Skocz do zawartości

Turbo w samochodzie bez turbo


syncros

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie jedna kwestia, samochód gdzie silnik był oryginalnie wolnossacy po dołożeniu turbiny i czego tam jeszcze trzeba. W dowodzie 150 KW a pod maska turbo i 300KW. Czy to jest zmiana konstrukcyjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest zmiana konstrukcyjna?

 

Tak, jest to zmiana powodująca zmianę danych w DR, więc pojazd powinien przejść badanie dodatkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ustawy:

3) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest zmiana konstrukcyjna?

Jeśli znajdziesz kogoś /diagnostę/ który się pod tym podpisze - to napisz.

Podstawa czy producent w danym pojeździe przewidział taki silnik - jak nie to zapomnij o legalizacji takiej przeróbki - szczególnie dotyczy to układu hamulcowego - bez opinii biegłego z wyliczeniami całej konstrukcji - lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy producent w danym pojeździe przewidział taki silnik - jak nie to zapomnij o legalizacji takiej przeróbki - szczególnie dotyczy to układu hamulcowego - bez opinii biegłego z wyliczeniami całej konstrukcji - lipa

 

Z jednej strony chwali się takie podejście. Z drugiej strony zbyt dużo na rynku aut z nieoryginalnymi silnikami (za mocnymi do danej konstrukcji), żeby wierzyć, że ten gość nie znajdzie stacji, która to zalegalizuje bez tego...

 

Zresztą jak biegły tak naprawdę to wyliczy, żeby to było naprawdę obiektywne? Przecież tu nie tylko o hamulce chodzi, ale o cały układ przeniesienia napędu, wytrzymałości konstrukcyjne itd... Takie w pełni kompletne i obiektywne badanie pod tym kątem dla takiego auta jest z założenia nierealne... Bo wymagałoby badań na poziomie badań homologacyjnych - w tym obliczeń, badań i testów - w tym testów zniszczeniowych...

Ale jak chcemy się oszukiwać - no cóż... Jeszcze jakby chodziło o 10-20KM więcej, ale w tym przypadku?? No sorry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten gość znajdzie stację, która to zalegalizuje bez tego...

 

A ile razy takie czy inne przeróbki są "legalizowane" podczas OBT, bo diagnosta nie jest w stanie określić mocy ani zmian tej mocy :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Michał. Sam miałem "zczipowany" silnik w C5 i żaden diagnosta do tego nie doszedł - nawet przy okazji badania po zmianach (zm.rodzaju pojazdu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o próbie zalegalizowania takiego ustrojstwa - a życie - Honda Civic 1.3 - silnik 3.0 benzyna, biturbo - nie zarejestrowałem. Za 15 minut podjeżdża z podbitym dowodem i hasełko - i co nie da się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w razie W, zmoczyłbyś Ty że DR nie zatrzymałeś

Nie mogłem, gdyż "wylegitymowałem" go przed wjazdem na stacje :D Tuningowców zawsze sprawdzam przed wjazdem na podjeździe szczególnie xsenonowców . Nie lubię zabierać DR bo to dodatkowy kłopot i na pierdoły nie mam za bardzo czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuningowców zawsze sprawdzam przed wjazdem na podjeździe
O to to. Mam podobne podejście. :) A wymiana silnika lub modyfikacje tylko tak jak producent przewidział czyli jak nie było takiej jednostki z taką mocą to sorry :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie było takiej jednostki z taką mocą to sorry

 

Ale sorry w sensie odmawiasz badania czy N? A jeśli N to podstawę prawną poproszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czasu, aż trafisz na oczytanego klienta.

Jak będzie wiedział więcej ode mnie (nie żebym był alfą i omegą) to zmieniam zawód.

Ale wracając do tematu, uważasz że jak do Żuka włożę silnik pod 300KM to nie ma przepisu za który mogę dać N? Bo ja uważam inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam,

 

A jak jest w przypadku gdy identyczny silnik występował w danym modelu samochodu zarówno w wersji wolnossącej jak i z doładowaniem turbosprężarką?

Chodzi o przypadek gdy silnik zostaje ten sam, ale osprzęt jest z wersji turbodoładowanej. Oczywiście zawieszenie w większości także jest identyczne poza zwrotnicami oraz inne tarcze i zaciski hamulcowe? Pompa hamulcowa i przewody są identyczne w obu wersjach. Jak wygląda proces legalizacji jeżeli podjąłbym się takiej zmiany? Zaznaczę, że wszystko mocowane zgodnie z punktami montażowymi przewidzianymi przez producenta. 0 cięcia i spawania, tylko odkręć i przykręć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lolek2, praktyka dowodzi, że tylko garstka diagnostów będzie w stanie dostrzec te zmiany. Będą to ci co znają dobrze jakąś markę i model pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w tym przypadku ustalenie nowej mocy będzie trudne, bo nie uległ zmianie ani numer ani kod silnika i będzie to przypominało wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezeli posiadałbym numer silnika z którego pochodziłby osprzęt oraz wydruk z serwisu, w którym ujęte byłoby, że silnik ten ma tyle i tyle kW to załatwię to na stacji diagnostycznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezeli posiadałbym numer silnika z którego pochodziłby osprzęt oraz wydruk z serwisu, w którym ujęte byłoby, że silnik ten ma tyle i tyle kW to załatwię to na stacji diagnostycznej?

Moim zdaniem opinia rzeczoznawcy w oparciu o badanie na hamowni a następnie porównanie z danymi po kodzie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.