Skocz do zawartości

Pomoc przy Pytaniach EGZAMIN 2015


diagnostagdansk

Rekomendowane odpowiedzi

rozwiniesz?

 

Może Grzegorzowi chodziło, że w cenniku 20,00PLN występuje 4x na 10 poz. i dlatego nie jest to regułą? Tylko ile kryje się pod poz. 2.10 ? :x

Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:

2.1 - skuteczności i równomierności działania hamulców 20,00

2.2 - skuteczności działania hamulców tramwaju 120,00

2.3 - skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu 50,00

2.4 - ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania 14,00

2.5 - połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu 20,00

2.6 - toksyczności spalin 14,00

2.7 - poziomu hałasu 20,00

2.8 - geometrii kół jednej osi 36,00

2.9 - działania amortyzatorów jednej osi 14,00

2.10 - wszystkich innych usterek łącznie 20,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 378
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    54

  • diagnostagdansk

    46

  • Paprock

    27

  • JANUSZ60

    23

....no z reguły,każda inna kwota jest potwierdzeniem reguły :D .A z doświadczenia,to 85 %-90% to usterki za 20 zł.

4x na 10 poz.
poz. 2.2 i 2.3 dla mnie nie ma,zostaje 8. :) ,czyli 50% :)
2.10 - wszystkich innych usterek łącznie 20' date='0[/quote']a na temat tego zapisu,też tyle opinii co diagnostów i myślałem,że o to chodziło Grzesiowi z miasta Łuć :-P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na temat tego zapisu,też tyle opinii co diagnostów
Ale tu nie ma co interpretować. Ten zapis jak mało który jest jasny, dzięki słowu "łącznie".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy na pytanie z hamulcami ktoś zna poprawną odpowiedź ?

 

I jeszcze z tym dodatkowym pedałem dla "L" czy musi mieć atest czy nie musi ?

 

[ Dodano: 30-01-2015, 14:08 ]

Na badanie techniczne przyjeżdża pojazd cysterna, która ma ważny protokół TDT na 6 miesięcy. Co robi diagnosta ?

Przeprowadza badanie i ustala termin na rok

Przeprowadza badanie i ustala termin na 6 miesięcy

Odsyła pojazd do TDT

 

Faktycznie pytanie nie dotyczy ADR bo nie jest nigdzie stwierdzone że przewozi mat niebezpieczne a co by było gdyby ... było :

 

Na badanie techniczne przyjeżdża pojazd cysterna który przewozi materiały niebezpieczne KL. 1, która ma ważny protokół TDT na 6 miesięcy. Co robi diagnosta ?

Przeprowadza badanie i ustala termin na rok

Przeprowadza badanie i ustala termin na 6 miesięcy

Odsyła pojazd do TDT

 

To w tym przypadku chyba musi mieć na rok badanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiniesz?

Tak.

Napisałeś

z reguły 20 zł za każdą usterkę

To jest tylko moje zdanie i nie trzeba się z nim zgodzić.

Według mnie nie za każdą usterkę ale za każdy układ w którym wystąpiły usterki.

Przykład:

-Na OBT stwierdzam luzy na końcówkach drążków kierowniczych (2 szt) i sworzniach wahaczy (2 szt). W sumie mamy 4 usterki ( lub 2 zależy czy jak kto liczy-czyli luz na końcówkach i luz na sworzniach wahaczy). Według tego co napisałeś "za każdą usterkę" należałoby pobrać 20 zł x4 usterki lub 20zlx2 usterki.

Ja uważam,że należy pobrać w tym przypadku tylko 20zł stosując pozycję z tabeli opłat:

 

Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie

-2.5 - połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu 20,00

 

Końcówki drążka kierowniczego to ukł.kierowniczy a sworznie wahaczy to zawieszenie.

 

Pozycję

2.10 - wszystkich innych usterek łącznie 20,00

stosuję do usterek,które nie ma wymienionych w tabeli opłat.Czyli jakby jeszcze doszły np.korozja przewodów hamulcowych na badaniu poprawkowym pobrałbym w tym przypadku 40zł (poz.2.5+poz 2.10)

Takie jest moje zdanie,ale nikogo nie zmuszam do zgodzenia się z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam następujące pytanie, czy badanie specjalistyczne pojazdu przystosowanego do zasilania gazem przeprowadza się przy każdym okresowym badaniu technicznym, pobierając opłatę odpowiednio 98 za okresowe, i 63 za gaz czy tylko jednorazowo przed wbiciem GAZ do dowodu rejestracyjnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam następujące pytanie, czy badanie specjalistyczne pojazdu przystosowanego do zasilania gazem przeprowadza się przy każdym okresowym badaniu technicznym,

 

Badanie "na gaz" nie jest żadnym odrębnym badaniem tylko elementem składowym badania okresowego, więc wykonując za każdym razem okresowe trzeba wykonać dodatkowe czynności związane z gazem i pobrać opłatę.

 

jednorazowo przed wbiciem GAZ do dowodu rejestracyjnego?

 

Montaż gazu nie podlega badaniu. Gaz wpisuje się na podstawie faktury i homologacji, a nie badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem jak wykonujesz OBT (okresowe badanie techniczne)pojazdu z instalacją gazową sprawdzasz instalację (m.inn. szczelność,dokumenty na zbiornik...) i pobierasz opłatę 161zł.Jest to jedno badanie w zakresie którego wchodzi "badanie specjalistyczne"

czy tylko jednorazowo przed wbiciem GAZ do dowodu rejestracyjnego?

Nie ma takiego badania przed wbiciem do dowodu rejestracyjnego.Wydział komunikacji wpisuje na podstawie faktury montażu i homologacji instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz ponawiam prośbę o pomoc ten atest na pedał hamulca w L :) no i tymi nieszczęsnymi hamulcami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

="diagnostagdansk"]Jeszcze raz ponawiam prośbę o pomoc ten atest na pedał hamulca w L
- jeśli chodzi o atest jak dobrze zrozumiałem do dodatkowego hamulca w pojazdach L --to nie ma szans . kiedyś też próbowałem to klijent odpowiedział że ma tylko papier na zamontowane podzespoły przez firme.

 

[ Dodano: 01-02-2015, 20:10 ]

A czy na pytanie z hamulcami ktoś zna poprawną odpowiedź ? 

a o co tu chodzi bo nie kumam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz ponawiam prośbę o pomoc .... no i tymi nieszczęsnymi hamulcami :)

 

16 % jak w rozporządzeniu o warunkach technicznych ....

par. 51 pkt 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie jak przygotowania do egzaminu teoretycznego na 5 luty? Czytam ustawy, vademecum i rozwiązuję testy. Nie uczę się wszystkiego i podczas rozwiązywania testów bardzo często sięgam do ustaw. Czy to dobra taktyka, czy nie braknie mi czasu jak odpowiedz na każde pytanie będę chciał odszukać w ustawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to dobra taktyka

Każdy sposób jest dobry byle byłby skuteczny.

 

[ Dodano: 02-02-2015, 21:41 ]

czy nie braknie mi czasu jak odpowiedz na każde pytanie będę chciał odszukać w ustawie?

Braknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy poza dziennikiem ustaw poz. 951, 996, 337, PORD, adr 9 coś jeszcze jest? Wiem że jest to spięte w jedną część. Czy jest to czytelne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile wynosi minimalna wartość wskaźnika skuteczności hamowania hamulca postojowego ciągnika rolniczego zarejestrowanego po raz pierwszy przed 27.07.2010 ?

16 %

22%

27%

Dz. Ust. 951 warunki techniczne par 51.1 ?

czy

Dz. Ust. 951 warunki techniczne par 16.4 ?

Rozwinę troszkę ustęp pierwszy:

§ 51.

1. Wskaźnik skuteczności hamowania, o którym mowa w § 16 ust. 1 (czyli: § 16. 1. Skuteczność hamowania określa się wskaźnikiem, który jest stosunkiem siły hamowania do siły wynikającej z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, a dla naczepy do sumy dopuszczalnych nacisków na hamowane osie lub stosunkiem opóźnienia hamowania (uzyskanego na drodze poziomej o nawierzchni twardej, suchej i czystej) do przyspieszenia ziemskiego) dla pojazdu wymienionego w § 44 (czyli: § 44. Ilekroć w niniejszym dziale jest mowa o „pojeździe”, rozumie się przez to ciągnik rolniczy, leśny i pojazd wolnobieżny oraz przyczepę przeznaczoną do łączenia z tymi pojazdami)

nie może być mniejszy niż 27%. - dotyczy hamulca ro-bo-cze-go.

Bo odniesienie do hamulców postojowych jest w § 51 ustęp 2:

§ 51.

1. Wskaźnik skuteczności hamowania, o którym mowa w § 16 ust. 1, dla pojazdu wymienionego w § 44 nie może być mniejszy niż 27%.

2. Przepisy § 16 ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.

A że przepisy należy czytać całościowo, tak więc przechodzimy do § 16 ustęp 4 punkt 1), 2), 3):

§ 16.

3. Hamulce uważa się za sprawne, jeżeli wymagana skuteczność jest uzyskiwana bez nadmiernego odchylenia prostoliniowego toru ruchu pojazdu i nadmiernych drgań.

4. Wskaźnik skuteczności hamowania dla hamulca postojowego pojazdu nie może być mniejszy niż:

1) 16% w odniesieniu do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub

2) 8% w odniesieniu do dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów – dotyczy pojazdu samochodowego zarejestrowanego po raz pierwszy do dnia 27 lipca 2010 r.,

3) 12% w odniesieniu do dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów – dotyczy pojazdu samochodowego zarejestrowanego

po raz pierwszy od dnia 28 lipca 2010 r.

Punkt 2) = 8% i punkt 3) = 12% należy pominąć bo odnoszą się do d.m.c. zespołu pojazdów, a wskaźniki procentowe są całkiem różne od tych w pytaniu.

Pozostał do wyboru punkt 1) = 16%.

 

Podsumowując:

§ 16.

1.Skuteczność hamowania określa się wskaźnikiem, który jest stosunkiem siły hamowania do siły wynikającej

z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, a dla naczepy do sumy dopuszczalnych nacisków na hamowane osie lub stosunkiem

opóźnienia hamowania (uzyskanego na drodze poziomej o nawierzchni twardej, suchej i czystej) do przyspieszenia

ziemskiego.

 

2.Wskaźnik skuteczności hamowania nie może być mniejszy niż podany w tabelach nr 1 i 2 „Wskaźniki skuteczności

hamowania”, określonych w załączniku nr 7 do rozporządzenia.

 

3. Hamulce uważa się za sprawne, jeżeli wymagana skuteczność jest uzyskiwana bez nadmiernego odchylenia prostoliniowego

toru ruchu pojazdu i nadmiernych drgań.

 

4. Wskaźnik skuteczności hamowania dla hamulca postojowego pojazdu nie może być mniejszy niż:

1) 16% w odniesieniu do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub

2) 8% w odniesieniu do dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów – dotyczy pojazdu samochodowego zarejestrowanego

po raz pierwszy do dnia 27 lipca 2010 r.,

3) 12% w odniesieniu do dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów – dotyczy pojazdu samochodowego zarejestrowanego

po raz pierwszy od dnia 28 lipca 2010 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :) Zawiłość zawiłości :) Swoją drogą uznanie dla osób piszących przepisy bo przecież muszą być tak sformułowane aby były czytelne i przejrzyste :)

Mam jeszcze jedno pytanie ekstra :) Czy teoretycznie przy wykonywaniu badania dodatkowego w którym dokonano zmian konstrukcyjnych ....

Dz. Ust. 996 par 3.1.5

nie ma obowiązku wykonywania identyfikacji pojazdu ? nigdzie nie jest napisane ze należy wykonać zgodnie z załącznikiem nr 1 dział I pkt. 0

 

I czy zmiana konstrukcyjna to:

montaż haka ?

zmiana z osobowego na ciężarowy ( dołożenie kratki )

w sumie nic więcej mi nie przychodzi na myśl co jeszcze może wejść w praktyce w to badanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montaż haka ?

 

Raczej odpowiedź brzmi nie (choć dało by się też w naszych genialnych przepisach obronić tezę, że tak)

 

zmiana z osobowego na ciężarowy ( dołożenie kratki )

 

Jak najbardziej tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdzie nie jest napisane ze należy wykonać zgodnie z załącznikiem nr 1 dział I pkt. 0
A to?
w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu,

zmiana konstrukcyjna to:

zmiana z osobowego na ciężarowy ( dołożenie kratki )
czyli zmiana rodzaju, oraz każda inna powodująca
zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

jeszcze mam jedną nieścisłość też w Dz. Ust. 996 załącznik Nr 8 pkt odnośnie wypisywania Z w rejestrze w rubryce seria i nr dowodu rejestracyjnego jeżeli wydawane jest zaświadczenie o przeprowadzeniu badania technicznego. Ale na początku tego samego dziennika ustaw jest że jeżeli badanie jest z wynikiem pozytywnym to wystawiamy zaświadczenie o przeprowadzeniu badania technicznego ( załącznik 3 ) czyli w praktyce Z w rejestrze będzie zawsze kiedy wynik będzie pozytywny ? No w sumie z drugiej strony jak wystawiamy N to też przecież wystawiamy zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu z wynikiem negatywnym czyli też wystawiamy zaświadczenie ?

Na kursie było mówione że kiedyś załącznik 3 o wykonaniu badania wystawiało się nie zawsze natomiast teraz wystawia się zawsze do każdego badania ale nie wszyscy to robią ?

 

i kolejne pytania z Dz. Ust. 996 par 6.1.2 Gdy w pojeździe stwierdzono usterki istotne ... wpis w rejestrze ...wynik negatywny....informuje posiadacza pojazdu o konieczności przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust.6

 

i teraz ust.6 badania technicznego polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów...

 

Wszystko ok ale jakie to jest badanie skoro badania dzielimy na okresowe i 14 dodatkowych ? czytałem wszystkie dodatkowe i żadne mi nie pasuje pod coś w stylu ponowne sprawdzenie usterek przez diagnostę

 

 

i ostatnie o tym na kursie nie było :( montuje klient hak przyjeżdża na SKP i co dalej jeżeli sprawdzamy czy w dowodzie ma nie wypełnione rubryki przyczepa z hamulcem i bez. I wykonujemy badanie dodatkowe w celu ustalenia danych niezbędnych do rejestracji ??

i to wszystko czy jeszcze mamy zrobić "JAKIEŚ" badanie czy hak jest dobrze zamontowany czy czytelna jest tab rej i czy działa złącze elektryczne HAKA podłączając do zestawu sprawdzającego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w praktyce Z w rejestrze będzie zawsze kiedy wynik będzie pozytywny

Takie niestety mamy przepisy :(

teraz ust.6 badania technicznego polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów...

 

Wszystko ok ale jakie to jest badanie skoro badania dzielimy na okresowe i 14 dodatkowych ? czytałem wszystkie dodatkowe i żadne mi nie pasuje pod coś w stylu ponowne sprawdzenie usterek przez diagnostę

Sam dobrze wydedukowałeś, że żadne z dodatkowych badań nie pasuje a zatem jest to badanie okresowe.

montuje klient hak przyjeżdża na SKP i co dalej jeżeli sprawdzamy czy w dowodzie ma nie wypełnione rubryki przyczepa z hamulcem i bez. I wykonujemy badanie dodatkowe w celu ustalenia danych niezbędnych do rejestracji ??

Wykonujemy badanie haka i wystawiamy zaświadczenie a jak sobie z tym poradzi WK to juz inna kwestia. Można jeszcze w uwagach do zaświadczenia wpisać masy przyczep, ale jako takiego obowiązku nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.