Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy odstępstwa, na podstawie których zarejestrowano pojazd w naszym kraju, powinny być wpisane do DR?

Konkretny przykład, toyota avalon, w DR tylko data rejestracji w Polsce, brak nr homologacji, światła nie dostosowane do naszych przepisów. Wynik badania N, czy P?

Napisano
Czy odstępstwa, na podstawie których zarejestrowano pojazd w naszym kraju, powinny być wpisane do DR?

 

a jak myślisz :?:

 

ZAŁĄCZNIK Nr 1

INSTRUKCJA W SPRAWIE REJESTRACJI POJAZDÓW

 

§ 11.1.Dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, w tym pozwolenie czasowe do wielokrotnego stosowania, wystawia się następująco:

 

30)w rubryce "ADNOTACJE URZĘDOWE" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji:

 

m)"ODSTĘPSTWO ... " - podając skrótowo, który z warunków technicznych został objęty odstępstwem i w jakim zakresie, z wyłączeniem numeru silnika - dotyczy pojazdów dopuszczonych do ruchu w drodze indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych, zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy,

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
a jak myślisz :?:

Ciężko mi idzie, a i głowa później boli. Zastanawiam się jak zostało zarejestrowane to auto, pierwszy termin w DR, na trzy lata, wpisany przez WK.

Napisano

Zadzwoń do WK i pytaj. Bo gdybać można wiele. Faktycznie te 3 lata dość dziwne.

Napisano
Zastanawiam się jak zostało zarejestrowane to auto,
po prostu jakiś diagnosta był ślepy i klepnął -nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek :cool::x

 

a wydziały komunikacji.............................................

Napisano
Zastanawiam się jak zostało zarejestrowane to auto,
po prostu jakiś diagnosta był ślepy i klepnął -nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek :cool::x

 

a wydziały komunikacji.............................................

Znów opluwasz diagnostów a wyraźnie grzegorz70 pisze, że pierwszy termin w Dr był na 3 lata. Więc jaki diagnosta się pytam ?????

Napisano
po prostu jakiś diagnosta był ślepy i klepnął

Czy, w takim przypadku, nie powinno być daty pierwszej rejestracji w kraju i za granicą?

Napisano

Do wyjaśnienia tego pomocna może być KP -

wydana przez "Toyota Motor ..." , czy przez WK

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
Do wyjaśnienia tego pomocna może być KP -

Kto to wozi ze sobą, jak nie musi?

Napisano
Kto to wozi ze sobą, jak nie musi?

 

Wbrew pozorom wiele osób ma ja zawsze w schowku w samochodzie.

Napisano
Wbrew pozorom wiele osób ma ja zawsze w schowku w samochodzie.

Ja mam znajomego co KP ma zawsze przy sobie tzn nie w schowku lecz w kieszeni bo jak twierdzi to jest dla niego jak D. osobisty , pytam się po co?

Napisano

Moim zdaniem mielenie tego tematu nie ma sensu. Dopóki na forum nie pojawią się skany tych dokumentów (KP+DR), albo ktoś nie zadzwoni do WK po informacje można gdybać i gdybać. Póki co nie wiemy czy to auto z salonu, czy sprowadzone, a jak sprowadzone to jako nowe czy używane? Raczej jak ze Stanów to musiało być tam zarejestrowane (przepisy celno-podatkowe zasadniczo nie pozwalają na wywóz nowych pojazdów z USA).

 

Sprawa prosta - jak ma lampy symetryczne, a w DR brak odstępstwa - wynik N. A to czy dowód został wystawiony dobrze czy nie i czy odpowiada za to bardziej WK czy ewentualnie SKP to już kwestia wtórna, której na chwilę obecną nie rozstrzygniemy, więc chyba nie ma sensu tego roztrząsać.

Napisano
Znów opluwasz diagnostów a wyraźnie grzegorz70 pisze, że pierwszy termin w Dr był na 3 lata

 

 

światła nie dostosowane do naszych przepisów.

 

mi chodziło o to ........................................................................................ :shock:

  • 3 months later...
Napisano

Witam 

Moi drodzy interesuje mnie, które elementy w pojeździe np. w takim sprowadzonym ze Stanów musza mieć homologacje europejską czyli E w kółeczku. Czy np. w kwestii reflektorów wystarczy badanie przeprowadzone na stacji diagnostycznej, że są one asymetryczne wystarczy aby je uznać za dopuszczone do ruchu? Czy tylne lampy zespolone mające prawidłowe barwy poszczególnych świateł a nie mające homologacji europejskiej także są dopuszczone (bo co np. z ich światłością?) Interesują mnie odpowiedzi z podstawami prawnymi. Trochę poszukałem ale nigdzie wprost nie znalazłem, które elementy pojazdu i czy muszą mieć takową homologację. A drugą kwestią jest problem że w rozporządzeniu o przeprowadzaniu badań nie widzę, polecenia sprawdzenia homologacji przez diagnostę podczas okresowych badań technicznych Wielkie dzięki za konkretne odpowiedzi 

Napisano
Rozdział 2

Wyposażenie

§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:

1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”;

2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;

3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;

4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;

3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.

To chyba tyle
Napisano
Witam

Moi drodzy interesuje mnie, które elementy w pojeździe np. w takim sprowadzonym ze Stanów musza mieć homologacje europejską czyli E w kółeczku (...) Trochę poszukałem ale nigdzie wprost nie znalazłem, które elementy pojazdu i czy muszą mieć takową homologację. A drugą kwestią jest problem że w rozporządzeniu o przeprowadzaniu badań nie widzę, polecenia sprawdzenia homologacji przez diagnostę podczas okresowych badań technicznych Wielkie dzięki za konkretne odpowiedzi

Ponad to co zapodał aboz, zapewne nie szukałeś tam, gdzie trzeba, a mianowicie w przepisach dotyczących homologacji pojazdów oraz poszczególnych elementów....

W kwestii podkreślonej, wynika to ze złożoności problemu technicznego danego podzespołu. Jak w warunkach SKP sprawdzić spełnienie wymagań dotyczących np. szyby czołowej? Pobić ją, ....? No nie, trzeba odnaleźć na niej oznaczenie homologacyjne, które potwierdza, że dana szyba spełnia wymagania techniczne i jeżeli nikt przy niej nie "gmerał" (np. przyciemnił) to jesteśmy pewni, że spełnia stawiane jej wymagania. Reflektor (lampa) analogicznie. W warunkach SKP nie jesteśmy wstanie zweryfikować czy dana lampa spełnia wymagania odnośnie np. powierzchni świetlnej, kątów widoczności geometrycznej, chromatyczności.... Natomiast odnalezienie oznaczenia homologacyjnego pozwala nam określić z jakiego rodzaju światłem mamy do czynienia i że spełnia ono wymagania określone w poszczególnych przepisach szczegółowych. Oczywiście podnoszą się głosy, że takie lampy (USA) posiadają oznaczenia DOT i są one bardziej wyśrubowane od E, a co za tym idzie,są bezpieczniejsze itd.... , ale niestety niezgodne z naszymi (europejskimi) przepisami, które stwierdzają, że muszą spełniać wymagania europejskie. Podobna rzecz się ma nie tylko z pojazdami zza wody, ale także np. z pojazdami SAM. Dziś może mniej, ale się trafiają, np. motocykl trójkołowy z oświetleniem zupełnie od czapy. Ludzie zakładali "lampki choinkowe" aby kolor był odpowiedni i byli zdziwieni, że nie przechodzi a świecą jak należy. Może świecą jak należy, może nawet lepiej i wyraźniej od

homologowanych ale niestety nikt ich nie przebadał pod tym kątem i nie stwierdził (oznaczeniem homologacyjnym) spełnienie wymagań dla poszczególnego rodzaju światła, a co za tym idzie nie dopuścił do użytkowania na drogach publicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany przepisami szczegółowymi to zapraszam np. na forum OSDSu tam w dziale download masz zebrane rozporządzenia EKG ONZ w jednym miejscu, opisane czego dotyczą, życząc dobrej lektury.

  • 2 years later...
Napisano

Podpowiecie mi może jak mam ugryźć taki samochód ? :

Toyota Avalon z DR litewskim w którym jest rok produkcji 2006, na TZ wg tego co odczytałem to 10.2005 (chyba że się mylę) nie ma B (daty I rej) jest B1 czyli rejestracja na Litwie w 2008.05; z tyłu DR tak jak pisałem rok produkcji

żeby było zabawniej samochód był sprzedany do Niemiec i jest jeszcze Brief niemiecki w którym jest tylko VIN i puste rubryki.

teraz klient chce zarejestrować w Polsce :)

Proszę o pomoc w rozczytaniu TZ czy faktycznie to 2005 i przyjąć 01.01.2005 czy przyjąć rok z litewskiego DR i 01.01.2006 oraz te masy co oznaczają, na kg sobie już przelicze :)

w DIP-ie wpisać kraj pochodzenia Niemcy ? a rok produkcji że odczytałem z litewskiego ? czy z TZ ?

Litwa.pdf

Niemcy.pdf

TZ.pdf

Napisano

Jest to jednorazowa przejazdówka z Niemiec. nie bierzesz jej pod uwagę. Badanie robisz na podstawie litewskiego DR i taki kraj rejestracji.

 

Rocznik powinien być taki jaki faktycznie ustalisz. Pytanie jaki dasz wynik badania jak będzie inny niż w tym litewskim DR? Warto od razu się dogadać z docelowym WK jeśli to możliwe.

Napisano
Podpowiecie mi może jak mam ugryźć taki samochód ?

 

Po co masz gryźć jeszcze zęby połamiesz, poproś o opinię rzeczoznawcy bo masz trudności w ustaleniu danych technicznych niezbędnych do rejestracji pojazdu :razz: Rzeczoznawca ustali Ty wpiszesz co on ustali a WK to łyknie jak młody pelikan rybę :lol:

Napisano
WK to łyknie jak młody pelikan rybę :lol:

 

Nie inaczej. W końcu WK widzi wyłącznie dokumenty.

Pytanie czy Diagnosta widzący, że w papierach - nawet tzw. opinii rzeczoznawcy jest co innego niż stan faktyczny który widzi (TZ), też powinien mieć "syndrom pelikana" :x

Napisano
Brief niemiecki w którym jest tylko VIN i puste rubryki.

ale bardzo "nie pusta" jest rubryka uwagi

google to rozumie w ten sposób

Może to znak krótkotrwały służą jedynie do jazdy do najbliższego biura dochodzenia w ramach upoważnienia władzy homologacyjnej powiat wydający egzekwowania ogólnego dochodzenia lub kontroli bezpieczeństwa i z powrotem

 

a z litewskiego P3 dujos = gaz

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
też powinien mieć "syndrom pelikana"

 

Oczywiście że nie, a jaką mamy podstawę prawną do kwestionowania jego opinii nawet jeśli jest błędna lub komu dać znać żeby "wyprostował" rzeczoznawcę :razz:

Napisano

Najlepiej, jak napisał Blakop, dogadać się z WK. Wyjaśnić, że w amerykańskim pojeździe na TZ jest podana data produkcji. Być może wystarczy w uwagach zaświadczenia odpowiednio to opisać. Pozostaje też kwestia dogadania wpisu innego rocznika w zagranicznym DR - czy traktować to jako oczywistą omyłkę, czy może niekoniecznie? Może (jak w USA) wpisują tam rok modelowy?

Napisano
komu dać znać żeby "wyprostował" rzeczoznawcę :razz:

 

Może właśnie dlatego powstaje pewne "centrum badawcze" czy jakoś tak 8)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.