Marek1 Napisano 13 Listopad 2011 Share Napisano 13 Listopad 2011 Oczywiście ,że może . Takie hamulce są w Przyczepie -cemping, i wiele róznych. Moga, ale powyżej tego parametru 1.33 już nie może być to hamulec najazdowy. 1.Patrząc jednak na aktualne przepisy to kat. B uprawnia do holowania przyczepy ale tylko jeśli jej masa nie przekracza masy pojazdu, a masa takiego zestawu nie przekracza 3,5 T. 2.Drugostronnie kat. B uprawnia do holowania przyczepy lekkiej z pojazdami na kat B czyli pojazdów do 3,5 t, więc 3,5 T + 0.75 T= 4.25 T i jak to się ma do pkt.1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Listopad 2011 Share Napisano 13 Listopad 2011 Marek1, za dużo kombinujesz. Zajrzyj do załączonej przeze mnie tabeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Listopad 2011 Share Napisano 13 Listopad 2011 Marek1, za dużo kombinujesz. Zajrzyj do załączonej przeze mnie tabeli Jestem daleki od jakiegokolwiek nadmiernego "kombinowania" Przeglądam te przepisy i coś nie widzę spójności np. tak jw. Co do tabelki to zaglądałem. Tam to też coś jest namieszane. W rubryce dot. kat B, uwarunkownia techn. stoi: masa przyczepy nie może być wieksa niż połowa MW pojazdu podczas gdy przepis DzU 32 mówi że nie moze to być masa większa niz połowa DMC pojazdu, więc....już "coś tu nie gra w państwie Duńskim".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 Marek1, za dużo kombinujesz. Zajrzyj do załączonej przeze mnie tabeli Tylko że w tej tabeli masz dmc a ty piszesz o rzeczywistej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 masa przyczepy nie może być wieksa niż połowa MW pojazdu podczas gdy przepis DzU 32 Właśnie w Dz.U.32 6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się do: 1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7; 2) jednoosiowej przyczepy dłużycowej. 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. 8. Przepisu ust. 7 nie stosuje się do naczepy. Znaczy, że jeśli DMC przyczepy jest większe niż połowa MW pojazdu to muszą być spełnione warunki dla przyczepy z hamulcem najazdowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 Marek1, za dużo kombinujesz. Zajrzyj do załączonej przeze mnie tabeli Tylko że w tej tabeli masz dmc a ty piszesz o rzeczywistej DzU 32 5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć: a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 Temat precyzji tych zapisów był już omawiany. Ponieważ połowa masy własnej jest mniejsza niż połowa DMC więc należy zastosować mniejszą wartość. Nie no, wiadomo, że w prawie mamy bajzel dlatego jedynie bezpieczne rozwiązanie można uzyskać dokładnie analizując wszystkie przepisy i konsultując się na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.