megalex Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Witam .Sam. terenowyMitsubishi Pajero na tabliczce F2-2115kg F3-4915 kg wg mnie przyczepa może mieć 2800kg, a WK twierdzi ,że max.2115kg -tyle co DMC pojazdu. Kto ma rację? Po co producent określałby takie DMC zestawu? Proszę o szybką pomoc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markus Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 4x4 więc 2800 kg jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Kto ma rację? Pewnie ten kto czyta przepisy ,,, Dz U 32 Par.3 z tym Ŝe w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta moŜe ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 §3. 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3.500 kg, z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków Czyli w tym przypadku podpieramy się pkt. c -określonej przez producenta Dz.U.03.32.262 2004.04.04 zm. Dz.U.04.34.300 2004.05.01 zm. Dz.U.04.103.1085 2004.08.14 zm. Dz.U.04.169.1773 2007.05.31 zm. Dz.U.07.90.604 2007.10.20 zm. Dz.U.07.192.1393 2009.06.20 zm. Dz.U.09.75.639 2011.04.04 zm. Dz.U.11.47.242 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) z póź.zmianami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 8 Listopad 2011 Autor Share Napisano 8 Listopad 2011 Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Nie tak prędko panowie... Pytanie było o DMC więc : §3. 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy zhamulcem nie może przekroczyć: b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, Natomiast MMC jak najbardziej na poziomie ustalonym przez producenta więc 2800 o ile nie 3300 bo tyle widziałem w Pajero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Generalnie w tych przepisach dotyczących przyczep jest kilka lapsusów. Pisałem już o tym w temacie HAK - proszę spojrzeć. Myślę, że WK nie wzięło pod uwagę, że to pojazd terenowy wymagając zrównania tych parametrów. Warto im to uświadomić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 .Sam. terenowyMitsubishi Pajero Podaj dokładny model i rok tego Pajero Czy to takie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Wytłumaczcie mi proszę dlaczego w samochodzie terenowym hak wytrzyma 50-cio procentowe przeciążenie a w innym nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Wytłumaczcie mi proszę dlaczego w samochodzie terenowym hak wytrzyma 50-cio procentowe przeciążenie a w innym nie To pytanie do ustawodawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 8 Listopad 2011 Autor Share Napisano 8 Listopad 2011 Rok 1988 silnik 2,8td krótki 3 drzwiowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Rok 1988 silnik 2,8td krótki 3 drzwiowy Krótki ma MMC przyczepy 2800 a długi 3300. Użyj w rozmowie z WK argumentacji, że i owszem DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC pojazdu, ale Ty podałeś MMC przyczepy określone przez producenta i ten parametr jest w DR a nie DMC przyczepy. W warunkach drogowych to na kierowcy spoczywa odpowiedzialność aby nie przekroczyć DMC przyczepy (które jest parametrem administracyjnym a nie technicznym) a nie na diagnoście. Te parametry co zapodałem są od nowszego, duuuużo nowszego, ale jak widać masy przyczep nie zmieniły się przez te lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Wytłumaczcie mi proszę dlaczego w samochodzie terenowym hak wytrzyma 50-cio procentowe przeciążenie a w innym nie? Bo z założenia terenówka jest bardziej wytrzymała? (konstrukcja ramowa, albo choć przynajmniej z ramą szczątkową itd) Trudno powiedzieć co kierowało ustawodawca w tym względzie... no ale tak jest i basta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Wytłumaczcie mi proszę dlaczego w samochodzie terenowym hak wytrzyma 50-cio procentowe przeciążenie a w innym nie? masa ta moŜe ulec zwiększeniu do 150 %wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Bo z założenia terenówka jest bardziej wytrzymała? (konstrukcja ramowa, albo choć przynajmniej z ramą szczątkową itd) To dotyczy samego pojazdu a nie urządzenia sprzęgającego. Ja od momentu kiedy przeczytałem ten przepis nie znalazłem dla niego racjonalnego uzasadnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Generalnie w tych przepisach dotyczących przyczep jest kilka lapsusów. To się zgadza. Zwłaszcza w przypadku tego cytowanego tu przepisu o mozliwości zwiekszenia obciążenia o 150%. Zgodnie z DzU 32 dotyczy to definicji zawartej w RM Min Inf z 30.12.2003 DzU 5 z 2004 poz 30, załącznik nr 1. Z tym, że to rozporządzenie już nieobowiązuje, bo utraciło moc prawną od dn.06.01.2006. Wobec tego jak, po tej dacie, można powoływać się na ten zapis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Żeby tylko o to chodziło... Tam jest więcej kruczków wynikajacych z samego nazewnictwa juz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Żeby tylko o to chodziło... Tam jest więcej kruczków wynikajacych z samego nazewnictwa juz... No ten jest raczej niebywały, Obowiązujące rozporządzenie które odwołuje się do przepisów nieważnego rozporządzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 W czasie uchwalania obowiązywało. Nikt nie zaktualizował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 W czasie uchwalania obowiązywało. Nikt nie zaktualizował... Chyba nie tak do końca... ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) no i jeszcze późniejsze zmiany: Dz.U.03.32.262 2004.04.04 zm. Dz.U.04.34.300 2004.05.01 zm. Dz.U.04.103.1085 2004.08.14 zm. Dz.U.04.169.1773 2007.05.31 zm. Dz.U.07.90.604 2007.10.20 zm. Dz.U.07.192.1393 2009.06.20 zm. Dz.U.09.75.639 2011.04.04 zm. Dz.U.11.47.242 więc "niezły tam mają burdel siostry w tym archeo"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Czego nie rozumiesz? W trakcie wprowadzania tego przepisu - sprawdź sobie w LEXie kiedy - Dz.U.Nr 5... jeszcze obowiązywał - potem przestał, ale już tego nie aktualizowano. Ustawy są pełne takich niedoróbek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 a propos przyczep, czy ktoś może słyszał o jakiś ograniczeniach dla autobusów ciągnących przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Czego nie rozumiesz? W trakcie wprowadzania tego przepisu - sprawdź sobie w LEXie kiedy - Dz.U.Nr 5... jeszcze obowiązywał - potem przestał, ale już tego nie aktualizowano. Ustawy są pełne takich niedoróbek. Zatem jak uważać za ważny taki przepis, jak ten o możliowości tego 150% przekroczenia? [ Dodano: 10-11-2011, 17:02 ] a propos przyczep, czy ktoś może słyszał o jakiś ograniczeniach dla autobusów ciągnących przyczepy PoRD: art.71 4. Zespoł pojazdow składaj.cy si. z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może by. dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 a propos przyczep, czy ktoś może słyszał o jakiś ograniczeniach dla autobusów ciągnących przyczepy Trzeba się pilnować bo nie wszystkie mogą ciągnąć .Podejrzałem w katalogu ITS , bywa różnie albo wcale ,albo 750/2000 ,zależy jak producent określił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Może ciągnąć tylko przyczepkę lekką do 750kg. jak w każdym pojeździe - nie więcej niż producent ustalił to co widać za "ogórkiem" nie waży 750kg a tablice ma białe http://www.psmkms.krakow.pl/autobusy/ogorek.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.