dkepska Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 Witam Panów i Panie:) Uprzedzając pytanie, użyłam wcześniej opcji "szukaj" i nie znalazłam odpowiedzi. Chodzi o to, iż mój mąż pojechał wczoraj autobusem na OBT i odbił się od drzwi:) Diagnosta powiedział mu, że musi mieć dokumenty na ogranicznik i zwalniacz bo inaczej mu nie podbije. Problem polegał na tym, że jest to wojskowe Iveco (DMC pow. 5T), które przyszło z innej jednostki wojskowej. Tam przeglądy były normalnie podbijane bez tych zaświadczeń. Wiem, że autobus ten powinien posiadać ogranicznik (bo jest wyprodukowany w 2007 r.) i tu problem się rozwiązał ponieważ zaświadczenie udało się uzyskać z serwisu. Ale czy faktycznie musi mieć ten zwalniacz?(na 100 % nie jest zamontowany a przecież ma jeszcze ważne poprzednie OBT). W homologacji pojazdu nie pisze nic na temat ewentualnego innego hamowania, które mogłoby zastąpić badanie IIA. Na forum znalazłam mnóstwo informacji, ale o autobusach spełniających warunek na TEMPO 100, zaś to jest zwykły autobus. Z góry dziękuję wszystkim, którzy zechcą oświecić mnie i napisać czy wszystkie autobusy M3, nawet te nie chcące uzyskać TEMPO 100 muszą posiadać ten hamulec długotrwałego hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 Zwykłe autobusy nie mają obowiązku posiadania zwalniacza. Poproście diagnostę delikatnie o podstawę prawną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 użyłam wcześniej opcji "szukaj" i nie znalazłam odpowiedzi. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=160127#160127 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=181669#181669 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=102808#102808 http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=181725#181725 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 Kobita pisze, że to nie BUS100, a Wy swoje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 Zwykłe autobusy nie mają obowiązku posiadania zwalniacza.Poproście diagnostę delikatnie o podstawę prawną Bardzo słusznie. Trzeba jeszcze poinformować tą Panią o tachografie. Wymóg konieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 a Wy swoje... A my też że to nie BUS100.Czytałeś te posty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 Czytałem, lecz one moim zdaniem nie wnoszą nic do tematu, bo to że podobne pojazdy produkowane w UE posiadają już zwalniacz, nie oznacza że w PL musi on być... Podam przykład...poduszki powietrzne oraz ABS w osobówkach, nowe auta bez tych systemów nie są już produkowane, ale nasze wytyczne nie mówią o bezwzględnym posiadaniu takiego wyposażenia, więc pojazd może ich nie mieć...tak jak w/w autobus nie musi mieć zwalniacza... Myślę, że oto chodziło twórczyni zapytania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 .poduszki powietrzne oraz ABS w osobówkach, nowe auta bez tych systemów nie są już produkowane, ale nasze wytyczne nie mówią o bezwzględnym posiadaniu takiego wyposażenia, więc pojazd może ich nie mieć...tak jak w/w autobus nie musi mieć zwalniacza. Niestety ale jesteś w błędzie bo bez poduszki czy ABS-u a obecnie to chyba i bez ESP pojazd nie otrzyma homologacji. Odnośnie autobusu o DMC 5000kg, to nawet gdyby to był autobus na TEMPO 100 to i tak nie musiał by takowego posiadać, bo i bez zwalniacza takie pojazdy często spełniają wymogi stawiane dla badania IIA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 Przeczytaj jeszcze raz mój post, wyraźnie jest napisane, że nowe pojazdy nie są produkowane bez tych systemów, a w naszych przepisach o nich cisza... No i czy faktycznie autorka pytania musi się zagłębiać w Nasze dywagację w tych wątkach, bo czasem i ja mam poważny problem z ich ogarnięciem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 Jest napisane ale już nie tak wyraźnie , bo raz piszesz o podobne pojazdy produkowane w UE a później ' date=' nowe auta bez tych systemów nie są już produkowane[/quote']. Co nie zmienia faktu, że obowiązku sprawdzenia posiadania tych układów nie ma o ile następstwem ich braku czy niedziałania nie będzie zapalenie lampki kontrolnej sygnalizującej niesprawność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dkepska Napisano 24 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2015 Dziękuję bardzo za zainteresowanie sprawą Wszystkie linki, które Panowie umieściliście w postach czytałam zanim poruszyłam temat na forum. Użytkownik Mildura pisze:" Zwalniacz, czy inny hamulec dlugotrwalego działania jest obowiązkowy we wszystkich autobusach o DMC powyżej 5 ton (czyli M3) poza autobusami kategorii I (typowy, miejski autobus)" Zaś Adamos :"Zwykłe autobusy nie mają obowiązku posiadania zwalniacza. " Spór toczy się między mną, a moim mężem (który też ma uprawnienia diagnosty - żeby było śmieszniej). No bo generalnie wg przepisów unijnych jest tak jak pisze Mildura. Ale nasze przepisy mówią, że autobusy na 100 muszą spełniać warunki przewidziane w regulaminie nr 13 ekgonz. I jak mam teraz rozstrzygnąć zakład małżeński??? Generalnie w regulaminie tym jest napisane, że autobusy M3 a takowy to jest, klasy II - (16 miejsc siedzących + 6 stojących) mają posiadać zwalniacz i tam nie ma słowa o tym, że tylko te na 100. Mój mąż twierdzi natomiast, że tylko te na 100 muszą mieć zwalniacz, bo to one mają być zgodne z reg. 13. [ Dodano: 24-01-2015, 10:24 ] Zwykłe autobusy nie mają obowiązku posiadania zwalniacza.Poproście diagnostę delikatnie o podstawę prawną Bardzo słusznie. Trzeba jeszcze poinformować tą Panią o tachografie. Wymóg konieczny. Tacho jest zamontowane:) [ Dodano: 24-01-2015, 10:25 ] użyłam wcześniej opcji "szukaj" i nie znalazłam odpowiedzi. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=160127#160127 czytałam [ Dodano: 24-01-2015, 10:28 ] http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=181669#181669http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=102808#102808 http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=181725#181725 też czytałam wcześniej, ale nadal jestem w czarnej d...e [ Dodano: 24-01-2015, 10:32 ] A i jeszcze jedno. Skoro ten IRISBUS ma homologację, został dopuszczony do ruchu i na wyciągu z homologacji jest napisane, że może być zarejestrowany bez dalszych czynności homologacyjnych to znaczy, że co???że do pierwszego terminu badania mógł śmigać po drogach, a teraz nagle nie może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 ak mam teraz rozstrzygnąć zakład małżeński??? Nie dać obiadu przez parę dni, o innych sprawach nie wspomnę. Zresztą Kiepska powinna wiedzieć jak przywołać "pasożyta" do porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 Mój mąż twierdzi natomiast, że tylko te na 100 muszą mieć zwalniacz, bo to one mają być zgodne z reg. 13. I ma rację, nadal upieram się o podanie podstawy prawnej w polskich przepisach obowiązkowego posiadania zwalniacza w zwykłym autobusie... Proszę nie odsyłać do wątków (w których zresztą też miałem udział), tylko podać podstawę prawną że ma mieć i koniec. Bo to, że może mieć nie wyklucza powyższego, dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 A na poważnie ,zwalniacz w tym przypadku tylko przy 100. Co do ostatniego zdania. Niestety ale tak wyszło że po zmianie przepisów odnośnie ogranicznika wiele pojazdów raptem przestało spełniać wymagania pomimo takiego zapisu w homo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dkepska Napisano 24 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 24 Styczeń 2015 Dzięki za pomoc Chociaż szkoda, że to jednak mąż miał rację a nie ja Niemniej diagnosta chciał kwity na retarder, bo inne egzemplarze tego autobusu będące w użytkowaniu jednostki go posiadają. Mało sensowne wytłumaczenie. Tak do końca to żaden z nich nie był pewien swoich racji i dlatego postanowiłam zajrzeć w miejsce gdzie jest dużo mądrych głów, czyli na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 Dzięki za pomoc i dlatego postanowiłam zajrzeć w miejsce gdzie jest dużo mądrych głów, czyli na forum Za miłą opinie należy się ,o sorki dla męża też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 Chociaż szkoda, że to jednak mąż miał rację a nie ja - a tak trzymałem kciuki za Panią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pensioner Napisano 26 Styczeń 2015 Share Napisano 26 Styczeń 2015 Witam Panów i Panie:) Problem polegał na tym, że jest to wojskowe Iveco (DMC pow. 5T), które przyszło z innej jednostki wojskowej. Więc odpada tachograf - nie wymagany. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek (ABS + zwalniacz) - Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 26 Styczeń 2015 Share Napisano 26 Styczeń 2015 Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h A Pani pytała o zwalniacz w zwykłym autobusie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Styczeń 2015 Share Napisano 26 Styczeń 2015 ABS, airbag i inne są obowiązkowe w każdym nowym aucie... No fajnie. Tylko jak jakiś czas temu na tym forum pytałem o te aspekty NIKT nie był w stanie podać mi podstawy prawnej dlaczego. Dać Wam linki do tego tematu czy sami poszukacie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 26 Styczeń 2015 Share Napisano 26 Styczeń 2015 Więc odpada tachograf - nie wymagany.-- Proszę podać podstawę prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 26 Styczeń 2015 Share Napisano 26 Styczeń 2015 Proszę podać podstawę prawną. Jak ma się do całej rozmowy Rozporządzenie WE nr 561/2006: Art. 3 Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego: a) ... b).... c) pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, straży pożarnej i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i pozostaje pod ich kontrolą; ? oraz fakt, że nie jest to "BUS100" . poz.951 Rozdział 6 Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h 4. autobus powinien być wyposażony w: 1) przyrząd kontrolny – tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 26 Styczeń 2015 Share Napisano 26 Styczeń 2015 Sugerujesz że w zwykłych autobusach oprócz miejskich nie obowiązują tachografy , a co do tego --- pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych tzn. Rozporządzenie Ministra Transportu I Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. Nr 44, poz. 432 z dnia 15 maja 1999 r.).--- jest już nieaktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Styczeń 2015 Share Napisano 26 Styczeń 2015 A do mojego postu nikt się nie odniósł... Jakie to wygodne... A ja Wam chętnie poszukam linki do tych rozważań... Ale czekam na kogoś jednak rozgarniętego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.