Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ktoś z Was spotkał się z przyczepami niejakiej firmy KALA ? pytam ponieważ dziwne wydaje się rozwiązanie konstrukcyjne budowy układu hamulcowego , a dokładnie jego sterowania. Na dołączonych zdjęciach widać , że owa przyczepa posiada układ pneumatyczny lecz za siłownikiem pneumatycznym mamy zamontowane tradycyjne linki hamulca ręcznego na każdą z osi. Działa to na zasadzie dzwigni ręcznego z tym , że elementem wykonawczym jest tutaj siłownik który je uruchamia. Cały układ działa fatalnie i są ciągłe problemy z hamulcami, przyczepa 3 osiowa firmy KALA, przyczepa nie posiada najazdowego.

Przyczepa DMC 3650 kg.

WP_000092.thumb.jpg.490195061758bd158d7cb14b8162e427.jpg

WP_000091.thumb.jpg.19f001415e2c6f28a3849cedce268824.jpg

WP_000088.thumb.jpg.9efef2b842f9c9b4aa0e40eb94f1691b.jpg

WP_000089.thumb.jpg.f105f7e67b624999794f375551bfc56b.jpg

Napisano
Cały układ działa fatalnie i są ciągłe problemy z hamulcami
bo to taki patent, że ciągle są z nim problemy
przyczepa nie posiada najazdowego.

Przyczepa DMC 3650 kg.

A może posiadać :?::shock:
Napisano
Fredek napisał/a:

przyczepa nie posiada najazdowego.

Przyczepa DMC 3650 kg.

A może posiada

Może ale musiała by być zarwana przed 01.01.1968r :)

Napisano

Zapytam tak, czy to rozwiązanie powinno nasuwać jakieś wątpliwości co do samej konstrukcji? Jak ma się to do obowiązujących warunków technicznych ? ten patent nie jest w stanie zapewnić działania układu w sposób skuteczny, połączenie układu hamulca pneumatycznego z hamulcem postojowym (linka hamulcowa) jest co najmniej dziwne. Czy tak były homologowane ?? To wygląda na robotę rzemieślniczą garażową

Napisano
połączenie układu hamulca pneumatycznego z hamulcem postojowym jest co najmniej dziwne.

Dlaczego uważasz, że dziwne, skoro większość samochodów ciężarowych z pneumatycznym układem hamulcowym ma podobne rozwiązanie?

Napisano
Dlaczego uważasz, że dziwne,

daniel chodzi mi o te linki hamulcowe, pierwszy raz widzę takie że tak określę cuś

Napisano

Jest to stosowane też przez inne firmy. Ale tak naprawdę jest to rozwiązanie od hamulca najazdowego "przystosowane" do układu pneumatycznego.

Napisano
To wygląda na robotę rzemieślniczą garażową

Jeżeli mówimy o tej samej firmie to tak jest. I chyba nie ma rzeczy niemozliwych.

Napisano

W starszych przyczepach było to typowe rozwiązanie kwestii hamulca ręcznego. Ba newet nie było to rozwiązanie na siłownik pneumatyczny, a na rodzaj korbki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.