Skocz do zawartości

Zmiana na osobowy 3 rzędy - kombi?


Arizona

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, staram się dociec czy może być podrodzaj pojazdu kombi w pojeździe 8 osobowym. Rozchodzi się o Volkswagena Transportera (wygląda jak Caravella) cały przeszklony. Rejestracja pierwsza 1991 rok. Patrząc w Patronacie w bazie (różne dziwactwa czasami tam są) widnieje jako 8 osób kombi. Natomiast jak wejdę w klasyfikację dołączoną do Patronata pisze że dwa rzędy siedzeń (w załączniku). Zmiana została dokonana z ciężarowego 8 osób na osobowy 8 osób. "demontaż przegrody tylko".

kombi.jpg.68b1eb7770a3b3520946b8a27f627126.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu jak tylna furta otwiera się jak w kombi to może być i tam kombi.

Porownując na przykład do Fiata Doblo, że z drzwiami uchylanymi ku górze jeden i ten sam (pomijając rodzaj) wystepuję jako kombi, wielozadaniowy i może jeszcze van - to ja pytan o kasyfikacje nie mam.

A nie ładniej wielozadaniowy zapodać. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz! Zaraz! Zaraz!

Ta zależność nie koniecznie prawdziwa w przypadku pojazdu kategorii M1 jest!!!

Poza tym wyraźnie stoi, że warunki muszą być spełnione oba, czyli 7 miejsc plus wzór!

Potrzeba zapodać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzór jest spełniony, natomiast faktycznie jest podane:

liczba dostępnych miejsc siedzących jest nie większa niż 6 (poza kierowcą).

Więc zostaje najbliżej KOMBI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli! Powoli! Jak to spełniony?

Jak wzór jest spełniony to wniosek (rachunek) wychodzi prosty:

"Jednakże jeżeli pojazd ten spełnia oba następujące warunki: (miejsca + wzór)

Pojazd taki nie jest uznawany za pojazd kategorii M1."

Więc...

- Więc wielozadaniowy i bęc! :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznik nr 4

KLASYFIKACJA POJAZDÓW

Tabela nr 1 – Rodzaje i podrodzaje pojazdów

USTAWA Prawo o ruchu drogowym

strona 1:

Niniejsza ustawa wdraża postanowienia następujących dyrektyw Unii Europejskiej:

10) dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów („dyrektywa ramowa”) (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.),

DYREKTYWA 2007/46/WE

AF pojazd wielozadaniowy:

Pojazd o nadwoziu innym niż wymienione w AA–AE, przeznaczony do przewozu osób i ich bagaży lub ładunków w tym samym przedziale nadwozia.

Jednakże jeżeli pojazd ten spełnia oba następujące warunki:

(i) liczba miejsc siedzących, z wyjątkiem miejsca kierowcy, nie przekracza sześciu;

„miejsce siedzące” uznaje się za istniejące, jeżeli pojazd jest wyposażony w „dostępne” miejsca mocowania siedzenia; „dostępne” oznacza te miejsca mocowania, które mogą być wykorzystywane. Aby zapobiec wykorzystaniu miejsc mocowania jako „dostępnych”, producent musi fizycznie utrudnić ich wykorzystanie, na przykład poprzez przyspawanie do nich płyt pokrywowych lub przytwierdzenie podobnych elementów stałych, których nie da się usunąć przy użyciu powszechnie dostępnych narzędzi; oraz

(ii) P–(M + N × 68) > N × 68,

gdzie:

P = technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu w kg,

M = masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy w kg,

N = liczba miejsc siedzących, z wyjątkiem miejsca kierowcy.

Pojazd taki nie jest uznawany za pojazd kategorii M1.

(str.69)

:x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem to samo, a jednak źle czytałem :?: Z tego wynika, że samochód osobowy wielozadaniowy służy do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu oraz nie może być spełniony warunek i musi mieć więcej miejsc niż 7 miejsc. Wtedy może być wielozadaniowy? Nie no nie może tak być, bo z Belgii są sprowadzone zwykłe M1 w bryle kombi i podrodzaju AF. Jednak coś tu zamieszane jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak coś tu zamieszane jest...
– e-e! Chyba nie-e!

Jest na stanowisku samochód nie za bardzo kombi, nie za bardzo hatchback, ani cabrio, ani sedan, czy tak?

Fiat Croma przyjmijmy. Mało to zgrabne i smukłe auto. Ni kombi, ni hatchback, więc co?

Liczymy:

Masa własna pojazdu wynosi 1530 kg, lecz we wzorze chodzi o „unijną” masę pojazdu w stanie gotowym do jazdy, czyli dodajemy ciężar kierowcy przyjęty jako 75 kg.

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu na podstawie danych producenta wynosi 2050 kg.

Kierowca został już doliczony, a pojazd ma 5 miejsc do siedzenia, czyli pozostało 4 pasażerów po 68 kg sztuka co 272 kg się równa.

 

OK jedziemy:

P = 2050 kg

M = 1530 kg + 75 kg = 1605 kg

N = 4 x 68 kg = 272 kg

 

P 2050 – (M 1605 + N 272) > 272

2050 – 1877 = 173

 

Wychodzi, że 173 jest mniejsze od 272 to znaczy, że pojazd nie spełnia zależności większości podanej we wzorze (>≠<), czyli osobowym wielozadaniowcem jest, bo gdyby spełnił to byłbym też wielozadaniowym lecz już nie koniecznie osobowym. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.