syncros Napisano 8 Styczeń 2015 Share Napisano 8 Styczeń 2015 Zastanawia mnie jedna kwestia, samochód gdzie silnik był oryginalnie wolnossacy po dołożeniu turbiny i czego tam jeszcze trzeba. W dowodzie 150 KW a pod maska turbo i 300KW. Czy to jest zmiana konstrukcyjna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Styczeń 2015 Share Napisano 8 Styczeń 2015 Czy to jest zmiana konstrukcyjna? Tak, jest to zmiana powodująca zmianę danych w DR, więc pojazd powinien przejść badanie dodatkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Styczeń 2015 Share Napisano 8 Styczeń 2015 Z ustawy: 3) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Styczeń 2015 Share Napisano 8 Styczeń 2015 Czy to jest zmiana konstrukcyjna? Jeśli znajdziesz kogoś /diagnostę/ który się pod tym podpisze - to napisz. Podstawa czy producent w danym pojeździe przewidział taki silnik - jak nie to zapomnij o legalizacji takiej przeróbki - szczególnie dotyczy to układu hamulcowego - bez opinii biegłego z wyliczeniami całej konstrukcji - lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Styczeń 2015 Share Napisano 8 Styczeń 2015 czy producent w danym pojeździe przewidział taki silnik - jak nie to zapomnij o legalizacji takiej przeróbki - szczególnie dotyczy to układu hamulcowego - bez opinii biegłego z wyliczeniami całej konstrukcji - lipa Z jednej strony chwali się takie podejście. Z drugiej strony zbyt dużo na rynku aut z nieoryginalnymi silnikami (za mocnymi do danej konstrukcji), żeby wierzyć, że ten gość nie znajdzie stacji, która to zalegalizuje bez tego... Zresztą jak biegły tak naprawdę to wyliczy, żeby to było naprawdę obiektywne? Przecież tu nie tylko o hamulce chodzi, ale o cały układ przeniesienia napędu, wytrzymałości konstrukcyjne itd... Takie w pełni kompletne i obiektywne badanie pod tym kątem dla takiego auta jest z założenia nierealne... Bo wymagałoby badań na poziomie badań homologacyjnych - w tym obliczeń, badań i testów - w tym testów zniszczeniowych... Ale jak chcemy się oszukiwać - no cóż... Jeszcze jakby chodziło o 10-20KM więcej, ale w tym przypadku?? No sorry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Styczeń 2015 Share Napisano 8 Styczeń 2015 ten gość znajdzie stację, która to zalegalizuje bez tego... A ile razy takie czy inne przeróbki są "legalizowane" podczas OBT, bo diagnosta nie jest w stanie określić mocy ani zmian tej mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Styczeń 2015 Share Napisano 8 Styczeń 2015 Oczywiście Michał. Sam miałem "zczipowany" silnik w C5 i żaden diagnosta do tego nie doszedł - nawet przy okazji badania po zmianach (zm.rodzaju pojazdu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Styczeń 2015 Share Napisano 9 Styczeń 2015 Mówimy o próbie zalegalizowania takiego ustrojstwa - a życie - Honda Civic 1.3 - silnik 3.0 benzyna, biturbo - nie zarejestrowałem. Za 15 minut podjeżdża z podbitym dowodem i hasełko - i co nie da się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Styczeń 2015 Share Napisano 9 Styczeń 2015 Za 15 minut podjeżdża z podbitym dowodem i hasełko - i co nie da się A w razie W, zmoczyłbyś Ty że DR nie zatrzymałeś ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Styczeń 2015 Share Napisano 9 Styczeń 2015 A w razie W, zmoczyłbyś Ty że DR nie zatrzymałeś Nie mogłem, gdyż "wylegitymowałem" go przed wjazdem na stacje Tuningowców zawsze sprawdzam przed wjazdem na podjeździe szczególnie xsenonowców . Nie lubię zabierać DR bo to dodatkowy kłopot i na pierdoły nie mam za bardzo czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 10 Styczeń 2015 Share Napisano 10 Styczeń 2015 Tuningowców zawsze sprawdzam przed wjazdem na podjeździe O to to. Mam podobne podejście. A wymiana silnika lub modyfikacje tylko tak jak producent przewidział czyli jak nie było takiej jednostki z taką mocą to sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Styczeń 2015 Share Napisano 10 Styczeń 2015 jak nie było takiej jednostki z taką mocą to sorry Ale sorry w sensie odmawiasz badania czy N? A jeśli N to podstawę prawną poproszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 12 Styczeń 2015 Share Napisano 12 Styczeń 2015 Przeprowadzam rozmowę po której klient rezygnuje. A jeśli N to podstawę prawną poproszę Daj mi samochód, a ja znajdę powód do N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Styczeń 2015 Share Napisano 12 Styczeń 2015 Daj mi samochód, a ja znajdę powód do N Do czasu ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 12 Styczeń 2015 Share Napisano 12 Styczeń 2015 Daj boże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Styczeń 2015 Share Napisano 12 Styczeń 2015 Do czasu, aż trafisz na oczytanego klienta. Wtedy lepiej, aby Twój powód do N był podparty przepisami,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 12 Styczeń 2015 Share Napisano 12 Styczeń 2015 Do czasu, aż trafisz na oczytanego klienta. Jak będzie wiedział więcej ode mnie (nie żebym był alfą i omegą) to zmieniam zawód. Ale wracając do tematu, uważasz że jak do Żuka włożę silnik pod 300KM to nie ma przepisu za który mogę dać N? Bo ja uważam inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Styczeń 2015 Share Napisano 12 Styczeń 2015 Przeprowadzam rozmowę po której klient rezygnuje. Daj mi samochód, a ja znajdę powód do N. To miałem na myśli,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek2 Napisano 7 Kwiecień 2015 Share Napisano 7 Kwiecień 2015 Witam, A jak jest w przypadku gdy identyczny silnik występował w danym modelu samochodu zarówno w wersji wolnossącej jak i z doładowaniem turbosprężarką? Chodzi o przypadek gdy silnik zostaje ten sam, ale osprzęt jest z wersji turbodoładowanej. Oczywiście zawieszenie w większości także jest identyczne poza zwrotnicami oraz inne tarcze i zaciski hamulcowe? Pompa hamulcowa i przewody są identyczne w obu wersjach. Jak wygląda proces legalizacji jeżeli podjąłbym się takiej zmiany? Zaznaczę, że wszystko mocowane zgodnie z punktami montażowymi przewidzianymi przez producenta. 0 cięcia i spawania, tylko odkręć i przykręć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 lolek2, praktyka dowodzi, że tylko garstka diagnostów będzie w stanie dostrzec te zmiany. Będą to ci co znają dobrze jakąś markę i model pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgodnie z literą prawa powinieneś dokonać zmian konstrukcyjnych (nastąpi zmiana mocy silnika). Praktyka - jak wspomina Daniel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Tylko, że w tym przypadku ustalenie nowej mocy będzie trudne, bo nie uległ zmianie ani numer ani kod silnika i będzie to przypominało wróżenie z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Nie z takimi rzeczami dawali sobie radę rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek2 Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 A jezeli posiadałbym numer silnika z którego pochodziłby osprzęt oraz wydruk z serwisu, w którym ujęte byłoby, że silnik ten ma tyle i tyle kW to załatwię to na stacji diagnostycznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 A jezeli posiadałbym numer silnika z którego pochodziłby osprzęt oraz wydruk z serwisu, w którym ujęte byłoby, że silnik ten ma tyle i tyle kW to załatwię to na stacji diagnostycznej? Moim zdaniem opinia rzeczoznawcy w oparciu o badanie na hamowni a następnie porównanie z danymi po kodzie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.