Motocar Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Witam. Kilka miesięcy temu robiłem badanie pojazdu z zagranicy. Określiłem podrodzaj na czterokołowiec lekki. Pojazd został zarejestrowany. Następnie sprzedany przez właściciela dalej, następny właściciel pościł to dalej i teraz jest mały problem. Okazuje się, że pojazd nie powinien być jako czterokołowiec lekki gdyż ma 5 kw a nie 4. Reszta danych jest ok. W poprzednich wydziałach nikt tego nie zauważył i poszło dalej... Właściciel (obecny) ma problem z rejestracją bo teraz ktoś w wydziale się dopatrzył. Nie bardzo wiem jak rozwiązać problem i ewentualnie jakie konsekwencje mogą mnie czekać... Miał ktoś z was podobny problem? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Nie wiem - spróbuj się dogadać - zarówno z WK jak i właścicielem i po prostu to poprawić. I Ty jesteś winien i WK... Próba oficjalnego odkręcania tego poprzez wzruszenie decyzji wydanej niezgodnie ze stanem faktycznym odbije się czkawką Wam wszystkim, więc po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 A czy była wpisana moc w zagranicznym DR? Czy sam ją określałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 A jaki silnik jest tam podaj pojemność i rodzaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Kilka miesięcy temu robiłem badanie pojazdu z zagranicy. - Quada ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Okazuje się, że pojazd nie powinien być jako czterokołowiec lekki gdyż ma 5 kw a nie 4. Reszta danych jest ok. Myślę,że należy rozważyć to: a) lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez ładunku nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h, oraz - których pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym (dodatni), lub - których maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub - których maksymalna ciągła moc znamionowa jest niewiększa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego. Z naciskiem na "lub" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Myślę,że należy rozważyć to: Z naciskiem na "lub" Co nie zmienia faktu, iż nadal jest zagadką dla nas, jaki motor posiada omawiany powyżej wehikuł,,, Polak zawsze wolał ponaginać parametry w papierach ( tak na wszelki wypadek), niż ze zrozumieniem przeczytać przepisy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez ładunku nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h, oraz - których pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym (dodatni), lub - których maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub - których maksymalna ciągła moc znamionowa jest niewiększa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego. Przypomnijcie Dz.U. i mniej więcej który to paragraf bo ostatnio tego szukałem i nie mogłem znaleźć a nie wiem czy to nie zostało uchylone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Tego w dyrektywie trza szukać o homologacji dwu i trójkołowców. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13729 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Tego w dyrektywie trza szukać a stoi tam dokładnie tak:3. Niniejsza dyrektywa stosuje się również do pojazdów czterokołowych, to jest do pojazdów mechanicznych o następujących właściwościach: a) lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez ładunku nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h, oraz —których pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w p rzypadku silnika z zapłonem iskrowym (dodatni), lub —których maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym,lub —których maksymalna ciągła moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego. Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane do motorowerów trzykołowych kategorii L2e, chyba że odrębne dyrektywy stanowią inaczej; b) pojazdy czterokołowe, inne niż te, o których mowa w lit. a), których masa bez ładunku nie przekracza 400 kg (kategoria L7e) (550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych i których maksymalna moc użyteczna nie przekracza 15 kW. Te pojazdy należy uważać za motocykle trzykołowe i powinny one spełniać wymagania techniczne stosujące się do motocykli trzykołowych kategorii L5e, chyba że odrębne dyrektywy stanowią inaczej. DYREKTYWA 2002/24/WE str. 4 http://forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=215 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Tego w dyrektywie trza szukać o homologacji dwu i trójkołowców. Było to też w naszych Dz.U. ale ostatnio tak jakby "znikło" i w obowiązujących już tego nie ma a może się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Przypomnij dobrze, czy w widziałeś to w dziennikach, czy może w materiałach szkoleniowych spisanych razem na karteluszkach A-4 co mogłoby sugerować formę dziennika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Było to też w naszych Dz.U. ale ostatnio tak jakby "znikło" i w obowiązujących już tego nie ma a może się mylę Nie mylisz się . Przy definicji w PoRD nie ma nic o mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Przypomnij dobrze, czy w widziałeś to w dziennikach, Dz. U. "obecnie uchylony " 2005 Nr 162 poz. 1360 Załącznik Nr 1, ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Motocar Napisano 4 Luty 2015 Autor Share Napisano 4 Luty 2015 Silnik diesla, pojemność pamiętam, że była ok 300 cm. Pojazd to microcar modelu dokładnie w tej chwili nie pamiętam. W dowodzie nie było mocy i masy. Masa z tabliczki. Wszystkie parametry op-rócz mocy spełniają wymagania żeby pojazd był jako czterokołowiec lekki L7e. Moc max powinna być 4 kw, a ja napisałem 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Moc max powinna być 4 kw Aixam przy 400 ccm miał 4kW, a były też diesle gdzie przy 505 ccm również miał 4 kW,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebi36 Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 W Mikrokaże na tabliczce napewno G nie jest podane dane jak w motorowerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Silnik diesla, pojemność pamiętam, że była ok 300 cm. Pojazd to microcar modelu dokładnie w tej chwili nie pamiętam. W dowodzie nie było mocy i masy. Masa z tabliczki. Wszystkie parametry op-rócz mocy spełniają wymagania żeby pojazd był jako czterokołowiec lekki L7e. Moc max powinna być 4 kw, a ja napisałem 5. Może w końcu powiesz czy w dokumentach było 4 kW a Ty sie pomyliłeś i napisałeś 5kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 W dowodzie nie było mocy i masy. Masa z tabliczki. Wszystkie parametry op-rócz mocy spełniają wymagania żeby pojazd był jako czterokołowiec lekki L7e. Moc max powinna być 4 kw, a ja napisałem 5. To może wystarczyłoby sprostować tamto badanie poprzez wydanie nowego zaświadczenia i DIP-u z prawidłową mocą? [ Dodano: 04-02-2015, 11:18 ] P.S. Czterokołowiec lekki to L6e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Może w końcu powiesz czy w dokumentach było 4 kW Grzesiu - no czytaj - przecież napisał: "W dowodzie nie było mocy" A to, że już samo L7e wskazywało, że to nie lekki to inna para kaloszy... To może wystarczyłoby sprostować tamto badanie poprzez wydanie nowego zaświadczenia i DIP-u z prawidłową mocą? Z jego poziomu na pewno. Pytanie co na to WK - bo WK też musi zapis w DR poprawić. Zapewne zrobi to adnotacją w DR. I teraz pytanie czy ten docelowy WK, który to cofnął zadowoli się taką formą. Oby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Było to też w naszych Dz.U. ale ostatnio tak jakby "znikło" i w obowiązujących już tego nie ma a może się mylę Nie mylisz się . Przy definicji w PoRD nie ma nic o mocy. - no ale tu jest: Niniejsza ustawa wdraża postanowienia następujących dyrektyw Unii Europejskiej:7) dyrektywy 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającej dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Pol-skie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 29, str. 399, z późn. zm.), - Czy to może nie liczy się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 no ale tu jest: Tee ,ojca dzieci chcesz uczyć robić ? Chodzi o to że kiedyś było łatwiej, bo z dyrektywy było przeniesione do naszego rozporządzenia . A teraz : § 2. 1. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:1) ustawa – ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym; 2) dyrektywa – dyrektywę 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1, z późn. zm.). I gmeraj sobie w dyrektywie . Niniejsza ustawa wdraża Jak zwykle kiepsko im to wyszło . W dyrektywie jest tak jak Grzegorz podał. Wersja jednolita na dzień 11.12.2013 http://forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=287 Z dnem 31.12.2015 dyrektywa idzie do lamusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Chodzi o to że kiedyś było łatwiej, bo z dyrektywy było przeniesione do naszego rozporządzenia . Właśnie było łatwiej, a teraz "gmeraj" a to Dz.U. a to dyrektywa UE niech się kurna zdecydują albo czytamy dyrektywy albo Dz.U a nie część tu a część tu. W takim stanie to można szybko się zgubić i coś odp...ć a potem żałować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Luty 2015 Share Napisano 5 Luty 2015 Właśnie było łatwiej, a teraz "gmeraj" a to Dz.U. a to dyrektywa UE A w tej dyrektywie znajduje się odnośnik do kolejnych dyrektyw z których już kilka nie obowiązuje i zostały zastąpione nowymi. Wychodzi na to, że diagności powinni posiadać wiedzę na poziomie intytucji homologujących pojazdy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Luty 2015 Share Napisano 5 Luty 2015 Wychodzi na to, że diagności powinni posiadać wiedzę na poziomie intytucji homologujących pojazdy Pracownicy WK również... A wszystko za pensje często porównywalną do pensji kasjerki w supermarkecie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.