SKPAUTOMEX Napisano 13 Styczeń 2015 Share Napisano 13 Styczeń 2015 Przedstawiam mam nadzieję ciekawy temat z życia wzięty. Właściciel dokonał zmiany zabudowy pojazdu którego DMC wynosi 4700 kg. W wyniku przeprowadzonej zmiany konstrukcyjnej gdzie dodatkowo zmieniono oś bliźniaczą pojazdu na pojedynczą a mimo tego uległa zwiększeniu jego masa własna właściciel zawnioskował podczas badania technicznego po dokonanych zmianach o obniżenie DMC jego pojazdu do 3500 kg.Oczywiście kosztem zmniejszenia ładowności pojazdu ponieważ ta zmniejszona będzie dla niego wystarczająca. Diagnosta podczas tego badania technicznego posiłkując się opinią rzeczoznawcy samochodowego w której nie została ustalona mniejsza ładowność i mniejszy DMC również i on nie zmienił tych parametrów technicznych. Proszę sobie wyobrazić,że właściciel w tak postawionej sprawie odwołał się do Starostwa o odebranie uprawnień diagnoście, Starostwo nie odebrało tych uprawnię wobec czego właściciel nie wiem jak ale odwołał się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego gdzie aktualnie jest ta sprawa. Ciekaw jestem opinii forumowiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 13 Styczeń 2015 Share Napisano 13 Styczeń 2015 Ale co w tym dziwnego? Diagnosta postąpił moim zdaniem w porządku. Osłabienie konstrukcji nie jest równoznaczne ze zmniejszeniem DMC. SP również zachował się w porządku, bo moim zdaniem brak przesłanek do stwierdzenia, że diagnosta wykonał badania niezgodnie z prawem. To tylko moja opinia na podstawie tych danych jakie podałeś. Żeby coś więcej można było powiedzieć musiałbym znać szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Styczeń 2015 Share Napisano 13 Styczeń 2015 Jaki był wynik badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 Pozytywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 13 Styczeń 2015 Share Napisano 13 Styczeń 2015 A co z nośnością opon, czy jest wystarczająca dla DMC 4700kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 13 Styczeń 2015 Share Napisano 13 Styczeń 2015 a mimo tego uległa zwiększeniu jego masa własna --- a z kąd wiadomo , był kwit z wagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 Oj tego to nie wiem jak tam było z oponami ale trzeba założyć że ok. [ Dodano: 13-01-2015, 21:43 ] Tak masa własna ustalona na wadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Styczeń 2015 Share Napisano 13 Styczeń 2015 Pozytywny A powinien być negatywny, Oj tego to nie wiem jak tam było z oponami ale trzeba założyć że ok. Nie... bez sprawdzenia trzeba założyć, że nie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 Psuj wcale nie przeczę,że nie masz racji.. Przekazano mi taki temat więc chciałem go tutaj przedstawić bo wydawał mi się dość ciekawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Styczeń 2015 Share Napisano 13 Styczeń 2015 właściciel w tak postawionej sprawie odwołał się do Starostwa o odebranie uprawnień diagnoście, Od kiedy to jakiś właściciel może wnioskować o odebranie uprawnień diagnoście, to w tym starostwie nie ma już starosty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Styczeń 2015 Share Napisano 13 Styczeń 2015 Od kiedy to jakiś właściciel może wnioskować o odebranie uprawnień diagnoście Oraz czy jest stroną decyzji, że może się odwołać do SKO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Styczeń 2015 Share Napisano 14 Styczeń 2015 W mojej ocenie to takie BT powinno zakończyć się N, bo bez zmiany nacisku osi tylnej (bez jej zmniejszenia) praktycznie nie ma możliwości aby opony a tym bardziej tylna oś była w stanie przenieść obciążenie dla osi bliźniaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Styczeń 2015 Share Napisano 14 Styczeń 2015 W wyniku przeprowadzonej zmiany konstrukcyjnej gdzie dodatkowo zmieniono oś bliźniaczą pojazdu na pojedynczą a mimo tego uległa zwiększeniu jego masa własna właściciel zawnioskował podczas badania technicznego po dokonanych zmianach o obniżenie DMC jego pojazdu do 3500 kg.Oczywiście kosztem zmniejszenia ładowności pojazdu ponieważ ta zmniejszona będzie dla niego wystarczająca. Nikt nie zabrania dokonywania takich zmian konstrukcyjnych, przy zachowaniu właściwych parametrów. Natomiast o zmianie parametrów technicznych, decyduje dokonana zmiana, a nie życzenie klienta. Znów mamy przykład robienia rzeczy od "d..y strony". Właściciel zamiast zacząć od diagnosty - rzeczoznawcy i porozmawiać, co chce zrobić i jaki efekt osiągnąć - czy jest możliwe wykonanie jego wizji, to najpierw stworzył swoją "wydumkę" i teraz szuka winnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 14 Styczeń 2015 Share Napisano 14 Styczeń 2015 najpierw stworzył swoją "wydumkę" i teraz szuka winnego. Jakie to Polskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 14 Styczeń 2015 Share Napisano 14 Styczeń 2015 Kilka lat temu Pan Czesław na szkoleniu w Perfekcie także omawiał bardzo podobny przypadek. Wynik badania powinien być negatywny. Oprócz zmiany nacisków na oś nastąpiła niedozwolona ingerencja w układ hamulcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 14 Styczeń 2015 Share Napisano 14 Styczeń 2015 nastąpiła niedozwolona ingerencja w układ hamulcowy. Bo co?- bo rozkręcił i ponownie skręcił układ? Równie dobrze można zakazać każdej naprawy tego układu. Co do reszty to sie zgodzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 14 Styczeń 2015 Share Napisano 14 Styczeń 2015 Powinienem przeczytać posta przed wysłaniem... Ingerencja w układ hamulcowy była podczas omawiania przypadku w Perfekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 14 Styczeń 2015 Share Napisano 14 Styczeń 2015 Powinienem przeczytać posta przed wysłaniem...Ingerencja w układ hamulcowy była podczas omawiania przypadku w Perfekcie. Tak ale z tego co ja pamiętam to chyba chodziło o Angliki. Przeniesienie ABS itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 14 Styczeń 2015 Share Napisano 14 Styczeń 2015 To ja napiszę przewrotnie: Proponuję zakładać opony o mniejszej nośności i jechać na stację robić zmiany konstrukcyjne, aby zmniejszyć DMC Uważam, że jest tu pełna analogia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Styczeń 2015 Share Napisano 14 Styczeń 2015 Właściciel dokonał zmiany zabudowy pojazdu którego DMC wynosi 4700 kg. W wyniku przeprowadzonej zmiany konstrukcyjnej gdzie dodatkowo zmieniono oś bliźniaczą pojazdu na pojedynczą Nie wiadomo jaki jest rozmiar opon i nośność ale wiadomo że nikt, poza producentem nie może wyznaczać maksymalnego nacisku osi. Dlatego, nawet w pojazdach o zmniejszonym DMC w wyniku innego warintów homogologacji max nacisk osi pozostaje z tego wyższego DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 a teraz taki przypadek , poj.IVECO w dow. rej. d.m.c. 5000kg na tabliczce pusto tylko vin. klient chce zdjąć zabudowę , furgon i zamontować skrzynię z kiprem , poj. jest na bliżniakach z tyłu i tak zostanie . opinia rzeczoznawcy oczywiście na 3500kg. ze względu na położenie środka ciężkości , mw-2090kg , po zmianach ma być ok. 2500 kg. ład. ok 1000kg. żadnego przedłużania , skracania ,spawania ramy nie będzie , można tak?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 Zmniejszyć można. Argument z środkiem ciężkości jest tu wystarczający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 Jakbym zobaczył jeszcze wyliczenia tego środka ciężkości - jak wpłynął na stateczność i dlaczego zostało to obniżone to wówczas.... może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 Argument z środkiem ciężkości jest tu wystarczający. Sorry Winnetou, ale kiper będzie miał niżej położony środek ciężkości niż furgon. Można już to ocenić nawet na oko, po możliwej wysokości umieszczenia ładunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.