Skocz do zawartości

Zmniejszenie DMC pojazdu


SKPAUTOMEX

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam mam nadzieję ciekawy temat z życia wzięty.

 

Właściciel dokonał zmiany zabudowy pojazdu którego DMC wynosi 4700 kg. W wyniku przeprowadzonej zmiany konstrukcyjnej gdzie dodatkowo zmieniono oś bliźniaczą pojazdu na pojedynczą a mimo tego uległa zwiększeniu jego masa własna właściciel zawnioskował podczas badania technicznego po dokonanych zmianach o obniżenie DMC jego pojazdu do 3500 kg.Oczywiście kosztem zmniejszenia ładowności pojazdu ponieważ ta zmniejszona będzie dla niego wystarczająca.

Diagnosta podczas tego badania technicznego posiłkując się opinią rzeczoznawcy samochodowego w której nie została ustalona mniejsza ładowność i mniejszy DMC również i on nie zmienił tych parametrów technicznych.

Proszę sobie wyobrazić,że właściciel w tak postawionej sprawie odwołał się do Starostwa o odebranie uprawnień diagnoście, Starostwo nie odebrało tych uprawnię wobec czego właściciel nie wiem jak ale odwołał się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego gdzie aktualnie jest ta sprawa.

 

Ciekaw jestem opinii forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co w tym dziwnego? Diagnosta postąpił moim zdaniem w porządku. Osłabienie konstrukcji nie jest równoznaczne ze zmniejszeniem DMC. SP również zachował się w porządku, bo moim zdaniem brak przesłanek do stwierdzenia, że diagnosta wykonał badania niezgodnie z prawem. To tylko moja opinia na podstawie tych danych jakie podałeś. Żeby coś więcej można było powiedzieć musiałbym znać szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tego to nie wiem jak tam było z oponami ale trzeba założyć że ok.

 

[ Dodano: 13-01-2015, 21:43 ]

Tak masa własna ustalona na wadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozytywny

 

A powinien być negatywny,

 

Oj tego to nie wiem jak tam było z oponami ale trzeba założyć że ok.

 

Nie... bez sprawdzenia trzeba założyć, że nie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj wcale nie przeczę,że nie masz racji..

Przekazano mi taki temat więc chciałem go tutaj przedstawić bo wydawał mi się dość ciekawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściciel w tak postawionej sprawie odwołał się do Starostwa o odebranie uprawnień diagnoście,

Od kiedy to jakiś właściciel może wnioskować o odebranie uprawnień diagnoście, to w tym starostwie nie ma już starosty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy to jakiś właściciel może wnioskować o odebranie uprawnień diagnoście

 

Oraz czy jest stroną decyzji, że może się odwołać do SKO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie to takie BT powinno zakończyć się N, bo bez zmiany nacisku osi tylnej (bez jej zmniejszenia) praktycznie nie ma możliwości aby opony a tym bardziej tylna oś była w stanie przenieść obciążenie dla osi bliźniaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wyniku przeprowadzonej zmiany konstrukcyjnej gdzie dodatkowo zmieniono oś bliźniaczą pojazdu na pojedynczą a mimo tego uległa zwiększeniu jego masa własna właściciel zawnioskował podczas badania technicznego po dokonanych zmianach o obniżenie DMC jego pojazdu do 3500 kg.Oczywiście kosztem zmniejszenia ładowności pojazdu ponieważ ta zmniejszona będzie dla niego wystarczająca.

Nikt nie zabrania dokonywania takich zmian konstrukcyjnych, przy zachowaniu właściwych parametrów. Natomiast o zmianie parametrów technicznych, decyduje dokonana zmiana, a nie życzenie klienta. Znów mamy przykład robienia rzeczy od "d..y strony". Właściciel zamiast zacząć od diagnosty - rzeczoznawcy i porozmawiać, co chce zrobić i jaki efekt osiągnąć - czy jest możliwe wykonanie jego wizji, to najpierw stworzył swoją "wydumkę" i teraz szuka winnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu Pan Czesław na szkoleniu w Perfekcie także omawiał bardzo podobny przypadek. Wynik badania powinien być negatywny. Oprócz zmiany nacisków na oś nastąpiła niedozwolona ingerencja w układ hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastąpiła niedozwolona ingerencja w układ hamulcowy.

Bo co?- bo rozkręcił i ponownie skręcił układ? Równie dobrze można zakazać każdej naprawy tego układu. Co do reszty to sie zgodzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem przeczytać posta przed wysłaniem...

Ingerencja w układ hamulcowy była podczas omawiania przypadku w Perfekcie.

 

Tak ale z tego co ja pamiętam to chyba chodziło o Angliki. Przeniesienie ABS itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napiszę przewrotnie:

Proponuję zakładać opony o mniejszej nośności i jechać na stację robić zmiany konstrukcyjne, aby zmniejszyć DMC

Uważam, że jest tu pełna analogia. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel dokonał zmiany zabudowy pojazdu którego DMC wynosi 4700 kg. W wyniku przeprowadzonej zmiany konstrukcyjnej gdzie dodatkowo zmieniono oś bliźniaczą pojazdu na pojedynczą

 

Nie wiadomo jaki jest rozmiar opon i nośność ale wiadomo że nikt, poza producentem nie może wyznaczać maksymalnego nacisku osi.

Dlatego, nawet w pojazdach o zmniejszonym DMC w wyniku innego warintów homogologacji max nacisk osi pozostaje z tego wyższego DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

a teraz taki przypadek , poj.IVECO w dow. rej. d.m.c. 5000kg na tabliczce pusto tylko vin.

klient chce zdjąć zabudowę , furgon i zamontować skrzynię z kiprem , poj. jest na bliżniakach z tyłu i tak zostanie . opinia rzeczoznawcy oczywiście na 3500kg. ze względu na położenie środka ciężkości , mw-2090kg , po zmianach ma być ok. 2500 kg. ład. ok 1000kg.

żadnego przedłużania , skracania ,spawania ramy nie będzie , można tak?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym zobaczył jeszcze wyliczenia tego środka ciężkości - jak wpłynął na stateczność i dlaczego zostało to obniżone to wówczas.... może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Argument z środkiem ciężkości jest tu wystarczający.

 

Sorry Winnetou, ale kiper będzie miał niżej położony środek ciężkości niż furgon. Można już to ocenić nawet na oko, po możliwej wysokości umieszczenia ładunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.