Arton Napisano 4 Listopad 2014 Share Napisano 4 Listopad 2014 Zgłosiła się klientka na geometrie kół Audi A4. Sprawdzenie przednich amortyzatorów dało wyniki 59%. Na moim urządzeniu dla tego samochodu dobre amortyzatory mają sprawność 65-75%. Powiedziałem jej, ze sa one słabe i pasowałoby je wymienić. Okazało się , że klientka właśnie jedzie prosto z warsztatu po wymianie amortyzatorów na nowe (KYB). Zrobiłem wydruk i klientka złożyła reklamację którą odrzucono. Klientka powróciła na stację na ponownie zamontowanych starych amortyzatorach, pomiar dał wynik 60%. W sklepie wymagają dodatkowego zaświadczenia z naszej stacji, potwierdzającego niesprawność amortyzatorów. Jakie wyniki uznajecie za prawidłowe dla tego typu testera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 4 Listopad 2014 Share Napisano 4 Listopad 2014 Jakie wyniki uznajecie za prawidłowe dla tego typu testera? Takie, jak w instrukcji obsługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 4 Listopad 2014 Autor Share Napisano 4 Listopad 2014 wg instrukcji wartość tłumienia nie może być nizsza niż 20%, a takie wyniki sa przy całkowicie wylanych amortyzatorach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Listopad 2014 Share Napisano 4 Listopad 2014 wg instrukcji wartość tłumienia nie może być nizsza niż 20% Tego powinieneś się trzymać a nie własnej interpretacji wyników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 4 Listopad 2014 Share Napisano 4 Listopad 2014 Nieśmiało wtrącę, że wg. moich danych 15% dop. różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 Generalnie to z zamiennikami amortyzatorów są problemy, bo często bywa, że amortyzatory nawet renomowanych producentów pochodzące z tańszych linii produkcyjnych posiadają niska sprawność tłumienia drgań. Ostatnio miałem przypadek, że nówki z Sachs-a miały poniżej 30% sprawności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 Mała uwaga,potocznie badanie amortyzatorów ale jest to na SKP przy tych urządzenia badanie tłumienia zawieszenia i tu często trzeba się przyjrzeć innym elementom oraz istotną sprawą jest ciśnienie w kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 tu często trzeba się przyjrzeć innym elementom oraz istotną sprawą jest ciśnienie w kołach. bardziej istotną jest mocowanie amortyzatora, przy amortyzatorach mocowanych pionowo wartości tłumienia drgań są zawsze wyższe, a niżeli w amortyzatorach "wleczonych czy pchanych" np we "francuzach można zauważyć tą zależność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 Duże znaczenie ma też nacisk koła np. tico, matiz, seicento itp. porównajcie wynik pustego i gdy dwie osoby usiądą w otwartym bagażniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 i gdy dwie osoby usiądą w otwartym bagażniku Zaraz tam osoby... wystarczy poćwiartowane zwłoki teściowej wrzucić. Tylko nie polecam worków na śmieci - zawsze przeciekają i trzeba prać tapicerkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 Czy ja dobrze czytam? Na moim urządzeniu dla tego samochodu dobre amortyzatory mają sprawność 65-75% wg instrukcji wartość tłumienia nie może być nizsza niż 20%I powiedziałeś klientce, że ma niesprawne amortyzatory? Według jakich założeń przyjmujesz, które wartości są prawidłowe skoro dane z instrukcji są dla Ciebie nieistotne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 Dopóki będziemy pracować na różnych urządzeniach do pomiaru skuteczności tłumienia zawieszenia, najważniejszy będzie rozsądek i brak nadgorliwości. Po piwie dla wszystkich, którzy myślą podobnie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 najważniejszy będzie rozsądek i brak nadgorliwości. Często ważniejsze jest zachowanie koła na testerze niż wynik na wyświetlaczu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 najważniejszy będzie rozsądek i brak nadgorliwości. Często ważniejsze jest zachowanie koła na testerze niż wynik na wyświetlaczu... + oględziny zawieszenia, bo uszkodzenie innej części niż amortyzator może zmienić wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 bo uszkodzenie innej części niż amortyzator może zmienić wynik. Dokładnie. Podobnie jak zmiana rozmiaru i profilu opony,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 5 Listopad 2014 Autor Share Napisano 5 Listopad 2014 W warsztacie, gdzie robiła zawieszenie powiedzieli jej że trzeba wymienić amortyzatory i to zrobili. Jeżeli na nowych amortyzatorach było 59% a po zmianie na te stare tłumienie jest w granicach 60-62% no to coś tu nie gra. W wakacje miałem podobna sprawę. W bmw na przodzie nowe amortyzatory Delphi miały też niecałe 60%. Pomyslelismy z klientem że może się rozruszają. Klient przyjechał po ok dwóch tygodniach i spawnosć spadła do 50%, reklamację uwględnili. Na tym urządzeniu pracuję ponad 11 lat i moim zdaniem takie parametry nowych amortyzatorów przy tym zawieszeniu to trochę za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 Na tym urządzeniu pracuję ponad 11 lat i moim zdaniem takie parametry nowych amortyzatorów przy tym zawieszeniu to trochę za mało. a tak głupio się zapytam czy one przez ten okres były kalibrowane może tu leży wina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGDANKAR Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 wg instrukcji wartość tłumienia nie może być nizsza niż 20%, a takie wyniki sa przy całkowicie wylanych amortyzatorach. U MNIE PONIŻEJ 30% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 a tak głupio się zapytam To ja sobie pozwolę jeszcze bardziej głupio; Nowe oryginalne amorki Alfa Romeo tył , 18-20 % na ścieżce unimetalu, co byście wtedy zrobili ? Nie zastanawiam się nawet, co by zrobił kolega Arton ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 Nowe oryginalne amorki Alfa Romeo tył , 18-20 % na ścieżce unimetalu, co byście wtedy zrobili ? Wymienić urządzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Listopad 2014 Share Napisano 5 Listopad 2014 http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/amortyzatory.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 5 Listopad 2014 Autor Share Napisano 5 Listopad 2014 a tak głupio się zapytam To ja sobie pozwolę jeszcze bardziej głupio; Nowe oryginalne amorki Alfa Romeo tył , 18-20 % na ścieżce unimetalu, co byście wtedy zrobili ? Nie zastanawiam się nawet, co by zrobił kolega Arton ,,, u mnie pewnie tłumienie wyszło by w granicach 40-50 %. Na tylnej osi przy mniejszych samochodach takie wyniki są normalnie. Rozmawiałem ze znajomym diagnostą pracującym też na linii Mahy. Wyniki dla audi a4 i pochodnych takie same. Kalibracja była chyba robiona na wiosnę przy przegladzie urządzen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Listopad 2014 Share Napisano 6 Listopad 2014 W bmw na przodzie nowe amortyzatory Delphi miały też niecałe 60%. Pomyslelismy z klientem że może się rozruszają. Klient przyjechał po ok dwóch tygodniach i spawnosć spadła do 50%, Niech zgadnę... - opony RUN FLAT... standardowe wyposażenie BMW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 6 Listopad 2014 Share Napisano 6 Listopad 2014 Wymienić urządzenie Jest sprawne i nie ma takiej potrzeby, zresztą ktoś je dopuścił do stosowania na skp,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 6 Listopad 2014 Autor Share Napisano 6 Listopad 2014 W bmw na przodzie nowe amortyzatory Delphi miały też niecałe 60%. Pomyslelismy z klientem że może się rozruszają. Klient przyjechał po ok dwóch tygodniach i spawnosć spadła do 50%, Niech zgadnę... - opony RUN FLAT... standardowe wyposażenie BMW... nie, to nie runflaty. E39 z początków produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.