie, a potem zakładam - i wszystko wcale nie jest wbrew przepisom?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Tak naprawdę jedyną sensowną uwagę podał @abcs. Choć nie do końca wiem i jaki przepis chodzi. Może to podać dokładnie @abcs??

Chodzi o zapis z Dz U 951 §3 pkt 2

2. Udział masy na oś lub osie napędowe pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25% w przypadku ich

maksymalnej masy całkowitej.

Czyli zakładając, że nacisk tylnej osi w ciągniku siodłowym wynosi ok. 3 ton, to zespół złożony z ciągnika siodłowego i przyczepy mógł by mieć maksymalnie ok. 12 ton.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

ciągnik samochodowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie wyłącznie do ciągnięcia przyczepy; określenie to obejmuje ciągnik siodłowy i ciągnik balastowy;

 

Z definicji nie wynika zakaz ale - siodłowy - to naczepa , balastowy - to przyczepa Każdy zinterpretuje po swojemu - norma w naszych przepisach :D

 

przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem

naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;

 

I tu pytanie - czy ta definicja nie zaprzecza sama sobie :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Z definicji nie wynika zakaz ale - siodłowy - to naczepa , balastowy - to przyczepa

A jak siodłowy powstał ze zdjęcia skrzyni i założenia siodła, albo posiada "szybko złącze siodło-skrzynia" i rano jest siodłowcem a po południu skrzyniowcem... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
A jak siodłowy powstał ze zdjęcia skrzyni i założenia siodła

Kiedyś rejestrowałem takiego z Austrii - wywrotka z siodłem- był problem z jego określeniem - w DR ma wpisane parametry dla ciężarowego i jako siodłowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.