IVVO Napisano 5 Luty 2015 Share Napisano 5 Luty 2015 Jak na podstawie skrótów określić normę EURO Schadstoffgruppen Schlüsselnummern LKW02_09.66166.pdf schadstoffklassen.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Luty 2015 Share Napisano 5 Luty 2015 Ciekawy materiał. Tylko na co on komu, skoro u nas i tak o dacie I rejestracji wszystko idzie?? Ciekawostką jest ujęcie normy EEV... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Luty 2015 Share Napisano 5 Luty 2015 skoro u nas i tak o dacie I rejestracji wszystko idzie?? Akurat euro zależy od roku produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Luty 2015 Share Napisano 5 Luty 2015 Akurat euro zależy od roku produkcji. I to jest właśnie fikcją... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Luty 2015 Autor Share Napisano 6 Luty 2015 I to jest właśnie fikcją... Dlaczego te materiały dałem- wczoraj z lizingu wrócił DIP z Mana 8x6 na poprawkę normy Euro- był z 2000 roku więc z naszych przepisów "c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, " a z niemieckiego DR SKL:S2, GKL G1 OSET - EURO-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 wczoraj z lizingu wrócił DIP z Mana 8x6 na poprawkę normy Euro W którym miejscu w DIP występuje EURO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 W żadnym. Pewnie w adnotacjach wpisali. Pytanie czemu wrócił?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 Pewnie w adnotacjach wpisali. Pytanie czemu wrócił?? Pytanie - po co wpisali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 Pewnie w adnotacjach raczej w "Dodatkowych informacjach***"Pytanie czemu wrócił?? na poprawkę normy Euro- był z 2000 roku więc z naszych przepisów "c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych' date=' specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, " a z niemieckiego DR SKL:S2, GKL G1 OSET - EURO-2[/quote'] no skoro już wpisał to urzędnik przeczytał i stwierdził niezgodność.. Czy słusznie? [ Dodano: 06-02-2015, 11:55 ] Pytanie - po co wpisali? Janusz nazwie to "nadgorliwość" ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 no skoro już wpisał to urzędnik przeczytał i stwierdził niezgodność.. Czy słusznie? Ale jaką niezgodność?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 Ale jaką niezgodność?? z naszych przepisów "c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, " a z niemieckiego DR SKL:S2, GKL G1 OSET - EURO-2 Czy słusznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 Generalnie to przedstawiciel producenta ma prawo dać miarodajne zaświadczenie, a nie tabelka... Generalnie ta tabelka zawsze działa na korzyść klienta. Pamiętam jak dziś jak w pierwszym dniu obowiązywania tych przepisów pojechałem do pewnego WK po taki wpis. Śmiechu było co niemiara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Luty 2015 Autor Share Napisano 6 Luty 2015 Nie wiem jak u Was - ale U Nas w pozycję "rodzaj dopalacza kata licznego" zamiast formułki "spełnia wymogi" wpisujemy normę Euro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 Janusz nazwie to "nadgorliwość" ... Nie trzeba czekać na Janusza bo to jest nadgorliwość, po co pisać rzeczy które są niewymagane w DIP chyba tylko po to żeby mieć się potem z czego tłumaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 IVVO - a co jeszcze wpisujecie inaczej niż rubryka mówi? Np. w pozycji DMC co wpisujecie?? No bo domyślam się, że nie głupie DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Luty 2015 Autor Share Napisano 6 Luty 2015 IVVO - a co jeszcze wpisujecie inaczej niż rubryka mówi? Np. w pozycji DMC co wpisujecie?? No bo domyślam się, że nie głupie DMC Zamiast wpisywać bezsensownie " g-kat trójdrożny" który z naturą nie ma nic wspólnego podaję od Niemca normę Euro - która w wypadku ciężarówek wystarcza do Viatoola A tak w ogóle wszyscy wszystko wiedza - to popatrzcie sobie do katalogów DIP w programach - są to badania które wypuścili diagności - co drugie można zakwestionować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 Nie wiem jak u Was - ale U Nas w pozycję "rodzaj dopalacza kata licznego" zamiast formułki "spełnia wymogi" wpisujemy normę Euro Ale sam dopalacz nie przesądza o normie Euro bo na to składa się wiele innych podzespołów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Luty 2015 Autor Share Napisano 6 Luty 2015 Ale sam dopalacz nie przesądza o normie Euro bo na to składa się wiele innych podzespołów Kolego masz to w języku polskim i przeczytaj 3-cię rubrykę Norma euro składasię z dwóch podstawowych danych - zadymienia i hałasu a reszta to po pierdółki leitfaden_schadstoffkl_pl.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 Powoli!!! albo... albo... albo... albo... albo... § 1. W przypadku gdy właściciel pojazdu występuje z wnioskiem o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący wpisuje w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając poziom emisji spalin Euro na podstawie: 1) jednego z dokumentów: a) świadectwa zgodności WE albo b) świadectwa zgodności, albo c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu – w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego lub autobusu; 2) jednego z dokumentów, o których mowa w pkt 1, albo wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, albo odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu wydanej na podstawie art. 70 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 22 czerwca 2013 r., Dz. U. z 2012 r. poz. 1137), albo oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia właściwe normy dotyczące poziomu emisji spalin Euro, albo dowodu rejestracyjnego pojazdu, albo roku produkcji pojazdu, przyjmując następujące zasady: Tu znaczenie ma wyliczanka poprzedzona spójnikiem "albo". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Luty 2015 Autor Share Napisano 6 Luty 2015 Tu znaczenie ma wyliczanka poprzedzona spójnikiem "albo". I właśnie te "albo" wpisane są w DR niemiecki - proste - po co wymyślać * u nich to działa od wielu lat i jest OK - nam ułatwia życie - a że urzędnik do kartoteki wpisze "dopalacz" "spełnia " to inna rzecz [ Dodano: 06-02-2015, 17:06 ] albo dowodu rejestracyjnego pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 IVVO szacun, ale kompletnie odpowiedzi nie kumam. Podobnie jak nie kumam dlaczego mając papiery na EURO 2 zapodałeś EURO 3 w D..., a mniejsza gdzie z tym. (A może właśnie trza było tam.) Poza tym w DIP jasno stoi "Rodzaj dopalacza katalicznego" podobnie jak "Rodzaj Pojazdu", "Rodzaj silnika/rodzaje paliwa" i co; normę EURO mam wszędzie wpisywać, a możę ISO lub PN, a "Miejsce wybicia numeru VIN lub nadwozia (podwozia/ramy)" mam określić, że w zgodzie z przepisami? Trza se te katalizatory jakoś ponazywać. Nie wiem... regulowane, nieregulowane, bez sond, z sondami, depeefy, fapy, suche, mokre, z egieerami i bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Luty 2015 Share Napisano 7 Luty 2015 Uważam, że nie ma sensu określać normy EURO w DIP - choćby po to, żeby uniknąć sytuacji takiej jak opisana. WK sam sobie to euro określi i nie potrzebuje do tego badania, które zresztą nigdy nie jest podstawą do wpisu euro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Luty 2015 Share Napisano 7 Luty 2015 "Rodzaj dopalacza katalicznego" Tak na marginesie to co wpisujecie w tej rubryce DIP-u? Z czego wynika taki wpis a nie inny i jakie waszym zadaniem są możliwe wpisy w ter rubryce? W Patronacie samo się podstawia KAT i praktycznie wszyscy diagności tak to zostawiają choć to takie masło maślane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Luty 2015 Share Napisano 7 Luty 2015 Uważam, że nie ma sensu określać normy EURO w DIP - choćby po to, żeby uniknąć sytuacji takiej jak opisana. WK sam sobie to euro określi i nie potrzebuje do tego badania, które zresztą nigdy nie jest podstawą do wpisu euro. Dokładnie, nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Nie wiem dlaczego niektórzy z nas brną w drogi, którymi nie powinny chodzić. Skoro SKP nie jest od ustalania EURO to po co wychodzić przed szereg i przepisywać za przeproszeniem "głupoty", których nie możemy w żaden sposób zweryfikować. Powielam swoją myśl pisaną już wiele razy: im mniej wynika z dokumentu tym bezpieczniejszy sen. Ograniczajcie się do tego co musicie wpisać i nic poza tym, nikt wam za poematy nie będzie płacił a czasami mogą się odbić czkawką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Luty 2015 Share Napisano 7 Luty 2015 Skoro SKP nie jest od ustalania EURO to po co wychodzić przed szereg i przepisywać za przeproszeniem "głupoty", których nie możemy w żaden sposób zweryfikować. Jest jeden wyjątek od tej reguły dotyczący diagnostów pracujących w ASO, którzy mają dostęp do dokumentacji pojazdów i mogą ustalić wiele parametrów pojazdu, które są na zwykłej SKP nie do ustalenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.