blakop Napisano 27 Listopad 2014 Share Napisano 27 Listopad 2014 A jak pracujecie na PSKP i macie pojazd z VAT-1 to sprawdzacie dodatkowe warunki dla niego, czy Was to nie interesuje i robicie tylko zwykłe OBT?? W zależności od odpowiedzi proszę od razu powiedzieć dlaczego w tym przypadku chcecie robić dodatkowe na BUS 100, skoro wpis już jest w DR?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 27 Listopad 2014 Share Napisano 27 Listopad 2014 poz. 996 § 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: ... 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. poz. 951 Warunki dodatkowe dla autobusu § 17. 1. Liczba miejsc dla pasażerów siedzących i stojących powinna być tak ustalona, aby nie nastąpiło przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej autobusu. § 18. 1. Autobus powinien być wyposażony w: § 19. 1. Liczba wyjść awaryjnych, o których mowa w § 18 ust. 1 pkt 2, nie może być mniejsza niż: § 20. Światło przeznaczone do oświetlania stopni drzwi, o których mowa w § 18 ust. 3 pkt 2, powinno odpowiadać następującym warunkom: § 21. 1. Autobus regularnej komunikacji publicznej powinien być wyposażony w tablice kierunkowe, o których mowa w § 18 ust. 1 pkt 13: czołową i boczną, przy czym autobus ten kursujący na linii oznaczonej numerem lub literą – również w tylną i wewnętrzną. § 22. 1. Autobus szkolny powinien być tak zbudowany, aby: [ Dodano: 27-11-2014, 13:14 ] § 38. 1. Pojazd samochodowy przeznaczony do wykonywania czynności na drodze, pojazd pomocy drogowej i ciągnik balastowy ciągnący przyczepę o szerokości przekraczającej 2,55 m powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej samochodowej, widoczny ze wszystkich stron pojazdu z odległości co najmniej 150 m przy dobrej przejrzystości powietrza i niepowodujący oślepiania innych uczestników ruchu oraz odpowiadający warunkom określonym w § 26 ust. 2 pkt 1, 2 i 4. § 39. 1. Części urządzeń zamontowanych na pojeździe, wystające poza obrys pojazdu, powinny być oznakowane pasami barwy na przemian białej i czerwonej. § 40. 1. Samochód ciężarowy przewożący osoby poza kabiną kierowcy i pomieszczenie przystosowane do przewozu osób odpowiadają następującym warunkom: § 41. Pojazd przystosowany do zasilania gazem powinien odpowiadać warunkom określonym w załączniku nr 9 do rozporządzenia. § 42.81) 1. Samochody ciężarowe i specjalne, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 7,5 tony, z wyłączeniem ciągnika siodłowego, oraz przyczepy, w tym naczepy, których długość włącznie z dyszlem przekracza 8 m lub których dopuszczalna masa całkowita przekracza 10 ton, oznacza się z tyłu w sposób określony w załączniku nr 10 do rozporządzenia. [ Dodano: 27-11-2014, 13:14 ] 52. 1. Ciągnik rolniczy i pojazd wolnobieżny oraz przyczepa przeznaczona do łączenia z tymi pojazdami powinny być oznakowane trójkątną tablicą wyróżniającą. [ Dodano: 27-11-2014, 13:16 ] a BUS 100 jest w § 23. 1.62) Stosunek maksymalnej mocy netto silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co najmniej 11 kW/t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Listopad 2014 Share Napisano 27 Listopad 2014 Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: Obejmuje też sprawdzenie danych z DR ze stanem faktycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 27 Listopad 2014 Share Napisano 27 Listopad 2014 Obejmuje też sprawdzenie danych z DR ze stanem faktycznym adnotacje urzędowe w DR to dane? możliwe, tylko z czego to wynika? Czy dane to tylko poz. tabelaryczne? a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, Michale gdzie są zapisane dane w pojeździe? Gdyby pójść dalej ppkt. a wyczerpuje i zawiera się w 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Listopad 2014 Share Napisano 27 Listopad 2014 Moim zdaniem BUS100 to także "dana", która oznacza, że pojazd spełnia określone warunki (jest wyposażony w odpowiednie urządzenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 27 Listopad 2014 Share Napisano 27 Listopad 2014 Moim zdaniem BUS100 to także "dana" ok Michale, Gdyby pójść dalej ppkt. a wyczerpuje 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. i zawiera się w a)? Po co ustawodawca powielał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Listopad 2014 Share Napisano 27 Listopad 2014 Gdyby pójść dalej ppkt. a wyczerpuje 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych. i zawiera się w a)? Po co ustawodawca powielał? A to już jego pytaj Ja od dawna chcę poznać podstawę na wykonywanie DBT BUS100 "okresowo" oraz na wożenie ze sobą tego zaświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 28 Listopad 2014 Share Napisano 28 Listopad 2014 na wykonywanie DBT BUS100 "okresowo" Tak samo jak taxi, nauka jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 Podepnę sie tutaj, witajcie Panowie mam pytanie odnośnie zaświadczenia na bus100 ( stateczność ) , czy spotkaliście się dla autobusu Setra z zaświadczeniem z EvoBus Polska potwierdzającego że przedmiotowy autobus poddany był takim badaniom , i niniejsze zaświadczenia wystawione zostało na podstawie orzeczenia TUV Automotive GMBH nr.18 10 05 2018 ( czy mogę to uznać za wystarczające ? ) Jak będzie trzeba do skan wrzucę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 EvoBus GmbH – producent autobusów i autokarów, zintegrowany z grupą Daimler AG (wcześniej DaimlerChrysler). W 1995 roku Mercedes-Benz przejął firmę Setra. 24 lutego 1995 zintegrowano dział produkcji autobusów i autokarów marki Mercedes-Benz z firmą Setra tworząc "EvoBus GmbH". Od 1998 roku działa przedstawicielstwo handlowe "EvoBus Polska Sp. z ." Z powyższych informacji wynika, że EvoBus jest przedstawicielem producenta autobusów Setra i jak najbardziej może wystawić zaświadczenie o stateczności autobusu. Jak będzie trzeba do skan wrzucę Wrzuć, to upewnimy sie czy jest ono poprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 na podstawie orzeczenia TUV Automotive GMBH nr.18 10 05 2018 jeżeli to jest data, to co z prawidłowością innych danych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 Podaje skan zaświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 W przepisach jest mowa o: 7. Brak potwierdzenia producenta autobusu o pozytywnym badaniu w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. literalnie, EvoBus jest tylko dealerem marki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 No właśnie dealerem nie producentem, ale wszelkie formalności jako przedstawiciel producenta może załatwić ? W końcu po to jest dealer jako reprezentant danego koncernu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 Jednak potwierdzają to jako EvoBus który producentem pojazdu nie jest. Literalnie powinien być to producent. Dokument na który się powołują TUV Automotiv GMBH, też jest innej firmy niż producenta. To jednostka homologacyjna i certyfikująca a wspomniane pismo też nie jest załącznikiem tego zaświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 No właśnie dealerem nie producentem Dealer to przedstawiciel producenta i ja tu problemu nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 Dealer to przedstawiciel producenta i ja tu problemu nie widzę. A w przepisie masz napisane: producenta pojazdu, czy proiducenta lub jego przedstawiciela? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 No własnie teraz nie wiem jak Dealer to przedstawiciel producenta i ja tu problemu nie widzę. czyli honorowałbyś zaświadczenia , natomiast w przepisie masz napisane: producenta pojazdu, czy proiducenta lub jego przedstawiciela? No nie na co dzień trafia mi sie 100 więc już sam nie wiem , wyrażnie jest napisane że ma być producent , firma EvoBus nim nie jest to fakt , ale może reprezentować producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 a z którego roku ten autobus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 a z którego roku ten autobus? 2008 albo 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 ale wszelkie formalności jako przedstawiciel producenta może załatwić Jednak potwierdzenie powinien wydać producent, więc pismo jest jak większość spraw załatwiane po polsku ,,, Dealer to przedstawiciel producenta Dlatego powinien pośredniczyć w zdobyciu zaświadczenia z badania wykonanego przez producenta,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 Janusz czyli nie traktować tego zaświadczenia jako ostatecznego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 Oczywiście, że nie, z treści tego pisma wynika, iż producent o tym nie wie,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 Jaka DMC i co z zaświadczeniem na ABS i ew. zwalniacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Kwiecień 2015 Share Napisano 13 Kwiecień 2015 a z którego roku ten autobus? 2008 albo 2009 Nawiasem mówiąc to bardzo poważna firma Cytuje z zaświadczenia "...............o numerze podwozia WKK 63213" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.