grzegorz70 Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Czy odstępstwa, na podstawie których zarejestrowano pojazd w naszym kraju, powinny być wpisane do DR? Konkretny przykład, toyota avalon, w DR tylko data rejestracji w Polsce, brak nr homologacji, światła nie dostosowane do naszych przepisów. Wynik badania N, czy P? Cytuj
Jacdiag Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Czy odstępstwa, na podstawie których zarejestrowano pojazd w naszym kraju, powinny być wpisane do DR? a jak myślisz ZAŁĄCZNIK Nr 1INSTRUKCJA W SPRAWIE REJESTRACJI POJAZDÓW § 11.1.Dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, w tym pozwolenie czasowe do wielokrotnego stosowania, wystawia się następująco: 30)w rubryce "ADNOTACJE URZĘDOWE" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji: m)"ODSTĘPSTWO ... " - podając skrótowo, który z warunków technicznych został objęty odstępstwem i w jakim zakresie, z wyłączeniem numeru silnika - dotyczy pojazdów dopuszczonych do ruchu w drodze indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych, zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy, Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
grzegorz70 Napisano 14 Listopad 2014 Autor Napisano 14 Listopad 2014 a jak myślisz Ciężko mi idzie, a i głowa później boli. Zastanawiam się jak zostało zarejestrowane to auto, pierwszy termin w DR, na trzy lata, wpisany przez WK. Cytuj
blakop Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Zadzwoń do WK i pytaj. Bo gdybać można wiele. Faktycznie te 3 lata dość dziwne. Cytuj
kowal Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Zastanawiam się jak zostało zarejestrowane to auto, po prostu jakiś diagnosta był ślepy i klepnął -nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek a wydziały komunikacji............................................. Cytuj
markes30 Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Zastanawiam się jak zostało zarejestrowane to auto, po prostu jakiś diagnosta był ślepy i klepnął -nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek a wydziały komunikacji............................................. Znów opluwasz diagnostów a wyraźnie grzegorz70 pisze, że pierwszy termin w Dr był na 3 lata. Więc jaki diagnosta się pytam ????? Cytuj
grzegorz70 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 po prostu jakiś diagnosta był ślepy i klepnął Czy, w takim przypadku, nie powinno być daty pierwszej rejestracji w kraju i za granicą? Cytuj
Jacdiag Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Do wyjaśnienia tego pomocna może być KP - wydana przez "Toyota Motor ..." , czy przez WK Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
grzegorz70 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 Do wyjaśnienia tego pomocna może być KP - Kto to wozi ze sobą, jak nie musi? Cytuj
danielg539 Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Kto to wozi ze sobą, jak nie musi? Wbrew pozorom wiele osób ma ja zawsze w schowku w samochodzie. Cytuj
Fredek Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Wbrew pozorom wiele osób ma ja zawsze w schowku w samochodzie. Ja mam znajomego co KP ma zawsze przy sobie tzn nie w schowku lecz w kieszeni bo jak twierdzi to jest dla niego jak D. osobisty , pytam się po co? Cytuj
max72 Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Czy odstępstwa, na podstawie których zarejestrowano pojazd w naszym kraju, powinny być wpisane do DR? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=121469#121469 Cytuj
blakop Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Moim zdaniem mielenie tego tematu nie ma sensu. Dopóki na forum nie pojawią się skany tych dokumentów (KP+DR), albo ktoś nie zadzwoni do WK po informacje można gdybać i gdybać. Póki co nie wiemy czy to auto z salonu, czy sprowadzone, a jak sprowadzone to jako nowe czy używane? Raczej jak ze Stanów to musiało być tam zarejestrowane (przepisy celno-podatkowe zasadniczo nie pozwalają na wywóz nowych pojazdów z USA). Sprawa prosta - jak ma lampy symetryczne, a w DR brak odstępstwa - wynik N. A to czy dowód został wystawiony dobrze czy nie i czy odpowiada za to bardziej WK czy ewentualnie SKP to już kwestia wtórna, której na chwilę obecną nie rozstrzygniemy, więc chyba nie ma sensu tego roztrząsać. Cytuj
kowal Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Znów opluwasz diagnostów a wyraźnie grzegorz70 pisze, że pierwszy termin w Dr był na 3 lata światła nie dostosowane do naszych przepisów. mi chodziło o to ........................................................................................ Cytuj
cinolek Napisano 4 Marzec 2015 Napisano 4 Marzec 2015 Witam Moi drodzy interesuje mnie, które elementy w pojeździe np. w takim sprowadzonym ze Stanów musza mieć homologacje europejską czyli E w kółeczku. Czy np. w kwestii reflektorów wystarczy badanie przeprowadzone na stacji diagnostycznej, że są one asymetryczne wystarczy aby je uznać za dopuszczone do ruchu? Czy tylne lampy zespolone mające prawidłowe barwy poszczególnych świateł a nie mające homologacji europejskiej także są dopuszczone (bo co np. z ich światłością?) Interesują mnie odpowiedzi z podstawami prawnymi. Trochę poszukałem ale nigdzie wprost nie znalazłem, które elementy pojazdu i czy muszą mieć takową homologację. A drugą kwestią jest problem że w rozporządzeniu o przeprowadzaniu badań nie widzę, polecenia sprawdzenia homologacji przez diagnostę podczas okresowych badań technicznych Wielkie dzięki za konkretne odpowiedzi Cytuj
aboz Napisano 4 Marzec 2015 Napisano 4 Marzec 2015 Rozdział 2Wyposażenie § 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: 1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”; 2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji; 3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji; 4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji; 3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia. 4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów. To chyba tyle Cytuj
adam1501 Napisano 4 Marzec 2015 Napisano 4 Marzec 2015 Witam Moi drodzy interesuje mnie, które elementy w pojeździe np. w takim sprowadzonym ze Stanów musza mieć homologacje europejską czyli E w kółeczku (...) Trochę poszukałem ale nigdzie wprost nie znalazłem, które elementy pojazdu i czy muszą mieć takową homologację. A drugą kwestią jest problem że w rozporządzeniu o przeprowadzaniu badań nie widzę, polecenia sprawdzenia homologacji przez diagnostę podczas okresowych badań technicznych Wielkie dzięki za konkretne odpowiedzi Ponad to co zapodał aboz, zapewne nie szukałeś tam, gdzie trzeba, a mianowicie w przepisach dotyczących homologacji pojazdów oraz poszczególnych elementów.... W kwestii podkreślonej, wynika to ze złożoności problemu technicznego danego podzespołu. Jak w warunkach SKP sprawdzić spełnienie wymagań dotyczących np. szyby czołowej? Pobić ją, ....? No nie, trzeba odnaleźć na niej oznaczenie homologacyjne, które potwierdza, że dana szyba spełnia wymagania techniczne i jeżeli nikt przy niej nie "gmerał" (np. przyciemnił) to jesteśmy pewni, że spełnia stawiane jej wymagania. Reflektor (lampa) analogicznie. W warunkach SKP nie jesteśmy wstanie zweryfikować czy dana lampa spełnia wymagania odnośnie np. powierzchni świetlnej, kątów widoczności geometrycznej, chromatyczności.... Natomiast odnalezienie oznaczenia homologacyjnego pozwala nam określić z jakiego rodzaju światłem mamy do czynienia i że spełnia ono wymagania określone w poszczególnych przepisach szczegółowych. Oczywiście podnoszą się głosy, że takie lampy (USA) posiadają oznaczenia DOT i są one bardziej wyśrubowane od E, a co za tym idzie,są bezpieczniejsze itd.... , ale niestety niezgodne z naszymi (europejskimi) przepisami, które stwierdzają, że muszą spełniać wymagania europejskie. Podobna rzecz się ma nie tylko z pojazdami zza wody, ale także np. z pojazdami SAM. Dziś może mniej, ale się trafiają, np. motocykl trójkołowy z oświetleniem zupełnie od czapy. Ludzie zakładali "lampki choinkowe" aby kolor był odpowiedni i byli zdziwieni, że nie przechodzi a świecą jak należy. Może świecą jak należy, może nawet lepiej i wyraźniej od homologowanych ale niestety nikt ich nie przebadał pod tym kątem i nie stwierdził (oznaczeniem homologacyjnym) spełnienie wymagań dla poszczególnego rodzaju światła, a co za tym idzie nie dopuścił do użytkowania na drogach publicznych. Jeżeli jesteś zainteresowany przepisami szczegółowymi to zapraszam np. na forum OSDSu tam w dziale download masz zebrane rozporządzenia EKG ONZ w jednym miejscu, opisane czego dotyczą, życząc dobrej lektury. Cytuj
SQ1987 Napisano 14 Marzec 2017 Napisano 14 Marzec 2017 Podpowiecie mi może jak mam ugryźć taki samochód ? : Toyota Avalon z DR litewskim w którym jest rok produkcji 2006, na TZ wg tego co odczytałem to 10.2005 (chyba że się mylę) nie ma B (daty I rej) jest B1 czyli rejestracja na Litwie w 2008.05; z tyłu DR tak jak pisałem rok produkcji żeby było zabawniej samochód był sprzedany do Niemiec i jest jeszcze Brief niemiecki w którym jest tylko VIN i puste rubryki. teraz klient chce zarejestrować w Polsce Proszę o pomoc w rozczytaniu TZ czy faktycznie to 2005 i przyjąć 01.01.2005 czy przyjąć rok z litewskiego DR i 01.01.2006 oraz te masy co oznaczają, na kg sobie już przelicze w DIP-ie wpisać kraj pochodzenia Niemcy ? a rok produkcji że odczytałem z litewskiego ? czy z TZ ? Litwa.pdf Niemcy.pdf TZ.pdf Cytuj
blakop Napisano 14 Marzec 2017 Napisano 14 Marzec 2017 Jest to jednorazowa przejazdówka z Niemiec. nie bierzesz jej pod uwagę. Badanie robisz na podstawie litewskiego DR i taki kraj rejestracji. Rocznik powinien być taki jaki faktycznie ustalisz. Pytanie jaki dasz wynik badania jak będzie inny niż w tym litewskim DR? Warto od razu się dogadać z docelowym WK jeśli to możliwe. Cytuj
Qnick Napisano 14 Marzec 2017 Napisano 14 Marzec 2017 Podpowiecie mi może jak mam ugryźć taki samochód ? Po co masz gryźć jeszcze zęby połamiesz, poproś o opinię rzeczoznawcy bo masz trudności w ustaleniu danych technicznych niezbędnych do rejestracji pojazdu Rzeczoznawca ustali Ty wpiszesz co on ustali a WK to łyknie jak młody pelikan rybę Cytuj
blakop Napisano 14 Marzec 2017 Napisano 14 Marzec 2017 WK to łyknie jak młody pelikan rybę Nie inaczej. W końcu WK widzi wyłącznie dokumenty. Pytanie czy Diagnosta widzący, że w papierach - nawet tzw. opinii rzeczoznawcy jest co innego niż stan faktyczny który widzi (TZ), też powinien mieć "syndrom pelikana" Cytuj
Jacdiag Napisano 14 Marzec 2017 Napisano 14 Marzec 2017 Brief niemiecki w którym jest tylko VIN i puste rubryki. ale bardzo "nie pusta" jest rubryka uwagi google to rozumie w ten sposób Może to znak krótkotrwały służą jedynie do jazdy do najbliższego biura dochodzenia w ramach upoważnienia władzy homologacyjnej powiat wydający egzekwowania ogólnego dochodzenia lub kontroli bezpieczeństwa i z powrotem a z litewskiego P3 dujos = gaz Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Qnick Napisano 14 Marzec 2017 Napisano 14 Marzec 2017 też powinien mieć "syndrom pelikana" Oczywiście że nie, a jaką mamy podstawę prawną do kwestionowania jego opinii nawet jeśli jest błędna lub komu dać znać żeby "wyprostował" rzeczoznawcę Cytuj
michal_k Napisano 14 Marzec 2017 Napisano 14 Marzec 2017 Najlepiej, jak napisał Blakop, dogadać się z WK. Wyjaśnić, że w amerykańskim pojeździe na TZ jest podana data produkcji. Być może wystarczy w uwagach zaświadczenia odpowiednio to opisać. Pozostaje też kwestia dogadania wpisu innego rocznika w zagranicznym DR - czy traktować to jako oczywistą omyłkę, czy może niekoniecznie? Może (jak w USA) wpisują tam rok modelowy? Cytuj
blakop Napisano 14 Marzec 2017 Napisano 14 Marzec 2017 komu dać znać żeby "wyprostował" rzeczoznawcę Może właśnie dlatego powstaje pewne "centrum badawcze" czy jakoś tak Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.