Skocz do zawartości

Normy EURO w niemieckich dowodach


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy materiał. Tylko na co on komu, skoro u nas i tak o dacie I rejestracji wszystko idzie?? Ciekawostką jest ujęcie normy EEV...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest właśnie fikcją...

Dlaczego te materiały dałem- wczoraj z lizingu wrócił DIP z Mana 8x6 na poprawkę normy Euro- był z 2000 roku więc z naszych przepisów "c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, " a z niemieckiego DR SKL:S2, GKL G1 OSET - EURO-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj z lizingu wrócił DIP z Mana 8x6 na poprawkę normy Euro

 

W którym miejscu w DIP występuje EURO? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie w adnotacjach
raczej w "Dodatkowych informacjach***"
Pytanie czemu wrócił??
na poprawkę normy Euro- był z 2000 roku więc z naszych przepisów "c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych' date=' specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, " a z niemieckiego DR SKL:S2, GKL G1 OSET - EURO-2[/quote'] no skoro już wpisał to urzędnik przeczytał i stwierdził niezgodność.. Czy słusznie?

 

[ Dodano: 06-02-2015, 11:55 ]

Pytanie - po co wpisali?
Janusz nazwie to "nadgorliwość" ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no skoro już wpisał to urzędnik przeczytał i stwierdził niezgodność.. Czy słusznie?

 

Ale jaką niezgodność??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaką niezgodność??
z naszych przepisów "c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, " a z niemieckiego DR SKL:S2, GKL G1 OSET - EURO-2

 

Czy słusznie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to przedstawiciel producenta ma prawo dać miarodajne zaświadczenie, a nie tabelka... Generalnie ta tabelka zawsze działa na korzyść klienta.

Pamiętam jak dziś jak w pierwszym dniu obowiązywania tych przepisów pojechałem do pewnego WK po taki wpis. Śmiechu było co niemiara :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Was - ale U Nas w pozycję "rodzaj dopalacza kata licznego" zamiast formułki "spełnia wymogi" wpisujemy normę Euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz nazwie to "nadgorliwość" ...

 

Nie trzeba czekać na Janusza bo to jest nadgorliwość, po co pisać rzeczy które są niewymagane w DIP chyba tylko po to żeby mieć się potem z czego tłumaczyć :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVVO - a co jeszcze wpisujecie inaczej niż rubryka mówi? Np. w pozycji DMC co wpisujecie?? No bo domyślam się, że nie głupie DMC :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVVO - a co jeszcze wpisujecie inaczej niż rubryka mówi? Np. w pozycji DMC co wpisujecie?? No bo domyślam się, że nie głupie DMC :evil:

Zamiast wpisywać bezsensownie " g-kat trójdrożny" który z naturą nie ma nic wspólnego podaję od Niemca normę Euro - która w wypadku ciężarówek wystarcza do Viatoola

 

A tak w ogóle wszyscy wszystko wiedza - to popatrzcie sobie do katalogów DIP w programach - są to badania które wypuścili diagności - co drugie można zakwestionować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Was - ale U Nas w pozycję "rodzaj dopalacza kata licznego" zamiast formułki "spełnia wymogi" wpisujemy normę Euro

 

Ale sam dopalacz nie przesądza o normie Euro bo na to składa się wiele innych podzespołów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sam dopalacz nie przesądza o normie Euro bo na to składa się wiele innych podzespołów

Kolego masz to w języku polskim i przeczytaj 3-cię rubrykę :D Norma euro składasię z dwóch podstawowych danych - zadymienia i hałasu a reszta to po pierdółki

leitfaden_schadstoffkl_pl.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli!!! :papa:

 

albo... albo... albo... albo... albo...

§ 1. W przypadku gdy właściciel pojazdu występuje z wnioskiem o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący wpisuje w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając poziom emisji spalin Euro na podstawie:

 

1) jednego z dokumentów:

a) świadectwa zgodności WE albo

b) świadectwa zgodności, albo

c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo

d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo

e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu

– w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego lub autobusu;

 

2) jednego z dokumentów, o których mowa w pkt 1,

albo wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu,

albo odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu wydanej na podstawie art. 70 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 22 czerwca 2013 r., Dz. U. z 2012 r. poz. 1137),

albo oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia właściwe normy dotyczące poziomu emisji spalin Euro,

albo dowodu rejestracyjnego pojazdu,

albo roku produkcji pojazdu, przyjmując następujące zasady:

Tu znaczenie ma wyliczanka poprzedzona spójnikiem "albo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu znaczenie ma wyliczanka poprzedzona spójnikiem "albo".

I właśnie te "albo" wpisane są w DR niemiecki - proste - po co wymyślać * u nich to działa od wielu lat i jest OK - nam ułatwia życie - a że urzędnik do kartoteki wpisze "dopalacz" "spełnia " to inna rzecz

 

[ Dodano: 06-02-2015, 17:06 ]

albo dowodu rejestracyjnego pojazdu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVVO szacun, ale kompletnie odpowiedzi nie kumam.

Podobnie jak nie kumam dlaczego mając papiery na EURO 2 zapodałeś EURO 3 w D..., a mniejsza gdzie z tym. (A może właśnie trza było tam.) :hah:

 

Poza tym w DIP jasno stoi "Rodzaj dopalacza katalicznego" podobnie jak "Rodzaj Pojazdu", "Rodzaj silnika/rodzaje paliwa" i co; normę EURO mam wszędzie wpisywać, a możę ISO lub PN, a "Miejsce wybicia numeru VIN lub nadwozia (podwozia/ramy)" mam określić, że w zgodzie z przepisami? :/

Trza se te katalizatory jakoś ponazywać. Nie wiem... regulowane, nieregulowane, bez sond, z sondami, depeefy, fapy, suche, mokre, z egieerami i bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że nie ma sensu określać normy EURO w DIP - choćby po to, żeby uniknąć sytuacji takiej jak opisana. WK sam sobie to euro określi i nie potrzebuje do tego badania, które zresztą nigdy nie jest podstawą do wpisu euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rodzaj dopalacza katalicznego"

Tak na marginesie to co wpisujecie w tej rubryce DIP-u?

Z czego wynika taki wpis a nie inny i jakie waszym zadaniem są możliwe wpisy w ter rubryce?

W Patronacie samo się podstawia KAT i praktycznie wszyscy diagności tak to zostawiają choć to takie masło maślane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że nie ma sensu określać normy EURO w DIP - choćby po to, żeby uniknąć sytuacji takiej jak opisana. WK sam sobie to euro określi i nie potrzebuje do tego badania, które zresztą nigdy nie jest podstawą do wpisu euro.

Dokładnie, nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Nie wiem dlaczego niektórzy z nas brną w drogi, którymi nie powinny chodzić. Skoro SKP nie jest od ustalania EURO to po co wychodzić przed szereg i przepisywać za przeproszeniem "głupoty", których nie możemy w żaden sposób zweryfikować. Powielam swoją myśl pisaną już wiele razy: im mniej wynika z dokumentu tym bezpieczniejszy sen. Ograniczajcie się do tego co musicie wpisać i nic poza tym, nikt wam za poematy nie będzie płacił a czasami mogą się odbić czkawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro SKP nie jest od ustalania EURO to po co wychodzić przed szereg i przepisywać za przeproszeniem "głupoty", których nie możemy w żaden sposób zweryfikować.

Jest jeden wyjątek od tej reguły dotyczący diagnostów pracujących w ASO, którzy mają dostęp do dokumentacji pojazdów i mogą ustalić wiele parametrów pojazdu, które są na zwykłej SKP nie do ustalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.