Skocz do zawartości

Normy EURO w niemieckich dowodach


Rekomendowane odpowiedzi

Jest jeden wyjątek od tej reguły dotyczący diagnostów pracujących w ASO, którzy mają dostęp do dokumentacji pojazdów i mogą ustalić wiele parametrów pojazdu, które są na zwykłej SKP nie do ustalenia.

Tylko po co? Skoro żaden dokument na stacji tego nie wymaga, to po kiego grzyba to malować? Możemy pisać producenta reflektorów, oznaczenie rzeźby bieżnika, producenta modulatora ABS, kolor zbiornika.... tylko po co to komu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o euro to spotkałem się z przeróbkami robionymi przez serwis producenta. I wtedy rocznikowo pojazd może spełniać euro 2, a po przeróbkach ukł. wydechowego (montują jakieś dodatkowe filtry itp), pojazd spełnia normy euro3 , 4 itp. Oczywiście po przeróbkach pojazd poddawany jest badaniu i serwis wystawia odpowiedni dokument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takim oto sposobem do świadectw homologacji serwisy tworzą aneksy. :x

Oczywiście po przeróbkach pojazd poddawany jest badaniu i serwis wystawia odpowiedni dokument.
- Hola! Hola! Pomału! :papa:

- Jaki dokument, jakiemu badaniu? 8/

- Serwis czy producent, który "posiada upoważnionego przedstawiciela na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej do reprezentowania go w sprawach homologacji". Z naciskiem na dwa ostatnie wyrazy w cytacie przywołane.

Proszę wczytać się w punkcie drugim w "albo" trzecie i na podstawie wskazanego tam artykułu 70n do ustawy się przenieść.

Poza tym jest jeszcze taki paragraf:

§ 3. Organ rejestrujący, uwzględniając rosnące wymagania dotyczące ochrony środowiska i wprowadzanie nowych norm dotyczących poziomów emisji spalin Euro dla pojazdów, umieszcza w dowodzie rejestracyjnym adnotację o poziomie emisji spalin Euro innym niż określone w § 1 pkt 2, na podstawie jednego z dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1.
Po chłopsku, czyli po mojemu Euro można se zmienić dysponując papierami wymienionymi w paragrafie pierwszym punkt pierwszy i... i już.

Mając co powyżej na względzie - no nic przecież na przeszkodzie leżeć nie będzie.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po chłopsku, czyli po mojemu Euro można se zmienić dysponując papierami wymienionymi w paragrafie pierwszym punkt pierwszy i... i już.

Można, jak również można zakupić nowy pojazd z wyższą norma EURO niż obecnie wymagana a jak taki używany pojazd trafi na rynek zagraniczny i wraz z dokumentami nie zostanie dostarczone homo to pismo od producenta pojazdu rozwiązuje problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne ile osób, nie ważny ułamek. Ważne, że temat zaistniał i wyjaśnił kilka sprawek, a mianowicie:

Normy EURO wcale a wcale nie warunkuje data pierwszej rejestracji, a rokiem produkcji posługujemy się w przypadku braku dokumentów innych niż wymienione w przepisie.

 

Poza tym czy to naprawdę taki wpis:

Zamiast wpisywać bezsensownie " g-kat trójdrożny"
– a znając z czego powstał skrót „g-kat” wychodzi w DIP-ie: Rodzaj dopalacza katalitycznego → katalizator pojazdu trójdrożny.

I tyle. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

I widzicie jakiś ciumbas przeczytał i wymyślił "zielone strefy" - tak że tabelka powyżej się przyda nie długo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.